Leven na de dood: de wetenschapper legt uit wat er WERKELIJK gebeurt als je sterft

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Leven na de dood: de wetenschapper legt uit wat er WERKELIJK gebeurt als je sterft

Bericht door univers » 01 mei 2021, 07:14

Een wereldberoemde arts heeft aan de wereld onthuld hoe het is om te sterven en zegt dat het proces ‘vredig’ en ‘aangenaam’ is.



Dr. Sam Parnia, directeur van onderzoek naar kritieke zorg en reanimatie aan de NYU Langone School of Medicine in New York City, zei dat sterven "zeer comfortabel" is. En de dokter zei dat mensen die een bijna-doodervaring hebben gehad, soms ontmoetingen met overleden familieleden beschrijven, maar benadrukt dat de sensatie geen bewijs is van het hiernamaals. Wat betreft het fysieke proces, vertelde dr. Parnia een recente Oz Talk: “De dood is een proces, het is geen zwart-wit moment. "

Hij voegde eraan toe: “Het uiteindelijke resultaat is dat we een aftrek krijgen van zuurstof die in de hersenen terechtkomt wanneer we op het punt staan ​​te sterven, waardoor onze hersencircuits worden afgesloten en we bewusteloos worden voor de buitenwereld.

"Wanneer het hart stopt, gaan alle levensprocessen uit omdat er geen bloed naar de hersenen, de nieren en de lever gaat en we levenloos en bewegingloos worden en dat is de tijd die doktoren gebruiken om ons een tijd van overlijden te geven."

Maar de dokter, die verschillende studies en boeken heeft geschreven over het onderwerp dood, zei dat er een mentaal proces is, waardoor overlevenden van een bijna-doodervaring weer naar de dood verlangen.

Dr. Parnia, die duizenden patiënten van de rand heeft teruggebracht, zei: “Als we sterven, is die ervaring niet onaangenaam voor de overgrote meerderheid van de mensen. Voor degenen onder ons die van nature sterven, zelfs als we pijn hadden voordat we dood gingen, wordt het proces van de dood erg comfortabel, het is erg zalig, vredig.

Meer :https://www.express.co.uk/news/science/ ... -afterlife
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Leven na de dood: de wetenschapper legt uit wat er WERKELIJK gebeurt als je sterft

Bericht door Fenna » 01 mei 2021, 09:51

Vredig en aangenaam?
De dood zelf vrees ik niet, maar het stadium voorafgaand lijkt mij alles behalve aangenaam en dat hoort er toch echt bij en door die die die zure appel moet je eerst wel heen.
Ik kan mij niet voorstellen dat het moment dat iemand in zijn eigen longvocht verdrinkt, aangenaam is.
En het zijn uiteindelijk allemaal vermoedens die nog nooit een dode heeft bevestigd.

Ik heb ook een aantal maken en BDE gehad, maar wie zegt dat het echt zo gaat als je sterft.
Ik wil het graag geloven, maar 100% zeker weet ik het niet
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Leven na de dood: de wetenschapper legt uit wat er WERKELIJK gebeurt als je sterft

Bericht door univers » 01 mei 2021, 20:40

Vredig en aangenaam?
Is bij iedereen anders.
Ik kan mij niet voorstellen dat het moment dat iemand in zijn eigen longvocht verdrinkt, aangenaam is.
Mijn vader is zo overleden, is geen prettig gezicht, het vocht bereikte zijn hart.

Ik vraag mij af, wanneer je eigenlijk dood verklaard wordt.
Bij mijn vader wad het duidelijk, maar bij mijn nicht was het anders, haar ziel was al overgestoken, de welkomstcomité stond al klaar, maar de hart heeft nog minstens een paar minuten door getikt.
Ze had eindelijk weer een lach op haar gezicht.
Je hoort het ook andersom.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Leven na de dood: de wetenschapper legt uit wat er WERKELIJK gebeurt als je sterft

Bericht door Fenna » 02 mei 2021, 08:01

univers schreef:
01 mei 2021, 20:40
Ik vraag mij af, wanneer je eigenlijk dood verklaard wordt.
Voor een arts is het moment dat je ademhaling en hart er mee stopt, maar ik zie dat toch een beetje anders.
Er kan dan nog voor korte tijd hersenactiviteit zijn en zolang dat nog actief is, ben je mijns inziens nog niet 100% dood.
univers schreef:
01 mei 2021, 20:40
Ze had eindelijk weer een lach op haar gezicht.
Dat hoor je in de meeste gevallen, alsof de overledene vrede vindt.

Sommigen hebben een verbeten gezicht.
Misschien waren ze flauw omdat ze dachten dat ze recht op de hemel hadden een hebben ze de hel gekregen. :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Leven na de dood: de wetenschapper legt uit wat er WERKELIJK gebeurt als je sterft

Bericht door univers » 02 mei 2021, 09:35

Bij haar stonden de ouders haar op te wachten.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie