Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door univers » 05 jan 2022, 23:17

Paus Franciscus heeft woensdag stellen bekritiseerd die geen kinderen willen. „Zo veel stellen hebben geen kinderen omdat er ze geen willen, of ze hebben er maar één, omdat ze er niet meer willen. Maar ze hebben wel twee honden of twee katten”, zei de 85-jarige kerkleider tijdens zijn algemene audiëntie in de audiëntiezaal van het Vaticaan. „Honden en katten nemen de plaats van kinderen in. Ja, ik begrijp het wel, dat zet tot lachen aan, maar dat is de realiteit.”

Op tweede kerstdag heeft het hoofd van de rooms-katholieke kerk van een „demografische winter” gesproken na de publicatie van de opnieuw gedaalde Italiaanse geboortecijfers. „De beschaving wordt steeds ouder en het ontbreekt haar aan menselijkheid wanneer men de rijkdom van het ouderschap verliest”, waarschuwde de Argentijn woensdag. „Een land zonder kinderen lijdt. Waar men ook ter wereld leeft en huwt, men moet eraan denken kinderen te hebben.”

„Kinderen langs natuurlijke weg of via adoptie krijgen is wel een risico, maar er geen hebben is nog riskanter”, aldus Franciscus.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door univers » 05 jan 2022, 23:24

De pot verwijt de ketel, dat hij zwart ziet. :mrgreen:
Hoeveel heeft hij er rondlopen ?

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Fenna » 06 jan 2022, 09:20

Wat bemoeit hij zich mee?
Als mensen om wat voor reden geen kinderen willen, moeten zij dat zelf uitmaken en niet door een kerkleider dat laten dicteren.
Kinderen moeten gewenst zijn.

Wij zeggen wel eens dat de islam 1400 jaar lang is stil blijven staan, maar dat is de paus blijkbaar ook.
In de middeleeuwen predikten de kerken dat men grote kinderschares moest nemen omdat dit Gods wil was, maar dat was vooral om zich te verzekeren van aanhang met als gevolg grote armoede en ziekte onder de mensen want al die kinderen moesten ook gevoed worden.
En als de kinderen dan niet braaf in de pas liepen volgens de regels van het geloof, dan gingen ze naar tuchtscholen met alle gevolgen van dien.
Denk aan de massagraven bij katholieke tuchtscholen.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Tammy » 06 jan 2022, 09:41

„Zo veel stellen hebben geen kinderen omdat er ze geen willen, of ze hebben er maar één, omdat ze er niet meer willen.
Ik heb maar 1 kind en niemand vertelt mij dat ik er meer had moeten hebben.
„Een land zonder kinderen lijdt. Waar men ook ter wereld leeft en huwt, men moet eraan denken kinderen te hebben.”
Een land met religie lijdt , wan er worden veel ongewenste kinderen geboren omdat anticonceptie is verboden voor religieuze mensen volgens deze meneer.
En abortus ook.

Hij heeft het ook over beschaving en het ontbreken van menselijkheid zonder kinderen ?
Hij kan beter denken aan wat religie heeft verwoest in miljarden levens door de eeuwen heen .
Ook nu heerst er een religie die rechtstreeks uit de middeleeuwen komt en voor veel vrouwen weinig menselijkheid kent alsook vele anderen.

En dat alles voor iets wat niet bestaat.
De menselijke beschaving is er nog lang niet.

De dag dat het Vaticaan word opgeheven trek ik de beste fles wijn open die er bestaat.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door univers » 06 jan 2022, 09:50

De dag dat het Vaticaan word opgeheven trek ik de beste fles wijn open die er bestaat.
Ik een fles whisky. :cheers:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Fenna » 06 jan 2022, 10:19

Tammy schreef:
06 jan 2022, 09:41
De dag dat het Vaticaan word opgeheven trek ik de beste fles wijn open die er bestaat.
En ik een biertje. 🍺
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Tammy » 06 jan 2022, 10:34

Ok dan koop ik er nog een pak borrelnoten bij , hebben we allemaal een leuke dag. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door univers » 06 jan 2022, 10:39

Ok dan koop ik er nog een pak borrelnoten bij ,
Heb geen tanden. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Tammy » 06 jan 2022, 10:45

Ik zal ze malen voor jou. *1*

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door univers » 06 jan 2022, 10:50

Voorkauwen is ook goed. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Tammy » 06 jan 2022, 10:57

Nee ik ben geen koe. :mrgreen:

En nou weer over naar de Paus. :fun:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door univers » 06 jan 2022, 11:02

Wat is het verschil, tussen de rokken van de paus en een non.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door Fenna » 06 jan 2022, 11:08

univers schreef:
06 jan 2022, 10:39

Heb geen tanden. :mrgreen:
Je kan er ook op sabbelen, alleen die pinda word een dingetje :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Fenna op 06 jan 2022, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Paus bekritiseert stellen zonder kinderwens: ’Maar hebben wel twee honden of twee katten’

Bericht door taigitu » 06 jan 2022, 12:12

Minder kinderen in een land....... Nee, minder kinderen tot hun beschikking.
En met hun bedoel ik 'het personeel van de katholieke kerk' onder andere.
De kinderen die geboren worden en gedoopt zijn door de katholieke kerk
zijn 'eigendom' van de kerk. Dus minder kinderen.... wordt ook de 'spoeling' dunner
in het gebruik van kinderen. En dat wordt niet gewaardeerd.

Ik ben katholiek gedoopt alhoewel geen actief lid. Mijn doop was een gebaar van dankbaarheid
naar een echtpaar die wel gelovig waren. Een bijzonder gebaar.
Maar toen in de jaren 80-90 naar buiten kwam hoeveel kinderen misbruikt waren door het
personeel van de kerk wilde ik daar beslist niet bij horen. Ik wilde (ook op papier) geen lid meer zijn
van die gemeenschap, ik walgde van ze. En de daders kwamen er meestal zonder straf vanaf.
Ze verhuisde vaak alleen naar een ander dorp of stad. Ze 'verdwenen'.....?

Ik heb toen schriftelijk bij de kerk, waar ik ingeschreven stond, mijn lidmaatschap opgezegd.
Nou... je uitschrijven uit die kerk dat kon. Maar verder kon ik het vergeten. Ik was gedoopt
en door deze ceremonie bleef ik 'eigendom' van god, dus in feite van de katholieke kerk.
Uitschrijven was/is onmogelijk. Ik ben daar nog steeds nijdig over omdat het macht geeft over
zo vele mensen en op diverse niveaus onwenselijk is. Zeker vroeger, met die vele hechte gemeenschappen
(die ook nu nog actief leefwijzen afdwingen) en de afschuwelijk daden van god's grondpersoneel die
nog vaak ongestraft plaats vinden.

En als er minder kinderen worden geboren..... hoop ik dat ze zichzelf niet gaan 'troosten' met dieren.

Afbeelding

Ex-paus Benedictus: misbruik in de kerk is de schuld van de seksuele revolutie

Paus Benedictus XVI is met pensioen, maar hij is nu het middelpunt van een rel in de katholieke kerk.
De Duitser heeft een ​​essay gepubliceerd in conservatieve Duitse media waarin hij het seksueel misbruik binnen de katholieke kerk wijt
aan de seksuele revolutie van de jaren zestig en te strenge kerkwetten die homoseksuele priesters beschermden.

11-04-19

Critici vinden zijn analyse totaal onverantwoord, catastrofaal zelfs, omdat hij zijn opvolger ermee voor de voeten loopt.
Paus Franciscus probeert de kerk uit de misbruik-crisis te leiden.

,,Waarom bereikte pedofilie zulke proporties? Uiteindelijk is de reden hiervoor de afwezigheid van God”, schrijft Benedictus
in het essay van 6000 woorden dat vandaag in het Duitse maandblad Klerusblatt, het Catholic News Agency en andere
conservatieve media werd gepubliceerd. Volgens Benedictus ligt de kiem van het misbruik begin jaren '60. In die tijd werd,
ook in zijn deelstaat Beieren, seks in films steeds gewoner. Die vrije moraal pakte niet goed uit voor de moraal in de kerk, denkt hij.
Benedictus zag de vorming van ‘homoseksuele kliekjes’ in seminaries ‘die min of meer openlijk handelden en het klimaat aanzienlijk veranderden’.

Link naar het hele artikel:
https://www.ad.nl/buitenland/ex-paus-be ... ~a5c51bab/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie