In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 06 okt 2019, 18:35

Beste krankzinnig001, ik ben niet zo zeer geïnteresseerd in wat de almachtige voor ongelovigen in petto heeft als straf.
Ik wil graag weten wat jij ZELF een passende straf zou vinden die door de almachtige gaat opleggen.

Uiteraard weet jij en ieder ander niet wat de almachtige gaat doen. Echter dat er een straf volgt is duidelijk.
De vraag is wie krijgt de straf en wat is de straf.

Ik neem aan dat je het ermee eens bent dat ongelovigen een probleem krijgen met de almachtige.

Stel nu, jij krijgt van de almachtige de vraag welke straf jij passend vindt. En je krijg vrije keuzes die de almachtige als straf gaat opleggen.
Maar jij mag kiezen. Het is aan jou.

Wat is voor jou passend.

Graag geen passages uit het boek citeren. Het gaat om jouw mening en niet de mening van de almachtige.

Of ben je wellicht bang om hierop antwoord te geven en een milde straf te verzinnen die niet hard genoeg is voor de almachtige en daarom jouw kans op het hiernamaals op het spel zet?
Want als dat zo is, kan je dat ook gewoon melden.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 18:46

Het Paradijs.

Afbeelding

Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 18:59

univers schreef:
06 okt 2019, 18:25
Mocht u er niet eens mee zijn is dat eerder tussen u en uw Schepper
Mijn schepper zijn mijn vader en mijn moeder.
Haha nog een mop/grapje van u.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 19:08

Determinist schreef:
06 okt 2019, 18:35
Beste krankzinnig001, ik ben niet zo zeer geïnteresseerd in wat de almachtige voor ongelovigen in petto heeft als straf.
Ik wil graag weten wat jij ZELF een passende straf zou vinden die door de almachtige gaat opleggen.

Uiteraard weet jij en ieder ander niet wat de almachtige gaat doen. Echter dat er een straf volgt is duidelijk.
De vraag is wie krijgt de straf en wat is de straf.

Ik neem aan dat je het ermee eens bent dat ongelovigen een probleem krijgen met de almachtige.

Stel nu, jij krijgt van de almachtige de vraag welke straf jij passend vindt. En je krijg vrije keuzes die de almachtige als straf gaat opleggen.
Maar jij mag kiezen. Het is aan jou.

Wat is voor jou passend.

Graag geen passages uit het boek citeren. Het gaat om jouw mening en niet de mening van de almachtige.

Of ben je wellicht bang om hierop antwoord te geven en een milde straf te verzinnen die niet hard genoeg is voor de almachtige en daarom jouw kans op het hiernamaals op het spel zet?
Want als dat zo is, kan je dat ook gewoon melden.
Ik begrijp uw vraag, maar ik ben te nederig voor het beantwoorden van uw vraag.
Ik heb niet de wijsheid om over zoveel mensen te beslissen of over een koninkrijk zo groot als die van de Schepper. Alle lof zij Allah, de Heer der werelden, de Heer van de mensheid, de Koning van de mensheid, de God van de mensheid.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Witte wel » 06 okt 2019, 20:02

univers schreef:
06 okt 2019, 12:28
Er zijn heel veel voorbeelden van islamtische landen in het verleden en heden waarbij moslims , niet gelovigen, christenen en joden vredig leven.
Geef maar een voorbeeld.
Syrië, het enige land waarvan ik weet dat een multiculturele samenleving werkte.
Overal waar de islam integreert in westerse samenlevingen zaait het onraad omdat deze foutief wordt geïnterpreteerd en wordt toegepast om macht te verkrijgen zoals iedere religie is toegepast. Een middel om macht en rijkdom te verkrijgen over de rug van een bevolking.
krankzinnig001 schreef:
05 okt 2019, 22:57
Meer moslims in Nederland hoera!
Hiermee sympathiseert krankzinnig001 het moslim zijn in nederland waarmee hij de moslim als superieur neer zet boven de overige religieuzen en ook niet gelovigen in nederland. En dat is wat vele moslims praktiseren in westerse samenlevingen. Voorgaande religies deden hetzelfde enkel door de tijd en beschikbaarheid van middelen is het hedendaagse moslimactivisme agressiever. Dit alles tevens ten nadele van de vele moslims die niets willen weten van deze slinkse wijze van machtswellust. Echter deze machtswellust is aanstekelijker dan het verkrijgen van luxe waardoor vele, nietsvermoedende, moslims gevangen worden door deze macht en een bezit worden van hun leiders. Een moslim dient te gehoorzamen en niet tegen te spreken en de uitdracht van de koran voorziet hier ook in. Tenminste, zo wordt deze uitgelegd aan het niets vermoedende volk.
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 10:57
U bergijpt me mogelijk verkeerd ik heb het over alle moslims die in Nederland leven dat ze juist door de islam gemotiveerd vredig zijn en bijdragen aan de maatschappij hier in Nederland.
Daarom zitten er zo veel in de gevangenis hier in nederland zeker.
krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 19:08
Determinist schreef:
06 okt 2019, 18:35
Beste krankzinnig001, ik ben niet zo zeer geïnteresseerd in wat de almachtige voor ongelovigen in petto heeft als straf.
Ik wil graag weten wat jij ZELF een passende straf zou vinden die door de almachtige gaat opleggen.
Ik begrijp uw vraag, maar ik ben te nederig voor het beantwoorden van uw vraag.
Ik heb niet de wijsheid om over zoveel mensen te beslissen of over een koninkrijk zo groot als die van de Schepper. Dus Ere aan de Heer van de mensheid, de Koning van de Mensheid, de God van de Mensheid.
Nederigheid ten top. Iedere mens heeft een eigen mening. Die geef je of laat deze achterwege maar men verschuilt zich niet achter een geschrift. Wel de wijsheid bezitten te verkondigen wat goed zou zijn maar niet een eigen mening hierover geven. Beetje vreemde wijze van redeneren is het niet.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 20:21

@witte wel,
Ik oordeel liever niet over mensen, ik laat dat over aan de Schepper, the Master of the Day of Judgement
We hoeven niet te doen alsof er iets mis is met nederigheid.

"deze machtswellust" er is niet sprake van zoiets in islam

"niets vermoedende volk" in het verleden was hier in Europa misbruik gemaakt van religie en de bijbel omdat "niets vermoedende volk" hier niet kon lezen de kerk kon wel lezen. In islam is the Heilige Koran altijd van iedereen geweest en voor iedereen beschikbaar. Er bestaat niet zoiets als niets vermoedende volk in Islam, iedereen kan lezen en de Islam bestuderen. Ik ben een normale/gewone moslim, die naar een gewone gymnasium ging en nu werk heeft gericht op verkoop van elektronische producten. Mijn studie heeft niets met islam (religieuze kennis) te maken noch heeft mijn werk met religieuze kennis te maken. Ik houd niet van macht over mensen (noch wil ik als een oplichter of onderdrukker bestempeld worden). (:
Ik ben hier enkel uit liefde voor mijn medemensen en om univers te plagen. Mocht de kennis die ik deel niet baten aan de mensen hier ziet u mij gauw het forum verlaten.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

gusteman

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door gusteman » 06 okt 2019, 20:44

Witte wel schreef:
06 okt 2019, 20:02
Nederigheid ten top. Iedere mens heeft een eigen mening. Die geef je of laat deze achterwege maar men verschuilt zich niet achter een geschrift. Wel de wijsheid bezitten te verkondigen wat goed zou zijn maar niet een eigen mening hierover geven. Beetje vreemde wijze van redeneren is het niet.
Eigenlijk geeft krankzinnig001 hier wel zijn eigen mening; hij is namelijk de mening toegedaan dat geen mens meer wijsheid kan verkondigen dan wat in de Koran te lezen staat ... en dus is het (in alle nederigheid) verkondigen van Koran teksten het uiten van zijn mening.

Jij zou dat omschrijven als 'geïndoctrineerd' hij zelf ziet dat als 'geloven'.
Jullie hebben allebei een correcte inschatting, ondanks dat het resultaat niet identiek is.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Fenna » 06 okt 2019, 20:48

:post: Witte wel.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 06 okt 2019, 20:49

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 19:08
Ik begrijp uw vraag, maar ik ben te nederig voor het beantwoorden van uw vraag.
Ik heb niet de wijsheid om over zoveel mensen te beslissen of over een koninkrijk zo groot als die van de Schepper.
Als je te nederig bent en onmachtig om te weten en niet te kunnen beslissen over één van de belangrijke vragen: wat komt er na de dood, ben je even nederig en onmachtig om maar iets te weten van de almachtige. Daarmee vervalt elke interpretatie en elke uitleg die je tot nu toe hier hebt gepredikt tot nietszeggende informatie.
Alle informatie is dus voortgekomen uit onkunde, onwetendheid en onmacht.

Dat kan ook niet anders want het is onmogelijk te weten wat de almachtige weet en vrijwel niets te kunnen wat de almachtige kan.

Je zegt nederig te zijn, maar je informatie is verre van nederig. Het is het tegenovergestelde.
Hoe kan een nederige deze informatie geven die een onmachtige en onwetende in principe nooit zal kunnen weten?

Dit is een paradox waar je nooit uit zult komen. En daar stoeit de mensheid al mee sinds het hier op aarde rondloopt.

Hoe kan het dat er honderdduizenden "nederige" religies bestaan met ieder hun eigen "nederige" informatie over almachtigen die elkaar uitsluiten?
Waarom is het ene nederige boek meer waar dan het andere?

Een onwetende en onmachtige (een schepsel welke niet almachtig is) is niet in staat het verschil te zien tussen de ene en de andere nederige boodschap.
Wie zegt dat wel te kunnen IS de almachtige.

En ik weet zeker dat je niet wil beweren op gelijke hoogte te staan met de almachtige, toch?

Conclusie: je dient te te geven dat je als mens niet in staat bent de almachtige aan te wijzen, van eigenschappen te voorzien en te weten wat deze van je wil en wat het zelf wil.
ONMOGELIJK.

Iedereen die dit wel denkt te weten maar dus een eigen versie van de informatie. Gevolg: onmetelijk veel religies die elkaar uitsluiten.

Jij gelooft niet in al die andere religies omdat jij denkt dat zij de onjuiste informatie hebben.
Maar dat denken ze ook van jou.

Ik geloof net als jij niet in de andere ontelbare almachtigen. Jij bent dus een atheïst voor al die andere religies. Maar een theïst voor jouw gekozen ene.
Maar ik ga net even 1 stapje verder. Ook die laatste ene, waar jij in gelooft, geloof ik ook niet in.

En daarom ben ik atheïst.

Dit is de meest logische conclusie die je kan trekken uit deze simpele stappen in gezond denken.

Je levert daarmee iets belangrijks in. Namelijk zelf denken. Zoals je zegt ben je te nederig om zelf na te denken.
En je gelooft dat heilig. Dat je dus niet zelf na kan denken.

Waarom moet ik iemand geloven die zelf zegt niet na te denken omdat deze daar te nederig voor is?

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 20:51

gusteman schreef:
06 okt 2019, 20:44
Witte wel schreef:
06 okt 2019, 20:02
Nederigheid ten top. Iedere mens heeft een eigen mening. Die geef je of laat deze achterwege maar men verschuilt zich niet achter een geschrift. Wel de wijsheid bezitten te verkondigen wat goed zou zijn maar niet een eigen mening hierover geven. Beetje vreemde wijze van redeneren is het niet.
Eigenlijk geeft krankzinnig001 hier wel zijn eigen mening; hij is namelijk de mening toegedaan dat geen mens meer wijsheid kan verkondigen dan wat in de Koran te lezen staat ... en dus is het (in alle nederigheid) verkondigen van Koran teksten het uiten van zijn mening.

Jij zou dat omschrijven als 'geïndoctrineerd' hij zelf ziet dat als 'geloven'.
Jullie hebben allebei een correcte inschatting, ondanks dat het resultaat niet identiek is.
Er wordt erkent dat ik een mening heb. We zijn op het juiste pad. ;P!
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 20:56

"Dit is de meest logische conclusie die je kan trekken uit deze simpele stappen in gezond denken." Veel atheisten hadden islam overwogen daarom waren ze bekeerd. Ze waren niet eerst geindoctrineerd.
Nederigheid op zijn plaats is goed dat is mijn mening en de wereld mag er van afwijken.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 06 okt 2019, 21:01

En nog erger. Waarom zou ik een almachtige willen aanbidden die een onmachtige oneindig straf geeft voor een vergrijp waarbij de zondaar zijn nederigheid toe past door te stellen het niet te weten.

Ik zeg: ik weet het niet of er wel dan niet goden bestaan. Ik geef toe dat ik het niet weet.
Verdien ik dan hel?

Een dergelijke almachtige verdient het respect niet en zeker geen aanbidding.

Het verdient tegenspraak.

En daarom ben ik niet alleen atheïst maar anti-theïst.

En wellicht is dat een nog hogere straf waard. Het afsnijden van mijn hoofd. Elke minuut, voor de rest van de eeuwigheid.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 21:03

Ik ben hier niet om iemand te overtuigen of bekeren trek een conclusie wat u zal baten.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Determinist » 06 okt 2019, 21:09

Het enige wat ik vraag, beste krankzinnig001, is zelf even na te denken en inhoudelijk in te gaan op mijn reacties.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door Witte wel » 06 okt 2019, 21:24

krankzinnig001 schreef:
06 okt 2019, 20:21
"deze machtswellust" er is niet sprake van zoiets in islam.
Wrijf eens in je ogen en kijk om je heen. Zie wat er is en vergeet even het euforische islamitische gedachtegoed dat vanuit een geschrift gepropageerd wordt wat het oog verblind. Deze lust bestaat in iedere religie en de islam is daar geen uitzondering in.
Er bestaat niet zoiets als niets vermoedende volk in Islam, iedereen kan lezen en de Islam bestuderen.
Een beetje een wereldvreemde uitspraak. Niet iedereen kan lezen en hier in nederland mag dan het ontwikkelingsniveau van moslims hoger liggen dan in andere landen, in vele islamitische samenlevingen is dat niet het geval en wordt voorgelezen uit en niet zelf gelezen. De voorlezer bepaald door de intonatie de uitdracht van het geschrift, de luisteraar moet er maar van uit gaan dat het juist is wat er verteld wordt.
Men is niet ontwikkeld genoeg te kunnen lezen en is daarom niets vermoedend trouw aan wat verteld of opgelegd wordt.
Mocht de kennis die ik deel niet baten aan de mensen hier ziet u mij gauw het forum verlaten.
Dat is een keuze, een eigen keuze.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 21:27

Haha nog een mop/grapje van u.
Nee hoor geen mop en geen grapje.
Mijn ouders zijn mijn schepper.
Zoals alle ouders schepper zijn van hun kinderen.
Zodoende hoef ik niet bang te zijn om voor mijn schepper te staan, die staan inmiddels voor hun schepper.
En ga zo maar door.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 21:39

Witte, Determinist, :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 21:44

univers schreef:
06 okt 2019, 21:27
Haha nog een mop/grapje van u.
Nee hoor geen mop en geen grapje.
Mijn ouders zijn mijn schepper.
Zoals alle ouders schepper zijn van hun kinderen.
Zodoende hoef ik niet bang te zijn om voor mijn schepper te staan, die staan inmiddels voor hun schepper.
En ga zo maar door.
Waarom zijn er ouders met blinde of dove kinderen? Hebben deze ouders iets verkeerd bij het scheppen van hun kinderen of hadden ze het recht de kinderen op deze manier te beproeven?
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door krankzinnig001 » 06 okt 2019, 21:50

Determinist schreef:
06 okt 2019, 21:09
Het enige wat ik vraag, beste krankzinnig001, is zelf even na te denken en inhoudelijk in te gaan op mijn reacties.
Niet mee eens natuurlijk, want over mijn antwoord heb ik zelf nagedacht en heb u een antwoord vol wijsheid gegeven. Ik ben benieuwd of u vergelijkbare vragen heeft om nog een poging te doen.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 06 okt 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: In de koranschool leren kinderen dat Nederland niet hun land is

Bericht door univers » 06 okt 2019, 21:56

Waarom zijn er ouders met blinde of dove kinderen? Hebben deze ouders iets verkeerd bij het scheppen van hun kinderen of hadden ze het recht de kinderen op deze manier te beproeven?
Ik heb zelf een dochter die met een handicap geboren is.
Dus lijkt me verstandig om daar over te zwijgen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie