In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Tammy » 12 sep 2019, 13:06

En hier een stukje uit de reportage via de link van Fenna.
Het gaat over hoe tienermeisjes en jongens zich horen te gedragen.
Word je ook totaal niet vrolijk van .


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 12 sep 2019, 13:51

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door taigitu » 12 sep 2019, 14:16

In een toespraak op 10 april 2006 zei de op 20 oktober 2011 vermoorde kolonel Moeammer Gadhaffi op de Arabische zender Al Jazeera,
dat de islam binnen enkele tientallen jaren geheel Europa zal overnemen

,,Wij hebben al 50 miljoen moslims in Europa. Er zijn duidelijke tekenen dat Allah de moslims de overwinning zal schenken over Europa- zonder zwaard,
zonder geweren en zonder verovering. De 50 miljoen moslims zullen dit werelddeel in een moslimcontinent veranderen.
Wanneer Turkije tot de EU wordt toegelaten, zullen er nog eens 50 miljoen bijkomen. Albanië, met een moslimmeerderheid en Bosnië, waarvan de helft
van de bevolking uit moslims bestaat, kloppen ook aan de deur van Europa.”Volgens Gadhaffi heeft Europa zich in een netelige situatie gemanoeuvreerd,
evenals Amerika. ,,Zij zullen op den duur akkoord moeten gaan geheel islamitisch te worden of anders de oorlog aan de islam te verklaren.”
Gadhafi benadrukte dat de lessen van Mohammed niet alleen van toepassing zijn op moslims, maar op de hele wereldbevolking.
,,Met Mohammed’s komst zijn alle bestaande religies komen te vervallen en dienen daarom alle wereldburgers moslim te worden.”aldus Gadaffi.
Volgens hem hebben het Oude testament en het Nieuwe testament geen enkele waarde meer omdat ze zijn vervangen door de koran.

Quo Vadis - Worldpress.com
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 12 sep 2019, 15:02

Dit weet ik al meer dan 30 jaren en ik werd in het begin voor gek verklaard als ik dit vertelde.
Mijn oma en overige klanten werden in een winkel door een moslima de huid volgescholden omdat de moslima het recht meende te hebben voor te kruipen bij de kassa.
Toen haar door de klanten die in de rij stonden te verstaan werd gegeven dat zij op haar beurt moest wachten ontstak zij in woede en riep de mensen toe "wacht maar tot dat wij hier aan de macht zijn, dan hebben wij geen genade met jullie kufars"
Ik zou diezelfde mensen die mij toen bijkans verketterden nogmaals willen spreken met de wetenschap die we nu hebben.
Je hoeft alleen maar naar de 1400 jaar geschiedenis van de islam te kijken en dan zie je genoeg.
Geschiedenis is een onvoldongen feit en als ik naar die van de islam kijk, word ik niet vrolijk.

Lees dit boek niet als je liever wegkijkt voor wat ons te wachten staat.
Ik kan evt.geïtresserden het boek als PDF sturen maar er staat copyright op.
"Vrucht van de boom" van Peter Bontenius.
Jihaddossier.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Tammy » 12 sep 2019, 15:23

Jakkes wat een nare aanvaring toen met je oma Fenna.
Maar men begint heel langzaam wakker te worden.
Zelfs de PvdA begint te begrijpen wat er aan de hand is, tientallen jaren te laat helaas maar het begint door te dringen bij die wegkijk lui.

<<<<<<<<<<<<<<

Afbeelding

PvdA en VVD willen grondwetsartikel vrijheid van onderwijs moderniseren.

De VVD wil net als de PvdA artikel 23 van de grondwet moderniseren. Dat artikel gaat over de vrijheid om scholen op te richten op basis van religie. VVD-Kamerlid Wiersma zei dat in het NPO 1-radioprogramma 1 op 1, naar aanleiding van het bericht van Nieuwsuur en NRC over islamitische basisscholen, waar meisjes en jongens elkaar niet mogen aankijken en leren dat Allah homoseksualiteit verafschuwt.

Wiersma noemt dat "enorm onrustbarend". "Dit staat haaks op alles wat we willen", zegt hij. "We kunnen nu niet langer wachten." Hij vindt dat de vrijheid van onderwijs ondergeschikt moet worden gemaakt aan het gelijkheidsbeginsel, dat bepaalt dat iedereen in Nederland in gelijke gevallen gelijk behandeld moet worden.

Wat is artikel 23 van de Grondwet?

Artikel 23 gaat over de verantwoordelijkheid die de regering heeft voor het onderwijs. Er is ook in geregeld dat burgers de vrijheid hebben om een school op te richten op basis van een erkende religie of levensovertuiging. Die scholen worden bijzondere scholen genoemd en hebben volgens artikel 23 evenveel op financiering van de overheid als openbare scholen. Wel moeten ze aan kwaliteitseisen voldoen.

De PvdA had naar aanleiding van incidenten op het islamitische Cornelis Haga Lyceum al een voorstel klaarliggen. PvdA-leider Asscher zei toen dat scholen zich soms verschuilen achter artikel 23. Hij schrijft vandaag op Facebook dat hij het kindermishandeling vindt dat kinderen op islamitische basisscholen denkbeelden onderwezen krijgen die hun "beperken in hun vrije ontwikkeling".

'Gif van het salafisme'.

Dinsdag meldden Nieuwsuur en NRC dat kinderen op salafistische weekendscholen leren dat mensen met een ander geloof of een andere levensovertuiging de doodstraf verdienen en dat zij zich van de Nederlandse samenleving zouden moeten afkeren. De VVD en de PvdA willen die koranscholen verbieden, "desnoods met een noodwet".

"Het is het gif van het salafisme wat de samenleving hier wordt opgedrongen", zegt Wiersma over de buitenschoolse lessen. Maar dat ook in het reguliere onderwijs omstreden denkbeelden worden aangeleerd, vindt hij zo mogelijk nog verontrustender.

VVD-fractieleider Dijkhoff stelde in een discussiestuk in april al dat de vrijheid van onderwijs, zoals die nu geldt in Nederland, moet worden beperkt.

https://nos.nl/artikel/2301385-pvda-en- ... seren.html

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 12 sep 2019, 15:26

Ik vrees dat we te laat zijn.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 12 sep 2019, 16:13

Goed hé, links.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 12 sep 2019, 16:17

;P!
Links is niet aan mij besteed, maar dat wist je waarschijnlijk al.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 12 sep 2019, 16:20

Rechts ook niet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 22:57

Een onjuist of negatief beeld schetsen van de Islam of van moslims... Leidt alleen tot meer mensen die zich verdiepen in de Islam en zodoende tot meer bekeerlingen. Reclame. Al is dat allerminst de intentie van diegenen die zich op zo'n manier inspannen. Meer moslims in Nederland hoera!
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 00:50

Meer moslims in Nederland hoera!
Je doet je naam eer aan.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 09:56

;P! Uni.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 10:03

Erg hoor.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 10:22

univers schreef:
06 okt 2019, 00:50
Meer moslims in Nederland hoera!
Je doet je naam eer aan.
:rolfl:

Wij zijn mensen zoals u, ook wij zoeken vrede, rust, blijdschap. Er zijn moslims die in de politie werken of bij de brandweer. Die hun leven zouden geven in een poging de uwe (moslim of niet-moslim) te redden. Juist gemotiveerd/geïnspireerd door the Islam, door verzen zoals:
"And whoever saves the life of one person, it is as if has saved the whole of humankind." (Heilige Koran Surah al Maidah 5, Ayat 32)

Islam heeft mij geleerd en gemotiveerd in tolerantie, aardig/vriendelijk zijn, beleefd zijn, goedgemanierd zijn, eerlijk zijn, vredig zijn, geduldig zijn, respectvol zijn voor moslims, niet-moslims, planten, dieren etc.

Ik persoonlijk vindt dat we hier in Nederland de wet moeten volgen. Zoals ik op het forum de regels volg. Als mensen/ moslims het niet eens zijn met de wet/de regels dan moeten ze misschien in de politiek en daar vredig hun rol vervullen. Nederland is wel hun land en mijn land. Hoewel, persoonlijk houd ik niet van politiek.
Prima, maar waarom zouden mensen niet kunnen onderwijzen/informeren welke wet en regels er toegepast wordt en werd in islamitische landen. Er wel bij benadrukken dat we in Nederland leven en wat de regels hier zijn. We dienen de regels/wet van hier te volgen. Dat gezegd hebbende hoop ik dat we de vrijheid van religie vooral houden binnen Nederland. Verbied bijvoorbeeld niet dat Islam leert dat er een paradijs en en hel is. Verbiedt niet dat moslims niet mogen leren over bestraffing van God omdat het niet prettig klinkt voor sommigen of omdat sommigen er niet vrolijk van worden. Mensen mogen in alle vrijheid onderwijzen/informeren wat God in the Koran openbaard heeft.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 06 okt 2019, 10:26, 2 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 10:23

krankzinnig001 schreef:
05 okt 2019, 22:57
Een onjuist of negatief beeld schetsen van de Islam of van moslims.
Dat doen de moslims zelf al door preken te geven aan kinderen om zich af te keren van Nederland, niet onze wetten, maar alleen de sharia als enige ware wet te accepteren, als een ongelovige de islam in twijfel trekt of zich negatief over de islam uit heeft hij kans op een fatwa, kans om gedood te worden, slavernij waar wij ons in het westen voor schamen is in de islam nog heel normaal. en zo kan ik nog wel even doorgaan, dus maakt de islam zich op deze manier niet erg geliefd.
Kijk alleen naar 1400 jaar geschiedenis wat de islam heeft veroorzaakt aan ellende en armoede, alle landen die zij veroverden zijn van bloeiende hoogstaande culturen vervallen in armoede.

"Kinderen op salafistische moskeescholen krijgen te horen dat mensen met een ander geloof of levensovertuiging de doodstraf verdienen. Ook leren ze zich af te keren van de Nederlandse samenleving en de beginselen van gelijkheid en vrijheid. Op verschillende moskeescholen onderwijzen docenten dat moslimjongeren moéten vertrekken uit dit ‘ongelovige land’ om zich te vestigen in een islamitisch land. Dat blijkt uit onderzoek van NRC en Nieuwsuur naar salafistische instellingen die buiten het gebruikelijke onderwijs vallen."
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/09/10/sa ... d-a3972845

De koranlessen die in Nederland worden geven worden beïnvloed door Al Yaqeen en zij hangen het salafisme aan wat bijna de strengste vorm van het geloof is.
krankzinnig001 schreef:
05 okt 2019, 22:57
Leidt alleen tot meer mensen die zich verdiepen in de Islam
En komen er achter hoe intolerant het geloof is naar anders denkenden.
Afbeelding
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 10:31

"En komen er achter hoe intolerant het geloof is naar anders denkenden."

Niet mee eens, ik ben al 23 jaar lang moslim en islam heeft mij juist tolerantie geleerd voor het geloof van anderen en anders denkenden. Hier in Nederland zijn wij voor de wet allen gelijk en dat is uitstekend.

Wat betreft hetgeen u zegt over slaven. Het klopt niet allemaal. Sinds dat Islam bestaat heeft het juist aangemoedigd slaven te bevrijden (op een wettelijke manier, slaven vrij kopen zodat ze geen slaven meer zijn) 1400 jaar lang.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 06 okt 2019, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 10:34

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 10:31
ik ben al 23 jaar lang moslim en islam heeft mij juist tolerantie geleerd voor het geloof van anderen en anders denkenden.
Dan bent u wel een uitzondering.
Die ervaring heb ik niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 10:36

Fen :post: ;P! ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 10:40

Fenna schreef:
06 okt 2019, 10:34
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 10:31
ik ben al 23 jaar lang moslim en islam heeft mij juist tolerantie geleerd voor het geloof van anderen en anders denkenden.
Dan bent u wel een uitzondering.
Die ervaring heb ik niet.
Zoals u het beschrijft zou ik me bijna bijzonder gaan voelen. Maar al die Nederlanders die moslim zijn, die hier vredig leven, tolerant zijn, bijdragen aan de maatschappij, gemotiveerd en geinspireerd door de Islam, in mijn mening zouden we die ook mee moeten tellen. :)
Het is allemaal niet zo vreselijk als u doet schetsen.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 10:48

Niet mee eens, ik ben al 23 jaar lang moslim en islam heeft mij juist tolerantie geleerd voor het geloof van anderen en anders denkenden.
Dan heb je 23 jaar lang met oogkleppen rond gelopen.
Weet de islam wel wat tolerantie is.
Voorlopig verkondigen haat en nijd.
De islam heeft de praktijken van de katholieken kerk overgenomen.
Vroeger gebruikte men de brandstapel.
De islam is wat moderner, die gebruiken bommen.
Je mooie praatjes raakt kant nog wal.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie