Dankbaarheid

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 11 okt 2019, 21:01

Very :post: `
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 11 okt 2019, 21:32

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 22:06

univers schreef:
11 okt 2019, 21:32
Afbeelding

Afbeelding
Haha een raadsel?
Dat mensen die mij een vraag stellen "zichzelf in de vingers snijden"?
Dat is niet mijn bedoeling natuurlijk.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tammy » 11 okt 2019, 22:36

Tardis je vroeg waar ik was.
Ik ben hier en er is een discussie gaande hier.
Determinist en ik zien nog geen reden tot ingrijpen maar ikzelf heb wel een paar vragen aan Krankzinnig001.
Iets wat niet strookt met wat hij noemt zijn nederigheid.

Je kent mijn standpunt over religie .

Ik zei dat we in 2014 een gesprek hadden gehad en zette dat gesprek in deze topic :
Re: De positie van de vrouw in de islam

door Tammy » vr jul 18, 2014 4:39 am

Krankzinnig001 schreef:
Het is heel simpel mevrouw,

Zij vertelt haar waarheid, dat is prima. Ik heb ook een waarheid, die wordt het beste beschreven op deze site: http://www.risallah.com/archief/artikel ... tikelnr=58
Nu is er nog een waarheid, dat is uw waarheid... U kunt zelf een waarheid kiezen, zelf een waarheid ontdekken, zelf een waarheid onderzoeken. Of u kunt zomaar een van ons geloven. Het is helemaal uw keuze, die u in alle vrijheid(vrije wil) maakt. :)

Edit: feitelijk is naar mijn mening 1 Waarheid en dat is de Islam.

Tammy schreef :

Dank je wel voor je antwoord.
Ik heb mijn waarheid ook, ik geloof niet in god.
Nooit gedaan maar me er natuurlijk wel in verdiept.
Ik geloof in hele anderen zaken en daar is geen god.

Maar als god zou bestaan zou ik er niks mee te maken willen hebben.
Ik vind het een vreselijk naar persoon en ik ben blij dat het niet echt is.
En dan druk ik me nog heel netjes uit Krankzinnig001.

De wetenschap heeft het geloof allang ingehaald.
Ik vind het onbegrijpelijk dat mensen anno 2014 nog in een god geloven.
Maakt niet uit welke voor mij, ik blijf me erover verbazen.

Ik lees angst in jouw berichten als je over jouw god praat.
Is dat de bedoeling van religie ?
Dat mensen bang worden gemaakt ?
Hoe kan men zo`n persoon dan aanbidden ?
Alle religies op aarde prediken wel dat god liefde is, maar dat is helemaal niet zo.
Het is een persoon die dreigt met hel en verdoemenis als je niet doet wat hij zegt of wilt.

Maar gelukkig bestaat hij niet.
Ik wens alle mensen die geloven in een god een prachtig leven toe.
Op de manier waarop men zelf wilt.

Als je het niet erg vind ga ik weer kijken bij Nasa en wat Curiosity aan het doen is. :grin:
En waar Voyager is op dit ogenblik.
Op zoek naar buitenaards leven, en hopen op een ontmoeting met de buitenaardsen die ons lang geleden al hebben bezocht.
Dat is mijn Waarheid.


Slaap lekker Krankzinnig001. :night: :wink:
Jouw antwoord in deze topic was :
Beste Tammy,

Uit wat u heeft geschreven kan ik alleen begrijpen dat u zich niet genoeg heeft ingespand om te leren over religie en nog minder om te leren over de Meest Barmhartige. Ik kan onze gesprek herinneren inderdaad.
U heeft geschreven dat u nooit in God zult geloven.
Mijn mening is en ik heb hoop dat God u mogelijk leidt tot Zijn pad, het pad dat hij gekozen heeft voor Zijn rechtvaardige dienaren (ik bedoel daarmee de gelovigen natuurlijk).
Mocht het zo zijn dat u toch nooit in God gelooft dan hopelijk geven we beiden veel uit aan liefdadigheid (geld en hulp voor de armen), opdat we (in iedergeval) een vriend mogen hebben op De Dag Des Oordeels.
Daar spreekt geen nederigheid uit Krankzinnig001.
Daar spreekt een zekere mate van arrogantie uit naar mij toe en een totale ontkenning wat ik schrijf over mijzelf en hoe ik religie zie.
Jij accepteert mijn mening niet en zegt dat ik me niet genoeg heb verdiept en je begint weer over je dag des oordeels.
Ik geloof niet in god Krankzinnig001 nu niet en nooit niet.
En als hij er wel was wil ik er ook niks mee te maken hebben.

Daarnaast schrijft hier een forum member over Romeo en Julia maar krijgt geen antwoord op haar vraag over twee andere personen in jouw religie.
Ook schrijft deze forum member een heel persoonlijk verhaal over wat zij meemaakt in haar omgeving.
Deze persoon neemt tijd en moeite om jou uit te leggen waar haar gereserveerdheid ten opzichte van jouw religie vandaan komt.
Geen opgeklopt verhaal gewoon helaas feiten die zijn gebeurd en nog gebeuren waar zij woont.

Misschien kijk ik ernaast of ga je haar nog beantwoorden.
Ik zie je reageren naar andere leden die na haar hebben gepost.
Nou ben je totaal niet verplicht om iemand een antwoord te geven.
Alles is vrijblijvend hier in die zin dat je zelf uitmaakt aan wie je terug schrijft.
En nogmaals wie weet ben je het nog van plan.
Dat zou mooi zijn.

En als dat niet is dan hoef je het woord nederigheid ook niet te benadrukken.
Want nederigheid gaat gepaard met fatsoen .
Daar hoort ook bij dat elk mens zijn eigen mening en visie over religie kan en mag hebben.
Tenminste wel in mijn wereld.

Je zegt ik ben niet welkom.
Je bent wel welkom maar ga niet alsjeblieft mensen vertellen zoals mij dat ik me niet genoeg heb verdiept enz.
Of aan een andere forum member om iets niet te schrijven waardoor die persoon schreef dat ze dat zelf uitmaakt.
En zo hoort het ook , jij bepaalt dat niet op dit forum.
Maar accepteer dat niet iedereen in god gelooft.


Fijne avond nog. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 22:55

Beste Tammy,

"Daar spreekt geen nederigheid uit Krankzinnig001.
Daar spreekt een zekere mate van arrogantie uit naar mij toe en een totale ontkenning wat ik schrijf over mijzelf en hoe ik religie zie.
Jij accepteert mijn mening niet en zegt dat ik me niet genoeg heb verdiept en je begint weer over je dag des oordeels."

Ik kan het oneens zijn met iemand, dat heeft niets met arrogantie te maken. Zeker als u zoiets schrijft:

"Maar als god zou bestaan zou ik er niks mee te maken willen hebben.
Ik vind het een vreselijk naar persoon en ik ben blij dat het niet echt is."

Als u over iemand zegt dat het een naar persoon is, dan kan ik toch wel zeggen dat u zich niet genoeg ingespannen heeft in mijn mening om die persoon te leren kennen? Zeker wanneer ik een heel ander beeld van die persoon heb. Misschien was mijn intentie half niet zo slecht als u ervaren heeft. Niets arrogants aan. (:

Fijne avond
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 11 okt 2019, 23:07, 3 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 23:00

"Hoezo? Ik schrijf wat ik zelf wens te schrijven. En als ik dus schrijf over iets waar ik over heb nagedacht, al filosoferend"
Ik besefte niet dat u gewoon iets wilde leren. Ik ben persoonlijk gevoelig voor aannames, hypotheses, vermoedens, vooroordelen want vaak genoeg, zij het bewust of onbewust gebruiken mensen het (aannames, hypotheses, vermoedens, vooroordelen) als bewijs, weten, feiten, enzovoort.
 Bovendien wanneer men vooroordelen of vermoedens vertellen over bijvoorbeeld andere mensen dan lijkt het (bij mij) alsof ze het uitspreken als feiten over die mensen. Zondoende komt het over bij mij alsof diegenen die hun vermoedens of vooroordelen uitspreken aan het liegen zijn, immers hebben ze vaak geen bewijs geproduceerd.

"Ik heb me vaak afgevraagd of de mensheid door de Schepper is gecreëerd om mee te spelen, de mens als speelgoed."
U heeft een moreel besef, dat is goed toch? Zou u iets goeds krijgen/leren via de schepping van een schepper die u alleen wil onderdrukken? Of misschien is dit een schepping waarin u kunt leren te groeien. Of heeft u moreel besef en wat goed en slecht is zelf uitgevonden? Nee echter alles (wat goed of slecht is) heeft u alleen geleerd bij Zijn toestemming via Zijn schepping. Alle dank aan de Heer der werelden.

"Als iemand volgens de islam iets heel ergs heeft gedaan en de straf is steniging, zou jij als slachtoffer
van die vreselijke gebeurtenis, een steen oppakken om die straf ten uitvoer te brengen?"
Voel niet de motivatie om hierop te anwoorden. Ik ben te nederig voor zulke vragen.

"Het geloof is geloven. En geloven is is geen absolute werkelijkheid. Het is een aanname."
Islam is zeker weten. Omdat we de Heilige Koran als bewijs hebben.

"Misschien kan jij wat meer over God de Schepper vertellen wat bewijst dat de Koran en andere teksten
geen mensenwerk zou zijn."
Inshallah
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tammy » 12 okt 2019, 00:03

Krankzinnig001 schreef :
Als u over iemand zegt dat het een naar persoon is, dan kan ik toch wel zeggen dat u zich niet genoeg ingespannen heeft in mijn mening om die persoon te leren kennen? Zeker wanneer ik een heel ander beeld van die persoon heb. Misschien was mijn intentie half niet zo slecht als u ervaren heeft. Niets arrogants aan.
Waarom moet ik jouw beeld hebben ?
Waarom is mijn antwoord niet genoeg voor jou ?
Hoe zou jij het vinden als ik tegen jou zei dat je je niet genoeg verdiept hebt in god want je vind hem een heel goed persoon terwijl ik een heel ander beeld heb.
Dan denk je toch ook dat is behoorlijk arrogant om zoiets te stellen.


Ik heb een heel kort stukje uit een intervieuw Krankzinnig001 van iemand die in een paar minuten uitlegt waarom hij als ongelovige niks met god te maken wilt hebben mocht hij zogenaamd even bestaan.
Dat intervieuw is heel lang geleden een keer geplaatst door iemand op dit forum.
Ik weet totaal niet waar het staat of wie dat toen deed.

Maar dat stukje intervieuw ben ik nooit vergeten.
Want het geeft precies weer hoe ik erover denk.
De man aan wie de vraag word gesteld zegt het met een schitterende uitspraak van de Engelse taal.
Ik kan daar zo van genieten hoe mooi sommige mensen hun taal spreken.
Zeg maar ABN maar dan in het Engels. :mrgreen:
Maar dit natuurlijk terzijde, heeft niks met het onderwerp natuurlijk te maken.

Ik plaats het intervieuw nu nog niet.
Want ik wil van jou horen of je daar geinteresseerd in bent om een andere kant te horen .
Want in dat intervieuw kan je horen waarom ik praat in mijn bericht uit 2014 over een naar persoon.
Want ik merk dat jij niet snapt waar ik het over heb.
Jij denkt over een god in alle positiviteit, is jouw goed recht.
Maar niet iedereen ziet dat zo en dat is hun goed recht.

Jouw geloofsovertuiging zal altijd rotsvast blijven in jouw leven.
Niks mis mee.
Maar zou je daarnaast ook de visie van andere mensen willen horen hoe zij het ervaren ?
Gewoon zonder dat jij jouw overtuiging eroverheen gooit.
Zonder dat jij zegt die persoon heeft zich niet erin verdiept enz.
Gewoon puur de mening van een ander mens.
Een mening die niet de jouwe is maar evenveel recht heeft om te bestaan.

Als je het wilt plaats ik het.
Als je het niet wilt dan plaats ik het niet.
Geen enkel probleem dan.

Let me know. :peace:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 12 okt 2019, 01:07

Tammy schreef:
12 okt 2019, 00:03
Krankzinnig001 schreef :
Als u over iemand zegt dat het een naar persoon is, dan kan ik toch wel zeggen dat u zich niet genoeg ingespannen heeft in mijn mening om die persoon te leren kennen? Zeker wanneer ik een heel ander beeld van die persoon heb. Misschien was mijn intentie half niet zo slecht als u ervaren heeft. Niets arrogants aan.
Waarom moet ik jouw beeld hebben ?
Waarom is mijn antwoord niet genoeg voor jou ?
Hoe zou jij het vinden als ik tegen jou zei dat je je niet genoeg verdiept hebt in god want je vind hem een heel goed persoon terwijl ik een heel ander beeld heb.
Dan denk je toch ook dat is behoorlijk arrogant om zoiets te stellen.


Ik heb een heel kort stukje uit een intervieuw Krankzinnig001 van iemand die in een paar minuten uitlegt waarom hij als ongelovige niks met god te maken wilt hebben mocht hij zogenaamd even bestaan.
Dat intervieuw is heel lang geleden een keer geplaatst door iemand op dit forum.
Ik weet totaal niet waar het staat of wie dat toen deed.

Maar dat stukje intervieuw ben ik nooit vergeten.
Want het geeft precies weer hoe ik erover denk.
De man aan wie de vraag word gesteld zegt het met een schitterende uitspraak van de Engelse taal.
Ik kan daar zo van genieten hoe mooi sommige mensen hun taal spreken.
Zeg maar ABN maar dan in het Engels. :mrgreen:
Maar dit natuurlijk terzijde, heeft niks met het onderwerp natuurlijk te maken.

Ik plaats het intervieuw nu nog niet.
Want ik wil van jou horen of je daar geinteresseerd in bent om een andere kant te horen .
Want in dat intervieuw kan je horen waarom ik praat in mijn bericht uit 2014 over een naar persoon.
Want ik merk dat jij niet snapt waar ik het over heb.
Jij denkt over een god in alle positiviteit, is jouw goed recht.
Maar niet iedereen ziet dat zo en dat is hun goed recht.

Jouw geloofsovertuiging zal altijd rotsvast blijven in jouw leven.
Niks mis mee.
Maar zou je daarnaast ook de visie van andere mensen willen horen hoe zij het ervaren ?
Gewoon zonder dat jij jouw overtuiging eroverheen gooit.
Zonder dat jij zegt die persoon heeft zich niet erin verdiept enz.
Gewoon puur de mening van een ander mens.
Een mening die niet de jouwe is maar evenveel recht heeft om te bestaan.

Als je het wilt plaats ik het.
Als je het niet wilt dan plaats ik het niet.
Geen enkel probleem dan.

Let me know. :peace:
Ach, nederigheid op zijn plaats is prima. Het is niet nodig om altijd nederig te zijn. Hier en daar wat minder nederig, moet kunnen, zolang de intentie goed is.

"Ik plaats het interview nu nog niet."

Is het Clinton Richard Dawkins?

Ik mag ook mijn mening hebben:
Wanneer hij na het overlijden God mag ontmoeten dan wordt het wel heel erg awkward voor Clinton Richard Dawkins. Ik gun hem van harte dat hij nog lang mag leven. Maar uiteindelijk sterven we allemaal en dan ontmoeten we God.

Wie het ook moge zijn.
Hij gaat het erg moeilijk krijgen op de Dag des Oordeels.
Tenzij hij berouw toont bij God:

"Zeg: O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zonden. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" Soerat az-Zoemar (39), aayah 53.

"Als je het wilt plaats ik het."

Dat vind ik erg attent van u.
Nee dankuwel, want ik heb geen behoefte aan uitspraken met de intentie een geliefde van mij af te beelden als een monster. Laat staan uitspraken die in mijn mening leugenachtig zijn over mijn Schepper.
Van fatsoen weinig te bekennen bij diegenen die willen provoceren, beledigen, of kwetsen.

Edit:
Wat meer informatie, puur uit liefde voor mijn medemensen:

“En vraag vergeving aan jullie Heer en toon vervolgens berouw aan Hem. Waarlijk, mijn Heer is Genadevol, Meest Liefdevol (jegens degenen die berouw tonen).” [Soerat Hoed(11), aayah 90.]

Allah de Meest Barmhartige is niet hardvochtig en wreed, en koestert geen vijandigheid jegens Zijn schepselen. Hij verlangt er niet naar om hen te bestraffen in de zin dat Hij plezier beleeft aan hun kwelling. In feite bestraft Hij hen alleen maar als zij alle perken te buiten gaan. En zelfs dat doet Hij voor het welzijn van de mensheid in het algemeen.

Dus als jullie spijt hebben van jullie daden en er berouw voor tonen, zullen jullie Hem Vergevensgezind vinden, want Hij houdt heel veel van Zijn schepping.” ‘Oemar ibn al-Khattaab (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde: “Er werden eens enkele krijgsgevangenen naar de profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) gebracht. Eén van hen was een moeder wier jong kind kwijt was geraakt. Dit maakte haar zo rusteloos en bezorgd dat zij elk kind dat zij tegenkwam, dicht bij haar boezem hield en zoogde. Toen de profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) dit zag, stelde hij deze vraag aan de omstanders (Nederlandstalige interpretatie): ‘Kunnen jullie je inbeelden dat deze moeder haar eigen kind ooit in het vuur zou werpen?’ Wij antwoordden: ‘Nooit! Om over het werpen in het vuur maar te zwijgen, zij zou op elke mogelijke manier haar uiterste best doen om te voorkomen dat het zou vallen in het vuur.’ Daarop zei de profeet (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem): ‘Allah is veel barmhartiger voor Zijn dienaren dan deze moeder voor haar kind.’” (Uit Tefhiem al-Qor-aan, Sayyid Aboe al-A’laa Mawdoedie.)

Anas ibn Maalik (moge Allah tevreden zijn met hem) verhaalde: “De boodschapper van Allah (Allahs zegeningen en vrede zijn met hem) heeft gezegd (Nederlandstalige interpretatie): ‘Allah is blijer met het berouw van Zijn dienaar dan dat iemand van jullie blij is met het vinden van zijn kameel die hij kwijt raakte in de woestijn (en hij was bang dat hij daar zou sterven van de dorst).’” (Overgeleverd door al-Boekhaarie.)

Zie ook https://uwkeuze.net/de-liefde-van-allah/
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 12 okt 2019, 01:37, 6 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 12 okt 2019, 01:18

Wanneer God mag ontmoeten dan wordt het heel awkward voor Clinton Richard Dawkins.
Hij gaat het erg moeilijk krijgen op de Dag des Oordeels. Tenzij hij berouw toont:
Is dit geen dreigement ?
Nee dankuwel, want ik heb geen behoefte aan uitspraken met de intentie een geliefde van mij af te beelden als een monster,
Ben je bang voor de waarheid.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 12 okt 2019, 01:32

@univers Is dit geen dreigement ?

Nee, ik deel met u religieuze kennis. Ik gun hem van harte dat hij lang moge leven. Maar uiteindelijk gaan we allemaal dood. Wanneer hij(, als hij al God mag ontmoeten) God eindelijk ontmoet dan wordt het awkward voor hem.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tammy » 12 okt 2019, 01:36

Net als Tardis trek ik mij terug uit deze topic.
Het heeft totaal geen zin om met jou te discussiëren.
Niet dat je het intervieuw niet wilt zien , dat maakt mij niet uit.
Maar je antwoord erop.
Je zit trouwens fout met de naam maar dat doet er niet meer toe.

Als er iets is dan zie je mij vanzelf verschijnen als admin in deze topic.

Goodnight. [wave]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 12 okt 2019, 01:41

"Ben je bang voor de waarheid." Zegt diegene die voor Quran rent.
:-P

Goodnight
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Dankbaarheid

Bericht door Kristof Piessens » 12 okt 2019, 07:43

Waarom dankbaarheid koppelen aan geloof, de intentie om iemand te overtuigen van het bestaan is nooit een externe aangelegenheid.

De intentie van dankbaarheid volgt uit de acceptatie van de situatie en dat je zaken kunt laten voor wat ze geweest zijn en durft loslaten als dat nodig is, dat heeft niets te maken met geloof of iets dat ook maar in die richting neigt.

Het woordje "god" is een zuiver interne aangelegenheid, persoonlijk alleen jij weet wat het betekend om die verbinding te hebben met "god", is het noodzaak dat je dit gebruikt om te overtuigen aan anderen ?

Een boek helpt je echter wel je eigen sociale aspect te ontwikkelen maar niet het gedrag dat het gevolg is van (tegengestelde) conflicten die intern gebeuren binnen bij de persoon zelf, wie iemand beschuldigd van dat interne conflict beschuldigd zichzelf altijd de leugen van iets dat intern gebeurd in de mens zelf !
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 12 okt 2019, 08:50

["Ben je bang voor de waarheid." /quote]

Ze is niet bang voor de waarheid.
Ze is het zat, dat eindeloze hersenloze gelul van je.
Je bent te dom om voor de duivel te dansen, zelfstandig nadenken kan je niet.
Als iemand jou een vraag stelt, kom je weer met de zelfde eindeloze citaten, die nog kant of wal raken.
Jou geloof is de ondergang van deze wereld.
Je komt bedrogen uit, er bestaat geen hiernamaals, niet wat jij in gedachten hebt.
Haha een raadsel?
Dat mensen die mij een vraag stellen "zichzelf in de vingers snijden"?
Dat mes en die duim is een reactie op de post van taigitu
Zo scherp als een mes en :post:
Mensen die jou vragen stellen, snijden zich echt niet in de vingers, want antwoorden krijgen ze niet.
Zo nederig ben je niet, je hebt een hoge dunk van jezelf.
Mijn ervaring met mensen die nederig zijn, zijn de grootste gluipers.
In je gezicht smeren ze honing, als je ze de rug toekeert, planten ze een mes in je.

Ik hoop voor je Mark dat in de toekomst het gezonde verstand zal zegevieren, al geef ik je weinig kans.
Wat het geloof met je gezonde verstand kan doen, Mark is het voorbeeld.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 08:57

krankzinnig001 schreef:
12 okt 2019, 01:32
ik deel met u religieuze kennis.
Het mag toch zo langzamerhand duidelijk zijn dat wij hier niet op zitten te wachten?
En gezien je niet op mijn posts reageert lijkt het er op dat jij de waarheid niet onder ogen wil zien, je kijkt er in ieder geval voor weg voor de misstanden die jou mede gelovigen aanrichten.
Deze waarheden bevallen je blijkbaar niet.
Dat is zwak, héél zwak.
krankzinnig001 schreef:
12 okt 2019, 01:41
"Ben je bang voor de waarheid."
Dit is op jou van toepassing, niet op ons.'


Met iemand die zo blind is voor wat er om hem heen gebeurt valt niet te praten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dankbaarheid

Bericht door taigitu » 12 okt 2019, 09:34

krankzinnig001 schreef:
12 okt 2019, 01:32
Nee, ik deel met u religieuze kennis. Ik gun hem van harte dat hij lang moge leven. Maar uiteindelijk gaan we allemaal dood. Wanneer hij(, als hij al God mag ontmoeten) God eindelijk ontmoet dan wordt het awkward voor hem.

Waarom deel je deze religieuze kennis dan niet?

Jihad (Arabisch: , djihād) komt van de Arabische woordstam «JHD», dat «streven» betekent. Jihad betekent letterlijk «inspanning gericht op het realiseren van een bepaald doel.» Deze inspanning en dit doel is het veroveren van de wereld en haar te brengen onder het juk van de islamitische wet (Arabisch: sharia). Zo stelt Mohammed, de stichter van de islam, dat hij (en zijn volgelingen) zijn gekomen om alle niet-moslims te bevechten totdat zij zich bekeren tot de islam, c.q. zich onderwerpen aan de islam.10

Er zijn in totaal 164 jihad verzen in de Koran.
De in de islam zeer gerespecteerde geleerde sheikh al-Misri legt jihad als volgt uit: «Jihad betekent oorlog voeren tegen de niet-moslims met als doel de Islam te vestigen.»12 De islamitische jurist Al Nawawi verwijst naar het koranvers dat stelt dat het oorlog voeren tegen niet-moslims een verplichting is voor elke moslim (2:216).13 Mohammed, de profeet van de islam en de levende interpretatie van de koran (33:21), zegt dat de beste jihadist bereid is zijn eigen bloed te laten vloeien (in de strijd) voor de islam.14

De koranverzen zijn ongemeen hard, zoals een korte bloemlezing duidelijk maakt:

• Jihad is verordend voor u [gelovigen], al heb je er een hekel aan (2:216).

• Niet gelijk zijn de gelovigen die thuis zitten, en degenen die hard vechten voor de zaak van Allah. Allah heeft hen een hogere rang toegekend. Hij heeft zijn strijders onderscheiden met een enorme beloning (4:95).

• Voorzeker, Allah heeft van de gelovigen hun leven en hun bezittingen gekocht in ruil voor het paradijs. Zij vechten voor de zaak van Allah en zij moorden en worden vermoord (9:111).

• Onder de gelovigen zijn mannen die trouw zijn aan hun verbond met Allah. Zij nemen deel aan de heilige strijd. Sommigen hebben hun gelofte voltooid; gemarteld en gestorven voor de religie van Allah. Anderen wachten, voorbereid om in de strijd gedood te worden (33:22).

• Het is u bevolen tegen de ongelovigen te vechten tot zij zich onderwerpen aan de islam (47:4).

Enzovoort.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 09:36

:post:
Afbeelding
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 12 okt 2019, 09:46

Hahaha
Iedereen :knuffie: die komt met persoonlijke aanval.

Sommigen komen met drogredenen van allerlei soorten. Falen ze om met iets beters te komen? "Produce your proof if you should be truthful."

Voorlopig bij deze een punt gezet achter reacties plaatsen: .

Wat mij betreft sluiten we deze topic dan kom ik wel een keertje terug inshallah in de toekomst. Misschien met een nieuwe Ip adres nieuwe naam, sterker, meer geduld meer tijd, meer subtiel enzovoort. Zal ik opnieuw mensen informeren inshallah. We hebben het met z'n allen goed gedaan afgelopen week denken over the purpose of life.
Moge God ons leiden en houden op het juiste pad Amen
Goodbye
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 12 okt 2019, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 12 okt 2019, 10:02

Wat mij betreft sluiten we deze topic
Mijn zegen heb je, sluit me bij je aan.
dan kom ik wel een keertje terug inshallah in de toekomst.
Doe dat alsjeblief niet, ik zit er niet op te wachten.
Misschien met een nieuwe Ip adres nieuwe naam, sterker, meer geduld meer tijd, meer subtiel enzovoort.
Is dat niet de boel belazeren ?
Mag dat ?
Moge God ons leiden en houden op het juiste pad Amen
Laat die dat niet doen, anders komen we ergens in Niemandshuizen terecht.
God heeft uit zijn naam miljoenen doden op zijn naam staan.

Goodbye
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 12 okt 2019, 10:09

krankzinnig001 schreef:
12 okt 2019, 09:46
Misschien met een nieuwe Ip adres nieuwe naam
Dat noem ik achterbaks, maar zo ken ik de islam.
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie