Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door univers » 25 jul 2022, 14:01

Volgens ooggetuigen demonstreerde een man genaamd Jezus Christus zijn macht over de dood. Ze vertellen ons dat Jezus, nadat hij aan een kruis stierf en werd begraven, op de derde dag plotseling levend aan hen verscheen. Daarna werd hij gezien door andere volgers, waaronder 500 mensen bij een enkele gelegenheid.

Al snel verspreidde het woord zich overal dat Jezus uit de dood was opgestaan. Maar zou de opstanding van Jezus gewoon een 2000 jaar oude legende kunnen zijn? Of is het gebaseerd op verifieerbaar historisch bewijs?

Als Jezus niet uit de dood zou opstaan, zou het fundament voor het christelijk geloof voor altijd vernietigd worden.

Jezus voorspelt zijn eigen dood en opstanding
Zevenhonderd jaar voor Christus had de profeet Jesaja geschreven over een toekomstige Messias, die zou lijden en sterven voor onze zonden, maar later weer tot leven zou worden gewekt.

In navolging van de profetie in Jesaja 53 beweerde Jezus dat hij de Messias was die zou worden verraden, gearresteerd, veroordeeld, bespuugd, gegeseld en gedood. Maar dan drie dagen later zou hij weer tot leven komen. (Zie Markus 10:33).

Alles wat Jezus leerde en beweerde, hing af van zijn opstanding uit de dood. Als Jezus niet zou opstaan ​​zoals hij beloofde, zou zijn boodschap van vergeving en hoop op eeuwig leven zinloos zijn. Jezus stelde zijn woorden aan de ultieme test van de waarheid.

Bijbelgeleerde Wilbur Smith legt uit: "Toen hij zei dat Hij zou opstaan ​​uit de dood, de derde dag nadat Hij gekruisigd was, zei Hij iets dat alleen een dwaas zou durven zeggen als Hij de toewijding van enige discipelen verwachtte - tenzij Hij er zeker van was dat Hij zou stijgen.” [1]

Dus wat gebeurde er?, meer : https://y-jesus.com/lp/6-jesus-rise-dea ... gKY9_D_BwE
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door Fenna » 25 jul 2022, 14:19

Dit geloof je toch niet hè?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door univers » 25 jul 2022, 14:26

Geloof jij in sprookjes ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door Osiris » 25 jul 2022, 14:55

Geloof wel in metafysische symboliek .
Als iemand overlijd kan de ziel/bewustzijn zich tijdelijk nog wel manifesteren .
Hoe vaak hoor je niet dat iemand nog contact kan maken met de overledene ?
Of manifestaties via elektriciteit, onverklaarbare dingen met lampen of radio/tv.

Nadat Jezus was 'opgestaan ' werd hij tijdelijk in een andere 'aardse ' gedaante bij zijn graf gezien en herkend.
Bij reincarnatie komt onze ziel/bewustzijn in een ander omhulsel ( lichaam ) weer terug.
En word vaak ook herkend als soulmate of tweelingziel door iemand die een leven eerder met deze ziel gedeeld heeft.

We noemen dit vaak ' liefde op het eerste gezicht ' , maar in werkelijkheid word de ziel/bewustzijn herkend uit het eerdere contact.

Dus vermoedt dat je het in die context moet zien, net als het hele lijdensweg verhaal en kruisiging.
Bij sommige ayuahasca trips ervaren mensen dat ze op een gegeven moment gepijnigd worden, uit elkaar getrokken,talloze keren doorboord met scherpe objecten.
Het teken dat ze tot sjamaan/medicijnman/magier uitverkoren zijn.
Jezus dus ook.

Ook het levensjaar waarop Jezus stierf aan het kruis ( symbool voor leven/levens net als de ankh ) is symboliek, 33, het hoogste meestergetal/trilling oftewel zogenaamde christusbewustzijn.
Het hoogst haalbare bewustzijn , pas na opoffering van al het aardse ( waar het lichaam aan toebehoort ) is er de zogenaamde verlossing/verlichting.
Waarna je naar de hogere regionen gebracht word ( in christendom zullen engelen gebruikt worden , in Egyptische een vogel/Horus ?, iets met vleugels i.i.g. ).

Lees tussen de regels door, zoals met zo veel uit het christendom/bijbel .
Veel is symboliek,astrologie,astronomie en esoterie :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door univers » 25 jul 2022, 14:56

Afbeelding

Als dit waar is, hoef je geen lichamelijke oefeningen meer te doen. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door Osiris » 25 jul 2022, 15:05

univers schreef:
25 jul 2022, 14:56
Afbeelding

Als dit waar is, hoef je geen lichamelijke oefeningen meer te doen. :mrgreen:
In omgekeerde volgorde kennen we dit als symboliek dus ook :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door Fenna » 25 jul 2022, 16:48

univers schreef:
25 jul 2022, 14:26
Geloof jij in sprookjes ?
Nope.
Jij?
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door taigitu » 25 jul 2022, 18:42

Osiris schreef:
25 jul 2022, 14:55
Geloof wel in metafysische symboliek .
Als iemand overlijd kan de ziel/bewustzijn zich tijdelijk nog wel manifesteren .
Hoe vaak hoor je niet dat iemand nog contact kan maken met de overledene ?
Of manifestaties via elektriciteit, onverklaarbare dingen met lampen of radio/tv.
Alles wat IS, is trilling/frequentie. Wat we tijdens ons leven allemaal doen en beleven is niet verdwenen als we zijn overleden.
Alles wat is is trilling, een frequentie en blijft aanwezig in de kosmos. Je kan het vergelijken met het fenomeen van dat
je aan iemand loopt te denken, voor wel/of niet een bepaalde reden, en die persoon belt ineens....
Het overkomt bijna iedereen wel eens. Op dat moment ben je onbewust op een bepaalde frequentie aan het zenden en de andere
persoon, aan wie je dacht, is de ontvanger en reageert met naar jou te bellen. Dit soort ervaringen kunnen heel heftig zijn.
In de kosmos blijft alles aanwezig. Het verandert alleen van vorm. De mens verandert van vorm, maar alles van en uit zijn leven
blijft aanwezig in de vorm van frequenties. En aangezien wij zender en ontvanger zijn kan er een contact ontstaan.
Zo gebeurt het mij af en toe dat ik iets zeg tegen iemand, waarvan ik dan zelf schrik omdat het bv. nogal heftig kan is.
Dat is niet mijn bedoeling, ik flap het er dan zo uit, zonder dat het door mijn 'denkraam' is gegaan., anders had ik dat nooit gezegd.
Ik zei 'hij zal je nog verrassen"... Die persoon tegen wie ik dat zei, was onderweg naar een familielid in het buitenland, en die in coma lag.
Het was zogezegd een aflopende zaak. Ik bood mijn excuses aan.... Maar er gebeurde iets bijzonders. Toen het familielid bij het bed van
de patiënt kwam en even bij hem ging zitten, reageerde de patiënt omdat er signalen van de aangesloten apparatuur dit doorgaven.
Hoe liep het af..... De patiënt (mijn oom die ik nauwelijks kende) werd beter en ging naar huis. Daar heeft hij (helaas maar) 3 maanden
doorgebracht en is toen alsnog overleden. Ik was nadat dit allemaal was gebeurt een poosje goed in de war.
Nu weet ik dat wat ik, zonder nadenken of iets, ineens eruit flap moet laten zijn wat het is. Ik merk het wel/niet of het iets belangrijks is.

Over metafysica via de link:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Metafysica

Wat ook heel bijzonder is dat er kinderen zijn die zich een vorig leven herinneren.
Je zou dus kunnen zeggen dat de mens die aan het overlijden is, en de baby die nog moet
worden geboren, of op het moment van de geboorte, een energie-pakket overneemt
van de persoon die overlijd. Zoals hieronder staat beschreven, en wat vooral dominant is
in deze incarnatie voor het kind.
Zo zie je dat er nog zoveel te ontdekken en te beleven is over de mens en de kosmos.

Nieuwe Nederlandse gevallen van kinderen met herinneringen aan een vorig leven

door Stichting Athanasia

De laatste jaren heeft Stichting Athanasia actief gespeurd naar jonge kinderen met spontane uitspraken over een vroegere incarnatie. Zulke kinderen komen overal ter wereld voor en hun herinneringen vormen voor ons het belangrijkste wetenschappelijke argument voor het bestaan van reïncarnatie. De voornaamste westerse onderzoeker op dit gebied, als het ware de nestor van dit type reïncarnatieonderzoek, is Dr. Ian Stevenson van de Universiteit van Virginia te Charlottesville. Hij verzamelde ongeveer drieduizend gevallen van dit type (Stevenson, 1987) en inspireerde ook Stichting Athanasia om er onderzoek naar te doen (Rivas, 2000, 2003, 2004).
In dit artikel zullen we kort stilstaan bij drie tamelijk recente Nederlandse gevallen.

Eerste geval: Brian
Moeder Chantal P. schreef ons de volgende brief:
'Mijn zoontje heet Brian en is nu bijna vier jaar. Brian heeft een hekel aan het rijden op de autobaan. Toen we voor de eerste keer op de autobaan reden, was er nog niets aan de hand, maar toen ik de tweede keer de afslag naar de autobaan nam, raakte hij helemaal in paniek en schreeuwde dat hij niet op de autobaan wilde rijden. In eerste instantie dacht ik dat hij zijn zin wou doordrijven, maar hij was echt panisch. Ik heb er eigenlijk niet op gereageerd en dacht dat het wel zou overgaan. Maar iedere keer als we de autobaan wilde nemen dan begon het weer. Toen ben ik eens gaan vragen hoe het kwam dat hij zich zo voelde. Hij vertelde dat hij erg bang was en zei dat ik voorzichtig moest zijn en dat ik als ik lichten op mij af zag komen, deze dan moest ontwijken (hij zei het natuurlijk niet letterlijk op deze manier, maar in de bewoording van een kind van bijna 4). Ik vroeg hem of hij dit al eens had meegemaakt. Hij zei: "Ja, vroeger..." Toen ik hem vroeg of hij alleen was, zei hij: "Nee, met zo'n vieren." Na wat doorvragen heb ik het verhaal als volgt geïnterpreteerd. Hij was 's avonds met twee vrienden en een vriendin in de auto op weg om ergens naar toe te gaan, toen er een spookrijder op hen afkwam. Hij is hierbij verongelukt. Ik heb heel sterk het gevoel dat dit een ervaring uit zijn vorig leven is geweest. Tegenwoordig mijden we de autobaan dus zoveel mogelijk en rijden we binnendoor. Brian is hier in ieder geval erg blij mee.'
Chantal vertelde ons dat haar man dit kon bevestigen, omdat hij deze gedraging van Brian ook altijd meemaakte. Ze beschreef op ons verzoek nog preciezer hoe Brian zich had gedragen:
'Brian: Mama, je moet niet op de autobaan gaan rijden (overstuur en bijna huilend)
Ik: Brian, stel je niet zo aan...
Brian: Nee, nee, nee! (overstuur)
Ik: Waarom wil je dit niet?
Brian: Dat wil ik niet.
Ik (omdat ik angst in zijn stem hoorde): Ben je soms bang? (we reden toen al op de autobaan)
Brian: Ja, ik vind het niet leuk!
Ik: Is er soms iets gebeurd waarom je het niet leuk vindt?
Brian: Ja, je moet voorzichtig zijn en niet te hard rijden
Ik: Wat kun je je dan herinneren?
Brian: Je moet uitkijken voor de lichtjes
Ik: Bedoel je lichtjes van de auto... de koplampen?
Brian: Ja, die komen naar je toe en dan ga je dood! (redelijk overstuur)
Ik: Toen die lichtjes op je afkwamen ging je toen botsen?
Brian: Ja!! En toen was ik dood, en als jij niet uitkijkt, ga ik weer dood!!!!
Ik: Was je alleen toen dit gebeurde?
Brian: Nee, met 4
Ik: Ging je ergens naar toe met je vrienden toen dit gebeurde?
Brian: Ja, met 2 jongetjes en een meisje
Ik: Ik kan me voorstellen dat dit heel erg eng voor je is. Mama zal erg voorzichtig zijn en goed uitkijken en voortaan zoveel mogelijk binnendoor rijden, oké?
Brian (nu redelijk rustig): Ja, graag...
(Tot zover de dialoog, het staat nog in mijn geheugen gegrift en nu ik erop terugkijk moet ik zeggen dat hij het erg duidelijk heeft verteld voor zijn leeftijd.)'
Ze voegt hier nog aan toe:
'Soms moet ik noodgedwongen toch nog over een autobaan rijden. Van tevoren verzeker ik hem dan dat ik voorzichtig zal zijn. De ene keer kan hij er heel goed tegen, de andere keer heeft hij weer veel angst. Door met hem te praten en hem gerust te stellen kan hij zich redelijk ontspannen tijdens zo'n rit, maar het is zielig om te zien hoe moeilijk het soms voor hem is... Bij de bovenstaande dialoog/gesprek is mijn man niet aanwezig geweest, maar hij kan wel de angst bevestigen, want ook tegen mijn man zegt Brian altijd dat hij niet over de autobaan wil rijden, en ook hij rijdt altijd binnendoor. Ik weet zeker dat als we Brian weer hierover zouden aanspreken hij hetzelfde verhaal zou vertellen.'


Lees verder via de linl: https://www.titusrivas.nl/public/articles/read/416
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Is Jezus opgestaan ​​uit de dood?

Bericht door Osiris » 25 jul 2022, 21:44

Mee eens Taigitu.
Kinderen zijn , ik geloof , tot een jaar of 7 nog het meest ontvankelijk en herinneren dan nog veel van vorig leven.
Ook vaak het zogenaamde 'imaginairy friends ' gebeuren, wat niet altijd even zuiver is.
Omdat entiteiten de nog wagenwijde open geesten binnen kunnen dringen,ook wel lifters genoemd.
Deze ' dolende zielen' willen hun verbinding terug met het aardse materiele aspect, via die kinderen.
Kunnen dan de nog kwetsbare persoonlijkheid overnemen en totaal veranderen ( soort van bezetenheid ).

Dit soort dingen gebeuren totdat fontanellen volledig dichtgegroeid zijn, dan word die 'antenne ' minder ontvankelijk.
Uitzonderingen daargelaten .
Maar ook vroegtijdige conditioneringen van ouders kunnen het proces eerder stoppen .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie