In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 22:10

univers schreef:
06 okt 2019, 21:56
Waarom zijn er ouders met blinde of dove kinderen? Hebben deze ouders iets verkeerd bij het scheppen van hun kinderen of hadden ze het recht de kinderen op deze manier te beproeven?
Ik heb zelf een dochter die met een handicap geboren is.
Dus lijkt me verstandig om daar over te zwijgen.
Mijn excuses. Ik heb op een verkeerde manier mijn punt proberen te maken dat ouders niet echt de scheppers zijn, dat ze geen macht hebben of kinderen hoogbegaafd zijn of juist wat zwakkere kanten hebben. Ouders zijn er slechts om hun kinderen ten alle tijden te accepteren.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 22:18

Mijn excuses.
;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 06 okt 2019, 22:48

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 21:50
Determinist schreef:
06 okt 2019, 21:09
Het enige wat ik vraag, beste krankzinnig001, is zelf even na te denken en inhoudelijk in te gaan op mijn reacties.
Niet mee eens natuurlijk, want over mijn antwoord heb ik zelf nagedacht en heb u een antwoord vol wijsheid gegeven. Ik ben benieuwd of u vergelijkbare vragen heeft om nog een poging te doen.
Als ik vraag om inhoud dan vraag ik niet om WAT je gelooft, maar WAAROM.

Dat maakt een gesprek pas interessant. We geloven allemaal wel in het een en ander. En ik ga ervan uit dat er een onderbouwing is voor elk geloof, of deze onderbouwing nu klopt of niet.

Daarom werkt het bij mij nooit als iemand alleen spreekt over waarin ze geloof hebben dmv het neerpennen van het wat. Daarbij is vaak het wat niet eens door henzelf verzonnen. Wellicht is het daarom wel dat mensen die het wat van anderen overnemen niet hebben nagedacht over het waarom. En als je er dan maar vraagt, staat men met de mond vol tanden.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 23:23

Determinist schreef:
06 okt 2019, 22:48
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 21:50
Determinist schreef:
06 okt 2019, 21:09
Het enige wat ik vraag, beste krankzinnig001, is zelf even na te denken en inhoudelijk in te gaan op mijn reacties.
Niet mee eens natuurlijk, want over mijn antwoord heb ik zelf nagedacht en heb u een antwoord vol wijsheid gegeven. Ik ben benieuwd of u vergelijkbare vragen heeft om nog een poging te doen.
Als ik vraag om inhoud dan vraag ik niet om WAT je gelooft, maar WAAROM.

Dat maakt een gesprek pas interessant. We geloven allemaal wel in het een en ander. En ik ga ervan uit dat er een onderbouwing is voor elk geloof, of deze onderbouwing nu klopt of niet.

Daarom werkt het bij mij nooit als iemand alleen spreekt over waarin ze geloof hebben dmv het neerpennen van het wat. Daarbij is vaak het wat niet eens door henzelf verzonnen. Wellicht is het daarom wel dat mensen die het wat van anderen overnemen niet hebben nagedacht over het waarom. En als je er dan maar vraagt, staat men met de mond vol tanden.
Het leek mij eerder of u een mening aan mij vroeg. Uw intentie kennis en wijsheid overwegende heb ik u eerder een antwoord gegeven. Opnieuw het is niet aan mij om te speculeren wat er gaat gebeuren en mijn mening over wat er met niet gelovigen zou moeten gebeuren doet er niet toe, het gaat de realiteit niet veranderen: God heeft Hel beloofd aan de ongelovigen

... maar misschien is uw vraag: "Als God zo rechtvaardig is, WAAROM straft hij sommige mensen zo streng, heel heel heel zware straf?"
Laat ik daar een antwoord op geven.
Als u gewaarschuwd bent dat God diegenen die Hem ontkennen en niet gehoorzamen voor Eeuwig in Hel wil doen branden. Waarom kiest u vandaag nu u een keuze heeft er dan toch voor het pad naar de Hel te kiezen.
Hij heeft gewaarschuwd (komt neer op): jij gehoortzaamt Mij niet = Heel heel heel zware bestraffing voor jou.
U zegt "Hey maar hier klopt iets niet, laat ik God testen dat ondanks dat ik gewaarschuwd ben (oh schepping oh zoon van Adam als jij jouw Schepper niet wilt gehoorzamen is Hel voor eeuwig en eeuwig voor jou), kijken of Hij zijn belofte zal houden."
Dan zal Hij op de Dag des Oordeels iets aan u vertellen in de richting van "had ik niet eeuwig Hel beloofd aan diegenen die mij ongehoorzaam zouden zijn? Diegenen hebben er zelf voor gekozen."
U zult niet veilig zoals hier even aan God typen waarom de bestraffing te zwaar is en waarom het niet rechtvaardig en oneerlijk is. Op die dag zal aan u haar fijn uitgelegd worden u dit en dat heeft gedaan en over welke zondes u onwetend was. Er zal gezegd worden: Bovendien hebben jullie God ondanks alle waaschuwingen getest, ondankbaar voor alle zegeningen.

Daarbij komt: God doet wat Hij wilt met Zijn schepping.

De gelovigen (in de Paradijs) zullen ontdekken dat de beloft van hun Schepper waar was en zo zullen de niet gelovigen (in Hel).

Ik ben maar een schepping van God maar als u mijn mening vraagt over WAAROM ik iets zou doen: Wanneer ik iets beloof hoe onwaarschijnlijk het ook klinkt dan zal ik dat uitvoeren. In deze context voor diegenen die als niet gelovigen sterven zou ik om die reden ook mijn belofte nakomen.

God is rechtvaardig Hij zal (in het hiernamaals) niemand straffen meer dan diegenen het verdiend zouden hebben.
Hopende u hiermee een satisfying antwoord gegeven te hebben. (:
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Witte wel » 07 okt 2019, 06:58

Mijn opmerkingen snijden waarschijnlijk te diep in de taart waardoor de bodem geraakt wordt en ik daarom geen inhoudelijke reactie verkrijg. Tot op heden zie ik enkel verwijzingen naar een hij of een god en een verschuilen achter een geschrift. Een dag des oordeels wordt vernoemd wat over doet komen als een boetedoening of een beloning van hetgeen het individu heeft gepresteerd. Een wat vage stelling maar goed, een wat concretere reactie zal niet volgen omdat van zelf denken nagenoeg geen sprake is en de reacties reeds gegeven een relaas is van wat men opgelegd heeft gekregen. En toch blijken daar mensen ontvankelijk voor te zijn toont de samenleving. Een leger zonder goede aanvoerder zal nagenoeg niets bereiken. Zionisten doen exact hetzelfde en passen een effect van de islam dankbaar toe in hun strategie.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 07 okt 2019, 07:21

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 23:23
... maar misschien is uw vraag: "Als God zo rechtvaardig is, WAAROM straft hij sommige mensen zo streng, heel heel heel zware straf?"
Dat is een goed begin. De reden WAAROM hij in dat geval zo streng straft.

En nu je antwoord
Laat ik daar een antwoord op geven.
Als u gewaarschuwd bent dat God diegenen die Hem ontkennen en niet gehoorzamen voor Eeuwig in Hel wil doen branden. Waarom kiest u vandaag nu u een keuze heeft er dan toch voor het pad naar de Hel te kiezen.
Dit is geen antwoord op het WAAROM. Dit is het herhalen van een uitgangspunt zonder enige uitleg.
Er wordt mij hier gezegd dat ik gewaarschuwd ben DAT ik streng gestraft zal worden. Niet het waarom. Alleen het gevolg als ik de waarschuwing in de wind sla.

Het gesprek gaat mij daarom niet diep genoeg en blijft het oppervlakkig. Zoals ik al zei wil ik graag weten wat de reden is waarom ik gestraft zou moeten worden, welke reden er is om iemand voor een eindig zogenaamd vergrijp (waarvan ik geen uitleg gekregen heb) een oneindige straf krijg.

Dan zal Hij op de Dag des Oordeels iets aan u vertellen in de richting van "had ik niet eeuwig Hel beloofd aan diegenen die mij ongehoorzaam zouden zijn? Diegenen hebben er zelf voor gekozen."
Gekozen?

Sinds wanneer kies je wat je gelooft? Je gelooft waar je van overtuigd bent. Dat geldt voor alles. Als je geen geldige reden gevonden hebt om X te geloven, dan kan je niet zomaar kiezen om X te geloven.
Vergelijk het maar met liefde. Kies je ervoor of overkomt het je?

De god van abraham doet er alles aan om mij te dwingen in hem te geloven en hem lief te hebben. Terwijl ik geen enkele reden gevonden heb om in hem te geloven, laat staan lief te hebben.
En om dat af te dwingen wordt er gedreigd met straf. En niet zo maar een straf. Een oneindige straf.

Is dit een almachtige die mij reden geeft om lief te hebben?
Alsof een overvaller zijn pistool tegen mijn hoofd zet en vraagt of ik mijn geld met liefde wil afstaan. Ik heb zelf de keuze. En het is mijn schuld als ik niet mijn geld en liefde afsta. Ik heb toch een keuze gekregen? En daar hoort dan een passende straf bij.

Het voordeel bij de overvaller is dat na het afgaan van het pistool mijn straf klaar is.
Echter bij de almachtige gaat het oneindig door.

WAAROM zou ik in hemelsnaam een dergelijke tiran liefhebben en bewust erin geloven dat ik echt een vrije keuze had?
Daarbij komt: God doet wat Hij wilt met Zijn schepping.
En dat maakt hem goed? Dus jij geeft je over? Alles is toegestaan? Er zijn geen grenzen?

En dan komen we op het resultaat van dit gedachtegoed.

Als je hier heilig in gelooft is dus alles toegestaan. Je kan elke actie, in naam van God, hiermee goedpraten.
De gelovigen (in de Paradijs) zullen ontdekken dat de beloft van hun Schepper waar was en zo zullen de niet gelovigen (in Hel).
Ook over de hemel is niet nagedacht. Want dit kan niet kloppen.

De reclame zegt dat er geen pijn is en alles goed. Een perfecte plek. Voor eeuwig.

Maar zodra jij in de hemel zit en je kinderen in de hel omdat deze niet gekozen hebben hun liefde gedwongen af te staan, wie ben je dan als persoon in het paradijs?
Ben jij je kinderen vergeten? Dan is er dus een belangrijk deel van jezelf weggenomen en ben je niet meer dezelfde.
Of ken je de kinderen nog wel, maar je treurt niet? Dan is liefde van je weggenomen.
Of treur je wel? Dan is de hemel een hel geworden met de gedachte dat je kinderen voor eeuwig in hel hun straf ervaren.

De hemel is onmogelijk zoals dit in de reclames van religie worden voorgesteld. Het is gewoon onmogelijk.


Nee, beste krankzinnig001. Ik zie geen reden om te geloven. Niet in een almachtige, niet in hemel en niet in hel.
Waar ik wel in geloof? De kracht van mijzelf en van anderen om het ons beter te maken in het leven wat we hier hebben, aangetoond hebben.
Het hier en nu en de toekomst. Waar iedereen mag geloven wat hij wil.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 07 okt 2019, 08:00

Witte wel schreef:
06 okt 2019, 21:24
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 20:21
"deze machtswellust" er is niet sprake van zoiets in islam.
Wrijf eens in je ogen en kijk om je heen. Zie wat er is en vergeet even het euforische islamitische gedachtegoed dat vanuit een geschrift gepropageerd wordt wat het oog verblind. Deze lust bestaat in iedere religie en de islam is daar geen uitzondering in.
Er bestaat niet zoiets als niets vermoedende volk in Islam, iedereen kan lezen en de Islam bestuderen.
Een beetje een wereldvreemde uitspraak. Niet iedereen kan lezen en hier in nederland mag dan het ontwikkelingsniveau van moslims hoger liggen dan in andere landen, in vele islamitische samenlevingen is dat niet het geval en wordt voorgelezen uit en niet zelf gelezen. De voorlezer bepaald door de intonatie de uitdracht van het geschrift, de luisteraar moet er maar van uit gaan dat het juist is wat er verteld wordt.
Men is niet ontwikkeld genoeg te kunnen lezen en is daarom niets vermoedend trouw aan wat verteld of opgelegd wordt.
Mocht de kennis die ik deel niet baten aan de mensen hier ziet u mij gauw het forum verlaten.
Dat is een keuze, een eigen keuze.
Het klopt allemaal een beetje, dat is voor elke religie. Echter voor Islam niet in die mate als u doet schetsen:
Er zijn geen heiligen in sunni Islam, die bepalen welke interpretatie we zouden moeten kiezen van de Quran of hadith. Die we zouden moeten gehoorzamen. We zijn niet eens verplicht een andere bron dan de Quran of hadith te kiezen. Bovendien hoeven we het niet eens te zijn met elke Sheikh, Mufti, Muhaddith, Mullah (docent in islam). We zijn wel respectvol maar kunnen gaan naar een meer bekwame docent mochten we twijfel hebben aan iemand. Uiteindelijk zijn wij alleen verplicht te gehoorzamen aan de profeet (vrede zij met hem) en God.
Bovendien kloppen uw vooroordelen over ons niet helemaal. Wanneer wij verzen van de Heilige Quran citeren is het juist omdat we er over nagedacht hebben, in welke context wordt het gebruikt, wat betekent het echt, wat is de wijsheid. Als er verzen zijn die we niet begrijpen of mocht er twijfel zijn dan doen we onderzoek binnen religeuze kennis, maar ook in de wetenschap bijvoorbeeld.

Bijvoorbeeld er staat "drink geen alcoholhoudende drank" er zouden moslims kunnen denken "oh maar alcoholhoudende drankjes zouden vast ook wel voordelen kunnen hebben voor de gezondheid waarom is het verboden" u doet uw onderzoek in de openbaring "oh deze verzen erkennen dat er ook voordelen zijn in alcohol houdende drank, maar waarom is het dan alsnog verboden" dan kijk je even naar de maatschappij en de gevolgen van alcohol en kijk je wat zegt de wetenschap over voor- en nadelen van alcohol houdende drank. Om uiteindelijk tot een conclusie te komen: De nadelen van alcoholhoudende drankjes wegen veel en veel zwaarder dan de voordelen. Zodoende kom je opnieuw tot de conclusie dat de Heilige Quran gelijkheid had en groeit je geloof.

Hopende met dit voorbeeld u onderwezen te hebben dat Verzen echt niet zo blind worden geciteerd. De gelovigen zijn aangemoedigd te onderzoek, diep na te denken, wetenschap te doen, redeneren over de geboden, verboden, statements in de Heilige Quran. Dat we uiteindelijk tot dezelfde conclusie komen als de Quran betekent niet dat we zelf niet nadenken. U draait het helemaal om: Het betekent dat onze onderzoek en nadenken en wetenschap gedaan hebben en opnieuw en opnieuw hebben moeten concluderen dat de Heilige Quran vol wijsheid en waarheid is.
We zijn aangemoedigd te denken, redeneren onderzoeken wetenschap te doen opdat we een beetje van de wijsheid van de Quran begrijpen. Uiteraard kunnen we nooit de volle oneindige wijsheid van alle Verzen begrijpen maar we doen onze best.
Mijn conclusie,
Sluit uw ogen niet en denk vooral niet dat wij blind geloven en heb geen vooroordelen zoals "ze willen zelf niet nadenken"(, echter als u daar toe behoefte zou hebben kan ik als moslim u moeilijk tegenhouden), of doe wat u zal baten: Zie de waarheid over ons en Heilige Quran en de hadith.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 07 okt 2019, 08:22, 5 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 07 okt 2019, 08:05

Determinist Ik doe het je niet na, zo netjes. :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80380
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Tammy » 07 okt 2019, 08:25

Witte wel en Determinist. :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 07 okt 2019, 08:40

univers schreef:
07 okt 2019, 08:05
Determinist Ik doe het je niet na, zo netjes. :post:
Okay maar toch bekeren zich meer mensen tot de Islam dan welke andere religie dan ook.
Bovendien Allah is de beschermer van de Islam. Wanneer mensen trachten de Islam te schaden, al komen ze met een plan dat bergen kan verschuiven, toch komt Allah met een groter plan. Uiteindelijk dragen diegenen die zich inspannen slechts bij tot meer bekeerlingen in Islam.

Ook wil ik graag zeggen God is de Omnipotent, als Hij een Paradijs belooft met peace, bliss, excitement, geloof mij we will be satisfied. Dont miss out!
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 07 okt 2019, 09:02

Bovendien Allah is de beschermer van de Islam. Wanneer mensen trachten de Islam te schaden,
Is het niet andersom, dat de islam de mensheid schaadt.
toch komt Allah met een groter plan.
Welk plan ?
Ook wil ik graag zeggen God is de Omnipotent, als Hij een Paradijs belooft met peace, bliss, excitement, geloof mij we will be satisfied. Dont miss out!
Laat hij of zij, dat eerst hier op deze wereld voor elkaar zien te krijgen.
En wie zegt dat het paradijs bestaat ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 07 okt 2019, 09:17

:post: Detrminist en Witte wel.
Uni ;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 07 okt 2019, 09:49

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 20:21
In islam is the Heilige Koran altijd van iedereen geweest en voor iedereen beschikbaar. Er bestaat niet zoiets als niets vermoedende volk in Islam, iedereen kan lezen en de Islam bestuderen.
Larie.
Vrouwen worden de toegang tot scholen geweigerd in islamitische landen en kunnen veelal niet lezen.
Vertel dat de vrouwen maar eens die door de Taliban of Mujaheddin werden vermoord omdat ze naar een school gingen, ze werden opgesloten in de school en verbrand.
Vrouwen worden bewust dom gehouden omdat Mohammed dit zo wilde.

De islam is een politieke doctrine, geen geloof.
Het bestaat uit de Koran, Hadith en soenna en het is Mohammed die bepaald en niet Allah, hoe een moslim moet handelen, waarbij de grootste doodzonde is dat de moslim twijfelt aan het woord wat de imam spreekt of in de koran staat.
De Hadith bepaald voor zo'n 80% wat en hoe geleefd, gestraft en gedacht moet worden.

De koran beslaat maar voor voor 20% de islam en is redelijk liefdevol te noemen, maar de overige 80% van de islam bestaat uit de Hadith en de Soenna en dat is een ander heel verhaal vol dood en verderf.
En de regels zoals die daarin beschreven worden roepen op tot dood en verderf.
Die zijn alles behalve liefdevol voor de medemens en het zijn juist die regels en wetten wat het "geloof"zo onverdraagzaam maakt.
De dood word verheerlijkt en de moslim ziet het als genade voor de ongelovige dat hij hen een kopje kleiner maakt en daar dnken wij nou net héél anders over.

Hadith: dit grootste boek bevat de 7000 uitspraken van Mohammed, die gezien worden als de enige ware grondslag van de Koran. Deze uitspraken vormen voor de moslim de leidraad voor alle beslissingen in het leven. Mohammed is immers het meest perfecte voorbeeld. Vandaar ook dat ieder commentaar op Mohammed voor onlusten kan zorgen. De Hadith is absoluut antiwesters en hoogst vrouwonvriendelijk. Maar de uitspraken t.o.v. de kafirs zijn stuitend! Zolang de islam in de minderheid is, voorzien de soenna en Hadith in de ‘juiste houding’ voor de moslim, maar zij geven ook richtlijnen om stukje voor stukje meer invloed te krijgen in het land van migratie. De teksten zetten aan om bepaalde wetten in landen te gebruiken om zodoende meer rechten te verwerven. Aanpassen, inburgeren of integreren zijn voor het islamitisch denken onbekend.

Soenna: Dit boek is veel groter dan de Koran en bevat de biografie of overleveringen van Mohammed. Slechts 20% van de teksten van de Koran gaan over Allah (theologie) en 80% gaan over Mohammed (biografie) als de enige echte moslim. Hij is het voorbeeld en 91 keer wordt de moslim opgeroepen Mohammeds voorbeeld te volgen. Vandaar dat een moslim niet zonder de soenna en Hadith kan. In de soenna staan immers alle oorlogen beschreven en de manieren waarop Mohammed met list en bedrog veldslagen won. Zijn tegenstanders werden genadeloos afgeslacht.
Afbeelding
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 07 okt 2019, 17:27

"Vergelijk het maar met liefde. Kies je ervoor of overkomt het je?" Ik ben (gelukkig) nog niet getrouwd, maar als ik ooit zal trouwen dan zal het mij niet bepaald overkomen. Ik zal eerst lang moeten zoeken naar de juiste vrouw voor mij. Een huwelijk is denk niet een relatie die vanzelf eeuwig goed zal blijven. Zo is niet een relatie met uw Schepper. U zoekt en vind uw Schepper, de Schepper van de mensheid, vervolgens werkt u constant aan uw relatie met Hem. Een relatie (tussen Schepper en dienaar/ slaaf/ vriend) dat voor uzelf zou baten. Wanneer u oprecht genoeg bent in uw poging zult u de Schepper, wel begrijpen.
Ik begrijp dat u niet wilt weten WAAROM hij u straft: Namelijk omdat u beloofd was, "als u dit doet dan straf ik u op zo'n manier" en u dacht "even testen of de belofte nagekomen zal worden".Nu is uw vraag WAAROM is deze belofte gemaakt. Mijn redenen zouden zijn: - Bijvoorbeeld er is in het verleden een groep joden/gelovigen geweest die WEL geloofden in God maar die dachten, "Okay we zondigen, maar... God zal ons slechts voor een korte tijd straffen daarna gaan we naar het Paradijs". We worden toch maar even bestraft.- Met diezelfde gedachten, dat de bestraffing laks is zouden anderen veel grotere onrust en leed kunnen veroorzaken al waren ze gelovig.- Of een voorbeeld van mensen zoals Hitler, verantwoordelijk voor miljoenen doden, maar is zelf maar één keer overleden.Onrecht en onderdrukking moet toch stoppen? Als er een straf is moet het toch wel serieus genomen worden? Waarom als je iets doet, zou je het niet meteen goed doen? Als mensen de leider, of koning of regering niet serieus nemen hoe kan er ooit wet, orde, vrede en veiligheid zijn? We hebben het niet over een koning dat imperfect is, of dat in zijn oordeel fouten maakt. We hebben het over Alwetende, de Alwijze, die in alles Perfect Oordeelt, niet over een wet dat voor imperfectie vatbaar is.
Daarom is er misschien iets mis met uw vraag: Waarom kan niet iedereen voor rechter spelen binnen Nederland, waarom moet er eerste gestudeerd worden, als het al zo eenvoudig zou zijn?Als ik koning was dan zou ik minder streng straffen omdat ik zou vrezen dat ik te kort kom in mijn wet, te kort in mijn kennis en wijsheid om te oordelen over anderen. Het zou imperfect zijn en zo ook mijn oordeel, en ik zou zelfs luisteren naar diegenen die het oneens zijn, trachtend constant te verbeteren. Dat is niet vergelijkbaar met de Wet van de Schepper. Maar als ik met zekerheid zou weten dat mijn wet perfect is (ik erken dat dit bij ons mensen niet het geval zal zijn, het zal altijd imperfect zijn) en met zekerheid weet wie de criminelen zijn dan zou ik de zwaarste bestraffing toepassen, zodat mensen begrijpen dat ze beter de orde, wet, vrede en veiligheid binnen een koninkrijk kunnen bewaren.
Ik zal u vertellen wat uw WAAROM vragen zal beantwoorden:Dit leven is slechts een test, de aarde als een klaslokaal. Zo is de realiteit, maar sommigen zoeken er een Paradijs in. Het is slechts kortstondig en eindig. Het Eeuwige leven is beter. Is het niet beter om iets te hebben om tot het einde van uw leven voor te streven met goede daden.
Overwegen we dat de hemel versierd is, prachtig voor de toeschouwers, met lichtgevende gasbollen.
Overwegen we water dat uit de hemel/lucht komt vallen in de vorm van regen.
Overwegen we een cel dat ontwikkeld wordt tot een volwaardig persoon.Overwegen we vele vergelijkbare wonderen.  
Overwegen we dat we lang moeten wachten tot we een vis in een ander diersoort zien evolueren.Overwegen we dat we lang moeten zoeken om een planeet vergelijkbaar aan de aarde te vinden.
Overwegen we lang te moeten zoeken tot we een universum vinden zoals de onze, dat überhaupt leven toestaat.
Overwegen we vergelijkbare aannames, hypotheses en dat we weinig tijd hebben hier op aarde. Overwegen we dat openbaringen gestuurd zijn, profeten, met waarschuwingen en goede boodschappen.Overwegen we hier te zijn als elk een uniek individu, geëerd met een uniek stem, unieke vingerafdrukken etc.Hoe kan een persoon van uw wijsheid en intelligentie kiezen om de Schepper niet te danken? Ik ben er oprecht verbaasd over. Of beweert u dat er geen reden/functie nodig is een wezen/ individu zoals u, op een planeet zoals deze, in een universum zoals het onze? U denk dat u hier bent puur als een spel/ game, dat u met rust gelaten zou worden, dat u zelf bepaalt welke wetten en regels voor u zouden moeten gelden en welke niet? U vindt dat u zich dient te houden aan de wetten gemaakt in de politiek, of afspraken over verkeer, wanneer u auto rijdt, of de regels van een forum, maar geboden en verboden bepaalt door uw Schepper zijn niet nodig voor een individu als uzelf. 
Het is niet alsof elk individu zelf kan bepalen WAAROM de mensheid bestaat, met welke functie. Als het zo eenvoudig was dan waren we wel allemaal tot dezelfde conclusies gekomen. Ook vinden we niet in de wetenschap zo eenvoudig antwoorden op de waarom vragen. We weten het niet(, behalve dat wel een Schepper moeten hebben en een antwoord van Hem moeten krijgen). Echter wanneer we diep nadenken over de openbaring en de Islam goed bestuderen dan vinden daarin antwoorden die goed (bevredigend) zijn. De Heilige Koran een Boek, Perfect vol Wijsheid en Waarheid. In de Koran vindt u de woorden van uw Schepper, dat leidt tot rust en vrede voor elke individu die erin gelooft.
Welke waarde heeft een pen zonder zijn functie? Hoe waardevol een pen is wanneer men de functie ervan weet. Hoe waardeloos het is wanneer men de functie er niet van weet.Met welke reden zijn we hier, wat is onze functie, WAAROM? We zijn geschapen om God te aanbidden en gehoorzamen het is goed voor onszelf. 
Wel ik denk dat ik zo'n beetje alles heb geschreven op dit forum, zoals ik verlangde, tot over vijf jaar. Hopelijk (Inshallah) heb ik dan "mijn schaapjes op het droge", dan zou ik graag verder praten met u op dit forum.
Mochten sommigen oprecht iets willen leren over islam dan zou u kennis op een islamitisch forum kunnen zoeken, of de Quran (vertaling online) bestuderen. We hebben internet, alles is mogelijk.
Zoals beste Fenna zei: Ik wens u allen een lang en gelukkig leven en hopelijk paradijs in het hiernamaals. 

Edit: Uiteraard ga ik uw reacties lezen, dus schrijf wat u wenst. Ik besef dat ik te weinig tijd heb naast mijn werk en de verleiding om op alles te reageren te groot is. Niet handig voor mij, dus ik zet er een punt achter reacties plaatsen .
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 07 okt 2019, 18:19

Fenna schreef:
07 okt 2019, 09:49
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 20:21
In islam is the Heilige Koran altijd van iedereen geweest en voor iedereen beschikbaar. Er bestaat niet zoiets als niets vermoedende volk in Islam, iedereen kan lezen en de Islam bestuderen.
Larie.
Vrouwen worden de toegang tot scholen geweigerd in islamitische landen en kunnen veelal niet lezen.
Vertel dat de vrouwen maar eens die door de Taliban of Mujaheddin werden vermoord omdat ze naar een school gingen, ze werden opgesloten in de school en verbrand.
Vrouwen worden bewust dom gehouden omdat Mohammed dit zo wilde.

De islam is een politieke doctrine, geen geloof.
Het bestaat uit de Koran, Hadith en soenna en het is Mohammed die bepaald en niet Allah, hoe een moslim moet handelen, waarbij de grootste doodzonde is dat de moslim twijfelt aan het woord wat de imam spreekt of in de koran staat.
De Hadith bepaald voor zo'n 80% wat en hoe geleefd, gestraft en gedacht moet worden.

De koran beslaat maar voor voor 20% de islam en is redelijk liefdevol te noemen, maar de overige 80% van de islam bestaat uit de Hadith en de Soenna en dat is een ander heel verhaal vol dood en verderf.
En de regels zoals die daarin beschreven worden roepen op tot dood en verderf.
Die zijn alles behalve liefdevol voor de medemens en het zijn juist die regels en wetten wat het "geloof"zo onverdraagzaam maakt.
De dood word verheerlijkt en de moslim ziet het als genade voor de ongelovige dat hij hen een kopje kleiner maakt en daar dnken wij nou net héél anders over.

Hadith: dit grootste boek bevat de 7000 uitspraken van Mohammed, die gezien worden als de enige ware grondslag van de Koran. Deze uitspraken vormen voor de moslim de leidraad voor alle beslissingen in het leven. Mohammed is immers het meest perfecte voorbeeld. Vandaar ook dat ieder commentaar op Mohammed voor onlusten kan zorgen. De Hadith is absoluut antiwesters en hoogst vrouwonvriendelijk. Maar de uitspraken t.o.v. de kafirs zijn stuitend! Zolang de islam in de minderheid is, voorzien de soenna en Hadith in de ‘juiste houding’ voor de moslim, maar zij geven ook richtlijnen om stukje voor stukje meer invloed te krijgen in het land van migratie. De teksten zetten aan om bepaalde wetten in landen te gebruiken om zodoende meer rechten te verwerven. Aanpassen, inburgeren of integreren zijn voor het islamitisch denken onbekend.

Soenna: Dit boek is veel groter dan de Koran en bevat de biografie of overleveringen van Mohammed. Slechts 20% van de teksten van de Koran gaan over Allah (theologie) en 80% gaan over Mohammed (biografie) als de enige echte moslim. Hij is het voorbeeld en 91 keer wordt de moslim opgeroepen Mohammeds voorbeeld te volgen. Vandaar dat een moslim niet zonder de soenna en Hadith kan. In de soenna staan immers alle oorlogen beschreven en de manieren waarop Mohammed met list en bedrog veldslagen won. Zijn tegenstanders werden genadeloos afgeslacht.
Als u over de eerste vrouwen in de Islam leert zoals Aisha, of Khadija dan ziet dat vrouwen in Islam macht, rijkdom en veel kennis (zouden kunnen) hebben. Ze hebben veel rechten in de Quran, Hadith en Soenna, als ze er zelf gebruik van willen maken. Het valt allemaal mee met de onderdrukking maar misschien is een TED filmpje zoals dit interessant voor u:
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 12 okt 2019, 11:53

"Of beweert u dat er geen reden/functie nodig is een wezen/ individu zoals u, op een planeet zoals deze, in een universum zoals het onze? U denk dat u hier bent puur als een spel/ game, dat u met rust gelaten zou worden, dat u zelf bepaalt welke wetten en regels voor u zouden moeten gelden en welke niet? U vindt dat u zich dient te houden aan de wetten gemaakt in de politiek, of afspraken over verkeer, wanneer u auto rijdt, of de regels van een forum, maar geboden en verboden bepaalt door uw Schepper zijn niet nodig voor een individu als uzelf." 

Zoals u van mij weet ben ik vredig. Wat ik hier bedoel met "met rust gelaten worden" is in context van de bestraffing van God. Laat er geen misverstand over zijn, mensen mogen elkaar niet schaden of kwaad doen, ze moeten elkaar met rust laten. Of het moslims zijn of niet moslims. Ik hoop juist op begrip en vrede tussen groepen mensen.
"Met rust gelaten worden" Echter wat ik hiermee bedoel is dat God ons constant toetst en in de hiernamaals diegenen die gefaald hebben straft.

Ik denk dat wat ik probeer te zeggen is:
Mijn excuses namens al mijn gelovige broeders en zusters die u (niet moslims) uit ontwetendheid verdriet of onrecht hebben gedaan.
In elk groep, zij het islam christendom, atheisme, of andere levensbeschouwing zijn er mensen wijs of dwaas, nederig of arrogant, vredig of geweldadig, rechtvaardig of onderdrukkers.
Laten we vooral rekening ermee houden dat ik elk groep de rechtvaardige, vredige, vriendelijke mensen ruim in de meerderheid zijn. Laten we hopelijk nooit alle mensen over een kam scheren of verdeeldheid veroorzaken of over een groep een verkeerd beeld schetsen. Ondanks de verschillen in huidskleur, geloof/levensbeschouwing of cultuur, zijn wij uiteindelijk allemaal mensen. Ik hoop dat begrip, vrede en rust moge zegevieren tussen verschillende groepen mensen.
:hands:
Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel en nogmaals ik wens iedereen een lang en gelukkig leven.

Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 12 okt 2019, 12:46

Laten we vooral rekening ermee houden dat ik elk groep de rechtvaardige, vredige, vriendelijke mensen ruim in de meerderheid zijn. Laten we hopelijk nooit alle mensen over een kam scheren of verdeeldheid veroorzaken of over een groep een verkeerd beeld schetsen. Ondanks de verschillen in huidskleur, geloof/levensbeschouwing of cultuur, zijn wij uiteindelijk allemaal mensen. Ik hoop dat begrip, vrede en rust moge zegevieren tussen verschillende groepen mensen.
:hands:
Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel en nogmaals ik wens iedereen een lang en gelukkig leven.
Hier kan ik helemaal mee eens zijn, het is een droom.
De wereld zou er dan veel rooskleuriger uitzien.
Gaat niet gebeuren, er heerst teveel haat op deze wereld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 13:13

krankzinnig001 schreef:
12 okt 2019, 11:53
Laten we hopelijk nooit alle mensen over een kam scheren
Dat doe ik ook niet.
Ik heb ook moslims in mijn kennisenkring, waarmee ik op goede voet leef.
Maar mijn eigen ervaring en wat je wereldwijd ziet gebeuren stemt mij niet vrolijk.
Zie mijn post in topic 'dankbaarheid'.
Ik ben het volledig een met deze spreuk 'niet iedere moslim is een terorist maar iedere terorist is wel een moslim'
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 13:14

univers schreef:
12 okt 2019, 12:46
Laten we vooral rekening ermee houden dat ik elk groep de rechtvaardige, vredige, vriendelijke mensen ruim in de meerderheid zijn. Laten we hopelijk nooit alle mensen over een kam scheren of verdeeldheid veroorzaken of over een groep een verkeerd beeld schetsen. Ondanks de verschillen in huidskleur, geloof/levensbeschouwing of cultuur, zijn wij uiteindelijk allemaal mensen. Ik hoop dat begrip, vrede en rust moge zegevieren tussen verschillende groepen mensen.
:hands:
Ik hoop dat u begrijpt wat ik bedoel en nogmaals ik wens iedereen een lang en gelukkig leven.

Hier kan ik helemaal mee eens zijn, het is een droom.
De wereld zou er dan veel rooskleuriger uitzien.
Gaat niet gebeuren, er heerst teveel haat op deze wereld.
:post:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie