In het katholieke Zuid-Italië gelooft men uitbundig

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

In het katholieke Zuid-Italië gelooft men uitbundig

Bericht door Tammy » 07 aug 2020, 10:46

Dat ze daar in het zuiden nog zwaar gelovig zijn zag ik bij mijn familie in Napoli.
Wat ik daar zag was voor mij zo vreemd om te zien als ongelovige en voor hun was het onbegrijpelijk dat ik niet in god geloof.
Ik heb maar niet gezegd dat als god wel bestond ik absoluut niks met hem te maken wilde hebben.
Zij zijn gelukkig met wat ze geloven en daar ben ik blij om.
Hieronder een artikel over hoe de Italianen het geloof vieren in het zuiden van het land.

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding

In het katholieke Zuid-Italië gelooft men uitbundig.

Het katholieke geloof is springlevend in Zuid-Italië, zag fotograaf Sanne de Wilde en dat uit zich rond Ferragosto, de Maria Tenhemel-opneming die gevierd wordt op 15 augustus. De processies gaan ook dit jaar, in aangepaste vorm, door.

Processies zijn belangrijk in Italië, zeker processies die in Zuid-Italië worden gehouden en dan vooral de processies die in Zuid-Italië in augustus worden gehouden. Dat merkte Volkskrant-fotograaf Sanne de Wilde toen zij vorig jaar op uitnodiging van fotofestival Phest afreisde naar Puglia, de hak van de Italiaanse laars. Wat ze zag in steden als Locorotondo, Monopoli en San Giovanni Rotondo was pure devotie, bij zowel jong als oud, man als vrouw, rijk als arm. In noord-Italië lopen vooral veel geruisloze katholieken rond die enkel een priester willen op hun begrafenis – je weet immers maar nooit – maar in Zuid-Italiaanse regio’s als Puglia is het geloof juist uitbundig.

Lees verder en bekijk de foto’s via link :

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/ ... n~v393748/

Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie