Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door taigitu » 26 dec 2018, 10:54


Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.


Journalist onthult in dit filmpje hoe hij eraan kwam
2 juli 2018 19:00

Journalist en schrijver David Bienenstock stelt dat Jezus Christus cannabis gebruikte.
“Jezus rookte geen wiet, maar cannabis werd gebruikt als belangrijk ingrediënt voor de heilige zalfolie die hij gebruikte
om wonderen te verrichten,” zei hij.

De naam Christus die Jezus kreeg betekent ‘De Gezalfde’, wat bijvoorbeeld naar voren komt in Marcus 6:13:
‘En ze dreven veel demonen uit en zalfden veel zieken met olie en genazen hen’.

Maar wat zat er precies in die heilige olie? Volgens een recept in de Bijbel werd de olie gemaakt van een geurige plant
genaamd cannabosim, wat volgens velen gewoon cannabis is.

Brandende struik

De plant duikt voor het eerst op in de Bijbel op het moment dat Mozes tegen de brandende struik spreekt.

Hij ontvangt het recept voor de zalfolie met de instructie om alleen koningen en koninginnen te zalven.
Geneeskrachtige werking

Waarom zou Jezus zijn volgelingen zalven met olie in plaats van water om hen vervolgens weer anderen te laten zalven?

Velen denken dat hij dit deed omdat hij speciale cannabisolie gebruikte, die een geneeskrachtige werking heeft.

Bekijk hieronder het filmpje van NowThis News:

via @YouTube

https://www.ninefornews.nl/jezus-gebrui ... -wonderen/

Lees meer: https://www.kinderneurologie.eu/ziekteb ... lepsie.php
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Witte wel » 26 dec 2018, 13:16

Het zoveelste bs verhaal van wat er in de bijbel zou hebben gestaan.
Ik heb even de moeite genomen het verhaal op waarheid te checken en de verteller in het filmpje gaat bij zijn verwijzing al direct in de fout. Hij verwijst naar Exodus 30 22-23 wat in het oude testament niet bestaat maar Erodus 30-22-23 moet zijn. Daarin staan drie specerijen beschreven nl, mirre, kaneel en calmus. Mirre is een gomhars welke verder wordt omschreven als de Galbanum, Ferula Galbaniflua. Kaneel is welbekend en de welriekende plant staat verder niet omschreven maar is als calmus vernoemd wat niet meer is dan de latijnse naam voor een sterk ruikende plant. Verder staat er ook nog een specerij omschreven als zijnde onichen, wat bijbelse plant betekend en verder niets in houdt. Verder staat er niets geschreven over een cannabosum plant of iets dergelijks wat de verteller in het filmpje volledig uit zijn duim zuigt. De relatie die geschapen wordt in het filmpje met cannabis is volledig uit de duim gezogen waarbij de enige toepassing van de sterk ruikende plant wordt gebruikt. Hoeveel sterk ruikende planten staan er wel niet op de aarde.
Kortom, het zoveelste onzin verhaal van wat er in de bijbel geschreven zou staan. De vraag is hoeveel mensen nog een bijbel bezitten en staat daar het oude testament dan ook nog in en is deze versie niet de gemoderniseerde versie. Men kan het vaak toch niet controleren en als het filmpje geloofwaardig over komt dan neemt men het gemakkelijk aan voor waarheid.
Het is natuurlijk handig cannabis gebruik te rechtvaardigen als dat te relateren is aan de bijbel maar dat kan niet. Hallucinogene of psychedelische middelen staan niet in detail omschreven in de bijbel. Dat is nu net de kennis die men weg houdt bij het volk en zal zeker niet in de bijbel vernoemd worden.
Door kinderneurologie hieraan te verbinden door de verwijzing "lees meer" toe te passen in deze topic sla je de spijker volledig mis. Het geeft enkel duidelijkheid dat bij het posten van deze topic niet de kennis aanwezig is waarover men post en het zoveelste onzin verhaal verder verspreid wordt. Ik vraag mij af hoe je het kan bedenken een belangrijke kinderneurologie wetenschap te koppelen aan een onzinverhaal uit de bijbel wat blijkbaar nagenoeg niemand controleert op waarheid.
Controleer ook eens wie David Bienenstock is en wat zijn werkelijke belangen zijn in dit verhaal. Hij schrijft nl bepaalde handboeken.
Misschien voor sommigen hier op het forum een advies om eerst wat meer huiswerk te verrichten alvorens hier te knippen en plakken. Ik mag aannemen dat er toch geen overige belangen gekoppeld zijn aan de posten dan enkel de mens voorzien van informatie en deze te delen. Of ik vergis mij, dat kan ook.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

gusteman

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door gusteman » 26 dec 2018, 21:34

Witte wel schreef:
26 dec 2018, 13:16
Misschien voor sommigen hier op het forum een advies om eerst wat meer huiswerk te verrichten alvorens hier te knippen en plakken. Ik mag aannemen dat er toch geen overige belangen gekoppeld zijn aan de posten dan enkel de mens voorzien van informatie en deze te delen. Of ik vergis mij, dat kan ook.
:post:

Als jij je vergist, beste Witte wel, dan vergis ik mij ook want ik ben het volledig eens met wat je hier schrijft.

Enneuh ... petje af voor je opzoekingswerk ;P!

Gast1

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Gast1 » 27 dec 2018, 10:52

Witte wel schreef:
26 dec 2018, 13:16
Misschien voor sommigen hier op het forum een advies om eerst wat meer huiswerk te verrichten alvorens hier te knippen en plakken.
Ik mag aannemen dat er toch geen overige belangen gekoppeld zijn aan de posten dan enkel de mens voorzien van informatie en deze te delen.
Of ik vergis mij, dat kan ook.
Ik word graag geprikkeld door dit soort posten.
Het zet mij aan tot nadenken en anderen ook.
Zonder die openingspost had ik jouw post nooit gelezen en zou ik bepaalde zaken niet geweten hebben.
Dat doe ik nu (op dit gebied) ook niet, maar ik neem beide in overweging.

Interessant taigitu en dank voor de post.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Fenna » 27 dec 2018, 11:21

taigitu schreef:
26 dec 2018, 10:54
Mozes tegen de brandende struik spreekt.
Dit doet mij denken aan een creosootstruik.
Deze heeft ook een sterke geur, komt alleen voor in woestijnen en kan spontaan ontbranden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door univers » 27 dec 2018, 11:42

Ik hou het lekker hierbij.

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door taigitu » 27 dec 2018, 14:16

Witte wel schreef:
26 dec 2018, 13:16
Het zoveelste bs verhaal van wat er in de bijbel zou hebben gestaan.
Ik heb even de moeite genomen het verhaal op waarheid te checken en de verteller in het filmpje gaat bij zijn verwijzing al direct in de fout. Hij verwijst naar Exodus 30 22-23 wat in het oude testament niet bestaat maar Erodus 30-22-23 moet zijn.
Het zou best een 'bs-verhaal kunnen zijn. Er staan wel meer dingen in de bijbel die ik onmogelijk als waar kan aannemen.
Maar ik kan me niet vinden in je stelling dat de verteller in de video de fout in gaat met Exodus.
Het zou volgens jouw zoeken Erodus 30-22-23 moet zijn en niet Exodus.....
Ik heb even Erodus ingetikt om op het internet te zoeken en dan wordt het woord Erodus niet gevonden. Alleen Exodus in deze context.
Exodus staat wel in het oude testament. Zie hieronder de link naar de site waarvan ik onderstaande tekst van Exodus plaats.
Maar ik zou graag via een link willen lezen waar Erodus staat geschreven, want ik kan het niet vinden.
Exodus

............................

22 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende:

23 Gij nu, neem u de voornaamste specerijen, de zuiverste mirre, vijfhonderd sikkels, en specerijkaneel, half zoveel namelijk tweehonderd en vijftig sikkels, ook specerijkalmus, tweehonderd en vijftig sikkels;

24 Ook kassie, vijfhonderd, naar den sikkel des heiligdoms, en olie van olijfbomen een hin;

25 En maak daarvan een olie der heilige zalving, een zalf, heel kunstiglijk gemaakt, naar apothekerswerk; het zal een olie der heilige zalving zijn.

26 En met dezelve zult gij zalven de tent der samenkomst, en de ark der getuigenis.

27 En de tafel met al haar gereedschap, en den kandelaar met zijn gereedschap, en het reukaltaar;

28 En het altaar des brandoffers, met al zijn gereedschap, en het wasvat met zijn voet.

29 Gij zult ze alzo heiligen, dat zij heiligheid der heiligheden zijn; al wat ze aanroert, zal heilig zijn.

30 Gij zult ook Aäron en zijn zonen zalven, en gij zult hen heiligen, om Mij het priesterambt te bedienen.

31 En gij zult tot de kinderen Israëls spreken, zeggende: Dit zal Mij een olie der heilige zalving zijn bij uw geslachten.

32 Op geens mensen vlees zal men ze gieten; gij zult ook naar haar maaksel geen dergelijke maken; het is heiligheid, zij zal ulieden heiligheid zijn.

33 De man, die zulk een zalf maken zal als deze, of die daarvan op wat vreemds doet, die zal uitgeroeid worden uit zijn volken.

34 Verder zeide de HEERE tot Mozes: Neem tot u welriekende specerijen, mirresap, en oniche, en galban, deze welriekende specerijen, en zuiveren wierook; dat elk bijzonder zij.

35 En gij zult een reukwerk ener zalf daaruit maken, naar het werk des apothekers, gemengd, rein, heilig.

36 En gij zult van hetzelve heel klein pulver stoten, en gij zult daarvan leggen voor de getuigenis in de tent der samenkomst, waarheen Ik tot u komen zal; het zal ulieden heiligheid der heiligheden zijn.

37 Doch naar het maaksel dezes reukwerks, hetwelk gij gemaakt zult hebben, zult gijlieden voor uzelven geen maken; het zal u heiligheid zijn voor den HEERE.

38 De man, die dergelijke maken zal, om daaraan te rieken, die zal uitgeroeid worden uit zijn volken.

https://www.statenvertaling.net/bijbel/exod/30.html
Witte wel schreef:
26 dec 2018, 13:16
Daarin staan drie specerijen beschreven nl, mirre, kaneel en calmus. Mirre is een gomhars welke verder wordt omschreven als de Galbanum, Ferula Galbaniflua. Kaneel is welbekend en de welriekende plant staat verder niet omschreven maar is als calmus vernoemd wat niet meer is dan de latijnse naam voor een sterk ruikende plant. Verder staat er ook nog een specerij omschreven als zijnde onichen, wat bijbelse plant betekend en verder niets in houdt. Verder staat er niets geschreven over een cannabosum plant of iets dergelijks wat de verteller in het filmpje volledig uit zijn duim zuigt. De relatie die geschapen wordt in het filmpje met cannabis is volledig uit de duim gezogen waarbij de enige toepassing van de sterk ruikende plant wordt gebruikt. Hoeveel sterk ruikende planten staan er wel niet op de aarde.
Kortom, het zoveelste onzin verhaal van wat er in de bijbel geschreven zou staan. De vraag is hoeveel mensen nog een bijbel bezitten en staat daar het oude testament dan ook nog in en is deze versie niet de gemoderniseerde versie. Men kan het vaak toch niet controleren en als het filmpje geloofwaardig over komt dan neemt men het gemakkelijk aan voor waarheid.
Ik heb een bijbel met ook het oude testament. Het boek heeft ruim 1750 bladzijden en is gedrukt in heel kleine letters. Dus flink wat leesmateriaal.
Witte wel schreef:
26 dec 2018, 13:16
Het is natuurlijk handig cannabis gebruik te rechtvaardigen als dat te relateren is aan de bijbel maar dat kan niet. Hallucinogene of psychedelische middelen staan niet in detail omschreven in de bijbel. Dat is nu net de kennis die men weg houdt bij het volk en zal zeker niet in de bijbel vernoemd worden.
Door kinderneurologie hieraan te verbinden door de verwijzing "lees meer" toe te passen in deze topic sla je de spijker volledig mis. Het geeft enkel duidelijkheid dat bij het posten van deze topic niet de kennis aanwezig is waarover men post en het zoveelste onzin verhaal verder verspreid wordt. Ik vraag mij af hoe je het kan bedenken een belangrijke kinderneurologie wetenschap te koppelen aan een onzinverhaal uit de bijbel wat blijkbaar nagenoeg niemand controleert op waarheid.
Controleer ook eens wie David Bienenstock is en wat zijn werkelijke belangen zijn in dit verhaal. Hij schrijft nl bepaalde handboeken.
Misschien voor sommigen hier op het forum een advies om eerst wat meer huiswerk te verrichten alvorens hier te knippen en plakken. Ik mag aannemen dat er toch geen overige belangen gekoppeld zijn aan de posten dan enkel de mens voorzien van informatie en deze te delen. Of ik vergis mij, dat kan ook.
Dan voeg ik nu deze tekst nog bij het onderwerp.
Ook daar kan men twijfelen over de tekst en waar en/of hoe die gebruikt of misbruikt is of wordt....
Dat is aan de lezer, zoals zo vele topics in discussies gelezen worden, namelijk hoe sta je tegenover het onderwerp
vanuit je eigen beleving, en/of overgenomen kennis van derden, enz.
De bijbel is voor mij een 'sprookjesboek', samengesteld en/of gecombineerd door vele schrijvers.
En sprookjesboeken heb ik altijd graag gelezen. Mede omdat ze op zich ook een sociale functie kunnen hebben.
Maar als ik het oude testament lees en de gruwelen die God beschrijft wat hij zal doen met 'overtreders/ongehoorzamen'...

Drugs in de bijbel

...........

In de Schrift staat het woord Kaneh-bosm, dat is cannabis, kannabus. Kan = hennep, en bosm = aromatisch. Het woord kaneh-bosm komen wij 5x in de Bijbel tegen, en in de meeste vertalingen is het foutief vertaald door kalmoes, calamus. De kalmoes is een gewone plant van weinig of geen betekenis. De Septuagint begon met deze foutieve vertaling. De eerste keer dat wij in de Bijbel het woord kaneh-bosm tegenkomen is in Ex.30:22-33, bij de samenstelling van de heilige zalfolie, voor uitwendig gebruik.

22 Verder sprak de HEERE tot Mozes, zeggende: 23 Gij nu, neem u de voornaamste specerijen, de zuiverste mirre, vijfhonderd sikkels, en specerijkaneel, half zoveel namelijk tweehonderd en vijftig sikkels, ook specerijkalmus, tweehonderd en vijftig sikkels; 24 Ook kassie, vijfhonderd, naar den sikkel des heiligdoms, en olie van olijfbomen een hin; 25 En maak daarvan een olie der heilige zalving, een zalf, heel kunstiglijk gemaakt, naar apothekerswerk; het zal een olie der heilige zalving zijn. 26 En met dezelve zult gij zalven de tent der samenkomst, en de ark der getuigenis. 27 En de tafel met al haar gereedschap, en den kandelaar met zijn gereedschap, en het reukaltaar; 28 En het altaar des brandoffers, met al zijn gereedschap, en het wasvat met zijn voet. 29 Gij zult ze alzo heiligen, dat zij heiligheid der heiligheden zijn; al wat ze aanroert, zal heilig zijn. 30 Gij zult ook Aäron en zijn zonen zalven, en gij zult hen heiligen, om Mij het priesterambt te bedienen. 31 En gij zult tot de kinderen Israëls spreken, zeggende: Dit zal Mij een olie der heilige zalving zijn bij uw geslachten. 32 Op geens mensen vlees zal men ze gieten; gij zult ook naar haar maaksel geen dergelijke maken; het is heiligheid, zij zal ulieden heiligheid zijn. 33 De man, die zulk een zalf maken zal als deze, of die daarvan op wat vreemds doet, die zal uitgeroeid worden uit zijn volken. 34 Verder zeide de HEERE tot Mozes: Neem tot u welriekende specerijen, mirresap, en oniche, en galban, deze welriekende specerijen, en zuiveren wierook; dat elk bijzonder zij. 35 En gij zult een reukwerk ener zalf daaruit maken, naar het werk des apothekers, gemengd, rein, heilig. 36 En gij zult van hetzelve heel klein pulver stoten, en gij zult daarvan leggen voor de getuigenis in de tent der samenkomst, waarheen Ik tot u komen zal; het zal ulieden heiligheid der heiligheden zijn. 37 Doch naar het maaksel dezes reukwerks, hetwelk gij gemaakt zult hebben, zult gijlieden voor uzelven geen maken; het zal u heiligheid zijn voor den HEERE. 38 De man, die dergelijke maken zal, om daaraan te rieken, die zal uitgeroeid worden uit zijn volken.

Zie wat Strongs concordance zegt van Specerijcalmus: 01314 beshem of boshem,

De zalfolie heeft een geestverruimende werking. De aanbidders van Astarte (Isthar, dat is Venus, de koningin des hemels, de Stella Maris) gebruikten zalfolie van cannabis. De Scythen gebruiken het via roken in pijpen, of branden in hun tent, waar men de rook inhaleerde. Het pijproken heeft de betekenis een altaar in het klein te zijn, waarop men zijn wierook brandde. Cannabis gebruikte men als wierook-offer, Ex.30:8-10. Van de Scythen hebben de Israëlieten het branden van cannabis in tenten overgenomen. De Scythen hadden hun naam van de Grieken ontvangen, maar waren in werkelijkheid Ashkenaz.

Nu is het roken niet zo heel vreemd, want ook Jahweh verscheen in een grote wolk die van het dagelijkse wierook-offer afkwam. Raakte Mozes door het inhaleren van de rook in hogere sferen, om Jahweh te kunnen raadplegen? God sprak meestal vanuit de wolk tot Mozes, als de Ik ben die Ik ben. Ontving Mozes een vernieuwd zelfbewustzijn in de Tent der samenkomst door de cannabis-rook in te ademen? Cannabis werkt immers in op de hersenen, op het hogere bewustzijn.

De 2e maal dat wij het woord cannabis tegenkomen in de Bijbel is in het Hooglied, hfst.4:8-14. 14 Nardus en saffraan, kalmoes en kaneel, met allerlei bomen van wierook, mirre en aloe, mitsgaders alle voornaamste specerijen. Ook hier heeft men het woord Kaneh-bosm vertaald door kalmoes, en dat is fout.

De verering van de godin der liefde, Astarte of Venus, vond ook in Israël plaats, 1Kon.14:23, 2Kron.24:4/5. Was het Hooglied een hymne aan deze godin, de Stella Maris der zee? In 1Kon.3:3 werd deze godin op heuveltoppen aanbeden. Salomo offerde en rookte op de hoogten, 1Kon.11:4/5.

De 3e maal dat wij het woord kaneh-bosm in de Bijbel lezen is in Jes.43:23/24. 23 Mij hebt gij niet gebracht het kleine vee uwer brandofferen, en met uw slachtofferen hebt gij Mij niet geëerd; Ik heb u Mij niet doen dienen met spijsoffer, en Ik heb u niet vermoeid met wierook.
24 Mij hebt gij geen kalmoes voor geld gekocht, en met het vette uwer slachtoffers hebt gij Mij niet gedrenkt; maar gij hebt Mij arbeid gemaakt, met uw zonden, gij hebt Mij vermoeid met uw ongerechtigheden.

En in Jes.6:4/7 is er sprake van rook dat het huis vervulde. De serafs verschenen aan Jesaja. Serafs kan men vertalen als "rood-indrinkers". Algemeen werd kaneh-bosm gebrand in een kolenvuur. Daarvan nam de seraf een kool en roerde ermee de lippen van de profeet aan, waardoor zijn ongerechtigheid werd weggenomen.

1 In het jaar, toen de koning Uzzia stierf, zo zag ik den Heere, zittende op een hogen en verheven troon, en Zijn zomen (rook) vervullende den tempel.

2 De serafs stonden boven Hem; een iegelijk had zes vleugelen; met twee bedekte ieder zijn aangezicht, en met twee bedekte hij zijn voeten, en met twee vloog hij.

3 En de een riep tot den ander, en zeide: Heilig, heilig, heilig is de HEERE der heirscharen! De ganse aarde is van Zijn heerlijkheid vol!

4 Zodat de posten der dorpels zich bewogen van de stem des roependen; en het huis werd vervuld met rook.

5 Toen zeide ik: Wee mij, want ik verga! dewijl ik een man van onreine lippen ben, en ik woon in het midden eens volks, dat onrein van lippen is; want mijn ogen hebben den Koning, den HEERE der heirscharen gezien.

6 Maar een van de serafs vloog tot mij, en had een gloeiende kool in zijn hand, die hij met de tang van het altaar genomen had.

7 En hij roerde mijn mond daarmede aan, en zeide: Zie, deze heeft uw lippen aangeroerd; alzo is uw misdaad van u geweken, en uw zonde is verzoend.



De 4e keer dat wij het woord kaneh-bosm lezen in het O.T. is in Jer.6:20, waar het gebruik ervan God schijnt te mishagen, doordat er misbruik van werd gemaakt.

20 Waartoe zal dan de wierook voor Mij uit Scheba komen, en de beste kalmoes uit verren lande? Uw brandofferen zijn Mij niet behagelijk, en uw slachtofferen zijn Mij niet zoet.



De 5e keer dat het woord kaneh-bosm in de Schrift wordt genoemd is in Ez.27:19

19 Ook leverden Dan en Javan, de omreizer, op uw markten; glad ijzer, kassie en kalmoes was in uw onderlingen koophandel.

De eerste drie keer dat het woord kaneh-bosm wordt aangehaald is in positieve zin, de laatste twee keer in negatieve zin, vanwege het gebruik in dienst van de godin Astarte. Andere heenwijzingen naar het gebruik van kaneh-bosm (foutief als kalmoes vertaald) vinden wij bij de profeten Ezra, Hosea, Nehemiah, die fel ageerden tegen de aanbidding van afgoden, als de "koningin des hemels", dat is Venus, Stella Maris. Het felst varen de profeten uit tegen de dochteren van Jeruzalem, die de vrouwelijke godheid vereerden. De verbinding van cannabis en de koningin des hemels is meest duidelijk in Jer.44:15-23, waar men een brandoffer aan haar bracht. Venus is de godin der liefde, en om de liefde te bedrijven rookte men aan haar, en de rook der cannabis inhaleerde men om in hogere sferen te geraken.

In 2Kon.18:4 zien wij dat de grote reformatoren Hiskia en Josia de Asheras afbraken, dat zijn de beelden van Astarte. Ook de Nehustan of koperen slang werd verwijderd door Hiskia. De Nehustan was een frequent onderdeel van de vroegere vertegenwoordigers van de hemelgodin. De koningen die er vóór Hiskia waren rookten op de hoogten en onder alle groene boom, 1Kon.17.
Daarbij ging het vooral om het fenomeen van de atmosferische elektriciteit, het zgn. St. Elmusvuur (zie onze brochureserie Elektra). Dat noemde men de "geest van Asherah".

Hiskia en Josia verboden deze afgodendiensten, dus ook het misbruik van cannabis, het "groene goud".

https://www.wikifood.nl/de-bijbel-deel-16-1
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Witte wel » 27 dec 2018, 21:37

Je zou ook beter je informatie kunnen controleren vanuit originele documenten en niet het internet wiki apparaat gebruiken.
Ik haalde mijn reactie uit een bijbel uit 1696 die ik hier gewoon op de plank heb staan. Ik wil er wel een scan van maken hoor als je te eigenwijs bent aan te nemen dat ik gelijk heb dan kan je het zelf lezen maar ook daar ben ik van overtuigd dat je dat zelfs niet aan neemt.
Wat er geschreven staat en wat er gezegd wordt wat er geschreven staat zijn twee verschillende zaken.
Ik herhaal nog maar eens mijn advies om eerst wat meer huiswerk te verrichten alvorens hier te knippen en plakken of om het aangeleverde materiaal vooraf te controleren op waarheid alvorens over te gaan tot posten.
Ook even de relatie met David Bienenstock gecontroleerd? Nee dus. Deze man is schrijver van handboeken over hoe je wiet moet roken, "How to Smoke Pot (Properly): A Highbrow Guide to Getting High".
Gewoon een schrijver die geld verdient met schrijven. Overigens niets mis mee waarover deze man schrijft maar om hem te relateren aan kinderneurologie en de bijbel is een grote misser. Het brengt deze zeer belangrijke wetenschap op deze wijze zelfs in diskrediet.
De bijbel mag je zien als sprookjesboek, dat is een keuze. Ikzelf heb niets met bijbels geloof maar als er naar verwezen wordt wil ik wel graag even controleren in hoeverre de verwijzing klopt en in dit geval klopt er nagenoeg niets van. Daarvoor heb ik ook een originele oude bijbel op de plank staan die ik diverse malen heb gehanteerd om te zien wat men schrijft ook is wat het was. Het blijkt dat vele Bijbelcitaten maar amper kloppen en toegepast worden in een verbouwde versie om mensen te overtuigen van iets wat zou zijn gerelateerd aan een stuk uit de bijbel.
Een bijbel lezen is ook niet zomaar een verhaaltje lezen maar is begrijpen wat er staat. Het OT is wat meer confronterend maar ook hierbij geldt dat de lezer moet leren begrijpen wat er geschreven staat. Om een oude bijbel te kunnen lezen dient men wel wat geoefend te zijn wat ook geldt voor oud Duits. Dat bemoeilijkt aanvankelijk wel het lezen maar na een tijdje gelezen te hebben gaat dit steeds beter waarna het begrijpend lezen dus ook beter gaat.

Maar het is allemaal aan de lezer natuurlijk. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Osiris » 27 dec 2018, 23:20

Het is onmogelijk om te achterhalen wat wel en niet juist is.
Of de Kalmus een juiste vertaling is of niet en het misschien cannabis had moeten zijn.

Zelfs een bijbel uit 1696 is één van de talloze vertalingen en overschrijvingen ( Hebreeuws/Grieks/Latijn etc etc ),die er sinds het concilie van Nicosia in ong 100 na Christus, zijn geweest.
Toen werd er bepaald wat in die bijbel terecht zou komen door de destijds heersende Romeinse keizer.

Dus in die 1500 jaar tijd ertussen kunnen ook talloze schrijffouten en vertalingen geweest zijn.
Maar ook nog daarvoor, toen de losse geschriften niet eens gebundeld waren tot die bijbel vanaf 100 na Christus, zeker betreffende het Oude Testament.

Wie er dus in deze gelijk heeft is zeer waarschijnlijk niet meer te achterhalen.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Fenna » 28 dec 2018, 09:46

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Gast1 » 28 dec 2018, 09:58

Osiris schreef:
27 dec 2018, 23:20
Wie er dus in deze gelijk heeft is zeer waarschijnlijk niet meer te achterhalen.....
Sta mij toe Osiris dat nog iets meer toe te lichten; gelijk hebben is één, gelijk krijgen is twee en de werkelijkheid is drie.

Ik (of wie dan ook) kan beweren dat ik (of wie dan ook) gelijk heb (heeft), het is immers het gelijk van degene die dat beweert -al of niet met onderbouwingen-.
Gelijk krijgen is bevestigend, maar van wie krijg je dat gelijk? Zolang het geen ooggetuige is lijkt mij dat 'gelijk' discutabel.
En inderdaad ... de werkelijkheid kan enkel en alleen maar de werkelijkheid zijn, wanneer die werkelijkheid niet te miskennen is.
En op de werkelijkheid kun je nogal wat interpretaties op los laten, het oog bedriegt immers meer dan men vaak denkt.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Osiris » 28 dec 2018, 10:39

Misschien dat veel van de OT verhalen ooggetuigen verslagen zijn geweest, vanuit tal van verschillende gebieden uit het midden oosten.
Afgezien nog van het gegeven, dat het vooral eerst duizenden jaren mondelinge overleveringen geweest moeten zijn.

De cruciale vernietiging van de grootste bibliotheek in Alexandrie heeft het meeste van die oorspronkelijke geschriften vernietigd.
Door dezelfde religieus strijdende partijen ( joden,christenen,Egyptenaren en Romeinen ) ,die later door Rome gedwongen werden om een compromis te sluiten.

Rome gebruikte haar macht om de verschillende religieuse stromingen tot één te smeden en haar imperium te behouden middels die religie ( latere RK kerk ).
En ook nog eens een eigen inkleuring te geven om die macht te behouden.

Veel van die verhalen hebben een Sumerische of Egyptische oorsprong, mondeling overgeleverd,op schrift gezet en talloze malen vertaald en herschreven.
Waar vervolgens één boek uit ontstond, wat daarna eveneens het zelfde proces onderging.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Osiris » 28 dec 2018, 10:48

Graham Hancock toonde in 'Het Oermysterie' aan dat kennis en gebruik van hallucinerende middelen 75.000 jaren terugging in de tijd.
De tijd van grottekeningen door prehistorische mensen van over de hele wereld.

Dus die kennis en gebruik van geneeskrachtige en hallucinerende kruiden/planten zal zeker in beschavingen als Sumerie/Babylonie/Egypte/Grieken/Romeinen bekend en aanwezig geweest zijn.
Zeker bij toenmalige hogepriesters en healers/sjamanen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Fenna » 28 dec 2018, 11:43

Osiris schreef:
28 dec 2018, 10:48
Zeker bij toenmalige hogepriesters en healers/sjamanen.
Niet alleen Hancock maar ook vele anderen schrijven hier over dat dit soort gasten geestverruimende middelen gebruikten om in trance te komen en voorspellingen te doen.
Dat was heel normaal voor ze.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door univers » 28 dec 2018, 11:59

Daar heb ik dat spul niet voor nodig om in trance te komen.
Ik concentreer mij op mijn IK.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Osiris » 28 dec 2018, 12:02

Fenna schreef:
28 dec 2018, 11:43
Osiris schreef:
28 dec 2018, 10:48
Zeker bij toenmalige hogepriesters en healers/sjamanen.
Niet alleen Hancock maar ook vele anderen schrijven hier over dat dit soort gasten geestverruimende middelen gebruikten om in trance te komen en voorspellingen te doen.
Dat was heel normaal voor ze.
Niet alleen voorspellingen,maar ook informatie om mensen te genezen van mentale en fysieke klachten.
Wat hedentendage nog steeds bij stammen gedaan word door 'medicijnmannen'.
Het gebruik van o.a Iboga, Peyote,Ayahuasca, paddestoelen etc etc.

Dus dat cannabis eveneens bekend was,kan eigenlijk niemand verbazen.

DMT en THC worden niet alleen als geestverruimend gezien,maar ook genezend.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Osiris » 28 dec 2018, 12:07

univers schreef:
28 dec 2018, 11:59
Daar heb ik dat spul niet voor nodig om in trance te komen.
Ik concentreer mij op mijn IK.
Beter als je daarmee hetzelfde bereikt.
Maar begreep in het verleden ook dat je nogal wat medicatie gebruikt ( e ) ?
Ook dat kan een trigger zijn om in een diepere trance terecht te komen.

Sommigen kunnen niet die diepere bewustzijnstoestand bereiken door meditatie alleen, blijft dan aan de oppervlakte, gebruiken dus wel die ( hulp ) middelen.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door Fenna » 28 dec 2018, 12:39

univers schreef:
28 dec 2018, 11:59
Daar heb ik dat spul niet voor nodig om in trance te komen.
Ik concentreer mij op mijn IK.
Ik heb dat spul ook niet nodig om in trance te komen, ik kan het ook zonder hulpmiddeltjes.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door taigitu » 28 dec 2018, 13:26

De oudste bekende gevallen van het gebruik van hennep (Cannabis sativa) stammen al van ver voor het begin van onze jaartelling.
Sommige archeologen schatten dat de plant al rond 8.000 voor Christus werd verbouwd in Azië.
De oudst bekende geschreven bron van het gebruik van cannabis stamt uit 2737 voor Christus.
In de geschriften van de mythologische Chinese uitvinder van de landbouw Shennong (‘Goddelijke Boer’) werd het toen beschreven als een pijnverlichtend medicijn.

Oudheid

In de loop der eeuwen verspreidde de hennepplant zich vanuit Azië naar Afrika en het Midden-Oosten, om uiteindelijk rond 500 v.Chr. ook te arriveren in Europa. Zo maakte de Griekse historicus Herodotus rond 450 v.Chr. melding van het volk van de Scythen, die de plant niet alleen gebruikten om kleding mee te maken, maar ook als vorm van ontspanning. Zij gooiden de cannabisplant op een gloeiend hete steen of in een vuur en inhaleerden vervolgens de geuren die dit voortbracht. Volgens Herodotus begonnen de personen na verloop van tijd spontaan te dansen, te zingen en te schreeuwen. Toch werd cannabis niet op grote schaal gebruikt onder de Grieken en Romeinen, vermoedelijk omdat de meesten van hen niet op de hoogte waren van de psychedelische effecten van de plant. Zo raadde de Romeinse medicus Dioscorides het wel aan als medicijn tegen oorklachten of voor de vermindering van seksuele verlangens, maar schreef hij niets over de mogelijke geestverruimende invloed van hennep.

Arabië

In het Midden-Oosten daarentegen werd hennep op grote schaal verbouwd en gebruikt. De Arabieren gebruikten de plant voor het maken van kleding, zeil en touwen, maar ook als middel ter ontspanning. Dit laatste gebruik nam een grote vlucht nadat de Islamitische profeet Mohammed in de 9e eeuw het gebruik van alcohol verbood. Met de uitbreiding van de Islam richting Noord-Afrika en Turkije nam ook de consumptie van ‘hasjiesj’, de hars van de cannabis plant, sterk toe. Desalniettemin bestond er ook verzet tegen de verspreiding van het middel. In 1378 gaf de Arabische Emir Soudom Sheikhouni opdracht om alle hennep planten in zijn rijk te laten vernietigen en verbood hij de consumptie van de plant. Bij iedereen die toch betrapt werd op het gebruik van hasjiesj, werden alle tanden uitgetrokken.

Nieuwe Wereld

Vanaf de late middeleeuwen werden hennepplantages ook in Europa steeds gebruikelijker. In veel landen werd de verbouwing zelfs gestimuleerd, omdat de vezelrijke plant uiterst bruikbaar was als grondstof voor touw, kleding en papier. In 1563 stelde de Engelse koning Elizabeth I de productie van hennep zelfs verplicht voor alle grootgrondbezitters, omdat ze de grondstof nodig had voor de productie van haar vloot. Later verspreidde de grondstof zich eveneens naar de koloniën van de Nieuwe Wereld. Zo was de Thomas Jefferson een grote voorstander van de productie van hennep. Hij schreef zelfs de eerste twee proefversies van de Amerikaanse onafhankelijkheidsverklaring op papier gemaakt van de cannabisplant. Hoewel hennep in de Westerse wereld dus vooral werd verbouwd uit economisch oogpunt, gebruikte men de plant ook regelmatig gebruikt als geestverruimend middel. Zo is bekend dat de 19de-eeuwse Franse dichter Charles Baudelaire zijn beste werken schreef onder de invloed van marihuana en beweren enkele wetenschappers dat er zelfs in de pijp van Shakespeare cannabisresten zijn aangetroffen. In ieder geval is zeker dat er tot ver in de 19de eeuw geen sprake was van een sociaal stigma op cannabisgebruik.

https://isgeschiedenis.nl/nieuws/geschi ... n-cannabis
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Jezus gebruikte cannabisolie om wonderen te verrichten.

Bericht door taigitu » 28 dec 2018, 15:11

Witte wel schreef:
27 dec 2018, 21:37
Je zou ook beter je informatie kunnen controleren vanuit originele documenten en niet het internet wiki apparaat gebruiken.
Ik haalde mijn reactie uit een bijbel uit 1696 die ik hier gewoon op de plank heb staan. Ik wil er wel een scan van maken hoor als je te eigenwijs bent aan te nemen dat ik gelijk heb dan kan je het zelf lezen maar ook daar ben ik van overtuigd dat je dat zelfs niet aan neemt.
Wat er geschreven staat en wat er gezegd wordt wat er geschreven staat zijn twee verschillende zaken.
Ik herhaal nog maar eens mijn advies om eerst wat meer huiswerk te verrichten alvorens hier te knippen en plakken of om het aangeleverde materiaal vooraf te controleren op waarheid alvorens over te gaan tot posten.
Je bent wel heel snel met oordelen. Ik heb gekeken in de bijbel die naast mijn computer ligt. Ik blader er af en toe nog weleens in.
Dus om niet de tekst over te tikken van mijn bijbel haal ik precies dezelfde tekst van het internet en zet er de link bij. Voor mij logische handeling.
Dus omdat jouw bijbel zo oud en dat daar Erodus staat, neem ik dat na jouw info hierover, direct aan. Dat wil echter niet zeggen dat dit algemeen bekend is.
Het zal, door de oudheid van jouw bijbel een rest zijn van een eerdere vertaling. Dus daarmee kan je een ander niet op een fout duiden omdat de een latere bijbel leest.
Dus je eerste aanname van dat Bienenstock een fout maakt met uit te gaan van Exodus, omdat het volgens jouw bijbel Erodus moet zijn.....?
En nee, ik hoef geen scan van die tekst, ik geloof je. Wat ik wel van betekenis vind is de overtuiging die je toont in hoe je me beoordeelt.
Jij zou ook eens kunnen hebben kijken waarom in de latere bijbels overal Exodus wordt geschreven en waarom er in jouw bijbel een (nu totaal vreemd)
ander woord staat. Dan had je kunnen ontdekken dat het verklaarbaar (is) kan zijn dat daar nog sporen van de Dietse taal (Middelnederlands) voorkomt en daardoor nog
het woord Erodus in jouw zeer oude bijbel vermeld staat.......

Taalkundige betekenis
In 1637 kwam de Statenbijbel gereed. De Staten-Generaal hebben de totstandkoming van deze Bijbelvertaling bekostigd, vandaar de benaming Statenbijbel. De Statenbijbel heeft enige invloed gehad op de standaardisering van de Nederlandse taal, vooral door de woordkeuze (veel oorspronkelijk Duitse woorden), het opnemen van allerlei nieuwe uitdrukkingen en gezegden en het typische gebruik van bepaalde naamvallen zoals de genitief.[11][12] Ook werden er grammaticale elementen uit diverse streektalen zoals het Nedersaksisch in de vertaling opgenomen.[13] Daarnaast zorgde deze Bijbelvertaling voor een gemeenschappelijke spelling van woorden, zodat het Diets (Middelnederlands) steeds meer één taal werd. De Statenvertaling vormde zo in veel opzichten het beginpunt van het Nieuwnederlands, al is de invloed op de standaardisering van de Nederlandse spelling uiteindelijk niet heel groot gebleken.[12] Doordat de vertalers dicht bij de grondteksten bleven, staat de Statenvertaling verder vol met on-Nederlands aandoende zinnen.[12] Tegelijk zijn echter een aantal zinswendingen uit deze vertaling zo vergroeid geraakt met de Nederlandse taal dat men hun afkomst uit het boek der boeken nauwelijks nog herkent.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Statenvertaling
Witte wel schreef:
27 dec 2018, 21:37
Ook even de relatie met David Bienenstock gecontroleerd? Nee dus.
Deze man is schrijver van handboeken over hoe je wiet moet roken, "How to Smoke Pot (Properly): A Highbrow Guide to Getting High".
Gewoon een schrijver die geld verdient met schrijven. Overigens niets mis mee waarover deze man schrijft maar om hem te relateren aan kinderneurologie en de bijbel is een grote misser. Het brengt deze zeer belangrijke wetenschap op deze wijze zelfs in diskrediet.
Weer een aanname die nergens op slaat. Ja, ik heb even gelezen hoe hij er toe kwam om over wiet te schrijven.
Het was een gebeuren over het het legaal wiet in de winkel te kunnen kopen op 1 januari 2014.
( https://www.vanityfair.com/culture/2016 ... ienenstock )
Dat hij zich heeft verdiept in deze materie in zijn verschillende vormen van gebruik ed. zal voor veel mensen handig kunnen zijn.
En ik verbind niet per sé deze man aan kinderneurologie of de bijbel..... Het was voor mij de verbinding tussen het helen dat Jezus deed,
wat door derden wordt beschreven in de bijbel, en de uitwerking van wiet (canabis) bij ziekte. Doordat zoveel mensen geholpen
zouden kunnen worden door canabis maar dat er hier zo over wordt gesteigerd door mensen, vond ik het relevant om dit via Jezus (de healer)
en de mogelijkheid dat ook hij canabis zou hebben gebruikt hierbij actueel genoeg om daar aandacht aan te geven.
Veel mensen zouden genezen of geholpen kunnen worden als er meer onderzoek wordt gedaan naar canabis op medisch gebied.
Maar canabis is een plant die je niet onder een patent kan zetten, dus het verdiend in eerste instantie niet veel .....
Witte wel schreef:
27 dec 2018, 21:37
De bijbel mag je zien als sprookjesboek, dat is een keuze. Ikzelf heb niets met bijbels geloof maar als er naar verwezen wordt wil ik wel graag even controleren in hoeverre de verwijzing klopt en in dit geval klopt er nagenoeg niets van. Daarvoor heb ik ook een originele oude bijbel op de plank staan die ik diverse malen heb gehanteerd om te zien wat men schrijft ook is wat het was. Het blijkt dat vele Bijbelcitaten maar amper kloppen en toegepast worden in een verbouwde versie om mensen te overtuigen van iets wat zou zijn gerelateerd aan een stuk uit de bijbel.
Een bijbel lezen is ook niet zomaar een verhaaltje lezen maar is begrijpen wat er staat. Het OT is wat meer confronterend maar ook hierbij geldt dat de lezer moet leren begrijpen wat er geschreven staat. Om een oude bijbel te kunnen lezen dient men wel wat geoefend te zijn wat ook geldt voor oud Duits. Dat bemoeilijkt aanvankelijk wel het lezen maar na een tijdje gelezen te hebben gaat dit steeds beter waarna het begrijpend lezen dus ook beter gaat.
Als 'veel bijbelcitaten' niet kloppen, en je weet dat, kan je moeilijk een ander die duidelijk de latere bijbeltekst hanteert moeilijk van een fout beschuldigen.
Maar het inderdaad allemaal aan de lezer.......
Laatst gewijzigd door taigitu op 28 dec 2018, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie