Was Jesus een alien?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Romaine

Bericht door Romaine » 22 dec 2005, 15:54

Tammy schreef:Daar ben ik me niet van bewust.
Ik ook grotendeels niet, maar zij wel...

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 22 dec 2005, 17:29

Romaine schreef:
Tammy schreef:Daar ben ik me niet van bewust.
Ik ook grotendeels niet, maar zij wel...
Zij wel? Hebben ze dat ook verteld? Ik snap u niet hoor...

Romaine

Bericht door Romaine » 22 dec 2005, 18:43

Uw reactie gaat me bovendien enigszins vervelen. Als u niet denkt dat het kan, reageer dan aub niet...

Anet

Bericht door Anet » 22 dec 2005, 23:08

Héé Romaine, eindelijk je gelijke gevonden in Bladerkronkeltroll ..!!

... Enuuh .... Bladerkronkeltroll, gogo .. ;P!

Romaine

Bericht door Romaine » 23 dec 2005, 01:11

Anet schreef:Héé Romaine, eindelijk je gelijke gevonden in Bladerkronkeltroll ..!!

... Enuuh .... Bladerkronkeltroll, gogo .. ;P!
Gelijke? Alles behalve!

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 24 dec 2005, 16:43

Misschien heeft het wel iets te maken met de mate van ontwikkeling.
Of het nou van je biologische lichaam is of van je geest of je bewustzijn.
Misschien zijn sommigen van ons niet ver genoeg.
Zoals Tammy zegt, is er al heel haar leven mee bezig, maar misschien kun je het niet aan als je daadwerkelijk iets zou meemaken?

Ik klets maar wat hoor, omdat ik er voor open sta.
Ik sluit niets uit, maar ben zelf zeer skeptisch op dit gebied.
:wink:
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Bladerkronkeltroll

Bericht door Bladerkronkeltroll » 24 dec 2005, 19:17

Romaine schreef:Uw reactie gaat me bovendien enigszins vervelen. Als u niet denkt dat het kan, reageer dan aub niet...
Denkt u niet dat de verveling niet wederzijds is misschien?
Waarom zou ik toch reageren daarop?
U vindt zich meerwaardig en ik moet zwijgen... Mooi.
Dus als ik met iets het niet akkoord ben, dan moet ik maar zwijgen.
Reageren mag niet, meningen kunnen niet verkropt worden.
Romaine schreef: Gelijke? Alles behalve!
Hierbij krijg je zonder mijn gezaag gelijk

Anet

Bericht door Anet » 24 dec 2005, 20:14

Romaine schreef:Uw reactie gaat me bovendien enigszins vervelen. Als u niet denkt dat het kan, reageer dan aub niet...
Waarom niet, Romaine?
Als iemand denkt dat het niet kan mag er ook gereageerd worden, dit maakt de discussie toch alleen maar meer interessant?

Het kan ook zijn dat Aliens zich alleen tonen aan mensen die meer aandacht nodig hebben dan andere.
Omdat men zich een uitverkorene mag noemen want ZIJ praten met aliens en zien regelmatig ufo's en de meeste mensen niet ...
Men verwacht respect en bewondering voor deze gave die men zegt te bezitten, ik respecteer iedereen dat kan ik wel opbrengen maar bewonderen doe ik zo'n persoon alleen als hij/zij met concrete bewijzen komen, tot NU toe wordt er gigantisch vaag en mysterieus over gedaan door personen in kwestie, het praten in raadselen is aan de orde van de dag ...
Als men doorvraagt over wat de alien dan zegt en doet, en waar ze b.v. vandaan komen wordt er weinig of geen zinnig antwoord gegeven, sterker nog men raakt geirriteerd en zegt dat je geen "believer" bent en gaan vervolgens discussie's uit de weg ...

Ik ben verdorie wel een "gelover", misschien sta ik er wat meer nuchter tegenaan te kijken, maar mag dit dan niet ofzo?
Alleen mensen die op één lijn zitten, daar is dit forum voor?
NIET DUS!!!

Zo ... Was Jezus een alien ja of nee?
Weet ik niet, hij is in iedergeval wel gestuurd/gemanupileerd door buitenaardsen, denk ik!
In mijn geval ga ik een heel stuk mee met Zecharia Sitchin, die beweerd dat wij geschapen zijn door goden als Loe. loe ameloe (domme werkmens).
Die goden hebben vervolgens een afgezant (Jezus), volgens mij dan, gestuurd om tweedracht onder de mensen te zaaien met de bedoelling dat het soort zichzelf uit zal gaan roeien, en dit lukt tot op de dag van vandaag hartstikke goed ...
Lees een korte samenvatting op: http://www.wereldgeheimen.nl/goden_van_ ... ennium.htm

Gebruikersavatar
lowlandsrouter
Wetenschapper
Berichten: 3445
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:48

Bericht door lowlandsrouter » 04 jan 2006, 05:00

Anet schreef:
Romaine schreef:Uw reactie gaat me bovendien enigszins vervelen. Als u niet denkt dat het kan, reageer dan aub niet...
Waarom niet, Romaine?
Als iemand denkt dat het niet kan mag er ook gereageerd worden, dit maakt de discussie toch alleen maar meer interessant?

Het kan ook zijn dat Aliens zich alleen tonen aan mensen die meer aandacht nodig hebben dan andere.
Omdat men zich een uitverkorene mag noemen want ZIJ praten met aliens en zien regelmatig ufo's en de meeste mensen niet ...
Men verwacht respect en bewondering voor deze gave die men zegt te bezitten, ik respecteer iedereen dat kan ik wel opbrengen maar bewonderen doe ik zo'n persoon alleen als hij/zij met concrete bewijzen komen, tot NU toe wordt er gigantisch vaag en mysterieus over gedaan door personen in kwestie, het praten in raadselen is aan de orde van de dag ...
Als men doorvraagt over wat de alien dan zegt en doet, en waar ze b.v. vandaan komen wordt er weinig of geen zinnig antwoord gegeven, sterker nog men raakt geirriteerd en zegt dat je geen "believer" bent en gaan vervolgens discussie's uit de weg ...

Ik ben verdorie wel een "gelover", misschien sta ik er wat meer nuchter tegenaan te kijken, maar mag dit dan niet ofzo?
Alleen mensen die op één lijn zitten, daar is dit forum voor?
NIET DUS!!!
Zelfs als het over pure wetenschap gaat zit men hier (op dit forum) nog niet op één lijn :lol:

Maar goed ik vind wel wat te zeggen voor je "ik ben een nuchtere gelover" verhaal. Zelf geloof ik dat wetenschap vanzelf bij het ongelofelijke uit zal komen (mocht dat nog niet het geval zijn) De vraag is wat de "gewone" of in wetenschap geïnteresseerde mens (hier outsider) daarvan mee krijgt (ivm de volgens mij wel heel erg echt bestaande doofpot).
https://starthemel.nl

De singulariteit is nabij :grin: This is the way.

It may be that our role on this planet is not to worship God - but to create him.
Arthur C. Clarke

Romaine

Bericht door Romaine » 04 jan 2006, 12:36

lowlandsrouter schreef:De vraag is wat de "gewone" of in wetenschap geïnteresseerde mens (hier outsider) daarvan mee krijgt (ivm de volgens mij wel heel erg echt bestaande doofpot).
Welke doofpot? O bedoel je die wanden hier om me heen? :mrgreen: :mrgreen:

Terror-squad

Bericht door Terror-squad » 04 jan 2006, 17:13

Jesus een alien is eigenlijk een belachelijke gedachte.

Jesus, werd gezonden door God om vrede te herstellen. Er was een spelbreker bij (andreas, weet het niet zeker) die hem verrade.

Jesus lag in de grot en zijn ziel/geest ging naar hiernamaals.
Natuurlijk is dat verhaal zoveel generaties langs gegaan dat er iemand heeft veranderd van jesus ziel maakte hij er maar Jesus lichaam van.
Maarja, dat kun je verwachten

billy bonny

Bericht door billy bonny » 05 jan 2006, 17:46

het is natuurlijk wel zo dat jezus altijd heeft gezegd dat zijn vader in de hemel was dus je kan er wel vanuit gaan dat jezus een halfgod was net als hercules :|

Romaine

Bericht door Romaine » 05 jan 2006, 20:18

billy bonny schreef:het is natuurlijk wel zo dat jezus altijd heeft gezegd dat zijn vader in de hemel was dus je kan er wel vanuit gaan dat jezus een halfgod was net als hercules :|
Ligt er maar net aan wat je met vader bedoelt, vader in de zin van papa of vader in de zin van God...

Anet

Bericht door Anet » 11 jan 2006, 15:32

Terror-squad schreef:
Jesus, werd gezonden door God om vrede te herstellen.
O ja? De dodezeerollen vertellen een ander verhaal! :wink:

willy5

Bericht door willy5 » 15 jan 2006, 02:56

De dode zeerollen zegt niets over het leven van Jezus, maar over de tijd van de joden en met name van de essenen ver voor de geboorte van Jezus. Zovaak wordt dit ten onrechte gesuggereerd naar mijn mening. Misschien zijn de Nag Hammadi geschriften wel veel belangrijker dan deze, volgens de onderzoekers, sektarische rollen.

http://www.kerkvanjezuschristus.nl/kale ... rgrond.htm

http://gnosis.org/naghamm/nhl.html

billy bonny

Bericht door billy bonny » 15 jan 2006, 15:50

papa of god schreef willy5 biologische vader zoals in de bijbel staat de god deed tot maria toen zij sliep( kunstmatige inseminatie onder narcose) vandaar dat zijn vader in de hemel zat ( alien )

willy5

Bericht door willy5 » 16 jan 2006, 00:09

Billy bonny,

Volgens mij bedoel je iemand anders. Ik had gereageerd op de dode zeerollen en niet over mogelijke alien activiteiten.

Naast de miljarden planeten met haar verschillende bewoners die er ongetwijfeld zullen zijn. Is er ook nog een bron van dit (universum) alles. Wat was er voor de sterren en planeten en wie of wat heeft dit gecreeerd.
Dat Jezus gewoon mogelijk een alien was van planeet X gaat er bij mij niet in. Mijn fantasievermogen is groot, maar niet zo groot. Er zijn ontzettend veel apocriefen, geschriften en mondelinge overleveringen over Jezus. En nergens staat er iets in dat deze theorie kan bevestigen. Geen naam, coordinaten, cultuur, leider van een planeet waar Jezus vandaan zou kunnen komen. En naar mijn mening zou er beslist iets over een planeet bekend zijn gemaakt door aliens. Hier alleen al door blijft deze theorie voor mij een grote fabel. Wat zou de reden zijn voor deze alien om de mensen op de aarde van zijn leer te laten kennis maken? Wat wint deze alien hiermee? Geld, macht, grotere planeet?
Ik heb nog niks gezien van deze aliens!

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Was Jesus een alien?

Bericht door Tardis » 27 jan 2006, 17:42

Tammy schreef:Ik denk dat god en Jesus aliens waren die hier op aarde de boel in goede banen probeerden te leiden.
Ze hadden buitenaardse krachten, (knip)

Jezus had geen buitenaardse krachten, veel van de verhalen over Jezus worden verkeerd verstaan en komen daarom op veel mensen als buitengewoon wonderlijk over.

Het is onmogelijk om in het kort uit te leggen hoe we de verhalen over Jezus moeten begrijpen en hoe we zijn woorden moeten verstaan. Laat ik een voorbeeld geven van een groot misverstand:
Jezus geneest mensen, vaak gaat het om werkelijke genezingen zoals die van verschrompelde hand van een bezoeker in de tempel. Als het om pijnlijke en aanhoudende kramp gaat waardoor de hand verschrompeld was kunnen we begrijpen dat Jezus de kramp wegneemt zodat die hand weer bruikbaar is.
Jezus geneest volgens de bijbel ook blinden. Blindgeborenen zelfs. Jezus had contact met de Essenen, zij vormden een gnostische sekte. Gnosis is esoterisch d.w.z. een vorm van religie die er van uitgaat dat ieder levend wezen wordt aangestuurd door een vorm van kracht die voortkomt en een deel is van het grote geheel, `God` zogezegd. Daarin is God geen individu, maar een onvoorstelbare kracht die de basis is voor al het leven in het universum en alles met elkaar vebindt.
Wie ontdekt dat hij in zijn diepste binnenste iets Goddelijks heeft, die beschikt vanaf dat moment over kennis die een gelovige niet heeft, laat staan een ongelovige.

In gnosis wordt al sinds mensenheugenis uitgegaan van drie groepen mensen: doden (zij die niets geloven, atheisten) slapenden (zij die geloven op grond van een tekst, deze volgens de letter interpreteren en voetstoots als waarheid aannemen) en levenden (zij die uit eigen ervaring weten dat ze een deel van het grote geheel `God` zijn)
Jezus wordt beschouwd als zoon van God; een levende mens die zich bewust is van zijn ware innerlijk. Jezus heeft anderen over gnosis onderwezen, deed dat vaak in verhulde termen, gelijkenissen, omdat de farizeeers en schriftgeleerden niet gediend waren van ketterij.

De exoterische godsdiensten (God is niet in ons, maar buiten ons) Jodendom, Christendom en Islam, hebben alledrie een esoterische tegenhanger in de vorm van mysteriescholen waarin de geheime esoterische leer werd (en nog steeds wordt) verkondigd. Dat zijn respectievelijk Kabbalah, Gnosis en Soefisme. Deze mysteriescholen worden tot op de dag van vandaag zeer gewantrouwd door officiele kerkelijke instanties en daarom ook door de volgelingen.

Waar in de bijbel dus wordt geschreven dat Jezus een blinde geneest en ziende maakte of dode tot leven wekte gaat het in dat geval om verhuld taalgebruik waarin wordt verteld dat Jezus iemand tot gnosis had gebracht. Jezus was een leraar die in Egypte had gestudeerd, daar aan zijn kennis was gekomen en die kennis in zijn jaren in Israel aan zoveel mogelijk mensen heeft willen doorgeven. `Wie oren heeft die hore`. Vooral het evangelie van Thomas (een van de Nag Hammadi geschriften) bestaat uit uitspraken van Jezus waarin overduidelijk blijkt dat hij een zeer wijze gnosticus is geweest.
Tammy schreef:maar dan kom ik op het volgende punt waar ik over dub. Waarom lieten ze Jesus aan het kruis nagelen? Dat had niet gehoeven als ze hadden ingegrepen.
Er zijn dus geen Aliens aan te pas gekomen :wink:
Tammy schreef:Maar daarnaast kom ik weer uit op de herrijzenis van Jesus na zijn dood.
Kruisiging en herrijzenis uit de dood is een van de meest controversiele facetten uit het Christendom. Traditioneel wordt geloofd dat Jezus alle zonden van de mensen op zich nam. In het Jodendom werd het principe van de zondebok vaak toegepast: een ritueel waarin de zonden van het Joodse volk op een bok werd overgedragen, de bok werd de woestijn in gestuurd en de bevolking kon weer opgelucht adem halen omdat ze vanaf dat moment weer vrij was van zonden, geloofden ze.

Jezus was gnosticus, dus leerde hij de mensen verantwoordelijk te zijn voor hun eigen daden: wie zondigt draagt die zonde bij zich en kan die niet afschuiven op een ander. De steniging van de hoer (wie zonder zonde is werpe de eerste steen!) en de vergelijking ze zien de splinter in het oog van de ander maar de balk in hun eigen oog niet zijn zomaar twee voorbeelden die op bewustmaking van de eigen zonden wijzen. Mensen dragen verantwoordelijkheid voor hun eigen daden en misdaden, het is daarom uitgesloten dat Jezus de zonden van anderen op zich heeft willen nemen. Maar het is wel een aantrekkelijk argument om je te willen binden aan het Christendom; zodra je Jezus als je verlosser aanneemt zal God je zonden vergeven. Prettige gedachte, maar geloven dat de maan van groene kaas gemaakt is wil nog niet zeggen dat het zo is.
Om zeker te weten of de maan inderdaad van groene kaas gemaakt is moet je er heen en de bodem onderzoeken.

Het verhaal over de kruisiging kan worden uitgelegd als een inwijdings riteel, misschien heeft Jezus zich werkelijk laten kruisigen om een authentieke bijna-dood ervaring (wordt beschouwd als inweiding tot gnosis) op te wekken. Het kan ook zijn dat het in dit geval ook weer om een vergelijking gaat, de dood is niet definitief, het leven gaat door en wordt voortgezet in leven na de dood. Reincarnatie in bedekte termen omschreven.
Laatst gewijzigd door Tardis op 27 jan 2006, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 27 jan 2006, 17:48

Dank je voor de uitgebreide uitleg Tardis.
Vind heel boeiend om te lezen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 27 jan 2006, 17:50

Maar heb je er ook wat aan? Of denk je: laat hem maar kletsen, ik weet wel beter. :wink:

Plaats reactie