Jehova's mijden voortaan de deur

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door taigitu » 14 jul 2014, 17:17

krankzinnig001 schreef: Onzin natuurlijk van "deze luxe", je maakt maar tijd voor je religie en levensbeschouwing! Wacht niet tot de engel Azra'iel komt. Gelukkig, anderen zoals moslims maken tijd en energie voor hun levensbeschouwing.
Over hoeveel procent van de moslims die dit doen heb je het dan?
En hoeveel daar weer van brengen in de praktijk wat hun als theorie wordt aangereikt?
Want zoals je het hier neerzet lijkt het op 100%.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door univers » 14 jul 2014, 17:19

Wederom, dit soort uitspraken zeggen meer iets over u dan over mij. U speelt op de persoon, dat is prima.
Daar ben jij mee begonnen.
U kent mij niet. Mijn verstandelijke vermogens liggen veel hoger dan u zich kan voorstellen, twijfel daar niet aan. Einstein zou een buiginkje maken voor mij, als hij mijn gedachtes kon lezen.
Dan heeft Einstein geen mensenkennis.
Maar even serieus, iemand die weet wat ik weet zou minder lachen en meer huilen.
Dat doe ik al jaren huilen, met wat ik zie wat er op deze wereld gebeurd, en dat heeft niets met de islam of met een andere geloof te maken.
Het zijn de mensen zelf.
Uw situatie is als de situatie van iemand omringd door duisternis.
Laat ik nou in het licht leven, heb jij dat weleens gezien ?
Het is een duisternis van onwetendheid, welke afneemt bij het hebben van islamitische kennis.
Dan begint juist de duisternis.
Bewijs zie je overal om je heen.
Laat mij één ding zeggen, jij weet totaal niet wat er in het universum afspeelt.
Telkens als hij er in slaagt een vuurtje aan te steken, neemt Allah het vuurtje weg.
Neemt hij ook de pijn weg?
Die zijn kinderen veroorzaken.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 14 jul 2014, 17:25

taigitu schreef:
krankzinnig001 schreef: Onzin natuurlijk van "deze luxe", je maakt maar tijd voor je religie en levensbeschouwing! Wacht niet tot de engel Azra'iel komt. Gelukkig, anderen zoals moslims maken tijd en energie voor hun levensbeschouwing.
Over hoeveel procent van de moslims die dit doen heb je het dan?
En hoeveel daar weer van brengen in de praktijk wat hun als theorie wordt aangereikt?
Want zoals je het hier neerzet lijkt het op 100%.
Ik begrijp uw vraag niet :)

Is uw vraag aan mij? Waarom ik moslim ben? Die vraag kan ik wel beantwoorden(, in mijn eigen woorden).

Dit widle ik nog zeggen,
Ik heb grote bewondering voor wat u op dit forum doet. U schrijft op dit forum over religie en levensbeschouwing. U heeft voor uzelf tijd en energie voor religie en levensbeschouwing gemaakt. Goed bezig ;P!
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 14 jul 2014, 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door univers » 14 jul 2014, 17:28

Luister @taigitu wij doen hetzelfde op dit forum. Ik heb grote bewondering voor wat u op dit forum doet. U schrijft op dit forum over religieuze zaken, u heeft voor uzelf tijd en energie voor religie en levensbeschouwing gemaakt. Goed bezig ;P!
Het enigste grote verschil is dat taigiti niemand iets opdringt, kan je een voorbeeld aan nemen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 14 jul 2014, 17:33

@univers,

U heeft mijn vraag nog niet beantwoord, wat is uw definitie van opdringen. Dan zouden we misschien dit discussie kunnen beëindigen.
krankzinnig001 schreef:@Univers

“Dat was het al toen ik nog een kind was.”
Dit is hoe u het heeft begrepen. Volgens de Islam worden alle kinderen als moslim geboren(, misschien ondersteunt uw wetenschap dit gegeven, als dit aan een test onderworpen wordt). Allah weet wie van hun als niet gelovig zullen sterven, maar dat betekent niet dat ze als niet gelovig geboren waren. Voor verder uitleg verwijs ik naar dit citaat.
Zoals Aboe Hoerayrah verhaalde dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Elk kind wordt geboren met de Fitrah (natuurlijke aanleg), het zijn zijn ouders die het tot een jood, christen of vuuraanbidder maken ... ...

De mensheid is van oorsprong geneigd naar Tawhied, zoals de Profeet (vrede zij met hem) verhaalde dat zijn Heer (Allah) zei: “Ik schiep al mijn dienaren als Hoenafaa’ (zuivere monotheïsten), maar de duivels lieten hen afwijken van hun religie.”

Wat er wordt bedoeld is dat Allah de mensheid heeft geschapen met het vermogen om de waarheid te leren, Tawhied (de Eenheid van Allah) te accepteren en zich over te geven aan Allah. Hun natuurlijke aanleg is om de Islam te leren en ervan te houden. Maar een slechte opvoeding, een ongelovige omgeving, hun eigen lusten en verlangens en de duivels onder de djinn en mensen, laten hen afstand houden van de waarheid.
bron: http://www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=1719
Ik heb deze link gebruikt, omdat dit ook kan gaan over het epileren van wenkbrauwen. Dat is een onderwerp waarin ik me verdiep.
Bent u het eens met wat de profeet(vrede zij met hem) hier zegt? Hij zegt dat de opvoeding van de ouders bepalen welke geloof iemand later aanhangt, of iemand later nietgelovig wordt.

Hebben zij u niet als ongelovige opgevoed? Hebben zij u niet gehersenspoeld? Hebben zij u enkel verteld over het wereldse leven? U bent opgevoed met het idee dat het hiernamaals niet belangrijk is. Alleen al omdat er nooit over gesproken werd, of er werd gezegd "carpe diem". U is iets ontnomen, het belangrijkste in dit kortstondige leven, religie.
Allah zegt over deze mensen (interpretatie van de betekenis):

“Zij kennen alleen het uiterlijke van het wereldse leven, en zij zijn onachtzaam tegenover het Hiernamaals.”
(Soerat ar-Roem: 7)


"Ik ben wel tegen het opdringen er van."


Wanneer iemand u iets over religie vertelt , dan ziet u het als opdringen, als hersenspoeling... Dan zouden we duidelijke afspraken moeten maken over wat opdringen is. Want dit soort ideeen belemmeren godsdienstvrijheid. Publiekelijk praten over religie mag niet meteen opdringen genoemd worden.
Men moet openlijk over religie kunnen praten in een land waar schijnbaar een religieuze vrijheid is.

Wat is uw definitie van opdringen?
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

aquarius

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door aquarius » 14 jul 2014, 17:39

krankzinnig001 schreef:Vraag maar eens aan een gelovige waarom hij gelovig is, vaak zullen dezen antwoorden: omdat mijn ouders dit ook geloven.
Helaas is dat zo,de kerken en moskeeën zitter er vol van,het is een traditie geworden die generaties nagalmt.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 14 jul 2014, 17:41

aquarius schreef:
krankzinnig001 schreef:Vraag maar eens aan een gelovige waarom hij gelovig is, vaak zullen dezen antwoorden: omdat mijn ouders dit ook geloven.
Helaas is dat zo,de kerken en moskeeën zitter er vol van,het is een traditie geworden die generaties nagalmt.
Helaas zijn het niet alleen de moslims en christenen, dat is zo bij alle religies... Ook bij nietgelovigen, vraag hun maar eens waarom zij niet geloven? Zij zullen u raar aankijken.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door taigitu » 14 jul 2014, 17:45

krankzinnig001 schreef:
taigitu schreef:
krankzinnig001 schreef: Onzin natuurlijk van "deze luxe", je maakt maar tijd voor je religie en levensbeschouwing! Wacht niet tot de engel Azra'iel komt. Gelukkig, anderen zoals moslims maken tijd en energie voor hun levensbeschouwing.
Over hoeveel procent van de moslims die dit doen heb je het dan?
En hoeveel daar weer van brengen in de praktijk wat hun als theorie wordt aangereikt?
Want zoals je het hier neerzet lijkt het op 100%.
Ik begrijp uw vraag niet :)

Is uw vraag aan mij? Waarom ik moslim ben? Die vraag kan ik wel beantwoorden(, in mijn eigen woorden).
Ja, die vraag was aan u. Ik reageer op uw tekst die hierboven als quote staat onder uw naam. Ik vroeg niet waarom u moslim bent.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 14 jul 2014, 17:49

@taigitu,
Ik begrijp uw vraag al. Als moslim zijnde is het belangrijkste wat je doet salat of salah, het gebed. Dat is verplicht, sommigen moslims bidden 3x per dag en sommigen bidden 5x per dag. Behalve het salat zijn er andere zaken, die moslims verplichten na de denken over de Islam...
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 14 jul 2014, 18:13

"En hoeveel daar weer van brengen in de praktijk wat hun als theorie wordt aangereikt?"

We kunnen moslims niet verwijten dat zij geen engelen zijn. :wink:
Zij zijn mensen zoals u en ik, zij kunnen zondigen en hebben een vrije wil. Engelen zijn wat het geloof betreft perfect, zij kunnen niet ongehoorzaam zijn aan Allah.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door entropy » 14 jul 2014, 18:18

krankzinnig001 schreef:Engelen zijn wat het geloof betreft perfect, zij kunnen niet ongehoorzaam zijn aan Allah.
Het mag duidelijk zijn dat ik geen engel ben! :mrgreen:

[/overbodigeinformatie]

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door univers » 14 jul 2014, 18:29

U heeft mijn vraag nog niet beantwoord, wat is uw definitie van opdringen. Dan zouden we misschien dit discussie kunnen beëindigen.
Ga alles na, en lees duidelijk wat je geschreven hebt, dan krijg je zelf het antwoord.
Denk maar aan het woordje "strot".

Als jij niet persoonlijk de aanval op mij ingezet had, had ik mijn schouders opgehaald, en alles genegeerd, ik had wel alles gelezen, maar dan had je geen reactie van me gehad.
En vooral met het geloof laat ik mij niet in, de meesten forummers weten hoe ik er over denk.
Daarom laat ik ieder in zijn eigen waarde.

Hier is het mee begonnen, je had eerst duidelijk moeten lezen waar het over ging, voor je iemand naar de slachtbank wil voeren.
U heeft mijn vraag nog niet beantwoord, wat is uw definitie van opdringen. Dan zouden we misschien dit discussie kunnen beëindigen.
Voor de rest schei ik er nu mee uit.
Ik hoop voor je dat je ooit eens het licht ziet.( kijk naar mijn avatar )
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 14 jul 2014, 19:25

univers schreef:Daarom laat ik ieder in zijn eigen waarde.
Ook ik wil een ieder in zijn waarde laten.
univers schreef:Voor de rest schei ik er nu mee uit.
Ik vind dit een goed idee. Ik vond het goed om uw mening te lezen. Hoewel ik het absoluut niet met u eens ben, ik heb een hoop kunnen leren, ook van uw mening.
univers schreef:Ik hoop voor je dat je ooit eens het licht ziet.( kijk naar mijn avatar )
Mij was uw avatar nog niet opgevallen. Als ik er goed naar kijk zie ik geen licht; Ik zie een vuurtje in de duisternis, ik denk niet dat dit toeval is. Moge Alllah dat vuurtje doen vergroten en de duisternis bij u doen verminderen. Moge Hij u zondes vergeven wanneer u berouw toont. Moge Hij uw goede daden doen verdubbelen.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door univers » 14 jul 2014, 19:50

Hoewel ik het absoluut niet met u eens ben, ik heb een hoop kunnen leren, ook van uw mening.
Dat is goed, als iedereen de zelfde mening heeft, wordt het hier een grijze wereld.
Mij was uw avatar nog niet opgevallen. Als ik er goed naar kijk zie ik geen licht; Ik zie een vuurtje in de duisternis,
Ik toon je het licht uit deze duistere wereld.
Moge Alllah dat vuurtje doen vergroten en de duisternis bij u doen verminderen.
Hij mag me met alle plezier helpen, misschien kunnen wij deze wereld verbeteren.
Moge Hij u zondes vergeven wanneer u berouw toont.
Ik ken geen berouw, en wat is zondes, de enigste aan wie ik verantwoording schuldig bent, is mijn IK.
Moge Hij uw goede daden doen verdubbelen.
Dank je wel, zou ik zeer op prijs stellen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door Vitharr » 15 jul 2014, 16:28

krankzinnig001 schreef:Dit is mijn mening:
In Nederland is er geen godsdienstvrijheid, er is een niet-religieuze druk. De druk is ook te merken op dit forum. Heeft u de verbaal agressieve reacties opgemerkt die ik krijg? Heeft u de sfeer opgemerkt?
Waar ligt de relatie tussen de reacties+sfeer en niet religieuze druk op dit forum m.b.t de opmerking die je hierboven maakt? [think]
Morgen is vandaag ook gisteren....

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 15 jul 2014, 16:55

Vitharr schreef:
krankzinnig001 schreef:Dit is mijn mening:
In Nederland is er geen godsdienstvrijheid, er is een niet-religieuze druk. De druk is ook te merken op dit forum. Heeft u de verbaal agressieve reacties opgemerkt die ik krijg? Heeft u de sfeer opgemerkt?
Waar ligt de relatie tussen de reacties+sfeer en niet religieuze druk op dit forum m.b.t de opmerking die je hierboven maakt? [think]
Met niet religieuze druk wordt gezegd, dat men bewust zoveel mogelijk de reacties/sfeer stuurt om niet over religie te praten(om het vermijden). Ik voel deze sfeer, ik zie de reacties van mijlen ver aankomen. Misschien is die sfeer minder op dit forum. Echter als je(bijvoorbeeld) in de klas spontaan over God of religie praat dan zijn er mensen die op een bepaalde manier reageren, dat stoort mij. Niet dat het mij overkomen is, ik weet wel beter dan bij vrienden spontaan over godsdienst te praten. Er zijn uiteraard een paar vrienden(christenen meestal), die zelf met mij het gesprek beginnen over religie. Ze zeggen heel veel waar ik iets van leer, het is altijd interessant :)

Anders gezegd, vind ik dat er te weinig over godsdienst gepraat wordt. Naar mijn mening mag er altijd meer en meer over religie gepraat worden.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door Vitharr » 15 jul 2014, 17:53

Ik heb zelf meestal wel interesse in een ander zijn gedachtegang, en dus ook als die religieus is. Een onderwerp vind ik dan ook zelden storend, en zal ik ook niet snel vermijden.

Het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen evengoed matched als gesprekspartner. Het komt regelmatig voor dat mijn interesse in de ander opgevat wordt als een vrijbrief om tegen mij een monoloog af te gaan steken over het betreffende onderwerp. Dat vind ik geen gesprek, en daar hou ik ook absoluut niet van. Het wordt dan een vorm van indoctrinatie waarbij mijn gedachten gegijzeld worden omdat ik ze uit fatsoen wijdt aan degene met wie ik spreek.

Als je geloof deel uitmaakt van wie je bent, dan zie ik geen enkele reden om daar niet over te spreken, mits je opmerking relevantie bezit. Ik vind het dan ook best verbazingwekkend dat jij de intolerante houding in 1 zin met 'vrienden' plaatst. Hoe kunnen dat oprechte vrienden zijn als er geen ruimte is voor dat deel van jou vraag ik me dan af.

Uit je eerdere reactie meende ik te proeven dat jij het idee had dat je hier aangevallen werd vanwege je religieuze overtuiging. Dat verbaasde me, en dan vind ik het interessant om te weten hoe jij dat gevoel zou hebben gekregen. Maar als ik het goed begrijp bedoelde je het algemener?

Overigens valt me een contradictie op in je posts die ik je ter overweging mee wil geven omdat je aangeeft leergierig te zijn. Je verontschuldigt je meerdere malen voor een onzorgvuldige verwoording, en merkt ook regelmatig op dat het aan de ander is wat hij/zij met jouw woorden doet. Vergeet dan niet dat de feedback die je ontvangt ook gebaseerd wordt op de door jou gebruikte formulering. Dat is het grote nadeel van digitaal communiceren namelijk. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door Gast1 » 15 jul 2014, 18:02

krankzinnig001 schreef:Dit is mijn mening: In Nederland is er geen godsdienstvrijheid, er is een niet-religieuze druk. De druk is ook te merken op dit forum. Heeft u de verbaal agressieve reacties opgemerkt die ik krijg? Heeft u de sfeer opgemerkt?
Ik hoop niet dat je dat van mij gemerkt hebt, want ik ben me van geen enkel kwaad bewust ...

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door krankzinnig001 » 15 jul 2014, 18:11

Gast1 schreef:
krankzinnig001 schreef:Dit is mijn mening: In Nederland is er geen godsdienstvrijheid, er is een niet-religieuze druk. De druk is ook te merken op dit forum. Heeft u de verbaal agressieve reacties opgemerkt die ik krijg? Heeft u de sfeer opgemerkt?
Ik hoop niet dat je dat van mij gemerkt hebt, want ik ben me van geen enkel kwaad bewust ...
@Gast1 het gaat mij enkel om meer praten over religie. Ik vind dat er op dit moment meer mag gepraat worden over religie, dat is alles. Aan u is mij een hoop goede eigenschappen opgevallen. Bij u merk dit niet hoor, integendeel, u bent altijd oprecht en u praat meestal actief mee over religie. [tu]
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gast1

Re: Jehova's mijden voortaan de deur

Bericht door Gast1 » 15 jul 2014, 18:16

Wauw ... Dat weet ik wel te waarderen, dank je wel ... ;P!

Plaats reactie