In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 10:51

Maar al die Nederlanders die moslim zijn, die hier vredig leven,
Dat is maar een hele kleine groep mensen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 10:54

univers schreef:
06 okt 2019, 10:48
Niet mee eens, ik ben al 23 jaar lang moslim en islam heeft mij juist tolerantie geleerd voor het geloof van anderen en anders denkenden.
Dan heb je 23 jaar lang met oogkleppen rond gelopen.
Weet de islam wel wat tolerantie is.
Voorlopig verkondigen haat en nijd.
De islam heeft de praktijken van de katholieken kerk overgenomen.
Vroeger gebruikte men de brandstapel.
De islam is wat moderner, die gebruiken bommen.
Je mooie praatjes raakt kant nog wal.

U zegt "de islam gebruiken bommen..." ik geloof niet dat ik in de Quran iets over bommen heb gehoord. Alstublieft even de juiste verzen.
Maar als u bedoelt dat moslims bommen gebruiken... allereerst zijn dat (diegenen die bommen gebruiken) terroristen en ik vind het helemaal niet gepast dat u alle moslims op zo'n manier bestempeld. Diegenen die wel bommen gebruiken doen het uit politieke redenen het heeft vaak niets met islam of religie te maken. Islam is peace. Zoals ik zeg we zijn als moslims tegen terroristen en bommen we zijn mensen zoals u die ook gewoon vrede en rust zoeken.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 06 okt 2019, 11:11, 2 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 10:57

univers schreef:
06 okt 2019, 10:51
Maar al die Nederlanders die moslim zijn, die hier vredig leven,
Dat is maar een hele kleine groep mensen.
U bergijpt me mogelijk verkeerd ik heb het over alle moslims die in Nederland leven dat ze juist door de islam gemotiveerd vredig zijn en bijdragen aan de maatschappij hier in Nederland.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 11:06

Dan heb je 23 jaar lang met oogkleppen rond gelopen.
Weet de islam wel wat tolerantie is.
Voorlopig verkondigen haat en nijd.
De islam heeft de praktijken van de katholieken kerk overgenomen.
Vroeger gebruikte men de brandstapel.
De islam is wat moderner, die gebruiken bommen.
Je mooie praatjes raakt kant nog wal.
:post: Uni
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 11:24

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 10:54
Zoals ik zeg we zijn als moslims tegen terroristen en bommen we zijn mensen zoals u die ook gewoon vrede en rust zoeken.
Taqqiyya.

Ik moet de eerste moslim nog tegenkomen die de aanslagen verwerpt uit de grond van zijn hart.
Als moslims deze aanslagen zo vreselijk vinden, waarom komen ze dan niet massaal in opstand?
Het streven van de islam is overheersing en daar waar ze in de meerderheid is word de oorspronkelijke cultuur met harde hand aan de islam onderworpen.
Islam betekend immers onderwerpen.
Zie wat er met Christenen gebeurd in landen waar de islam overheerst.
Zijn ze daar tolerant tegen deze mensn?
Nee!
Ze worden verdreven of vermoord.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 11:44

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 12:16

"Wel eens gehoord van taqiah?
Dat betekend min of meer liegen om je doel te bereiken.
Ze mogen nooit tegen een moslim liegen maar alles wat niet moslim is mogen ze tegen liegen en bedriegen wat ze willen."

Ik ben 23 jaar lang een moslim en ik heb nog nooit zoiets gehoord als taqiah, staat dit in heilige Quran of hadith en waar precies?
Als het gaat om liegen tijden van oorlog... wie geeft er gratis informatie aan een vijand? Echter zijn we allen vandaag in vrede en heeft niemand behoefte om zichzelf te verdedigen of om te liegen.

Als we goed rondkijken zien we uiteindelijk mensen. In plaats van een onjuist beeld schetsen van de geloofsovertuiging/levensbeschouwing van elkaar. In plaats van al de vooroordelen, angst en verdeeldheid creëren, zouden we liefde kunnen tonen. Zijn het niet uw medemensen? Proberen anderen te begrijpen en eerder aan te moedigen tot liefdadigheid en goed daden.

Over "massaal in opstand komen" waarom komen alle atheisten niet massaal in opstand telkens als er bijvoorbeeld van die school shootings zijn.
Echter wij zijn altijd al in protest tegen geweld, heel eenvoudig omdat wij moslims in vrede leven met niet moslims. Wij laten zien hoe het wel moet. Zoals ik zeg die aanslagen hebben niets met islam te maken en hebben niets met moslims te maken. Het gaat om politiek. Vergelijkbaar als school shootings niets met atheisme te maken hebben. Om het bij school shootings te houden.

"Zie wat er met Christenen gebeurd in landen waar de islam overheerst.
Zijn ze daar tolerant tegen deze mensn?
Nee!
Ze worden verdreven of vermoord."

Klopt allemaal niet. Er zijn heel veel voorbeelden van islamtische landen in het verleden en heden waarbij moslims , niet gelovigen, christenen en joden vredig leven.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 12:22

:post:

U wilt vrijheid wegnemen. Waar geen vrijheid is komt onderdrukking in plaats van vrijheid. Wees vredig, moedig aan vrijheid van religie instand te houden respect voor de voorouders van Nederland, zij wilden vrijheid in religie uit wijsheid. Accepteer dat taal, cultuur, etc. Allemaal vroeg of laat verandert. Inderdaad mensen bekeren zich tot de islam, harten zijn aangetrokken door wat puur en goed is.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 12:28

Er zijn heel veel voorbeelden van islamtische landen in het verleden en heden waarbij moslims , niet gelovigen, christenen en joden vredig leven.
Geef maar een voorbeeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 13:59

univers schreef:
06 okt 2019, 12:28
Er zijn heel veel voorbeelden van islamtische landen in het verleden en heden waarbij moslims , niet gelovigen, christenen en joden vredig leven.
Geef maar een voorbeeld.
Beste univers,
Alleen als je daarna bekeert tot islam.
(Grapje)
Mayotte, Indonesië, Kuweit
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 06 okt 2019, 14:19

Vraagje. Ben jij het ermee eens dat de almachtige de ongelovige straft?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 14:20

Ben jij in die landen geweest ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 14:30

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 12:16
Klopt allemaal niet. Er zijn heel veel voorbeelden van islamtische landen in het verleden en heden waarbij moslims , niet gelovigen, christenen en joden vredig leven.
Vertel dat maar eens aan de Jezidi's, Hindoe's, Syrische christenen, Joden e.d. die allemaal op de vlucht zijn voor de tolerante islam.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1551
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Kristof Piessens » 06 okt 2019, 14:50

In de volksmond is "zich onderwerpen" zich ook laten overheersen door een opgelegde tiranieke houding van de mens zelf, de onderliggende stroom is zich mentaal als in gedachten aansluiten bij een idee dat het overheersen en zichzelf boven elke mens te plaatsen werkt.
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 16:41

Determinist schreef:
06 okt 2019, 14:19
Vraagje. Ben jij het ermee eens dat de almachtige de ongelovige straft?
U heeft het over de bestraffing in het hiernamaals.

[Heilige Quran 20:74]
Lo! whoso cometh guilty unto his Lord, verily for him is hell. There he will neither die nor live.
Ookwel vertaald als:
Verily! Whoever comes to his Lord as a Mujrim (criminal, polytheist, disbeliever in the Oneness of Allah and His Messengers, sinner, etc.), then surely, for him is Hell, therein he will neither die nor live.

Verzen zoals deze. Ik wens niemand bestraffing toe. In het bijzonder niet diegenen die dit lezen, zij streven kennis en het juiste pad.
Ook ben ik niet gestorven om dan op de Dag des Oordeels te zien wie een Mujrim zal zijn van ons en wie niet. Ik weet dus niet wie van ons bestraft zal worden en wie niet. Wie zal sterven als gelovige en wie niet. Mijn conclusie dat ik eigenlijk niet weet wie gelovig is en wie niet in de context van bestraffing van Allah.

Verses 21-30 from Surah al-Fajr

No. When the earth is leveled, pounded and crushed,
and your Lord comes with the angels, row after row,
and that day, Hell is brought near, the day man will remember, but how will the remembrance help him then?
He will say, “I wish I had sent forth (some good) for my life.”
But on that day, no one will punish as He punishes,
and no one will bind as He binds.
(But to the righteous it will be said,) “You, soul at peace,
return to your Lord well-pleased (yourself) and well pleasing (to Him).
Go and enter among My servants
and enter My paradise.”

Wie van de Mujrim zal zijn, dat zijn diegenen die sterven zonder te geloven in Allah (dus zonder vergeving vragen aan God en zonder rechtvaardig te zijn).

De wetten op de Dag des Oordeels zullen anders zijn dan de wetten die wij met z'n allen in Nederland maken. Van de criminelen zullen diegenen zijn die niet God wilden aanbidden in dit leven.

Het is een bestraffing, tussen diegenen die gestraft worden en hun Schepper. Net zoals het vandaag tussen u en uw Schepper is dat u zich bekeert of niet. U heeft zover genoeg kans gehad en hopelijk krijgt u genoeg kans in de toekomst.

Wie God is en hoe Groot Hij werkelijk is en waar u mee te maken heeft zult zien op de Dag des Oordeels. Er zijn zeven lagen van "hemelen" de kleinste laag is dat van het universum waarin wij ons bevinden(de triljoenen en triljoenen sterren per melkweg en triljoenen melkwegstels enzovoort, eigenlijk alles binnen dit universum). Elke laag (hemel) ten opzicht van de volgende is als een ring (die u om uw vinger doet) ten opzichte van de Saharah woestijn. Daarboven is een "laag" genaamd de Kursi die zich uitstrekt boven de zeven hemelen als Saharah woestijn over een ring, weer daarboven is the "Arsh" Troon van Allah. Daarboven de Heer van de Troon. U begrijpt dat de Troon metaforisch is natuurlijk maar het geeft u een beeld van hoe Groot God is. Of eigenlijk is het buiten onze verbeeldings vermogen, zoals zijn beloning buiten onze verbeeldingsvermogen is en zo ook Zijn straf. Waar hebben als mensheid mee te maken? Wie is de Almachtige Allah die wij dienen te gehoorzamen?
Zo weten wij dankzij openbaring en religieuze kennis.
Hij is Allah die u en mij eert en zegt kom en heb een relatie(van Schepper tot tot slaaf/ dienaar / vriend) met mij. Een gesprek met mij vijf keer per dag, wie zou weigeren? De Schepper van Wie u gezichtvermogen, handen en gezondheid heeft gekregen.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 16:54

Fenna schreef:
06 okt 2019, 14:30
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 12:16
Klopt allemaal niet. Er zijn heel veel voorbeelden van islamtische landen in het verleden en heden waarbij moslims , niet gelovigen, christenen en joden vredig leven.
Vertel dat maar eens aan de Jezidi's, Hindoe's, Syrische christenen, Joden e.d. die allemaal op de vlucht zijn voor de tolerante islam.
Ik weet niet of ze vluchten voor oorlog, politiek, cultuur of zoals u vermoedt Islam.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13660
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 17:21

Man houd toch op met die onzin krankzinnig001.

Er word eigenlijk gezegd dat iedereen die niet gelooft in Allah, een crimineel is.
Lekker dan.
Eigenlijk maak je met deze tekst, mij, Tammy en alle andere ongelovigen voor crimineel uit.
Nou ik geef je op een briefje dat ik niets op mijn kerfstok heb en nog nooit iemand heb geschaad, bestolen of bedrogen.

Een crimineel is iemand die een ander schaad, besteelt, bedriegt, dit laatste zijn overigens alle geloven erg goed in, hun volgelingen bedriegen, maar dat wil je zien of niet.
De berichten die je plaatst lijken er toch wel veel van weg te hebben om ons te bekeren, want het is allemaal geweldig als je de islam maar aanhangt,
dan komt het allemaal goed met je.
Nou mijn beste, het is niet aan mij besteed, geen enkel geloof, ik heb door mij in alle geloven te verdiepen één ding geleerd dat je word bedonderd tot en met.
Ik wens je een lang en gelukkig leven in je droomwereld.
Afbeelding
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 17:58

Fenna schreef:
06 okt 2019, 17:21
Man houd toch op met die onzin krankzinnig001.

Er word eigenlijk gezegd dat iedereen die niet gelooft in Allah, een crimineel is.
Lekker dan.
Eigenlijk maak je met deze tekst, mij, Tammy en alle andere ongelovigen voor crimineel uit.
Nou ik geef je op een briefje dat ik niets op mijn kerfstok heb en nog nooit iemand heb geschaad, bestolen of bedrogen.

Een crimineel is iemand die een ander schaad, besteelt, bedriegt, dit laatste zijn overigens alle geloven erg goed in, hun volgelingen bedriegen, maar dat wil je zien of niet.
De berichten die je plaatst lijken er toch wel veel van weg te hebben om ons te bekeren, want het is allemaal geweldig als je de islam maar aanhangt,
dan komt het allemaal goed met je.
Nou mijn beste, het is niet aan mij besteed, geen enkel geloof, ik heb door mij in alle geloven te verdiepen één ding geleerd dat je word bedonderd tot en met.
Ik wens je een lang en gelukkig leven in je droomwereld.
Ik beantwoord alleen een vraag op mijn eigen manier. Ik kan het kort samenvatten om te zeggen dat de bestraffing van de almachtige waar een vraag over gesteld wordt:
We dienen dat te verkomen. Elk individu dient het te voorkomen voor hemzelf of haarzelf. Gelukkig is een van de zegening van God tijd en hebben we tijd sommige tien jaar of langer, anderen een jaar anderen een maand of een week of een dag of een uur.

"Wens je een lang en gelukkig leven.."
Dankuwel en paradijs in het hiernamaals hopelijk.

Natuurlijk zit er wijsheid achter wat openbaard is als ik daarover informatie geef betekent het niet dat het door mij is openbaard. Ik geef alleen informatie. Mocht u er niet eens mee zijn is dat eerder tussen u en uw Schepper
Dat de wet in het hiernamaals anders is dan hier.
Hier volgen we de regels van Nederland als land, maar daar gelden andere regels.

Mijn oprechte excuses al ik nu (of vijf jaar geleden) iemand gekwetst of beledigd heb doen voelen. Het is niet mijn bedoeling natuurlijk.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 18:14

"Eigenlijk maak je met deze tekst, mij, Tammy en alle andere ongelovigen voor crimineel uit.
Nou ik geef je op een briefje dat ik niets op mijn kerfstok heb en nog nooit iemand heb geschaad, bestolen of bedrogen."

Ik heb juist gezegd dat ik niet weet wie beloond of bestraft wordt. Ik kan mijn tekst wel citeren, mogelijk heeft u er over heen gelezen.
Zodra iemand woorden als "bekeren" gebruikt betekent het niet dat hij of zij tracht iemand te bekeren. Er zijn mensen die veel vaker zulke worden gebruiken. Hoort u mij zeggen "foei"? Ik geef enkel op een vriendelijke manier informatie, mocht dit u niet baten dan zal ik wel stoppen.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 18:25

Mocht u er niet eens mee zijn is dat eerder tussen u en uw Schepper
Mijn schepper zijn mijn vader en mijn moeder.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie