Ophef om kerststal in Italië omdat Jezus twee moeders heeft: ‘Waar is Jozef naartoe?’

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80666
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Ophef om kerststal in Italië omdat Jezus twee moeders heeft: ‘Waar is Jozef naartoe?’

Bericht door Tammy » 25 dec 2023, 10:58

Afbeelding
Ophef om kerststal in Italië omdat Jezus twee moeders heeft.

Ophef om kerststal in Italië omdat Jezus twee moeders heeft: ‘Waar is Jozef naartoe?’

In het Italiaanse gehucht Capocastello di Mercogliano in de provincie Avellino, niet ver van Napels, staan bij de kerststal twee moeders naast Jezus in plaats van Maria en Jozef. Priester Vitaliano della Sala wil laten zien dat er verschillende soorten gezinnen en families kunnen zijn, naast het traditionele gezin. Maar dat heeft tot woede geleid onder conservatieve katholieken en politici in Italië.

Lees verder via link :

https://www.ad.nl/buitenland/ophef-om-k ... ~a31ce954/

>>>>>>>>>>>>>>>>>

Tsja dit moet je ook niet doen he ? :mrgreen:
Waarom moet alles veranderd worden ?
Gewoon een vader en moeder bij Jesus plaatsen in die kerststal.

Ik zie dat deze priester dit heeft gedaan in de buurt van Napoli ?
Geloof me als er ergens zwaar gelovige mensen wonen in Italia is het Napoli en omgeving.
Mijn familie heeft notabene een Mariabeeld compleet met lampjes om haar hoofd in de hal van het huis staan en bij de meterkast, zodat Maria de meterkast kan beschermen tegen blikseminslag.

Ooh ja en ze zijn super bijgelovig in Napoli.
Hangen rode pepers notabene in de auto om het onheil af te zweren.

Dus ik zou zeggen, hoepel op met je twee moeders bij dat Jezus gebeuren. :mrgreen:
En dat zeg ik als super ongelovige maar sommige zaken moet je met rust laten.

Ciao bella Italia e Buon Natale. :kerstmuts:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie