Dankbaarheid

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 11:52

As salamu alaykum, vrede zij met jou,

Ere aan God, Alle dank aan God de Heer der werelden. Van zijn Schone Namen zijn: de Liefhebbende, de Erbarmer, de Barmhartige de Goedgevige, de Vergevende, de Vrede... 

Hij is niet een man, noch een vrouw. Hij is God, de Enige; de Eeuwige, Zichzelf-genoeg; Hij verwekte niet, noch werd Hij verwekt;  en niemand is in enig opzicht aan Hem gelijk. We mogen Hem niet afbeelden, noch kunnen we ons voorstellen hoe Perfect Hij werkelijk is, visueel. God is zo Perfect . Zo Rechtvaardig aan al Zijn schepselen. Hij heeft onderdrukking verboden aan Zichzelf, dus hoe onrechtvaardig is het voor ons om te onderdrukken? God is geheel onafhankelijk (van Zijn Schepping, tijd, materie, etc.). The Sustainer of all the realms, the Sovereign, the Pure. The Ever Living, the Self Sufficient. 

Dit is geschreven vol liefde en respect aan u. Mijn broeders en zusters zijn in staat de realiteit te zien. U heeft ook de potentie om de waarheid te zien, dus u heeft de potentie om ook een zuster of broeder van ons te worden.

Als een kind was ik al gefascineerd bij hoe onze Schepper de hemel versierd heeft met sterren, prachtig voor de aanschouwers. Inderdaad we weten (ongeveer) hoe deze sterren vormen (of gevormd zijn). Vergelijkbaar weten we over regen, hoe het komt dat het regent op aarde. Echter is daarin een verschil tussen ons en tussen u, een eerste verschil. Alleen om te weten hoe iets functioneert of tot stand komt is niet voldoende voor ons. De Schepper heeft openbaard "Denk", "redeneer", "reflect upon My creation". Dan keren we terug tot zijn Openbaring (de Heilige Koran) dan stuurt Hij ons naar zijn schepping "denk diep (en zorgvuldig na)". Uiteindelijk zien we hoe perfect zijn Openbaring is. U begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. Een voorbeeld: Wanneer ik u gratis een briefje van vijf(, of tien, of vijftig) wil geven, dan zult u het hoogst waarschijnlijk niet aannemen. Immers heeft u er niet voor gewerkt. Of heeft u een gevoel dat u het niet verdiend heeft. Het is helemaal niet zo vanzelfsprekend. Zouden er mensen zijn die het wel aannemen, omdat ze het nodig hebben of willen uitgeven, dan zouden ze me dankbaar zijn. Dankbaarheid begrijpen we; we zijn allemaal weleens dankbaar geweest, het hoort bij de mens. Vertel mij hoe is dat anders voor uw vermogen om te kunnen zien of horen? Voor hoeveel geld zou u uw gehoor of zicht willen weggeven? Is het meer waard dan een briefje van vijf? Of hebben wij het verdient om te kunnen zien of horen, of hebben we ervoor gewerkt? Is het werkelijk zo vanzelfspreken? Neen. Uiteraard zijn we er dankbaar voor? Of zijn we werkelijk dankbaar? Of hebben we overwogen wie we ervoor te danken? Of hebben we met zekerheid uitgesloten dat er niemand valt te danken? Onze ouders? Zijn er niet ouders waarvan de kinderen doof of blind geboren zijn? Of hadden onze ouder daar werkelijk macht over? Vooralsnog hadden ze er weinig over te zeggen. Of komt het van de evolutie en van de natuur? Hoe danken we de natuur of de evolutie? Is het vergelijkbaar als een man die van zijn auto houdt en zijn auto kust? Waardeert de auto dat? Of vergelijkbaar met het aanbidden van andere voorwerpen of een proces. Zoals diegenen die afgoden van steen of van takken aanbidden? In hoeverre kunnen deze afgoden hun baten of schaden? Stop niet bij de natuur of bij de evolutie. Vraagt u zich niet af wie de natuur en de evolutie geschapen heeft en in stand heeft gehouden? Of is de aarde vergelijkbaar met vele andere planeten? Sommige te dicht bij de zon, sommige te ver verwijderd van de zon. Is het van zelfsprekend dat de aarde een soort van dak heeft; De verschillende lagen van de atmosfeer, waarbij elke laag een functie heeft om leven op aarde te beschermen. Of een planeet die de aarde beschemt als een soort bodyguard.

"Jupiter dient voor de Aarde als bescherm planeet. Door zijn grote aantrekkingskracht vangt Jupiter regelmatig kometen die voor de Aarde desastreuze meteorietinslagen hadden kunnen veroorzaken."

Zo zijn er vele honderden voorbeelden waarbij leven op aarde beschermd wordt.

Dag en nacht waakt de Almachtige over de aarde en de hemelen, een paar verzen van Ayat al Kursi,van de Heilige Quran :

"... sluimer noch slaap kan Hem treffen, aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is." 

"... de hemelen en de aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet. En Hij is de Verhevene, de Almachtige."

Wees dankbaar aan uw Schepper, want hoeveel zou u betalen voor elke keer dat uw hart klopt? Hoeveel keer per dag klopt uw hart? Zou u niet 1 cent voor elke keer betalen? Als u maar iets langer kon leven... Hoe zit het met de lucht dat u in ademt, of het water dat u drinkt. Is het van u? Heeft u het geproduceert? Of een zaad dat u plant, doet u het groeien? Of is het van God een zegening? Werkelijk we weten (ongeveer) wat er voor zorgt  (en wat nodig is) dat het groeit, maar dat het groeit, is het van zelfsprekend.. neen, doet u één op mars groeien. Of zegt u dat er één planeet moest zijn zoals de aarde? Of zegt u dat er één universum moest zijn zoals de onze, fine-tuned voor leven. Niets behale wishful thinking. Nee, echter is elk mens geboren als een gelovige, een moslim, maar zijn of haar ouders hebben het hem of haar doen vergeten. Eens was u gelovend in één God, Allah. Noch steeds gelooft u in God, maar zoekt u een excuus misschien?

Of heeft u nagedacht over een metafoor:

Hoe machtig is een pen in de handen van een koning, een minister, een president, een rechter... maar hoe waardeloos in de handen van een holbewoner. Mogelijk hadden ze nooit een pen gezien, of papier of konden ze niet schrijven. Een doel zo simpel maar krachtig, namelijk om te kunnen schrijven. Echter wat voor functie dient het een holbewoner, als een tandenstoker of om mee zijn rug te krabben? De schepper van de pen heeft het geschapen voor een functie. Wij scheppen wat wij nodig hebben, vaak alleen met een functie die voor ons nuttig is. God heeft ons met een doel geschapen, niet omdat Hij ons nodig heeft. Neen. Hij schiep ons om Hem te aanbidden. Hij heeft deze aanbidding niet nodig. Wel is het zo dat wanneer wij bijvoorbeeld over een oogarts vaak complimenteren, dan gaan we eerder naar hem dan een minder bekwame oogarts. Wanneer wij God aanbidden is het nuttig voor ons, want dan gehoorzamen we Hem. Hij is de Meest Barmhartig, de Meest Genereuze. Handen, ogen, oren, voorzieningen, gezondheid, rust, vrede, alle zegeningen, komen van Hem. Hij is de Schepper van de koningen, de rechters, de dokters en van wat de mensen studeren en van de macht dat de mensen trachten te hebben. De Alwetende, de Alwijze.

Er zijn mensen die zelf afgoden bedenken, zoals goden van steen of hout, of justin bieber, of de sterren. Wij moslims leren echter alleen over God , van Hemzelf, van wat Hij over Zichzelf Geopenbaard heeft. Wie weet beter over de Schepper dan de Schepper Zelf?


Nogmaals als alles in uw kamer geschapen is... zoals het behang, een tafel, een glas, een bord werkelijk alles... Wanneer iets een vorm en een functie heeft is vooraf nagedacht over de functie. Dan pas is er een schets gemaakt, het is ontworpen. Er is nadacht over het materiaal (donker, wit, zwart, plakkerig, hard, zacht, koud, warm, etc. Etc.). Hoe wordt het gerealiseerd? In welke omgeving? (De hemel/paradijs voor de mens) Welke middelen gebruik ik daarbij? (Evolutie voor sommige dieren, althans de puzzelstukjes die wel kloppen van de evolutiehypothese). Of zijn levende wezens bijzonder dat ze geen schepper hebben?

Voor een glas, lepel, stoel geldt:

A. Heeft het zichzelf geschapen?

B. Bestond het altijd al?

C. Is het geschapen?

Het heeft een schepper


Voor een mens geldt ook: 

A. Heeft het zichzelf geschapen?

B. Bestond het altijd al?

C. Is het geschapen?


We willen geloven dat we bijzonder zijn, maar ook wij zijn gewoon geschapen.

Er is een tijd geweest waarin de mensheid niet eens bestond noch het waard was om genoemd te worden.

Uit anorganisch materiaal, tot organisch, vervolgens ontwikkelt tot een sperma cel, uiteindelijk ontwikkelt tot een volwaardig persoon. Inderdaad dan zullen we sterven en vraagt u zich af, hoeveel van uw voorouders zijn niet gestorven? Of zijn ze langer in hun graven dan dat ze bovengronds waren? Ook u zult de dood proeven dit is een werkelijkheid al was u in een stevig gebouwde fort al uw leven. De Engel Des Doods discrimineert niet, jong of oud, rijk of arm, gelovig of niet gelovig, "machtig" of niet machtig. Of voelt u zich veilig en denkt u dat de Schepper die u eerder uit niets geschapen heeft u niet opnieuw kan scheppen nadat u overleden bent?

"Does man think that We shall not assemble his bones? Yes. We are able even to proportion his fingertips." [Heilige Quran Al Qiyamah 75:3-4] 

(Heeft u goed naar uw vingertoppen gekeken wat is er bijzonder aan, is elk vingertop niet uniek?)
Hoe lang verbleven zij op aarde? Voor minder dan een dag. Heel kort. Zodoende ook wij. Het leven is kort en wees dus niet verleidt. Als een kortstondige genot, een illusie, een korte droom. Het echte leven is het Eeuwige Leven, na De Dag Des Oordeels. Inderdaad wat nu met ons is zal niet voldoening geven en het zal zeker eindigen en wat met God is zal voldoening geven en het is eeuwig. God heeft beloofd dat de niet gelovigen zich op aarde depressief zullen voelen en een miserable leven zullen hebben. De aard van dit leven is zo, bepaald door uw Schepper. 

Hij houdt werkelijk van u, Hij wilt dat u terug keert in aanbidding tot Hem. Mocht u inderdaad bekeren tot de Islam zal Hij al uw voorgaande zondes vergeven en bent u als nieuw geboren (uw goede daden blijven). Voor de rechtvaardige gelovige mannen en vrouwen is een beloning beloofd door de Omnipotent, een beloning die nooit zal eindigen. Te doen wat veel mensen eerder gedaan hebben, namelijk om zich te bekeren tot de Islam. En waarom zouden ze zich niet bekeren? Zijn harten niet aangetrokken tot wat puur en goed is? Het zou een oproep van liefde zijn omdat we geven om onze medemensen. De mensheid, zijn wij allen niet kinderen van Adam? Gaan wij niet allemaal door dit leven, hetzelfde? Geboren zwak en behoeftig, oud zwak en behoeftig en daar tussenin zwak en behoeftig. Of is iemand die ooit minder is geweest dan een sperma cel in een vies druppeltje, vandaag zelfgenoegzaam? Denkt hij of zij zelfvoorzienend te zijn? 


Kort samengevat
We zijn dankbaar aan God, we aanbidden Hem, voor de zegeningen waarover Hij zegt:
[Heilige Quran, Ibrahim - 14:34]
"If you tried to count Allah's Bessings, you would never be able to number them.
Indeed humankind is truly unfair, totally ungrateful."

En Hij zegt:
[Heilige Quran, Ibrahim - 14:7] 
And remember when your Lord proclaimed, 
"If you are grateful, I will certainly give you more. But if you are ungrateful, surely my punishment is severe."

Wat betekent het om uw Schepper de Alwijze, de Alwetende, dankbaar te zijn en dank te tonen (aanbidden)? Het betekent dat u hem gehoorzaamt. Allah heeft uw gehoorzaamheid niet nodig, maar u heeft er baat bij om het juiste pad te volgen en anderen niet te doen dwalen van het juiste pad. U bent slechts geschapen voor één doel(, waar u zelf baat bij heeft) zoals God het openbaart in the Heilige Quran:
"I only created jinn and human beings to worship Me" (De Heilige Quran 51:56)

Als wij niet wisten wie dankbaar te zijn en met welke doel wij geschapen zijn. We konden dit alleen leren van onze Schepper, Hij heeft een doel bepaald en ons geschapen. Vervolgens heeft hij aan elk volk in de geschiedenis een profeet gestuurd. Hij heeft aan ons openbaard in zijn Heilige Boek de Quran, dus lees en denk er diep overna, want Hij zegt:

[Heilige Quran, Raad - 13:28] "Those who believe and whose hearts find comfort in the remembrance of Allah. 
Surely in the remembrance of Allah do hearts find comfort."

De geliefden de familieleden van wie u houdt. Of uw kinderen en kleinkinderen, verdienen zij niet uw voorbeeld te volgen en op het juiste pad te zijn. Beschermd door de Heer der Werelden. Een pad aangegeven door uw Schepper, gehoorzaamheid tot hem leidt tot zijn liefde en welbehagen. Of is dit korte leven en de geneugten het waard om afgeleid te zijn. Van een belofte, van een beloning dat nooit eindigt, van de Omnipotent, één God. Zoals Hij openbaard heeft:

"O mankind, what has deceived you concerning your Lord, the Generous." [De Heilige Quran 82:6]
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 05 okt 2019, 13:17, 6 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 05 okt 2019, 12:39

Mijn beste krankzinnig001 zit u hier wel op het goede forum?
Met alle respect.
Uw boodschap lijkt mij er een om ons te bekeren.
Ik betwijfel of dit forum hiervoor bedoeld is.
Afbeelding
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 12:44

Fenna schreef:
05 okt 2019, 12:39
Mijn beste krankzinnig001 zit u hier wel op het goede forum?
Met alle respect.
Uw boodschap lijkt mij er een om ons te bekeren.
Ik betwijfel of dit forum hiervoor bedoeld is.
Beste Fenna,
Goed, ik heb mijn boodschap en intentie gewijzigd:
Om niet op te roepen tot het bekeren, maar om slechts te informeren.
Dus mijn intentie is om slechts te informeren over God en religie. :)
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13669
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 05 okt 2019, 12:48

;P!
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4749
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Dankbaarheid

Bericht door Osiris » 05 okt 2019, 12:59

Heb er niet zo'n probleem me; het valt onder religie en levensbeschouwing.

Ben het met veel eens in de tekst, alleen valt de naam Allah, Jehova,Jaweh,God, whatever voor mij onder dezelfde noemer ;oneindig alomvattend bewustzijn of simpelweg de bron.
Maar voor mij mag iedere religie er een eigen naam aangeven,zolang het niet leidt tot de ene overheersing van de andere.
Veel dingen in verschillende religies hebben een gemeenschappelijke basis.
En ook daar mag je een mening over hebben,zolang het binnen de regels van dit forum valt, lijkt mij.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tammy » 05 okt 2019, 13:16

Hallo krankzinnig001 .

De vraag van Fenna vond ik goed gesteld.
Want dit forum is geen forum om te proberen mensen te bekeren.
Maar dat is lees ik in jouw reactie dus veranderd ?
Ik ben net online dus weet niet of er eerst iets anders stond.
Maar je zegt dat de opzet veranderd is .

Dan kan je dit plaatsen en anders grijp ik in.

Mij zal je niet zien in deze topic want ik geloof niet in god.
In geen enkele god en dat zal ik ook nooit doen.
Maar als andere mensen er wel in geloven dan is dat natuurlijk prima.

Dus deze topic kan open blijven mits het gewoon gaat om informatie zodat men daarover kan praten.


Tot zover deze mededeling.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Dankbaarheid

Bericht door Witte wel » 05 okt 2019, 13:20

De Arabische Harrie Weggelaar de 2de? :grin:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 05 okt 2019, 13:30

Bij de tweede regel, zakte mijn broek al af.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 13:31

Hallo,

Ik ben dankbaar voor de reacties (Tammy, Osiris, Fenna, witte wel, univers). Danku voor het lezen van wat ik geschreven heb.
Ik houd mij uiteraard aan de regels van dit forum.

Ik ben niet een voorstander van "proberen mensen te bekeren", want wij bekeren mensen niet. We kunnen alleen informeren. Wanneer iemand zich bekeert is dat omdat hij of zij diep nagedacht heeft vervolgens die keuze uitzichzelf gemaakt heeft.

'Er is geen dwang in de godsdienst' (Koran 2:256)

Wanneer iemand gelooft moet het uiteraard oprecht zijn, dus je kan niemand dwingen om te gelovem.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 05 okt 2019, 13:39

Danku voor het lezen van wat ik geschreven heb.
Om eerlijk te zijn, ben niet verder gekomen tot " Ere aan God, Alle dank aan God de Heer der werelden. Van zijn Schone Namen zijn: de Liefhebbende, de Erbarmer, de Barmhartige de Goedgevige, de Vergevende, de Vrede... " .
Toen moest ik mijn broek ophalen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tammy » 05 okt 2019, 13:44

Ik kom nog even terug in deze topic. :grin:
Ik zie dat ik in 2014 met jou gepraat heb over religie Krankzinnig001.
Wil ik even plaatsen want daar heb ik alles eigenlijk al gezegd dus laat ik de discussies hier verder aan anderen over.
En dank je wel voor je antwoord.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Re: De positie van de vrouw in de islam

door Tammy » vr jul 18, 2014 4:39 am

Krankzinnig001 schreef:
Het is heel simpel mevrouw,

Zij vertelt haar waarheid, dat is prima. Ik heb ook een waarheid, die wordt het beste beschreven op deze site: http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=58
Nu is er nog een waarheid, dat is uw waarheid... U kunt zelf een waarheid kiezen, zelf een waarheid ontdekken, zelf een waarheid onderzoeken. Of u kunt zomaar een van ons geloven. Het is helemaal uw keuze, die u in alle vrijheid(vrije wil) maakt. :)

Edit: feitelijk is naar mijn mening 1 Waarheid en dat is de Islam.

Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb mijn waarheid ook, ik geloof niet in god.
Nooit gedaan maar me er natuurlijk wel in verdiept.
Ik geloof in hele anderen zaken en daar is geen god.

Maar als god zou bestaan zou ik er niks mee te maken willen hebben.
Ik vind het een vreselijk naar persoon en ik ben blij dat het niet echt is.
En dan druk ik me nog heel netjes uit Krankzinnig001.

De wetenschap heeft het geloof allang ingehaald.
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen anno 2014 nog in een god geloven.
Maakt niet uit welke voor mij, ik blijf me erover verbazen.

Ik lees angst in jouw berichten als je over jouw god praat.
Is dat de bedoeling van religie ?
Dat mensen bang worden gemaakt ?
Hoe kan men zo`n persoon dan aanbidden ?
Alle religies op aarde prediken wel dat god liefde is, maar dat is helemaal niet zo.
Het is een persoon die dreigt met hel en verdoemenis als je niet doet wat hij zegt of wilt.

Maar gelukkig bestaat hij niet.
Ik wens alle mensen die geloven in een god een prachtig leven toe.
Op de manier waarop men zelf wilt.

Als je het niet erg vind ga ik weer kijken bij Nasa en wat Curiosity aan het doen is. :grin:
En waar Voyager is op dit ogenblik.
Op zoek naar buitenaards leven, en hopen op een ontmoeting met de buitenaardsen die ons lang geleden al hebben bezocht.
Dat is mijn Waarheid.


Slaap lekker Krankzinnig001. :night: :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 13:45

Witte wel schreef:
05 okt 2019, 13:20
De Arabische Harrie Weggelaar de 2de? :grin:
Ik begrijp dat dit niet echt een argument is of een inhoudelijk reactie.

Beste Univers,
U bent verder gekomen dan wat ik van u verwacht had, uitstekend. Mogelijk heeft het u mogen baten. :grin:
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 13:52

Beste Tammy,

Uit wat u heeft geschreven kan ik alleen begrijpen dat u zich niet genoeg heeft ingespand om te leren over religie en nog minder om te leren over de Meest Barmhartige. Ik kan onze gesprek herinneren inderdaad.
U heeft geschreven dat u nooit in God zult geloven.
Mijn mening is en ik heb hoop dat God u mogelijk leidt tot Zijn pad, het pad dat hij gekozen heeft voor Zijn rechtvaardige dienaren (ik bedoel daarmee de gelovigen natuurlijk).
Mocht het zo zijn dat u toch nooit in God gelooft dan hopelijk geven we beiden veel uit aan liefdadigheid (geld en hulp voor de armen), opdat we (in iedergeval) een vriend mogen hebben op De Dag Des Oordeels.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 05 okt 2019, 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 05 okt 2019, 13:59

Univers u bent verder gekomen dan wat ik van u verwacht had, uitstekend.
Ik geef mij zelf ook Afbeelding
Mogelijk heeft het u mogen baten. :grin:
Nee "nee , Afbeelding :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 14:03

Weet u univers, een glimlach op iemand zijn gezicht brengen is ook een daad van liefdadigheid, u heeft daar telent in. Dit is een compliment ik vind uw reacties leuk, origineel en grappig.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 05 okt 2019, 14:06

Als iedereen er zo over dacht, stond de wereld er veel rooskleuriger voor. :hands:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 14:15

univers schreef:
05 okt 2019, 14:06
Als iedereen er zo over dacht, stond de wereld er veel rooskleuriger voor. :hands:
Zo zijn de opmerkingen waarvan ik aanneem dat ze niet beledigend bedoeld zijn. We zijn vriendelijk en goedgemanierd met elkaar.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 05 okt 2019, 14:31

Ik laat ieder in zijn waarde.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 05 okt 2019, 15:08

univers schreef:
05 okt 2019, 14:31
Ik laat ieder in zijn waarde.
;P!

Van de mensen die het gelezen hebben, wil iemand iets schrijven (misschien kritiek onderbouwd met argumenten of een opmerking)? (:
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dankbaarheid

Bericht door taigitu » 05 okt 2019, 18:05

Door de reactie van Tammy begreep ik dat Krankzinnig001 al eerder op het forum aanwezig was.
En omdat ik nieuwsgierig was naar eerdere reacties van toendertijd heb ik even gezocht.
En nu kom ik er achter dat ik zelfs zelf meningen met hem heb uitgewisseld ......
Dat is wel een zo'n vijf jaar jaar terug, maar ik herinnerde het me niet.
Ik heb nog even een en ander doorgelopen uit die tijd en even iets over gezet hier.
Mijn verwachting is dat de huidige discussie met hem zal uitmonden in herhaling van
de vorige discussies. Logisch als het vooral gaat om de teksten uit de koran ed.
Wat ik me wel afvraag waarom Krankzinnig001 deze nickname heeft aangenomen.
Toen ik de nickname las gaf me dat een onprettig gevoel namelijk. Niet serieus.
Is die keuze gerelateerd aan het onderwerp of zo?

Afbeelding


Re: Krishnamurti: Religie is een zaak van propaganda geworden

Bericht door taigitu » 16 jul 2014, 22:00
krankzinnig001 schreef:

Wij nodigen u uit om zelf de Islam te ontdekken en onderzoeken;
Voorzeker de Islam is rechtvaardig.
Ik lees hier steeds één persoon die post, dus waar komt dan het WIJ vandaan?
Wat ik ontdek in de dingen die u van de islam hier neerzet bestaan hoofdzakelijk uit
voorgeprogrammeerde teksten uit de koran. Mag het niet in uw eigen woorden?

Verder weet ik dat u 18 jaar bent en bang voor De Dag des Oordeels.
Ook, dat alleen de islam zaligmakend is. Dat vind ik nogal beperkend en zeker geen
uitnodiging. Mocht ik me er in verdiepen in die mate die u aanbeveelt, betekent dat
dan dat ik ook niets mag aanmerken of verwerpen waar ik het niet mee eens ben?
Ik moet alles gewoon aannemen als waar? Dat is een angstig senario.
Want alleen al het feit dat u als devoot moslim bang bent voor de Dag des Oordeels,
en ik de angst voor de dood achter me gelaten heb, is uw geloof geen aanrader.
En dan heeft u, als 18-jarige, waarschijnlijk nog zoveel angstjaren voor de boeg.
Een trieste gedachte. Ik wens het niemand toe.

Re: Krishnamurti: Religie is een zaak van propaganda geworden

Bericht door krankzinnig001 » 17 jul 2014, 10:54
Ik zeg niet graag "ik", daarom vervang ik het soms met wij. In dit geval bedoelde ik met wij de moslims. Ook zij nodigen u uit om zelf naar Rechtvaardigheid te zoeken.

Angst
Het is pas een gevaarlijke gedachte wanneer mensen geen angst meer hebben voor de dood. Realistische angst komt overal in de natuur voor, ook wetenschappers zijn het met mij eens dat dit nuttig is. Het nut ervan kunt u om u heen bestuderen. Angst moet ten alle tijden realistisch blijven. Ik meen dat mijn angst niet zo groot is dat dit mij nachtmerries oplevert, integendeel sinds mij geloof sterker is geworden ben ik voor bijna niets meer bang, enkel voor de Dag waarop mijn Eeuwige Verblijfplaats bekend zal worden gemaakt. Ook angst voor God is op zijn plaats. Het is nodig, zolang het realistisch is. Realistische angst heeft altijd zijn nut. Er zijn mensen die over de voordelen nadenken, maar de extreme mensen menen dat angst ,,slecht,, is.
God is de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle, onder Zijn Namen bevinden onder andere ook de Wreker de Bestraffer.


De Koran is het Woord van God. Ik ben het over geen enkel onderwerp oneens geweest met de Koran. Er is geen twijfel aan dat de Koran de Waarheid is. Dit is mijn conclusie(en velen hebben ook zelf deze conclusie getrokken), ik weet niet hoe ik dit aan u kan uitleggen...

Er is een periode geweest dat ik weinig wist over de Koran. Telkens wanneer ik voor een lastig onderwerp stond, ben ik het voor mijzelf gaan onderzoeken:
Ik ging kijken wat ik er over kon vinden in het best aantoonbare model. Nadenken over wat andersdenkenden er over vinden. Wat is logisch, wat is rechtvaardig?

Daarna heb ik de Koran en de Soennah gevonden. De onderwerpen waar ik reeds over na gedacht heb, heb ik gelezen in de Koran, zie daar, precies mijn ideeën en meer... de Waarheid en Rechtvaardigheid.

Ik vind vrijheid goed, ook is meer vrijheid in de Islam dan mensen op het eerste gezicht vermoeden. Deze vrijheden zijn er in de eerste plaats voor rechtvaardigheid. Elk vrijheid is bedoeld voor het streven naar rechtvaardigheid. Ik ben iemand die altijd naar Rechtvaardigheid heeft gezocht, dat heb ik gevonden. Daarom moedig ik een ieder aan zelf deze Rechtvaarigheid te gaan zoeken.

Uit de topic: viewtopic.php?f=42&t=12072&p=259656#p259656



Is het rechtvaardig om iemand naar het leven te staan als deze geen islamitisch gelovige meer wilt zijn?
Zijn ze eigendom en hebben we geen recht om een eigen keuze te maken?
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie