Dankbaarheid

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 08 okt 2019, 16:04

Waarom lijkt het alsof leven op aarde beschermd wordt op zoveel verschillende manieren.
Door wie wordt de aarde beschermd ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 08 okt 2019, 16:15

univers schreef:
08 okt 2019, 16:04
Waarom lijkt het alsof leven op aarde beschermd wordt op zoveel verschillende manieren.
Door wie wordt de aarde beschermd ?
Door God natuurlijk maar dat staat in Openbaringen.
Wetenschappelijk gezien gaat het erom dat die bescherming er is, je weet wel doormiddel van bijvoorbeeld een schepping zoals de atmosfeer en jupiter enzovoort.

"De verschillende lagen van de atmosfeer, waarbij elke laag een functie heeft om leven op aarde te beschermen. Of een planeet die de aarde beschemt als een soort bodyguard.

"Jupiter dient voor de Aarde als bescherm planeet. Door zijn grote aantrekkingskracht vangt Jupiter regelmatig kometen die voor de Aarde desastreuze meteorietinslagen hadden kunnen veroorzaken.""
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Dankbaarheid

Bericht door Determinist » 08 okt 2019, 16:25

krankzinnig001 schreef:
08 okt 2019, 15:33
Ik vraag mezelf af: Hoe is die evolutie zo lang in stand gebleven? Waarom lijkt het alsof leven op aarde beschermd wordt op zoveel verschillende manieren.
Laat ik beginnen met de beroemde analogie van Douglas Adams.
Stel je voor dat een plas water op een ochtend wakker wordt en denkt:

"Dit is een interessante wereld waarin ik mezelf bevind, een interessant gat waarin ik mezelf bevind, past me nogal netjes, nietwaar?
In feite past het me verbluffend goed, moet het gemaakt zijn om me erin te hebben!"
Het lijkt alsof de Aarde gemaakt is om het leven zoals we kennen te herbergen en te laten bloeien.
Alles afgepast en verbonden met elkaar.

Maar dat is een illusie.

Je zult je af moeten vragen hoe het komt dat van de schepping 99% van de soorten nu niet meer bestaan.
Hoe komt het dat we op plekken op Aarde waar het nu intens koud is schepselen geleefd hebben die alleen in tropische temperaturen kunnen overleven?
En hoe komt het dat we in de geologische lagen duidelijke grenzen aantreffen waar het eerst wemelde van het leven en opeens dit ophield?
Soorten die daarvoor bloeiden, verdwenen en vervangen werden door compleet andere?

Hoe kan het dat een schepper een soort plaatst op Aarde die het slechts enkele miljoenen jaren volhoudt en uitsterft?
Was het schepsel een foutje? Of paste het schepsel niet meer op de plek waar het neergezet is?
Of paste de plek niet meer bij het schepsel?

Deze vragen worden beantwoord met een simpel gegeven: diegenen die passen op de plek blijven en welke niet passen verdwijnen.
Zoals een ijsbeer in de Sahara geen dag zal leven en een ratelslang geen dag op het pakijs.

En het wordt pas logisch in het licht van evolutie van soorten en evolutie van de Aarde zelf.

De Aarde is aan verandering onderhevig. Klimaat en landschap. Meteoren en vulkanen, tsunami's en aardbevingen.
Deze is helemaal niet mild voor het leven. Integendeel. Het lijkt erop dat de Aarde het leven dood wil hebben gezien de ontelbare soorten die even het licht zien en dan voorgoed verdwenen.
Welke soorten houden het wel vol? Volgens de eigenschappen die de schepper hen heeft gegeven?
Hoe kan een soort die van de schepper een dikke vacht gekregen heeft overleven in de felle zon in de woestijn?

Dat kan deze niet. En dat zien we ook. Een veranderende Aarde neemt met zich mee een ontelbare reeks aan bijpassende organismen.

Alleen die soorten die bestand zijn tegen de veranderingen hebben kans. En die soorten die overleven geven hun eigenschappen door.

Een schepping past niet in wat we waarnemen. Zowel in het verleden als nu. Een schepping zal zich moeten aanpassen.
En dat aanpassen noemen we: evolutie.

Alleen evolutie kan verklaren wat we zien aan organismen, aan hun eigenschappen, aan hun anatomie en direct in hun DNA.
Het geschiedenisboek van het DNA laat de veranderingen zien en koppelen soorten door de tijd heen.

Nee, beste krankzinnig001. De Aarde is niet gemaakt voor ons. Wij zijn ontstaan zodat we erin passen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 08 okt 2019, 16:50

Beste Determinist,

"Hoe is die evolutie zo lang in stand gebleven? Waarom lijkt het alsof leven op aarde beschermd wordt op zoveel verschillende manieren. Moest er wel een planeet zijn waarop intelligent leven mogelijk moest zijn? Hoeveel vergelijkbare planeten kennen we (met leven)? Hoeveel vergelijkbare universums kennen we die leven toestaan? Hoe lang gaat het duren tot dat we ééntje vinden?"

"Nee, beste krankzinnig001. De Aarde is niet gemaakt voor ons. Wij zijn ontstaan zodat we erin passen."

In alle nederigheid moet ik u bekennen dat dat niet echt mijn punt is. Eerlijk gezegd was ik hierover na aan het denken, bijvoorbeeld:
De kans dat intelligente wezens zoals ons bestaan relatief veilig op aarde (in dit universum dat het toestaat) vind ik zo klein dat ik uiteindelijk wel moet aannemen dat het niet zonder een schepper kan, niet zonder een Plan. Daarnaast door diep na te denken over alles wat ik op aarde en in het universum kan waarnemen zie ik overal tekenen, als een vingerafdruk, die de macht, wijsheid en de intelligentie, van de Schepper tonen; tekenen/wonderen zoals ik eerder aan univers noemde de atmosfeer(functie ervan) en een planeet zoals jupiter (de functies die het dient).
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 08 okt 2019, 17:39

Door God natuurlijk maar dat staat in Openbaringen.
Was god er ook toen de dinosaurussen werden uitgeroeid.
Waar was hij toen ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 08 okt 2019, 17:52

univers schreef:
08 okt 2019, 17:39
Door God natuurlijk maar dat staat in Openbaringen.
Was god er ook toen de dinosaurussen werden uitgeroeid.
Waar was hij toen ?
God geeft leven en Hij neemt leven.

Bedenk hoe mensen zouden leven als dinosauriërs nog leefden? Alleen Allah is vrij van de dood. Alleen Hij leeft voor altijd. Dus, als dinosaurussen of andere door Allah geschapen wezens sterven en van de aarde verdwijnen, is het omdat hun aard het vereist, en het kan niet anders zijn ... In het scheppingsschema van Allah hebben alle dingen - groot of klein - hun plaats; hoewel we ons misschien niet bewust zijn van hoe en in welke mate elk wezen bijdraagt ​​aan het geheel. Het grote verschil tussen Allah en zijn creaties is dat Allah eeuwig leeft, zonder begin en zonder einde.

Terwijl al Zijn creaties een begin en einde hebben. Dit betekent dat de creaties van Allah niet anders kunnen dan ophouden te bestaan.

Alleen Allah is vrij van ziekte, verval en dood. Alleen Hij leeft voor altijd.

Dus als dinosaurussen of andere wezens die door Allah zijn geschapen sterven en van de aarde verdwijnen, is dat omdat hun aard het vereist, en het kan niet anders zijn.

Alleen de onwetende onder de mensen zou Allah hiervoor als een moordenaar beschouwen.

Degene die leven geeft, kan het ook terugnemen.

In de hiernamaals zullen wij mensen voor eeuwig leven (in Hel of het Paradijs is).
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 08 okt 2019, 17:56, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 08 okt 2019, 17:52

:grin: :grin: (Één keer te veel op verzenden geklikt.)
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 08 okt 2019, 18:29

Je draait er om heen.
De vraag is, waar was hij.
Bedenk hoe mensen zouden leven als dinosauriërs nog leefden?
Wie weet, liepen er wel mensen rond met dino's.
Alleen Allah is vrij van de dood. Alleen Hij leeft voor altijd. Dus, als dinosaurussen of andere door Allah geschapen wezens sterven en van de aarde verdwijnen, is het omdat hun aard het vereist, en het kan niet anders zijn .
Wat een liefdevolle god.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Dankbaarheid

Bericht door Tardis » 08 okt 2019, 18:52

krankzinnig001 schreef:
07 okt 2019, 16:49
Mijn mening is dat de wereld zoals we het kennen een uitstekende klaslokaal zou zijn om de mensheid te toetsen.
Wie toetst wie? Dat is de vraag waar je een beetje om heen draait. Ik draag straks een lange klachtenlijst met me mee, mijn ontevredenheid over wat er hier gaande is, hoe de essentie van de natuur enkele grote missers bevat. Misschien zijn wij het geweten van de allerhoogste macht, die de natuur niet geschapen heeft en dat heeft overgelaten aan een minder getalenteerd wezen.

Ben je bekend met de term holografisch universum? Ben je er mee bekend dat de wereld waarin we leven uit pixels bestaat, zoals een televisiebeeld, maar dan 3-dimensionaal? Dit zijn de constateringen van mensen die de aard van de natuur waarin we leven onderzoeken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 08 okt 2019, 18:59

"De vraag is, waar was Hij." Hij was mogelijk boven zijn Troon.
Allah, is de Alhorende, de Alziende.
Weet u als iemand sterft aan ziekte, oorlog of een verkeersongeval, is dat niet toeval, het is slechts een excuus geweest voor de Engels des Doods om hem of haar weg te nemen.. Het is zijn of haar lot geweest. Voordat een persoon of dier is geboren is, is het bij de Schepper al bekend. Het is bekend hoe lang de persoon of dier op aarde zal rondlopen, wanneer precies en waar precies, op welke manier de persoon of dier geboren zal zijn of zal overlijden. Alles is bekend bij Alwetende over elk organisme.

Het is zo elk organisme zal sterven.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 08 okt 2019, 19:08

De vraag is, waar was Hij." Hij was mogelijk boven zijn Troon.
Waar boven ?
Allah, is de Alhorende, de Alziende.
Dan zal hij toch langs Hans Anders moeten.
Voordat een persoon of dier is geboren is, is het bij de Schepper al bekend. Het is bekend hoe lang de persoon of dier op aarde zal rondlopen, wanneer precies en waar precies, op welke manier de persoon of dier geboren zal zijn of zal overlijden. Alles is bekend bij Alwetende over elk organisme.
Kan hij ook zien of ik de staatsloterij win.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 08 okt 2019, 19:25

"Kan hij ook zien of ik de staatsloterij win."
Jazeker, alleen dingen zoals staatsloterij en gokken zijn haram.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Dankbaarheid

Bericht door Determinist » 08 okt 2019, 19:28

Dan hebben wij geen vrije wil. En dan vraag ik mij af waarom de alwetende mij gaat straffen voor een zonde die ik niet kan veranderen.

Dit alles klopt van geen ene kant.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13671
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Dankbaarheid

Bericht door Fenna » 08 okt 2019, 19:30

;P! Determinst
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 08 okt 2019, 19:50

Dus als dinosaurussen of andere wezens die door Allah zijn geschapen sterven en van de aarde verdwijnen, is dat omdat hun aard het vereist, en het kan niet anders zijn.
Ik moet je eerlijk bekennen, ik heb nog nooit zoveel onzin bijelkaar gezien.
Alleen de onwetende onder de mensen zou Allah hiervoor als een moordenaar beschouwen.
Er wordt lustig er op los gemoord in zijn naam.
In de hiernamaals zullen wij mensen voor eeuwig leven
Weer een stomme vraag, waar is het hiernamaals, hoe ziet het eruit.(Walhalla weet ik)
(in Hel of het Paradijs is).
Goeie god, mag je nog kiezen ook?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 09 okt 2019, 00:38

@univers haha
@Fenna ;P!
@Determinist
Een aantal voorbeelden:
Voorbeeld 1. Een dief is op heterdaad betrapt door een moslim koning. De koning zegt: "Ik ga jou straffen."
De dief wil een excuus bedenken om zichzelf te redden en hij zegt: "...maar Allah heeft gewild dat ik zou stelen, dus ik ben gaan stelen, zo is mijn lot geweest."
De koning antwoord: "Allah heeft ook gewild (dat ik je betrap en) dat ik je ga straffen, dus zal ik je straffen."
Voorbeeld 2. Na gebed vroeg ik aan moslim die niet leek te bidden, wat is er gebeurd?
"God wil niet dat ik bid."
Hoe weet hij wat God wil?
"Ga, doe je gebed en zeg daarna "God wilde dat ik bad.""
Hoe weet hij wat God wil of niet?
Voorbeeld 3. Er is een toets. De docent weet dat Kees gaat slagen met een ruim voldoende, hij maakt zijn huiswerk en doet altijd zijn best.
Jan gaat altijd voor de 6 als het maar voldoende is, de docent weet dat Jan zoals gewoonlijk (net) een voldoende haalt.
Maar Hassan... die komt altijd te laat, doet zijn huiswerk niet en je raadt het: Hij gaapt altijd in de les!
Voorbeeld 4. Ik schrijf maar een voorbeeld, ik wil naar mijn werk met de trein morgen:
Misschien sneeuwt het, rijden de treinen niet. Of verslaap ik me. Of belt mijn collega en zegt dat we alles verkocht hebben aan iemand die alles eindelijk overneemt en zijn we stinkend rijk. Nooit meer werken, hoera! Of misschien wordt ik die avond helemaal niet meer wakker, nooit meer.

Voorbeeld 4, We hebben een wil(vermogen om keuzes te maken dingen te besluiten), maar de Wil van Allah is groter.
Voorbeeld 3, De toets is gemaakt, Kees ruim voldoende (zoals voorspeld), Jan is ook geslaagd(zoals voorspeld). Hassan zakt, onvoldoende! Helaas. Maar kan Hassan de docent beschuldign dat de docent het voorspeld had? Is het de schuld van de docent of van Hassan? Wat verwacht je wanneer je spijbelt, je huiswerk niet maakt, je komt te laat enzovoort. Vergelijkbaar voorspelt Allah voor ons, onze toekomst, hoewel meer gedetailleerd. Lang voor dat u iets gaat doen weet Allah al dat u het gaat doen. Lang voordat u bij een kruispunt aankomt weet Allah al dat u weg C gaat kiezen daarom schrijft Hij dat u weg C zal kiezen. Wanneer u aan komt bij een kruispunt dan heeft u bijvoorbeeld 3 keuzes weg A weg B weg C. U kiest C. Het is niet dat u C kiest omdat Allah geschreven heeft dat u C kiest, maar Allah heeft C geschreven voor u, omdat Hij wist dat u C zou kiezen. (Hassan is niet gezakt omdat de docent dat voorspelde, de docent heeft onvoeldoende voorspeld voor Hassan omdat de docent wist dat Hassan zou zakken.)
 Alles (elke detail) over ons was opgeschreven in een Boek 50.000 jaar voor de schepping van de aarde. Allah weet alles, algemeen, specific, verleden, heden, toekomst, Hij weet het perfect en zonder ooit iets te vergeten. Hij weet zelfs hypothetische kennis, dus wat als Hassan wel op tijd was gekomen, of wel zijn huiswerk had gemaakt of wel wakker was geweest tijdens de lessen.
Voorbeeld 2. We weten niet of we naar de hel of het paradijs gaan. Of Allah Hel of Paradijs voor ons gekozen heeft. Inplaats van te gaan stelen bijvoorbeeld (omdat u aanneemt dat Allah toch hel voor u gekozen heeft) kunt u er ook voorkiezen om te gaan werken en geld te geven aan de armen (omdat graag aanneemt dat Allah paradijs voor u gewild heeft). Het is slechts een excuus om geen verantwoordelijkheid te nemen.
Voorbeeld 1. Gebruik het lot niet als een excuus om in de toekomst of het heden te zondigen. Maar als u een zonde in het verleden hebt gedaan en daarvoor berouw hebt getoond dan is het prima om te zeggen dat het helaas zo geschreven was.

Zoals u ziet aan de voorbeelden gaat het combineren van vrije wil en lot/voorbestemming voor de mensheid slechts om één ding: Verantwoordelijkheid, we weten niet wat God voor ons geschreven heeft, we nemen het beste aan en doen wat ons zal baten.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 09 okt 2019, 01:11, 2 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 09 okt 2019, 01:04

Tardis schreef:
08 okt 2019, 18:52
krankzinnig001 schreef:
07 okt 2019, 16:49
Mijn mening is dat de wereld zoals we het kennen een uitstekende klaslokaal zou zijn om de mensheid te toetsen.
Wie toetst wie? Dat is de vraag waar je een beetje om heen draait. Ik draag straks een lange klachtenlijst met me mee, mijn ontevredenheid over wat er hier gaande is, hoe de essentie van de natuur enkele grote missers bevat. Misschien zijn wij het geweten van de allerhoogste macht, die de natuur niet geschapen heeft en dat heeft overgelaten aan een minder getalenteerd wezen.

Ben je bekend met de term holografisch universum? Ben je er mee bekend dat de wereld waarin we leven uit pixels bestaat, zoals een televisiebeeld, maar dan 3-dimensionaal? Dit zijn de constateringen van mensen die de aard van de natuur waarin we leven onderzoeken.
Heeft u in de schepping iets ontdekt dat puur evil (absolute kwaad) is? Of iets dat helemaal geen nut heeft, dat totaal nutteloos is?
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 09 okt 2019, 05:48

Een aantal voorbeelden:
Die raken geen kant nog wal.
Heeft u in de schepping iets ontdekt dat puur evil (absolute kwaad) is?
Is maar 1 antwoord : de islam.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

krankzinnig001
Onderzoeker
Berichten: 326
Lid geworden op: 10 okt 2013, 17:13

Re: Dankbaarheid

Bericht door krankzinnig001 » 09 okt 2019, 07:35

"Die raken geen kant nog wal."
Voor mij zijn de voorbeelden erg betekenis vol. Dit is wat ik er persoonlijk van begrepen heb. Er zouden vast wel moslims zijn die u beter inzicht hierin kunnen geven. Het gedeelte dat de mensheid kan begrijpen is dat het om verantwoordelijkheid gaat.

@Determinist Komt zo wel (hopelijk) met een aantal argumenten waarom het niet klopt, niet eerlijk is, enzovoort.
Het is één van de moeilijke onderwerpen. Mocht iemand zometeen te diep in de details willen gaan, dan geef ik u een kijkje in de toekomst:
Ik zal over moeten gaan tot nederigheid en eerlijkheid. Zoals eerder aangegeven dat wij mensen een limiet hebben van kennis en wijsheid. We kunnen helaas niet denken als een God, Alwetend en Alwijs. Het combineren van vrije wil en voorbestemming zal helaas voor de mensheid voor een gedeelte een mysterie blijven. Zoals ook sommige onderwerpen in de wetenschap dat we geen antwoord op kunnen geven.

Onze wetenschap is afhankelijk van onze zintuigen. Ik vraag mij weleens af: Als God ons (de mensheid) niet het vermogen had gegeven om te kunnen zien... had onze wetenschap er niet heel anders uitgezien? Hadden we geweten over dat de sterren van elkaar weg bewegen, dus dat het universum expandeerd, of hadden uberhaupt geweten over andere sterren dan onze zon. Over waar ijzer bijvoorbeeld vandaan komt. We zijn beperkt in onze vermogen om waar te nemen en te begrijpen. Hoewel we willen alles weten, maar aan de mensheid is van kennis slechts weinig gegeven, ookal denken we over ons zelf alsof we zoveel weten. Zo is mijn mening.

De moslims geloven dat Allah Omnipotent is voor Hem is het makkelijk om vrije wil en lot te combineren in zijn schepping zonder dat Hij ons daarmee ook maar een beetje onderdrukt. Ik nodig u daarom ook uit, vertrouw ook in het Plan van Allah.

"Is maar 1 antwoord : de islam." Hadden we allemaal tot die conclusie moeten komen, maar 1/3 van de mensheid (uw medemensen) vandaag is het zeer oneens met u.
Laatst gewijzigd door krankzinnig001 op 09 okt 2019, 07:47, 1 keer totaal gewijzigd.
As-salamu alaykum (vrede zij met jou)
(:
Koran 60:8
"Treat non-muslims in a kind and fair manner"

"Behandel niet moslims op een eerlijke en vriendelijke manier"

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Dankbaarheid

Bericht door univers » 09 okt 2019, 07:40

dan geef ik u een kijkje in de toekomst:
Laat maar zien, ben nieuwsgierig.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie