Christelijk en homosexueel

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Sytse

Christelijk en homosexueel

Bericht door Sytse » 30 jun 2006, 19:33

Hé, hallo,
ik zag nog geen homo textje staan..dus ik dacht zet ik dat er even bij..
ik ben gewoon gelovig..en homosexueel..wat is daar verkeerd aan? Weinig..de personen die de bijbel geschreven hebben..die wisten niet wat homosexualteit was/zou kunnen zijn, dat het een geaardheid is, is pas ontdekt in de 20e eeuw! zij dachten aan Homosexuele handelingen(die worden alleen beschreven in de bijbel(leviticus) ) door heterosexuele personen..in de bijbel..(leviticus) staat ook..dat mensen geen varkens zullen eten..doet iedereen..geen frikandellen..ziet er lekker uit..mag niet..doet ook iedereen..en de mens is gemaakt naar het evenbeeld van god..dus wat zegt dat over god? Als iets pure liefde is..wat is er dan verkeerd aan? juist..dat zijn allemaal vragen die door mijn hoofd dwalen..mischien heeft een van jullie daar een andwoord op?
xXx syts

Missy

Re: Christelijk en homosexueel

Bericht door Missy » 30 jun 2006, 19:37

Nou ik ben het helemaal met je eens... tuurlijk kan dat wel die vragen blijf je altijd houden.. bedoel hoeveel homosexuelen zijn er heeel veel.. en ze zijn allemaal gelukkig.. GOD acceteerd iedereen zoals hij is.. !!

Kiss!!

MMe

Bericht door MMe » 30 jun 2006, 19:41

Dat vind ik ook wel, God houd van alle mensen man of vrouw en alles wat er tussenin zit, het geloof wat nu is is wat mensen ervan gemaakt hebben, ik weet zeker dat als Jezus weer hier op aarde komt er veel zal veranderen :wink:

The Return

Bericht door The Return » 30 jun 2006, 19:54


The Return

Bericht door The Return » 30 jun 2006, 20:03

Je argumentatie is natuurlijk om je geaardheid in verhouding tot de bijbel goed te praten. Wel zonde niet, dat je telkens dat praatje erbij moet houden om je nog enigzins tussen je medechristenen te wringen?
Verder staat er in de bijbel steeds een verwijzing naar het homo zijn waar er niet altijd duidelijk in staat hoe men of eigenlijk God over denkt.

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 30 jun 2006, 20:39

mooi gezegt sytse

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 30 jun 2006, 20:56

Ik heb geen problemen met homoseksualiteit zolang mensen met een andere voorkeur hiermee niet mee te koop lopen en verder denk ik ook dat God het geen enkel probleem vindt ondanks dat de mens geschapen is om zich voor te planten. De liefde kent (bijna) geen grenzen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 01 jul 2006, 12:03

Ik geloof niet in god, dus kan ik hier niet over meepraten.
Wel wil ik zeggen dat homosexualiteit voor mij een normaal verschijnsel is, net als hetero`s.
Het draait allemaal om de liefde, dat is het enigste dat telt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Sytse

dus!

Bericht door Sytse » 01 jul 2006, 16:10

The Return schreef:Je argumentatie is natuurlijk om je geaardheid in verhouding tot de bijbel goed te praten. Wel zonde niet, dat je telkens dat praatje erbij moet houden om je nog enigzins tussen je medechristenen te wringen?
Verder staat er in de bijbel steeds een verwijzing naar het homo zijn waar er niet altijd duidelijk in staat hoe men of eigenlijk God over denkt.
in de bijbel staat: Als een man gemeenschap heeft met een ander manspersoon, dan heeft hij ene gruwel begaan.

het staat er dus wel in..

The Return

Bericht door The Return » 01 jul 2006, 17:23

Das de mening van de schrijver. Kan je me ook het hoofdstuk plus vers geven? Als ex-christen kan ik mij wel bijbelpassages herinneren waar er iets over homo's werd gezegd maar dat was van zulke vaagheid. Want in mijn herinnering is het slechts de mening van de schrijver maar heeft God er zelf nooit iets over 'gezegd'.

brown-eyed-girl

Re: dus!

Bericht door brown-eyed-girl » 02 jul 2006, 13:34

Sytse schreef:
The Return schreef:Je argumentatie is natuurlijk om je geaardheid in verhouding tot de bijbel goed te praten. Wel zonde niet, dat je telkens dat praatje erbij moet houden om je nog enigzins tussen je medechristenen te wringen?
Verder staat er in de bijbel steeds een verwijzing naar het homo zijn waar er niet altijd duidelijk in staat hoe men of eigenlijk God over denkt.
in de bijbel staat: Als een man gemeenschap heeft met een ander manspersoon, dan heeft hij ene gruwel begaan.

het staat er dus wel in..
ik dacht dat god (als hij bestaat) van alle mensen houd zoals ze zijn...dat lijkt er dan niet echt op als ik dat zo lees..

The Return

Bericht door The Return » 02 jul 2006, 17:04

God houd ook niet van jou BEG, je weet toch...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: dus!

Bericht door MetalPig » 02 jul 2006, 19:18

brown-eyed-girl schreef:
Sytse schreef:in de bijbel staat: Als een man gemeenschap heeft met een ander manspersoon, dan heeft hij ene gruwel begaan.
het staat er dus wel in..
ik dacht dat god (als hij bestaat) van alle mensen houd zoals ze zijn...dat lijkt er dan niet echt op als ik dat zo lees..
Dat is het verschil tussen de God uit het Oude testament (God V1.0) en die uit het Nieuwe Testament (God V2.0).
God V1.0 haat iedereen die hem niet aanbidt of zijn regels niet volgt. God V2.0 is liefde.

darknes

Bericht door darknes » 05 jul 2006, 21:16

ik ben zelf ook nirt christelijk maar ik vind ook dat iedereen mag zijn wat hij wil is die persoon nou lesbi homo bi of hetro hrt moet allemaal kunnen ik vind dat ook overgeloven en zulk soort dingen ik vind het jammert hoe sommigen hierop reageren bij ons op school zit ook een homo je wilt niet weten hoe hij gepest word heb echt medelijden met hem en hij zit nog maar in klas 1 en hij durft het te zeggen dat is echt moedig en dat vind ik dan ook van jouw dat je dat zomaar durft te zeggen

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 06 jul 2006, 12:11

The Return schreef:God houd ook niet van jou BEG, je weet toch...
nee, wie wel... :cry:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 06 jul 2006, 18:54

brown-eyed-girl schreef:
The Return schreef:God houd ook niet van jou BEG, je weet toch...
nee, wie wel... :cry:
Offtopic: Ikke en dat weet je best :) .

Ontopic.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 06 jul 2006, 18:55

Ooh wat lief! :D


ontopic :mrgreen: ............

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Sytse

hey

Bericht door Sytse » 13 jul 2006, 18:34

kijk..dat vind ikdan belachelijk..dat mensen er om gepest worden..tuurlijk..ik krijg ook wel eens het woord homo naar me toegegooid..dan zeg ik gewoon hetero! maar ja..iedereen is wie hij is..enlaat iedereen gewoon in zijn/haar waarde.

Ravertje

Bericht door Ravertje » 13 jul 2006, 18:37

Sytse Homo is geen scheldwoord :roll: :roll:
Ze weten dat je het bent als ze nou zeiden gay to the bone gast dat was iets anders

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 13 jul 2006, 18:44

Homo is inderdaad geen scheldwoord, flikker wel.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie