Hardcore/Darkcore/Terror (in de ban van de duivel?)

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
jopiter

Bericht door jopiter » 22 dec 2005, 16:38

Ik vind hardcore nou niet echt mooie muziek... Maar om nou te zeggen dat het van de duivel komt, nee...

alifoeroe

Bericht door alifoeroe » 05 jan 2006, 13:04

hardcore? muziek van de duivel, daar geloof ik ook niet in, de mens zal dat er zelf van maken, omdat ze de scene niet kennen en niet willen of kunnen begrijpen, ghehe ik heb mezelf een keer op een filmpie van een hardcoreparty gezien, helemaal dansend in trance van de muziek haha, maar ik ben zeker geen duivelsaanbidder.... en al zouden er duivelse teksten door een nummer gemixed zijn, is het nog steeds de mens die daarvoor zorgt, en niet de duivel denk ik :? :evil: :wink:

Extor

Bericht door Extor » 05 jan 2006, 13:10

Inderdaad ben het helemaal met alifoeroe eens! :D

The Return

Re: Hardcore/Darkcore/Terror (in de ban van de duivel?)

Bericht door The Return » 23 jan 2006, 21:07

Extor schreef:Een vriend van mij is erg gelovig!
Hij vind zichzelf een ware christen en vindt dat iedereen die niet gelooft dat Jezus Christus gestorven is voor onze zonden naar de hel gaat.
Even afgezien van je Muziekvraag, vind je het niet raar dat hij jou beschouwd als verlorene en dus als iemand die naar de hel gaat? Waarom ben je zijn vriend? En denk je dat hij jou wel volledig accepteert?

Ravertje

Bericht door Ravertje » 26 feb 2006, 17:44

FoX schreef: Nou omdat die muziek vaak erg luid en onverstaanbare en (duivelste) teksten bevat. En als er 'gezongen' wordt is het meestal WROEOROEROWRWADJAJAAJAJWHAHA!! BURN BURN !! IN HELLLLL !!! etc.
Nou ik heb in geen een Hardcore/Terror/Speedcore/Darkcore/Splitcore/Early-rave het woord burn in de hell ofzoiets gehoord !!!!!! En in de liedjus die worden gezongen in dezen stylen gaat over liefde,emoties en die dingen heel vaak. En egt noeits never over dat Burn in Hell...>!!!!
Ik vind het gewoon een grote onzin dat op hef over Hardcore en de taken er van.
Hardcore stamt af van de House Scene dat mid jaren 80 begon in een Club in L.A. Eind Jare 80 (1987 namelijk) Is het overgewaaid naar Nederland. Paul Elstak A.K.A Godfather of Hardcore begon met deze nieuwe stroom van Muziek genaamd L.A. Style A.K.A House. te expirimenteren. En daar is toen House uit gekomen met een harde Bass Marcel woods was toen dacht ik ook al aan het expirimenteren met deze style. Weet niet zeker want toen bestond k nog niet.
Toen kwam er eindjaren 80(1988-1989) Early-rave dat is dus de 1e hardcore.
Voglens mij onstonden er in 1993 vertakkingen in de hardcore scene.
Je kreeg toen: Terror/speedcore/darkcore/happy-hardcore.
Terror is het duisterste van allemaal. Daar kan het door komen dat mensen gaan denken dat het duivelse muziek is check deze clip maar en check het geluid
http://video.google.com/videoplay?docid ... 2&q=terror
Terror is zelfde als hardcore alleen zijn er 2 a 400 dreunen per minuut die je hoort. En de mensen die je er op ziet dansen zijn niet de doorsnee gabber. Is egt moeilijk om daar op te kunnen hakkuh heb het zelf paar keer geprobeert.
Dan heb je speedcore dat is nog sneller dan Terror en is eigenlijk zover ik weet de snelste steil die een vertaskking van hardcore is. Het zijn gemiddeld 4 a 600 dreunen per minuut die je te verwerken krijgt en in het uiterste geval is het 1000.
http://video.google.com/videoplay?docid ... =speedcore
Bij dit filmpje wordt speedcore gedraaid bij een underground feestje in hamburg. Door zulke feesten zou het eventueel ook bij mensen naar boven komen die zwaar gelovig zijn dat het muziek van satan is.En ja je kan letterlijk gek worden van die muziek als je daar op gaat lopen hakkuh en er 8 uur naar luisterd.
Mjah en dan heb je Darkcore nog. En dat is zeg maar de underground of the hardcore scene. Zit gewoon een duistere rand aan die style.
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=darkcore
Darkcore.
maar ik vind eerlijk gezegd een beetje ver gezocht van die mensen die zeggen dat Hardcore en alle vertakkingen die er bij horen van satan zijn.
Want dat betekent dat dit
http://video.google.com/videoplay?docid ... =hakkuhbar
Happy-hardcore ook van satan zou zijn en dit is 10000x slomer en rustiger dan die andere stylen.
En zie niets :evil: :evil: :evil: evils in deze mensen die bij thunderdome zijn
http://video.google.com/videoplay?docid ... hunderdome
Ik zie hier geen duivels in hoor....
Mjah en als het van de duivel zou zijn dat zou betekenen dat ruim hlaf miljoen mensen in Nederland op dit moment daar bij hoort. En dat er nog een 1 miljoen mensen er ook bij horen. Omdat er genoeg zijn die in de Jaren90 gabber waren en feesten afgingen en nu op Hardstyle en zo zijn overgestapt.

Mjah zal effe mijn mening geven aangezien ik zelf alleen maar naar zulke stylen luister.
Ik vind het eerlijk gezegd een grote opgefockte zooi.
Want wat dacht je van Death metal???? Dat is veel erger. Okee er zitten sommige angsaanjagende gasten tussen die deze muziek maken
http://video.google.com/videoplay?docid ... hunderdome
zoals die neger hier.
Maar dat is gewoon omda die te veel pilletjes heb geslikt. En de muziek klinkt duister.
Maar dat hoort nou eenmaal bij de act. Ik vind het gewoon zo duf dat die gelovige UBERHAUPT durven te zeggen dat dit van satan afkomt. Die afschuwlijke kerkmuziek komt er gewoon van af.
Ze kunnen beter gaan speculeren over andere geloven ofzow. Of een potje gaan pokeren. Dan van die onzin te gaan uitkramen.
En er is trouwens een lied overgemaakt over dit gedoe. Door Neophyte. Het heet alles naar de klote en dat gaat over dat mensen die hier hardcore luisteren van god zijn afgelaten. En dat die kinderen van satan(deduivel) zijn.
http://video.google.com/videoplay?docid ... q=neophyte
Sorry dat er zo veel filmpjes bij staan maar dat maakt het gewoon duidelijk. Hoop dat jullie hier wat mee opsgieten. En wat mijn mening betreft ik blijf er bij.... en als je er nie tmee eens bent heb je mooi peg gehad want ik geef er niks om wat je om mijn mening geeft 8) 8) 8)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 27 feb 2006, 16:15

Je zegt dus zelf dat bepaalde stromingen duivels zijn en andere weer minder.
En wat mijn mening betreft ik blijf er bij.... en als je er nie tmee eens bent heb je mooi peg gehad want ik geef er niks om wat je om mijn mening geeft
Dat doe je wel :P , anders gaf je geen uitgebreide mening :mrgreen: .

Ravertje

Bericht door Ravertje » 27 feb 2006, 16:47

FoX schreef:Je zegt dus zelf dat bepaalde stromingen duivels zijn en andere weer minder.
Hmmm jah ik heb het weer gelezen. Ik heb dit gister getypt toen ik uit de kroeg kwam :/ :/ zwaar aan geschoten. Mjah sommige stylen hebben Idd een soort van duistere storming maar het heeft niks te maken met duivels :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 05 jul 2006, 23:47

darknes schreef:gothic/hardcore/wicca is van de duivel tenminsten dat zeggen ceel mensen zelf ben ik het hier echt niet mee eens ik ben zelf een wicca en hou vsn gothic muziek heel veel mensen in mijn omgeving vinden dit echt niet kunnen

Ravertje

Bericht door Ravertje » 06 jul 2006, 21:30

FF reageren op dat door lınken
klopt nıks van :wink:
Ben hardcore gast zeg maar (gabber) nıks duıvel :wink:

Asmodea

Bericht door Asmodea » 20 jul 2006, 18:34

Dan ga ik maar naar de hel... 8)

Big deal, ik luister naar black metal, en meer van dat soort "duivelse" muziek, even voor de duidelijkheid, black metal gaat eerder over depressie en gevoelens, wereld in het algemeen, dan over duivel, satan, hell etc...

Maar ach, ik weet het ook niet...hoe weten die christenen nou wie waarheen gaat? O_o
oh ja, laat me raden alle mensen die andere geloof hebben gaan zeker ook naar de hel?

Lol, wanneer groeien ze nou op?

Ravertje

Bericht door Ravertje » 20 jul 2006, 19:45

Geloof mij nou maar ;)
als er een hel en hemel bestond ging k zeker naar de hel luister niks anders dan hardcore darkcore terror Extrem-Hardstyle

Die bestaat gewoon niet :wink:
anders Zou ''GOD DIE NIET BESTAAT'' dat niet hebben gemaakt :wink:

American Dawn

Bericht door American Dawn » 03 aug 2006, 02:46

Im the god of hellfire and i bring you fire !!!!!!

Vind zelf alle duistere obscure satanistische sampletjes wel wat hebben....


Is toch logisch onder duistere muziek horen duistere samples en geen fluitende vogeltjes .........


en dat die EO gristenen van stichting naar house zich bang en druk maken is humor!!!!

want de muziek daar zit de duivel in ...en dat menen ze echt....

Doelstellingen

De stichting Naar House stelt zich primair ten doel het evangelie van de redding door Jezus Christus te verkondigen. Ook wil Naar House mensen waarschuwen voor de gevaren van (house)muziek en de (house)muziekscene.


Deze doelstellingen probeert de stichting te realiseren door:

Het (laten) bidden voor de activiteiten en de mensen van Naar House.
Het houden van evangelisatie-acties bij houseparty’s, stations en winkelcentra.
Het voorlichten over (house)muziek en de scene door het verzorgen van presentaties, via internet en via verspreiding van (video)materiaal.
Het verlenen van nazorg aan mensen naar aanleiding van de acties en de voorlichting.

Binnen de interkerkelijke stichting Naar House zijn centraal onder meer werkzaam gebeds-, evangelisatie-, presentatie- en nazorgteams. Verder zijn door geheel Nederland individuele bidders en ook werkgroepen voor de evangelisatie-acties bij houseparty’s

Sensation: Black or white??

Hier een tweetal feitelijke voorbeelden van de dance- en housescene anno 2004. We willen je hiermee van harte waarschuwen voor de geestelijke gevaren achter de muziek en de bijbehorende scene.

1. Bij vooral de opening van Sensation 2004, een groot dance-evenement in de Amsterdam Arena, klonken in het Engels de volgende teksten:

"Ik ben de heerser van deze natie en dit is de meest waardevolle gebeurtenis in het heelal. Want het is hier, alleen hier, waar echte dancemuziek is. Dancemuziek, zonder dit is er geen hoop in deze wereld"

"Sensation, Amsterdam Arena, Judas, tweede Psalm, eerste gebod: Eva's vreugde. Ik ben de eerste zondaar, ik at van de appel, de verboden vrucht en voor eeuwig zal ik zondigen. Ha ha ha. Dit zijn de kinderen van de nacht. Zij zijn mijn opstandige engelen. Samen leiden we jou door de vijf poorten van de zonde."
Videofragmenten sensation 1 >>

"Geloof jij hierin? Of geloof jij hierin? Of geloof jij hierin? (met tussendoor: muziek van drie religies). Vannacht verenigen we alle geloven. We maken een veilige plaats zodat we kunnen geloven wat we ook maar willen geloven."

"Brandende zielen, brandende zielen. God, duivel, hel, hemel. God, duivel, hel, hemel. Ik heb het over God, duivel, hel, hemel. Ik heb het over God, duivel, hel, hemel. Begrijp je het nu... eindelijk?"
Videofragmenten sensation 2 >>

2. Bij een grote hardcore houseparty, Nightmare in Rotterdam 2004 in de Ahoy, troffen we (toen we een uurtje naar binnen gingen) het volgende aan:

Voorin de zaal stonden drie kruizen van zeker ieder 10 meter hoog over de volle breedte van de zaal. Deze kruizen symboliseerden natuurlijk Golgotha..... In die kruizen werden videobeelden vertoond verband houdend met de naam van het feest: Nightmare (nachtmerrie). De DJ stond onder aan het middelste kruis zijn werk te doen. De muziek was hard en agressief. We hoorden teksten die telkens werden herhaald waarvan de meest opvallende was: "Christianity must die " vertaald: "Christendom moet sterven". Boven in de zaal waren vier enorme hellehonden opgehangen die met grote klauwen naar de jongeren in de zaal grepen. Buiten de Ahoy waren diverse reclameborden waarop de jongeren werden uitgenodigd om ook naar andere harde housefeesten te komen. Deze feesten dragen namen als "Total Darkness" en "Hellraiser".

Animal

Bericht door Animal » 03 aug 2006, 13:15

American Dawn schreef:
"Wie is aan het beest gelijk? en: Wie kan er oorlog tegen voeren?"
Ik Me...Animal. Ik ben niet bang om rekenschap af te leggen, ben niet bang. Laat hem/haar/het maar komen. Weer een punt gevonden waarom mijn naam Animal moet zijn.

Alles wat de gelovigen niet kunnnen verklaren, niet in hun straatje past of bang voor zijn, wordt afgewezen, verbannen en verketerd tot Satan en zijn duiveltjes. Vroeger waren dat de heksen en daarna de wetenschap> Nu is het bepaalde muziek soorten die duivels zijn.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 03 aug 2006, 17:18

American Dawn jij hebt gelijk
House is niks ergs aan je hebt ook happy hous dat is gewoon blij daar zege ze dat niet
Tis gewoon om die gabbers voor het blok te zette

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 19 jun 2007, 19:14

Ik ben eigenlijk niet te beledigen, als qwerty al een poging daartoe deed is dat mislukt. Het filmpje is in dit topic niet relevant en ik heb uitgelegd waarom. Qwerty probeert met grof geschut de schijn van een antwoord te geven maar faalt daarin, dat is voor iedereen duidelijk behalve voor qwerty. Einde oefening.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

meiosis

Bericht door meiosis » 01 dec 2007, 20:13

volgens mij worden die "duistere teksten" alleen maar gebruikt in de hardcore omdat het zo lekker imponerend klinkt... je kunt er wel van alles achter gaan zoeken maar zo maak je alleen jezelf de kop gek... :roll: ik bedoel, ontken maar eens dat de toespraken van pinhead in de hellraiser films massief zijn. En daarnaast zou het er natuurlijk ook behoorlijk vreemd uit zien waneer je als volwassenen naar een feestje gaat met een pokemon-thema... :roll:



zo... ga ik weer even duivelse teksten knippen om te gebruiken in een track... ;P!

meiosis

Bericht door meiosis » 01 dec 2007, 20:17

American Dawn schreef:Bij een grote hardcore houseparty, Nightmare in Rotterdam 2004 in de Ahoy, troffen we (toen we een uurtje naar binnen gingen) het volgende aan:

Voorin de zaal stonden drie kruizen van zeker ieder 10 meter hoog over de volle breedte van de zaal. Deze kruizen symboliseerden natuurlijk Golgotha..... In die kruizen werden videobeelden vertoond verband houdend met de naam van het feest: Nightmare (nachtmerrie). De DJ stond onder aan het middelste kruis zijn werk te doen. De muziek was hard en agressief. We hoorden teksten die telkens werden herhaald waarvan de meest opvallende was: "Christianity must die " vertaald: "Christendom moet sterven". Boven in de zaal waren vier enorme hellehonden opgehangen die met grote klauwen naar de jongeren in de zaal grepen. Buiten de Ahoy waren diverse reclameborden waarop de jongeren werden uitgenodigd om ook naar andere harde housefeesten te komen. Deze feesten dragen namen als "Total Darkness" en "Hellraiser".
lijkt me sterk dat de organisatie achter het feest Nightmare in Rotterdam zover doordenkt dat die 3 kruizen Golgotha moeten voorstellen, eigenlijk het hele stukje doet me ernstig denken aan een stuk opruiende propaganda voor de christen fundamentalisten. ;P!

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 02 dec 2007, 01:04

meiosis schreef:En daarnaast zou het er natuurlijk ook behoorlijk vreemd uit zien waneer je als volwassenen naar een feestje gaat met een pokemon-thema...
Wat is daar mis mee?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

meiosis

Bericht door meiosis » 02 dec 2007, 11:35

Tardis schreef:
meiosis schreef:En daarnaast zou het er natuurlijk ook behoorlijk vreemd uit zien waneer je als volwassenen naar een feestje gaat met een pokemon-thema...
Wat is daar mis mee?
nou ik persoonlijk heb er geen moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde hardcoreparty-bezoeker er wat moeite mee heeft.. zulke lieve kleurtjes, zulke lieve vormen... :mrgreen:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 02 dec 2007, 17:39

meiosis schreef:
Tardis schreef:
meiosis schreef:En daarnaast zou het er natuurlijk ook behoorlijk vreemd uit zien waneer je als volwassenen naar een feestje gaat met een pokemon-thema...
Wat is daar mis mee?
nou ik persoonlijk heb er geen moeite mee, maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde hardcoreparty-bezoeker er wat moeite mee heeft.. zulke lieve kleurtjes, zulke lieve vormen... :mrgreen:
Na een aantal pilletjes is toch alles schattig, knuffelig en mooi dus dan is Pokemon hier best op zijn plaats ;).

Plaats reactie