Dankbaarheid

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 11 okt 2019, 09:54

krankzinnig001 schreef:
11 okt 2019, 07:40
Calming? Relaxing?

Geen van beide.

Fijn voor jou dat je je rust in de islam hebt gevonden krankzinnig001.
Het is niks voor mij, ik zie een heel ander plaatje, een negatief plaatje.
De islam betekend voor mij onderwerping, want wat je ook leest of hoort, het komt er in het kort telkens op neer dat als je niet bekeert tot Allah word je gestraft en met zoiets of iemand wil ik niets te maken hebben.
Alleen al wat je dagelijks hoort en ziet in het nieuws over oorlogen en aanslagen uit naam van de islam, is het niet meer te verkopen dat het een geloof van vrede en liefde is.
En voeg daar mij eigen ervaringen bij:

Ik woon vlakbij een salafistische moskee en de gebeden die door een Arabische vriend voor mij vertaald worden word ik niet blij van.
Ze reppen over ons te doden en dat ons hel verdoemenis wacht omdat wij ons niet aan hun islam onderwerpen.
Dit geen grapje wat ik je nu vertel, maar bloedserieus.
Ik protesteer ook al jaren bij de gemeente tegen de bouw van een nieuwe moskee op deze plek.
Ik ben 25 jaar geleden in mij huis komen wonen en had toen het idee 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd', maar na een half jaar was dat wel heel anders.

Ik hield er rekening mee dat zij honden onrein vonden en wist dat vrouwen die zonder hun man of zoon over straat liepen voor hen telden als een hoer.
Ik bleef op respectable afstand.
Maar de heren liepen mij achterna en trapten mijn hond, bespuugden mij en scholden mij uit.
Waarom?
Ik was ze niet tot last.
Het spugen heb ik met spugen terug beantwoord, maar nadat ze mijn hond hadden getrapt was de maat vol en ben met een ketting achter die gast aan gegaan.
Het is maar goed dat een deur tussen hem en mij inzat anders had hij zich niet meer herkend in de spiegel als ik hem te pakken had gekregen, ik had hem zijn zijn kop verbouwd.
En dat was niet het enige.
Een imam liep met een getrokken mes achter mijn hond aan om hem te steken, toen dat niet lukte botvierde die idioot zijn woede op een boom naast de moskee, de boom is inmiddels dood.
Eenmaal heeft mijn hond zo'n harde trap gehad dat er een operatie van 800 gulden volgde.
Die moslim die dat flikte heeft mazzel gehad dat een stel van die geitenwollen sokken mij weerhielden hem in elkaar te slaan "ik moest begrip hebben voor die man" zei één van hen.
Ik legde die sneuneuzen uit wat er was gebeurd en die vuile grijns die die moslim toen op zijn smoel had deed mijn bloed helemaal koken, maar die geitenwollen sokken hielden mij tegen en dat is zijn mazzel geweest.
Ik ben samen met een man en een vrouw bedreigd met een mes.
Dat mes had een lemmet van zo'n 30cm.
De moslim in kwestie, trok het mes uit zijn binnenzak en dreigde ons gedrieën dood te steken omdat de hond van de man waar wij mee opliepen tegen hem had geblaft.
Wij waren zwijnen en moesten allemaal de toorn van Allah ondergaan en hij wilde dat wel even gaan doen.
Ik en die ander vrouw stonden op grote afstand en hadden nergens schuld aan en dan krijg je zulke bedreigingen naar je hoofd geslingerd.
En zo kan ik nog wel even doorgaan over wat ik heb gezien wat die gasten van deze moskee met andere vrouwen en meisjes hebben gedaan waar je de broek van af zakt.
Mannen hebben geen last van ze, die benaderen ze respectvol, maar vrouwen?
Vooral oudere vrouwen die kwetsbaar zijn en meisjes tot een jaar of 25, vallen ze lastig.
Oude vrouwen worden door ze van het voetpad afgefietst, bedreigd en worden voor kankerhoer uitgescholden en meisjes die op het grasveld liggen te zonnen in een korte broek, gooien ze water over heen en verzoeken ze weg te gaan omdat dat volgens hen onzedelijk is, of er word vergiftigde vlees, worst of kip in het park neergelegd (de moskee staat in een park wat vrij toegankelijk is voor iedereen en honden mogen er loslopen) om honden te vergiftigen waar ze ook succes mee hebben gehad, of dan staat er een van hen met een stok van een paar meter te zwaaien en slaat honden en vrouwen omdat het haram is en zo kan ik nog heel veel meer vertellen.
Zo ken ik de islam en de moslim.
Gelukkig wonen er een paar Turkse moslims bij mij in de buurt die WEL vriendelijk zijn en normaal met ons Nederlanders omgaan anders zou ik helemaal geen vertrouwen meer hebben.

Nu weet je waarom ik geen positief beeld heb van de islam.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 11 okt 2019, 10:43

Ik heb een klein stukje van de video gezien en vooral gehoord.
Ik waande me weer gelijk .in de P.G. zie weer de minaretten voor me.
Waar (in mijn oren) een afschuwelijk geluid uitkwam leek wel katten gejank (sorry)
En met de hitte erbij kreeg ik er flink hoofdpijn van (nog erger dan een kater :mrgreen: ),Wist niet hoe vlug ik de machinekamer in moest duiken, om aan het geluid te ontkomen.
Dat jij troost heb in je geloof, is enkel fijn voor je, er zijn mensen die tot rust komen, en dan maakt het niet uit wat voor geloof.
Jij, ik alle mensen hier op deze wereld, op andere werelden waar ook leven is, bestaan uit energie, alles om ons heen is energie.
Zonder die energie hadden wij geen vaste vorm, en had de ziel geen huisvesting gehad, waar hij zich verder kan ontwikkelen.
Weet je K. probeer de wereld zo te zien,met je eigen gedachten en niet uit het geloof.
En laat dat nederige varen, is nergens voor nodig, wees je zelf.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dankbaarheid

Bericht door taigitu » 11 okt 2019, 10:48

Hoe islamieten Jezus erbij nemen

Moslims bekeren is moeilijk.
Zonder veel succes verspreiden evangelisten de blijde boodschap onder moslims.
Wel zijn er moslims die islam en christendom mixen. Ze heten 'Jezus-moslims'. Een trend?


Koert van der Velde - 8 maart 2005, 0:00

In Antwerpen schijnen tientallen gezinnen te wonen die zich Jezus-moslims noemen, in Bangladesh zouden er vele tienduizenden leven. Hoeveel er in Nederland zijn is niet bekend.

Volgens de Belgische zendeling en theologiestudent Jaap Hansum, afgelopen weken in orthodox-christelijke media aan het woord, is een Jezus-moslim niet alleen iemand die zich door de koranische Isa (Jezus) laat inspireren. ,,Hij aanvaardt de kern van het evangelie, inclusief het verzoeningswerk van Christus en zijn opstanding.''

Een Jezus-moslim is iemand die zich als een moslim gedraagt, maar zich ook tot het christendom aangetrokken voelt. Hij of zij doet mee aan het gebed in de moskee en aan de ramadan en draagt wellicht islamitische kleding. Jezus-moslims hebben zich meestal niet laten dopen, en doen niet mee aan het avondmaal, dat in de veelal evangelische kerken die ze bezoeken, is voorbehouden aan gelovigen die 'all the way' gaan.

Officieel christelijk worden ze niet. Christen worden is vanwege de hechte verbanden binnen de verschillende moslimgemeenschappen geen optie. Het zou vaak betekenen dat je je wortels doorsnijdt, je familie verliest, je niet meer binnen je vertrouwde kringetje kunt vertonen. In veel islamitische landen staat er ook van overheidswege straf op een bekering tot het christendom.

Evangelie & Moslims (E & M), een zendingsorganisatie die zich mede namens de Protestantse Kerk in Nederland (PKN) met moslims bezighoudt, bezint zich nog op de theologische wenselijkheid van Jezus-moslims. Moet zij berusten in het feit dat er ondanks alle inspanningen nauwelijks moslims tot het christendom zijn bekeerd? Of moet zij niet willen bekeren, maar proberen moslims motiveren Jezus erbij te nemen?

In de decennia dat vooral 'bijbelgetrouwe' Nederlandse christenen moeite deden om 'de moslimse medemens' de goede boodschap te brengen, hebben ze nauwelijks succes gehad. In dertig jaar bekeerden zich naar schatting van E & M zo'n duizend moslims. Boze tongen beweren dat buitenreligieuze motieven voor dit getal hebben gezorgd, zoals (ijdele) hoop een verblijfsstatus te verkrijgen, omdat een bekeerde moslim in zijn moederland vervolgd zou worden.

Onlangs hield E & M een studiedag over de vraag of met het oog op meer succes moslims niet moeten worden aangezet om Jezus-moslim te worden. De principiëlen zijn tegen, de realo's voor. ,,Accepteren we deze benadering als overgangsfase in de geestelijke groei of als een volwaardig christenzijn'', zegt E & M-jongeren coördinator Willem van der Deijl welwillend. ,,Principieel lijkt er ruimte om deze benadering te overwegen'', zegt de jongerenwerker. Hij moet op eieren lopen: voordat je het weet heb je het in deze kringen als zwaar beleefde verwijt van 'syncretisme', het mengen van religies, aan je broek hangen.

,,Het is belangrijk rekening te houden met de ontvangers van het evangelie'', zegt Cees Rentier, staflid van E & M. ,,Maar er zijn grenzen. Het zou te ver gaan als christenen moslims die christen willen worden aanmoedigen te zeggen: 'Er is geen god dan God, en Mohammed is zijn profeet'.'' Rentier verwacht niet veel van zending die mikt op het bekeren tot Jezus-moslim. Hij kent in Nederland ook maar één persoon die zichzelf zo noemt. Deze getraumatiseerde vluchteling met verblijfsstatus, is publiciteitsschuw. ,,Je kunt ook niet in een moskee blijven komen en tegelijk zeggen dat Jezus de zoon van God is. Dat klopt niet, dan ben je daar niet meer welkom.''

Volgens Rentier is de moslimgemeenschap nu nog zo gesloten dat je beter Jezus-moslim kunt worden dan je tot het christendom te bekeren. ,,Maar ik heb de indruk dat de tweede en derde generatie opener zijn dan de eerste. Ze zijn meer individualistisch en dus minder bang om buiten de groep hun eigen weg te gaan.'' Maar voorspellingen over een rooskleuriger toekomst voor de evangelisten in de naam van Jezus durft hij niet aan.

Een zendeling die niet met zijn naam in de krant wil - het ligt 'te gevoelig bij de kerkelijke achterban' - zegt: ,,De meeste Jezus-moslims noemen zich niet zo. Ze zijn het zich niet bewust. Ze accepteren meer van het christendom dan ze beseffen. Tegenwoordig zitten er veel moslims op protestants-christelijke scholen op het platteland, zowel in België als in Nederland. Daar horen ze iedere dag uit de Bijbel, zingen ze over Jezus en bidden ze tot God. Als zij het over Allah hebben, hanteren zij het godsbeeld dat past bij de christelijke God, maar zonder dat zij zich dat realiseren.''

,,Maar Jezus-moslims zullen niet gauw zeggen 'Jezus is de zoon van God' (voor veel evangelische christenen het teken dat iemand christelijk is, red.). Dat vinden zulke moslims een omstreden westerse interpretatie op basis van de zogenaamde tweenaturenleer, Jezus, mens en God tegelijk. Liever heeft hij het over Jezus de Messias of het woord van God. Zoon van God kunnen zij alleen zeggen op zijn joods: zoals je over een reiziger hoort zeggen dat hij een 'zoon van de weg' is.''

https://www.trouw.nl/nieuws/hoe-islamie ... ~b00af852/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tardis » 11 okt 2019, 10:52

krankzinnig001 schreef:
10 okt 2019, 20:33
Tardis schreef:
10 okt 2019, 19:54
krankzinnig001 schreef:
10 okt 2019, 15:22
"Daarmee komt jouw bijdrage op dit forum neer op evangeliseren, hoewel je zelf ontkent dat je mensen hier wil bekeren tot de Islam."
Haha, zulke beschuldigingen! Aan mij? Ik ben slechts aan het informeren.
Noem het wat je wilt, informeren is in jouw geval een ander woord voor evangeliseren want je ontwijkt gerichte reacties op jouw vragen en blijft maar doordenderen met je betoog dat Allah zo geweldig is en dat we ons wat van hem aan moeten trekken want anders loopt het verkeerd met ons af.
Ik ontken alles, alle beschuldigingen. :grin:

Oh maar ik snap het: Ik ben hier niet welkom. U kunt het ook direct zeggen hoor.
Op jouw verzoek: je bent welkom, tenzij je gaat evangeliseren of trollen. Ik weet niet waar Tammy uithangt, maar ze had je gewaarschuwd en omdat je er gewoon mee doorgaat zou ik ingegrepen hebben, maar ik ben geen moderator.
Waar is trouwens uw bewijs dat een nep god de kosmos heeft geproduceerd? Of is het slechts een hypothese, of een aanname?
Het antwoord heb ik al uitgebreid opgeschreven in mijn voorgaande reacties, maar je leest niet wat er staat, je hebt er kennelijk een blinde vlek voor. Dat is mijn grote bezwaar: je bent niet werkelijk in gesprek met de anderen die op jou reageren, jouw betoog gaat slechts 1 kant op, je sluit je af voor reacties als die niet in jouw straatje passen. Kortom, wat jij hier inbrengt wil je helemaal niet ter discussie stellen.

edit: Dit is tevens mijn laatste reactie in dit topic.
Laatst gewijzigd door Tardis op 11 okt 2019, 11:18, 3 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 11 okt 2019, 10:56

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Dankbaarheid

Bericht door MetalPig » 11 okt 2019, 11:02

krankzinnig001 schreef:
10 okt 2019, 04:35
Vragen zoals deze zijn niets anders dan het werk van onze vijand, Satan. Hij wil onze hoofden aan het duizelen (in verwarring) brengen en ons misleiden over onze Schepper.
Maar dat is geen probleem want dat heeft de Schepper zo gewild.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 11 okt 2019, 11:08

Ik sluit mij aan bij Univers zijn laatste zin.
En laat dat nederige varen, is nergens voor nodig, wees je zelf
.
Afbeelding
Afbeelding

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 11:52

MetalPig schreef:
11 okt 2019, 11:02
krankzinnig001 schreef:
10 okt 2019, 04:35
Vragen zoals deze zijn niets anders dan het werk van onze vijand, Satan. Hij wil onze hoofden aan het duizelen (in verwarring) brengen en ons misleiden over onze Schepper.
Maar dat is geen probleem want dat heeft de Schepper zo gewild.
Het is inderdaad een toets (een beproeving), dus hoe ga je ermee om?

Dit was niet een argument, om een atheist te overtuigen. Het was slechts een waarschuwing puur vanuit religieuze kennis en standpunt. Uit liefde voor medemensen.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 11 okt 2019, 12:50, 2 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 11:59

@ Tardis bedankt dat je gereageerd hebt hier. Je hebt mij vragen geschreven die ik nu wel begrijp. In oprechtheid heb ik geantwoord dat ik geen overtuigende bewijzen heb kunnen vinden niet in wat u geschreven heeft, niet in Openbaring en niet in wetenschap of logica. Ik zoek niet te speculeren. Mijn excuses als ik iets te kort ben gekomen in mijn reacties.
Ik ben niet een schurk noch een troll. Of misschien weet u iets over mij dat ik niet over mijzelf weet?
Ik probeer informatie te geven opdat ik medemensen help. Zie ik dat het geen nut heeft dan stop ik vanzelf.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dankbaarheid

Bericht door taigitu » 11 okt 2019, 12:16

krankzinnig001 schreef:
10 okt 2019, 04:35
Vragen zoals deze zijn niets anders dan het werk van onze vijand, Satan. Hij wil onze hoofden aan het duizelen (in verwarring) brengen en ons misleiden over onze Schepper.
Ik heb me vaak afgevraagd of de mensheid door de Schepper is gecreëerd om mee te spelen, de mens als speelgoed.
Hij is alleen, ik heb nog nooit iets gehoord dat hij een partner heeft(?), dus verveelde hij zich misschien een rotje.
Dan is de mens functioneel als speelgoed. Je laat ze eerst met het paradijs laat kennis maken en je verbied streng één ding.
En als deze mens (met (met 'onbeschreven harde schijf') de appel pakt op uitnodiging van de slang, kan hij als de de Schepper van
de mens ze lekker straffen/corrigeren. Het moet het gewenste bevredigende effect hebben gehad.
En omdat Adam en Eva weggestuurd werden met de opdracht zich te vermenigvuldigen, en dat deden ze
en ook hun kinderen, waardoor het aantal 'poppetjes' waar de Schepper mee kon spelen steeg.
Want blijkbaar konden broer en zus (?) zich zonder zorgen voortplanten....?
En Adam en Eva gehoorzaamden, want de Schepper had de opdracht gegeven en kon dit 'debacle' voorzien in zijn wijsheid.....
Geen enkele restrictie in deze.


Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 12:33

@taigitu, wij moslims houden van Isa (Jezus) en hebben grote respect voor hem. Jesus was een man, niet de zoon van God, noch heeft hij gezegd dat hij de zoon van God is, noch staat zoiets letterlijk in de Bijbel.
Jezus is gekomen met een boodschap van God net zoals alle profeten voor hem:

“Zeg (O Mohammed): ‘Hij is Allah, de Enige. Allaahoes-Samad [de Onafhankelijke (Hij is van niets of niemand afhankelijk), van Wie al het geschapene afhankelijk is, de Heer Wiens controle volkomen is]. Hij heeft niet verwekt en is niet verwekt. En niets is gelijkwaardig aan Hem.’” [Soerat al-Iklaas(112).)

“En Wij zonden geen enkele boodschapper vóór jou (O Moh’ammed) behalve dat Wij aan hem openbaarden: er is geen god die het recht heeft om aanbeden te worden behalve Ik (Allah), dus aanbid Mij.” [Soerat al-Anbiyaa-e (21), aayah 25.)

Hij was een moslim zoals alle profeten. Zijn religie zoals alle profeten; islam, want hij deed wat Islam lettelijk betekent.

God heeft naar elk volk minstens één profeet/boodschapper gestuurd. Maar de profeten werden of gedood door de ongelovigen. Of satan en de aller slechtste onder de mensen deden de originele boodschap van God (zelfs Zijn Openbaringen zoals de Bijbel) vergeten of veranderen, waardoor zoveel verschillende religies zijn onstaan.

God heeft beloofd om de Heilige Koran te beschermen, dus de Koran kan niet veranderd worden anders dan de voorgaande Openbaringen van God.

Allah de Heer der Werelden heeft Maryam genoemd in de Heilige Koran sterker nog er is een hele Surah (hoofdstuk) in de Quran genoemd naar haar:


De moslims lijken meer op Isa en Maryam dan de "Christenen". Zoals wij wel een baard laten staan en de moslima's wel een hijab dragen.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 11 okt 2019, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 12:37

@taigitu schrijf niet wat slechts vermoedens zijn zonder bewijzen, niet over mensen en schrijf niet wat slechts vermoedens zijn zonder bewijzen, in het bijzonder niet over de Schepper.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 11 okt 2019, 12:51, 2 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 12:45

@univers,
Bedankt voor het het luisteren naar een gedeelte van de video en het delen van uw mening. :)
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Dankbaarheid

Bericht door MetalPig » 11 okt 2019, 13:00

Krankzinnige, heb jij dan ook bewijzen voor wat je schrijft over de Schepper?

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 15:32

MetalPig schreef:
11 okt 2019, 13:00
Krankzinnige, heb jij dan ook bewijzen voor wat je schrijft over de Schepper?
"Krankzinnig001", of gewoon "K.", alstublieft niet "krankzinnige". :-P

Ik schrijf over de Schepper alleen wat Hij ons over Hem onderwezen heeft in zijn Openbaring, de Heilige Koran.
Ik leer over de Schepper alleen van Hemzelf, dus de Heilige Koran is mijn bewijs.
Nu zou uw vraag misschien kunnen zijn:
Waarom is de Heilige Koran jouw bewijs K.?
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 11 okt 2019, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 11 okt 2019, 15:45

Nu zou uw vraag misschien kunnen zijn:
Waarom is de Heilige Koran jouw bewijs K.?
Ik heb een andere vraag, door wie is de Koran op schrift gesteld ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 16:48

univers schreef:
11 okt 2019, 15:45
Nu zou uw vraag misschien kunnen zijn:
Waarom is de Heilige Koran jouw bewijs K.?
Ik heb een andere vraag, door wie is de Koran op schrift gesteld ?
De Koran werd neergezonden aan Muhammad (vrede zij met hem) door de Almachtige Allah via de engel Gabriël (Djibriel in het Arabisch). Daarna memoriseerde hij (vrede zij met hem) de Heilige Koran en leerde hij (vrede zij met hem) de Koran op zijn beurt aan zijn metgezellen(, die de Koran ook memoriseerden). De mensen konden de woorden die ze van de recitatie hoorden neerschrijven naargelang Muhammad (vrede zij met hem) ze aan hen voordroeg. 
Er zijn altijd veel mensen geweest die de Koran van kaft tot kaft kenden. Tijdens het leven van de profeet (vrede zij met hem) kenden meer dan 10.000 mensen delen van de Koran en een groot aantal kenden de volledige Koran. Vandaag kennen de meeste moslims delen van de Koran uit het hoofd. Meer dan 9 miljoen mensen die de Koran volledig gememoriseerd hebben, dus de Koran ook volledig kunnen schrijven. Omdat de Koran altijd gememoriseerd is geweest door een groot aantal mensen heeft de Koran nooit kunnen veranderen, niet een letter, niet een punt.

 “Voorwaar, Wij hebben deze vermaning (de Koran) nedergezonden en voorzeker Wij zullen er de Waker over zijn.” (Koran 15:09)

Omdat u oprechte interesse heeft en graag uw kennis wilt vergroten kunt u meer lezen op:
https://islamreligie.nl/wie-schreef-de-eerste-koran/
En
https://www.google.com/amp/s/www.vraagi ... komen/amp/
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 11 okt 2019, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 11 okt 2019, 17:50

De Koran werd neergezonden aan Muhammad
Hoe ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 11 okt 2019, 19:01

univers schreef:
11 okt 2019, 17:50
De Koran werd neergezonden aan Muhammad
Hoe ?
Via de edele boodschapper (rasoel al karim), de engel Djibriel (aartsengel Gabriël voor de christenen).
Djibriel is de enige engel waarmee Allah altijd rechtstreeks praat. Allah de Meest Barmhartige vertelde de Verzen van de Heilige Koran aan Djibriel vervolgens vertelde (mondeling, door te praten) Djibriel het aan mijn geliefde profeet Muhammad (vrede zij met hem).

In deze video zijn één van de eerste Verzen van de Koran die Muhammad vrede zij met hem hoort:

Muhammad, vrede zij met hem, vertelde erover:
"Hij (Djibriel) zei: "Lees." Ik antwoordde, "Ik kan niet lezen."

Hij drukte mij zo hard tegen zich aan dat ik dacht dat ik bijna doodging. Toen liet hij me los en zei: "Lees." Ik vroeg: "Wat moet ik dan lezen?" Ik zei dit uit angst dat hij misschien weer hetzelfde zou doen als hij net had gedaan. Hij zei:

"Lees, in de naam van uw Heer, die heeft geschapen. Hij heeft de mens geschapen uit een bloedklonter. Lees, en uw Heer is de Meest Waardige, Die onderwees met de pen. Hij onderwees de mens wat deze niet wist."

Toen reciteerde ik het. Hij stopte, verliet me en verdween."
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Dankbaarheid

Bericht door taigitu » 11 okt 2019, 20:21

krankzinnig001 schreef:
11 okt 2019, 12:37
@taigitu schrijf niet wat slechts vermoedens zijn zonder bewijzen, niet over mensen en schrijf niet wat slechts vermoedens zijn zonder bewijzen, in het bijzonder niet over de Schepper.
Hoezo? Ik schrijf wat ik zelf wens te schrijven. En als ik dus schrijf over iets waar ik over heb nagedacht, al filosoferend,
zie ik niet in waarom jij mij dat zou verbieden. Zo kan ik ook filosoferen waarom water nat is.... En misschien kom ik
al filosoferend er achter. Zo vraag ik me dus af waarom er alleen God zou zijn en geen verdere familie van hem?
En dan kan ik zo verder filosoferen dat hij zich alleen voelde en daarom aan het creëren is gegaan?

Misschien kan jij wat meer over God de Schepper vertellen wat bewijst dat de Koran en andere teksten
geen mensenwerk zou zijn. Want de Koran is vele jaren na het overlijden van Mohammed geschreven/ontstaan.
En elke schrijver 'kleurt' zijn werk, bewust of onbewust, met hetgene wat hem bezig houd of wat hij als levenservaring
mee draagt. Ook jij kleurt je verhalen, voor zover ze van jezelf zijn, hier met wat jou bezig houdt.
Maar je beantwoord de vragen met teksten die van anderen zijn, uit de verzamelde verhalen van vele schrijvers,
die jaren later in de Koran staan.
Het geloof is geloven. En geloven is is geen absolute werkelijkheid. Het is een aanname. En als iemand daar zijn
heil in vind is dat prima. Maar als vanuit dat geloven (de aanname van..?) de medemens wordt vernederd, zelfs zo dat hij zijn
leven niet zeker is als hij ongelovige wordt, dan is dat geloof verwerpelijk.

Misschien wil je deze vraag beantwoorden?
Als iemand volgens de islam iets heel ergs heeft gedaan en de straf is steniging, zou jij als slachtoffer
van die vreselijke gebeurtenis, een steen oppakken om die straf ten uitvoer te brengen?
Laatst gewijzigd door taigitu op 11 okt 2019, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie