Bevrijdingsdag (2020) ...

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gast1

Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Gast1 » 05 mei 2020, 07:35

Ik begon in de babbelhoek van mei met schrijven: "Het is vandaag 'Bevrijdingsdag' ..."

Het zette me op deze stralende dag in de laatste lentemaand van dit jaar aan het overdenken en besloot daar een topic over te openen.
Na de (doden) herdenking, is het Bevrijdingsdag, Bevrijdingsdag 2020 ... ’75 jaar Vrijheid’
Deze dagen maken geschiedenis en het is heel goed mogelijk dat ze mede de toekomst gaan bepalen.
Ik merk bij mezelf dat dat voor mij al aan het gebeuren is van 10 april 2020, de 'Goede Vrijdag' ...
Maar dat even terzijde, want elke dag die je leeft is bepalend voor je eigen toekomst.

Als je gaat zoeken naar de definitie van bevrijding met een kleine hoofdletter, vind je de gebruikelijk variaties in definities weer.
Misschien is 'verlossing' wel de meest interessante.
Ergens van 'verlost zijn' geeft immers een soort van 'bevrijdend' gevoel.
Sterker nog, misschien is het wel eens goed om je van bepaalde gevoelens te bevrijden.
Dat kan verlossing brengen en verlichting.
Denk daarbij bijvoorbeeld eens aan "een zucht van verlichting" als iets van je afvalt.
Dat geeft bevrijding een ruimere betekenis in de zin van ook nog komen tot aan datgene wat de verlichting bewerkstelligt.

Al dat wat er nu gaande is nodigt uit tot herbezinning.
Dat wat er gaande is, is de helpende hand in dezen.
Het kán een helpende hand zijn om te bezien wat er voor nodig is om gelukkig te zijn.
En ik vraag me oprecht af of dat een op volle toeren draaiende economie 'moet' zijn.
Hoe meer we schijnen 'te hebben', des te minder dat we (kunnen) zijn.
Hoe meer we schijnen 'te hebben', des te ontevredener de vele gezichten van dezer.

Al jaren vraag ik me af, waarom ik zoveel 'spullen' heb en ik ben me van veel van die zaken dan ook bewust aan het ontdoen.
Ik merk ook dat heel veel dingen helemaal niet meer belangrijk zijn.
En de belangrijkste dingen, zijn juist helemaal geen dingen.
Het is het 'Zijn', het leven Zelf, waarbij de vrij levende dieren de mooiste voorbeelden van zijn.
Zij hebben niet de dingen die wij hebben, maar wat zij nog veel en veel meer 'hebben' dan wij mensensoort, IS de vrijheid.

De vrijheid en als je die hebt, hoef je ook niet bevrijd te worden.
Dan hoef je ook niet verlost te worden en dan weet je zelfs niet dat je verlicht bent.

Dan ben je ... net als de vogel in de lucht of de vis in het water.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Mypos » 05 mei 2020, 10:43

Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.

Gast1

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Gast1 » 05 mei 2020, 10:59

Mypos schreef:
05 mei 2020, 10:43
Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.
Zoals ik dan ook al schreef:
Gast1 schreef:
05 mei 2020, 07:35
Al dat wat er nu gaande is nodigt uit tot herbezinning.
De 3 punten die je aanhaalt lees ik al als een herbezinning. ;P!

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Tardis » 05 mei 2020, 12:03

Mypos schreef:
05 mei 2020, 10:43
Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.
Geloof me, de huidige beperking van onze vrijheid is een picknick vergeleken met oorlog.

Een of andere onnozelaar hoorde ik op TV zeggen dat we nu een oorlogssituatie meemaken. Hoe durf je! schreeuwde ik in gedachten. Wij gedenken deze dagen de verschrikkingen van het extreem rechtse gedachtegoed en het met kogels onderdrukken van tegengeluiden. Soms werden mensen zomaar op straat aangehouden, op een rij tegen de muur gezet en doodgeschoten, als represaille voor een verzetsactie. Anderen moesten op grond van hun afkomst of geaardheid voor hun leven vrezen. Deze extreem rechtse gedachten leven nog steeds onder de bevolking. Denk aan het verdelen van de wereldpopulatie in 'zwart' en 'wit'. Men vindt dat anno 2020 heel gewone termen. Ik heb het menselijk gedrag genoemd. Wat niet betekent dat ik er mee akkoord ga, ik verzet me er juist tegen. Zoals ik me verzet tegen de ongeremde zelfverrijking door de eigenaren van deze wereld. We moeten ons o.a. verzetten tegen de wensen van president Xi die als een tiran het Chinese volk onderwerpt en van zijn vrijheid berooft.

Ja, we moeten waakzaam zijn om te voorkomen dat de machthebbers in deze wereld een nieuwe variant van het fascisme tot stand brengen. Het is een sluipend vergif. Wat ook een probleem wordt is dat de maatschappij zo ingewikkeld wordt dat het voor de meesten van ons onbegrijpelijk is wat waarheid is en wat niet. In de media wordt vaak verwezen naar 'de wetenschap' die iets aangetoond zou hebben, waarmee in de subtekst wordt gesuggereerd dat het om betrouwbare informatie gaat. 'De wetenschap' is echter geen eenduidig iets, wetenschappers zijn het meestal niet met elkaar eens, het zijn net mensen. 'Twijfel aan alles' is de basis waar wetenschap op gefundeerd is, daarom spreekt men van theorieën. Er moet altijd rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat wat waarheid lijkt te zijn, een deel is van een grotere waarheid, of bij nader inzien zelfs helemaal niet waar is.

Internet is als het openen van de doos van Pandora. Iedere loslopende idioot kan er de grootst mogelijke onzin berichten op neerzetten die door anderen gevonden worden en beschouwd worden als waarheid. Daarmee is internet niet heel anders dan een krant waar misleidende berichten in staan, zoals dat met de Russische krant Pravda (De Waarheid) aantoonbaar het geval was. Pravda is helaas maar een van de vele voorbeelden van misleidende informatie. De vrijheid op internet is niet verdwenen, die vrijheid is echter niet onbeperkt. Denk aan het in brand steken van zendmasten als protest tegen de nog in te voeren 5G technologie en de misvatting dat het coronavirus er mee geactiveerd wordt. Ik vind het terecht dat de berichten van de gekkies verwijderd worden indien die berichten andere gekkies aanzet tot vernielingen die onschuldige slachtoffers tot gevolg kunnen hebben.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Mypos » 05 mei 2020, 12:58

Tardis schreef:
05 mei 2020, 12:03
Mypos schreef:
05 mei 2020, 10:43
Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.
Geloof me, de huidige beperking van onze vrijheid is een picknick vergeleken met oorlog.

Een of andere onnozelaar hoorde ik op TV zeggen dat we nu een oorlogssituatie meemaken. Hoe durf je! schreeuwde ik in gedachten. Wij gedenken deze dagen de verschrikkingen van het extreem rechtse gedachtegoed en het met kogels onderdrukken van tegengeluiden. Soms werden mensen zomaar op straat aangehouden, op een rij tegen de muur gezet en doodgeschoten, als represaille voor een verzetsactie. Anderen moesten op grond van hun afkomst of geaardheid voor hun leven vrezen. Deze extreem rechtse gedachten leven nog steeds onder de bevolking. Denk aan het verdelen van de wereldpopulatie in 'zwart' en 'wit'. Men vindt dat anno 2020 heel gewone termen. Ik heb het menselijk gedrag genoemd. Wat niet betekent dat ik er mee akkoord ga, ik verzet me er juist tegen. Zoals ik me verzet tegen de ongeremde zelfverrijking door de eigenaren van deze wereld. We moeten ons o.a. verzetten tegen de wensen van president Xi die als een tiran het Chinese volk onderwerpt en van zijn vrijheid berooft.

Ja, we moeten waakzaam zijn om te voorkomen dat de machthebbers in deze wereld een nieuwe variant van het fascisme tot stand brengen. Het is een sluipend vergif. Wat ook een probleem wordt is dat de maatschappij zo ingewikkeld wordt dat het voor de meesten van ons onbegrijpelijk is wat waarheid is en wat niet. In de media wordt vaak verwezen naar 'de wetenschap' die iets aangetoond zou hebben, waarmee in de subtekst wordt gesuggereerd dat het om betrouwbare informatie gaat. 'De wetenschap' is echter geen eenduidig iets, wetenschappers zijn het meestal niet met elkaar eens, het zijn net mensen. 'Twijfel aan alles' is de basis waar wetenschap op gefundeerd is, daarom spreekt men van theorieën. Er moet altijd rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat wat waarheid lijkt te zijn, een deel is van een grotere waarheid, of bij nader inzien zelfs helemaal niet waar is.

Internet is als het openen van de doos van Pandora. Iedere loslopende idioot kan er de grootst mogelijke onzin berichten op neerzetten die door anderen gevonden worden en beschouwd worden als waarheid. Daarmee is internet niet heel anders dan een krant waar misleidende berichten in staan, zoals dat met de Russische krant Pravda (De Waarheid) aantoonbaar het geval was. Pravda is helaas maar een van de vele voorbeelden van misleidende informatie. De vrijheid op internet is niet verdwenen, die vrijheid is echter niet onbeperkt. Denk aan het in brand steken van zendmasten als protest tegen de nog in te voeren 5G technologie en de misvatting dat het coronavirus er mee geactiveerd wordt. Ik vind het terecht dat de berichten van de gekkies verwijderd worden indien die berichten andere gekkies aanzet tot vernielingen die onschuldige slachtoffers tot gevolg kunnen hebben.
Vrijheid van meningsuiting is voor ieder weldenkend mens het grootste goed. Als je akkoord gaat met censuur alleen omdat jij het rare en gevaarlijke meningen vindt dat begeef je je op een heel gevaarlijk terrein.

Ken je het gedicht: Eerst kwamen ze voor de Joden? Het is nu niet jouw mening waar censuur op komt maar hoe zou jij het vinden als er op jouw mening ook censuur komt? Dan zou je het opeens wel afkeuren? Zo werkt het niet. Er is vrijheid van meningsuiting of het is er niet. Nu is het er dus niet.

En wat betreft het in de fik steken van 5G zendmasten, zelf zou ik het nooit doen maar heb je wel eens gehoord van het recht op zelfbescherming? Dat is dit nl. Er is genoeg bewijs voor schade voor de volksgezondheid.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Tardis » 05 mei 2020, 13:32

Mypos schreef:
05 mei 2020, 12:58

Vrijheid van meningsuiting is voor ieder weldenkend mens het grootste goed.
Niet iedereen is een weldenkend mens. Daarom is het niet toegestaan om haat te zaaien en anderen aan te zetten tot geweld of terreur. Een open maatschappij is kwetsbaar voor mensen die misbruik maken van de vrijheid. Daar ligt de grens. Als iemand een vredelievende boodschap uitdraagt die om wat voor reden dan ook gecensureerd wordt dan sta ik aan de kant van de vredelievende boodschap. Als er haat wordt gezaaid dan sta ik aan de kant van de censuur.
En wat betreft het in de fik steken van 5G zendmasten, zelf zou ik het nooit doen maar heb je wel eens gehoord van het recht op zelfbescherming? Dat is dit nl. Er is genoeg bewijs voor schade voor de volksgezondheid.
Uit welk peer reviewd onderzoek zou dat moeten blijken?
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Susan » 05 mei 2020, 14:21

Tardis schreef:
05 mei 2020, 12:03
Mypos schreef:
05 mei 2020, 10:43
Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.
Geloof me, de huidige beperking van onze vrijheid is een picknick vergeleken met oorlog.

Een of andere onnozelaar hoorde ik op TV zeggen dat we nu een oorlogssituatie meemaken. Hoe durf je! schreeuwde ik in gedachten. Wij gedenken deze dagen de verschrikkingen van het extreem rechtse gedachtegoed en het met kogels onderdrukken van tegengeluiden. Soms werden mensen zomaar op straat aangehouden, op een rij tegen de muur gezet en doodgeschoten, als represaille voor een verzetsactie. Anderen moesten op grond van hun afkomst of geaardheid voor hun leven vrezen. Deze extreem rechtse gedachten leven nog steeds onder de bevolking. Denk aan het verdelen van de wereldpopulatie in 'zwart' en 'wit'. Men vindt dat anno 2020 heel gewone termen. Ik heb het menselijk gedrag genoemd. Wat niet betekent dat ik er mee akkoord ga, ik verzet me er juist tegen. Zoals ik me verzet tegen de ongeremde zelfverrijking door de eigenaren van deze wereld. We moeten ons o.a. verzetten tegen de wensen van president Xi die als een tiran het Chinese volk onderwerpt en van zijn vrijheid berooft.

Ja, we moeten waakzaam zijn om te voorkomen dat de machthebbers in deze wereld een nieuwe variant van het fascisme tot stand brengen. Het is een sluipend vergif. Wat ook een probleem wordt is dat de maatschappij zo ingewikkeld wordt dat het voor de meesten van ons onbegrijpelijk is wat waarheid is en wat niet. In de media wordt vaak verwezen naar 'de wetenschap' die iets aangetoond zou hebben, waarmee in de subtekst wordt gesuggereerd dat het om betrouwbare informatie gaat. 'De wetenschap' is echter geen eenduidig iets, wetenschappers zijn het meestal niet met elkaar eens, het zijn net mensen. 'Twijfel aan alles' is de basis waar wetenschap op gefundeerd is, daarom spreekt men van theorieën. Er moet altijd rekening gehouden worden met de mogelijkheid dat wat waarheid lijkt te zijn, een deel is van een grotere waarheid, of bij nader inzien zelfs helemaal niet waar is.

Internet is als het openen van de doos van Pandora. Iedere loslopende idioot kan er de grootst mogelijke onzin berichten op neerzetten die door anderen gevonden worden en beschouwd worden als waarheid. Daarmee is internet niet heel anders dan een krant waar misleidende berichten in staan, zoals dat met de Russische krant Pravda (De Waarheid) aantoonbaar het geval was. Pravda is helaas maar een van de vele voorbeelden van misleidende informatie. De vrijheid op internet is niet verdwenen, die vrijheid is echter niet onbeperkt. Denk aan het in brand steken van zendmasten als protest tegen de nog in te voeren 5G technologie en de misvatting dat het coronavirus er mee geactiveerd wordt. Ik vind het terecht dat de berichten van de gekkies verwijderd worden indien die berichten andere gekkies aanzet tot vernielingen die onschuldige slachtoffers tot gevolg kunnen hebben.
Heel goed wat je hier schrijft Tardis ,
ik ga het wel nog een keer lezen, maar denk dat ik er niets aan toe hoef te voegen. :grin:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Mypos » 05 mei 2020, 18:15

Tardis schreef:
05 mei 2020, 13:32
Mypos schreef:
05 mei 2020, 12:58

Vrijheid van meningsuiting is voor ieder weldenkend mens het grootste goed.
Niet iedereen is een weldenkend mens. Daarom is het niet toegestaan om haat te zaaien en anderen aan te zetten tot geweld of terreur. Een open maatschappij is kwetsbaar voor mensen die misbruik maken van de vrijheid. Daar ligt de grens. Als iemand een vredelievende boodschap uitdraagt die om wat voor reden dan ook gecensureerd wordt dan sta ik aan de kant van de vredelievende boodschap. Als er haat wordt gezaaid dan sta ik aan de kant van de censuur.
En wat betreft het in de fik steken van 5G zendmasten, zelf zou ik het nooit doen maar heb je wel eens gehoord van het recht op zelfbescherming? Dat is dit nl. Er is genoeg bewijs voor schade voor de volksgezondheid.
Uit welk peer reviewd onderzoek zou dat moeten blijken?
Wat heeft haat zaaien met kritiek op het WHO beleid (lockdown) te maken of haat zaaien met andere lezingen over het Covid 19 virus of over 5G etc?

https://www.jrseco.com/nl/eu-5g-appel-w ... en-van-5g/

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Vitharr » 05 mei 2020, 18:33

Mypos schreef:
05 mei 2020, 10:43
Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.
1. Je moet inderdaad 1.5 meter afstand nemen tot iemand die niet tot je huishouden behoort. Vind je het toch nodig dan kost dat een paar honderd euro.
2. Dat geldt landelijk alleen voor visite. Er mogen max 3 mensen van buiten je huishouden binnenkomen. Buiten geldt die beperking niet. Wel moet je je aan de 1.5 meter houden en is het verstandig de APV door te nemen want de handhavers begrijpen het zelf vaak niet.
3. Niet in NL. Er is je al eens eerder verteld over de inhoud en uitsluitingen van het recht waar je op doelt. Het is een recht wat over de relatie tussen staat en burger gaat. De voorbeelden die jij op het forum aan hebt gehaald gaan over burgers en bedrijven. Dergelijke internetcensuur heet 'modereren". Als je de forumregels leest zul je zien dat ook hier beperkingen gelden.

Wat vooral motiveert om te modereren op dit moment is het feit dat zendmasten in de brand gestoken worden. Youtube en Facebook vrezen dat dit o.a. veroorzaakt wordt door het linken van CoViD-19 aan 5G en aangezien zij die content hosten vrezen ze claims.

Want in zo'n wereld leven we helaas. Terwijl er vandaag een paar honderd mensen protesteerden tegen de lockdownmaatregelen kwam ook het nieuws weer langs dat inmiddels al 500 Nederlanders zich aan hebben gesloten bij de massaclaim aan het adres van Tirol omdat zij alles open hielden terwijl er Corona heerste.

Maar modereren is ook een recht in ieder geval. Dat is verder niet nieuw. Je kunt echter nog steeds je mening uiten op je eigen site. Als je maar rekening houdt met de bepalingen zoals genoemd in de grondwet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Mypos » 05 mei 2020, 19:30

Vitharr schreef:
05 mei 2020, 18:33
Mypos schreef:
05 mei 2020, 10:43
Bevrijdingsdag? Hoe raar om dat nu te vieren.

We hebben geen vrijheid om:

1. Elkaar te knuffelen.
2. Met meer dan 3 bij elkaar te komen.
3. Vrijheid van meningsuiting op het internet is verdwenen.
1. Je moet inderdaad 1.5 meter afstand nemen tot iemand die niet tot je huishouden behoort. Vind je het toch nodig dan kost dat een paar honderd euro.
2. Dat geldt landelijk alleen voor visite. Er mogen max 3 mensen van buiten je huishouden binnenkomen. Buiten geldt die beperking niet. Wel moet je je aan de 1.5 meter houden en is het verstandig de APV door te nemen want de handhavers begrijpen het zelf vaak niet.
3. Niet in NL. Er is je al eens eerder verteld over de inhoud en uitsluitingen van het recht waar je op doelt. Het is een recht wat over de relatie tussen staat en burger gaat. De voorbeelden die jij op het forum aan hebt gehaald gaan over burgers en bedrijven. Dergelijke internetcensuur heet 'modereren". Als je de forumregels leest zul je zien dat ook hier beperkingen gelden.

Wat vooral motiveert om te modereren op dit moment is het feit dat zendmasten in de brand gestoken worden. Youtube en Facebook vrezen dat dit o.a. veroorzaakt wordt door het linken van CoViD-19 aan 5G en aangezien zij die content hosten vrezen ze claims.

Want in zo'n wereld leven we helaas. Terwijl er vandaag een paar honderd mensen protesteerden tegen de lockdownmaatregelen kwam ook het nieuws weer langs dat inmiddels al 500 Nederlanders zich aan hebben gesloten bij de massaclaim aan het adres van Tirol omdat zij alles open hielden terwijl er Corona heerste.

Maar modereren is ook een recht in ieder geval. Dat is verder niet nieuw. Je kunt echter nog steeds je mening uiten op je eigen site. Als je maar rekening houdt met de bepalingen zoals genoemd in de grondwet.
Er is je al eens eerder vertelt.....De arrogantie druipt ervan af. Ik las een tijd terug nog ergens iets dat jij jezelf als spiritueel wezen ziet of heb ik dat verkeerd? Als dat zo is heb je nog een lange weg te gaan.

Verder bevestig je dus mijn punten. We leven nu absoluut niet in een vrij land. De 1,5 meter is nog wel de ergste als je begrijpt dat oudere mensen steeds meer behoefte hebben hoe ouder ze worden aan lichamelijk contact en aanraking (vergelijkbaar met babys die doodgaan zonder lichamelijk contact). En juist die mensen mogen hun geliefden nu niet zien. Hoe veel mensen zullen er wel niet gediagnosticeerd dood gaan aan Corona terwijl ze eigenlijk gewoon dood gaan aan eenzaamheid, stress en angst.

Verder noem jij het modereren. Ik noem het censuur aangezien het gedaan wordt onder het mom van "fake news" of "fake information" .

Censuur is het gebruiken van de macht van de staat, een andere controlerende macht, een bepaalde groepering, of van bepaalde individuen, om informatie achter te houden of de expressie aan banden te leggen. De verwante term persbreidel geeft de maatregelen aan om de persvrijheid te beperken.

Lijkt me aardig kloppend. En het in de fik steken van 5G masten betreft. Als jij gelooft dat de 5G technologie je schade toebrengt. En daar is ontzettend veel bewijs voor. Dan is het toch zelfverdediging als je 5G masten onklaar maakt?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Vitharr » 05 mei 2020, 20:02

Arrogantie? Je doet jezelf teveel eer aan. En 'mezelf als spiritueel wezen zien' klinkt niet echt als een uitspraak van mij. Maar dat weerhoudt je er meestal niet van om het me toch in de schoenen te schuiven natuurlijk.

Jij gelooft dat er minder mensen dood zouden gaan aan corona als je ze maar kon knuffelen. Dat is jouw mening, ik denk daar anders over. Ik erken de behoefte aan sociale zaken waar je naar verwijst maar ben zelf ook overtuigd dat er een nieuw, groot risico speelt. Ik heb diverse verhalen gelezen dat ouderen vanwege het bezoeksverbod naar huis gehaald zijn door mensen die dat risico acceptabel vonden. Er zijn dus oplossingen mogelijk en dat valt bij mij onder vrijheid.

Modereren is het op internet toepassen van gekleurde censuur. Dat is ook een vrijheid van de moderator. Ik verwees verder enkel naar het ontbreken van de link tussen modereren en het recht op vrijheid van meningsuiting zoals beschreven in de grondwet.

Het valt me ook op dat ik je niet hoor over de schadelijkste vorm van censuur op internet momenteel. Namelijk de gebiaste aanbieding van content.

Als jij gelooft dat 5G je ernstige schade toebrengt kan ik enkel zeggen dat geloof verantwoordelijk is voor een hoop ellende in de wereld. Zendmasten in de fik steken valt bij mij onder de definitie van terrorisme en niet onder zelfverdediging.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door univers » 05 mei 2020, 22:38

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Tammy » 06 mei 2020, 09:59

Vitharr :post:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Gast1 » 06 mei 2020, 10:38

Tammy schreef:
06 mei 2020, 09:59
Vitharr :post:
En van mij Tammy, krijg jij een :post: , omdat je deze tekst elders plaatste:
Tammy schreef:
05 mei 2020, 12:38

Aan de ene kant heerlijk de bevrijding toen en feestende mensen zien en aan de andere kant sta ik in gedachten op de Amerikaanse begraafplaats bij Omaha Beach en de Engelse begraafplaats die daar ook is.
Ik heb ze beide bezocht.
Waar het zo stil is dat je alleen de wind hoort.

Feest overal en iedereen blij en zo zien we dat al jaren op 5 Mei.
Nu met Corona niet maar normaal wel.
En dat is mooi.

Maar ik zou graag in het gras zitten in Normandie op die begraafplaats met een bloemetje in mijn hand.
Een simpel klein bloemetje , een Madeliefje.

En terwijl de bevrijde landen volop feest vieren en dansend over straat gaan ga ik praten tegen de soldaten die daar liggen.
Ik ga ze vertellen hoe de wereld verder ging in vrijheid dankzij hun.
Ik ga babbelen met ze en ik heb ook een flesje Franse wijn bij me.
Ik proost op ze , ik proost op ze allemaal die hebben geholpen .
En ik maak een dansje, een klein dansje op het gras.

Ik zou willen dat ik daar was.
Maar ik ben er ook in gedachten.
Ik zit daar met de zon in mijn gezicht en de wind uit zee waait door mijn haren.

Dat is mijn bevrijdingsdag.

En dat Madeliefje hou ik omhoog samen met mijn glaasje wijn en roep Cheers !

Afbeelding
En ik vind, dat die tekst hier in dit topic prefect past. ;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Tammy » 06 mei 2020, 11:31

Dat vind ik heel bijzonder dat je dat doet Gast1 , dank je wel. :grin:
Jij begrijpt wat ik zeg, mooi is dat. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Fenna » 06 mei 2020, 13:12

Mooi Tammy ;P!
Zo voel ik het ook.

En Vitharr :post:
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Gast1 » 07 mei 2020, 08:32

Tammy schreef:
05 mei 2020, 12:38
...

Maar ik zou graag in het gras zitten in Normandie op die begraafplaats met een bloemetje in mijn hand.
Een simpel klein bloemetje, een Madeliefje.

En terwijl de bevrijde landen volop feest vieren en dansend over straat gaan ga ik praten tegen de soldaten die daar liggen.
Ik ga ze vertellen hoe de wereld verder ging in vrijheid dankzij hun.
Ik ga babbelen met ze en ik heb ook een flesje Franse wijn bij me.
Ik proost op ze , ik proost op ze allemaal die hebben geholpen .
En ik maak een dansje, een klein dansje op het gras.

Ik zou willen dat ik daar was.
Maar ik ben er ook in gedachten.
Ik zit daar met de zon in mijn gezicht en de wind uit zee waait door mijn haren.

Dat is mijn Bevrijdingsdag ...
Hier een paar madeliefjes in mijn grasveld:

Afbeelding

Madeliefjes, zoals ze ook op dit immense grasveld staan en niet enkel madeliefjes:

Afbeelding

31.598 kruizen maar liefst op de afbeelding slechts een fractie), een kleine 25 kilometer hier vandaan.
Ik was daar met een dierbare vriendin en op een bepaald moment liep het gigantische veld op en ging op mijn rug in de zon liggen.
Ik keek naar de mooi-weer-wolken en hoorde de vogels fluiten en buiten dat was er een 'doodse stilte' ...

Onder mij bijna 32.000 mensen die eens allemaal een ziel hadden.
Ik kan mijn gevoel van toen niet beschrijven, maar ik weet nog wel dat er een traan uit mijn oog vloeide.
Ongelooflijk wat wij mensen elkaar aandoen ...

Toch voelde ik mij toen 'bevrijd' ...

Gast1

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Gast1 » 07 mei 2020, 09:17

Ik plaatste deze post elders, maar hier vind ik hem ook passen:

We fietsten gisteren in het:'Maasheggenlandschap'
UNESCO heeft de Maasheggen aangewezen als biosfeergebied, sprookjesachtig mooi en het is een van de weinig overgebleven gebieden zoals dat ooit eerder was, vóór de ruilverkaveling.

De Vlinderkapel die dit jaar is opgeleverd, heel bijzonder (voor degene die het bijzonder vindt):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Tammy » 07 mei 2020, 09:38

Wat moet dat bijzonder zijn geweest Gast1 toen je in dat gras lag.
Ik begrijp heel goed wat je moet hebben gevoeld.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Bevrijdingsdag (2020) ...

Bericht door Gast1 » 07 mei 2020, 09:54

Ik dacht daaraan toen ik jou las Tammy ...

Plaats reactie