jehova getuigen is een sekte???!!!!

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
P.R.A. Agent Michael

jehova getuigen is een sekte???!!!!

Bericht door P.R.A. Agent Michael » 30 sep 2006, 22:49

Ik heb een ex-schoonmoeder die een jehova getuigen is nou bleef ze toen zo tegen me aanpraten over de zaal en over hun bijbel en hun geloof dat ik maar is een kijkje ben gaan nemen in de zaal.
Wat ik zag leek erg veel op een sekte er zaten bijna allemaal mensen die iets hadden met hun uiterlijk zoals hele dikke mensen,mensen met brandwonden,een geestelijke handicap,of mensen die een afwijking hadden.
Met andere woorden mensen die makkelijk over te praten zijn omdat ze zich niet thuis voelen in onze maatschappij.
En ze noemen zich allemaal broeders en zusters van elkaar en mensen (zoals ons) van "buitenaf" demonisch!!
Ze hebben ook regels ze mogen bijv. geen horror of SF films kijken dus the x-files zit er niet voor ze in "lol".
Als ze vloeken,roken,alcohol drinken,een jointje roken,ruzie maken met een broeder of zuster enz.. dan krijgen ze straf!! ze krijgen dan bezoek van de "ouderlingen" zei leggen dan een straf op bijv. niet mogen antwoorden op vragen die worden gesteld in de zaal voor een bepaalde tijd of zelfs niet naar de zaal mogen komen voor een week bijv.
En als je seks hebt voor het huwelijk of je gaat vreemd wordt je zelfs uitgesloten!! dit betekend dat je geen jehova getuigen meer bent en dat je zo genoemde "broeders en zusters" niet meer met je praten of je uberhaud nog aankijken.
Je bent dan weer een werelds figuur! Demonisch dus!!

Na mijn idee is dat toch echt een sekte! graag wil ik jullie mening horen.
we gaan het hele jehova nog onderzoeken dus: To Be Contuned.....

Maan

Re: jehova getuigen is een sekte???!!!!

Bericht door Maan » 01 okt 2006, 10:03

P.R.A. Agent Michael schreef:Wat ik zag leek erg veel op een sekte er zaten bijna allemaal mensen die iets hadden met hun uiterlijk zoals hele dikke mensen,mensen met brandwonden,een geestelijke handicap,of mensen die een afwijking hadden.
Met andere mensen die makkelijk over te praten zijn omdat ze zich niet thuis voelen in onze maatschappij.
Dit moet ik toch tegenspreken. Misschien dat het zo is in de gemeente van je moeder, maar dit is niet overal het geval hoor. Er zijn ook jehovah's getuigen die volledig gezond zijn. Het merendeel waarschijnlijk zelfs. En is het niet zo dat alle kerkgangers van iedere religie zich niet thuisvoelen in de maatschappij, waardoor ze een 'clubje' opzoeken waar ze zich wel thuisvoelen?

Voor een buitenstaander klinkt het idd vrij extreem, het broeder en zuster gedoe. Kinderen in de gemeenten, spreken ouderen ook aan met ome en tante. En vrouwen hebben niet dezelfde rechten als mannen.
Maar dit komt in een hoop religies voor, hierdoor is het niet automatisch een gevaarlijke sekte.

Om iemand zich thuis te laten voelen, en een gevoel van saamhorigheid te creeeren, zijn zulke termen een goede oplossing. Een gevoel van wij tegen de rest van de wereld. Mensen die geen jehovah's getuige zijn worden trouwens bestempeld als werelds en niet als demonisch.

Het enige echt gevaarlijke aan de leer van deze jg's, is dat ze bloedtransfusies moeten weigeren in iedere omstandigheid.
Dus laten ze hun kinderen gewoon doodgaan, als ze een bloedtransfusie nodig hebben.

En uitgesloten worden? Och als je je niet aan hun leer wilt houden is het ook niet erg dat ze geen contat meer met je mogen hebben toch? Ben je er mooi vanaf.

Tot slot, er zijn in iedere religie extremisten te vinden, en de ene jg is de ander niet.
Het is idd een sekte, maar dan wel in de theoretische zin van het woord. Het is geen geregistreerde religie. Maar gevaarlijk, en de moeite waard van het onderzoeken? Nah, er lopen veel gevaarlijkere lui rond op deze wereld.

Liefs Maan

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 01 okt 2006, 14:46

Jehova gemeenschap is een sekte.
En ik word doodmoe van ze.
Er is een tijd geweest dat ze me constant lastig vielen in het weekend.
Ik ben een beleefd mens maar toen werd ik het zat.

Toen ze voor de zoveelste keer vroegen of ik in god geloofde zei ik nee, om vervolgens er meteen achteraan te zeggen dat ik zijn nek omdraai als ik het mis had en hem zou tegen komen.
Van zulke antwoorden raken ze van slag.
Vooral als je ook nog over ufo`s en buitenaardsen begint, ze zitten echt met een bek vol tanden.


Sektes zijn in die zin gevaarlijk dat mensen gehersenspoeld worden.
Mooi voorbeeld is de Jim Jones sekte jaren geleden.
Op een paar na pleegde iedereen zelfmoord.
Jones deed dat ook en riep zijn volgelingen op om hem te volgen.

Jehova getuigen behoren tot een minder gevaarlijke sekte, maar ze worden gehersenspoeld, dus blijft het oppassen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

MMe

Bericht door MMe » 01 okt 2006, 15:03

Ik moet er ook niets van hebben van jg's, ze komen wel eens aan de deur en dan geven ze een blaadje over het geloof en dan beloven ze een tijdje daarna weer terug te komen om het dan te bespreken en of ik het wel gelezen heb maar ze komen gewoon niet :shock: .
Ik vind het wel eng gedoe na wat ik gelezen heb in dit topic, ik wist niet dat ze ook een communnie hadden, ik ken ze eigenlijk alleen van het werk dat ze in de grote steden doen met junkies en dakloze en dat vind ik dan wel weer goed :wink: .
Wij hadden vroeger een mopje, waarom dragen ze een hoed met een rood randje, dat is om aan te geven hoever je ze onder water moet houden :lol: .
Ik ga me zeker niet bekeren tot de jg's of andere katholike bewegingen en ik denk dat ik mijn geloof maar beperk tot mijn bed, want daar beleef ik het meeste geloof 8)
Laatst gewijzigd door MMe op 01 okt 2006, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Animal

Bericht door Animal » 01 okt 2006, 19:02

Elke geloofsgemeenschap is een sekte.

Ze moeten allemaal verboden worden.

The Return

Bericht door The Return » 01 okt 2006, 20:57

Om mijzelf maar eens te quoten:
Religion is the romantic version of stupidity.

Animal

Bericht door Animal » 01 okt 2006, 21:49

Erg mooie Quote Return.

P.R.A. Agent Michael

Bericht door P.R.A. Agent Michael » 02 okt 2006, 11:52

ik ben het met je eens tammy ze worden zeker gehersenspoeld!!
gevaarlijk zijn ze niet echt (nog niet tenminste) alleen voor mensen die er gevoelig voor zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 02 okt 2006, 13:00

Juist P.R.A. Agent Michael :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Anet

Bericht door Anet » 02 okt 2006, 16:26

Dat is toch met iedere religie? :roll:

The Return

Bericht door The Return » 02 okt 2006, 18:25

Niet alleen religie, elke vorm van moraliteit is een gevaar voor maatschappij als het gaat om extremisme.

Anet

Bericht door Anet » 02 okt 2006, 18:27

Dat is inderdaad zo.

The Return

Bericht door The Return » 02 okt 2006, 18:33

Democratie, communisme, kapitalisme, facisme, ... noem het maar op...

Anet

Bericht door Anet » 02 okt 2006, 18:37

Het gaat erom wanneer en waar de grens van extreemheid bereikt wordt.

American Dawn

Bericht door American Dawn » 04 okt 2006, 22:00

Alle wereld godsdiensen zijn in het klein sectarisch begonnen zonder die brainwash waren ze nooit zo groot geworden.

En dat is de reden dat de meeste godsdiensten ze dus afwijzen :wink:

Anet

Bericht door Anet » 04 okt 2006, 22:37

Ik snap je niet .. [think] :roll:

Maan

Bericht door Maan » 05 okt 2006, 19:36

tis projctie bedoeld hij. Grote religiges willen er niet aan herinnerd worden dat zij ook ooit zo zijn begonnen. Met daarin ook gelijk het risico dat hedendaagse sektes dus ook gevestigde religies kunnen worden.

Zolang deze jg's anderen geeen kwaad doen mogen ze van mij hun gang gaan. Iedereen die deze leer volgt kiest hier vrijwillig voor. Zoals met ieder geloof. Het zijn eigenlijk de meest vredelievende mensen die er rondlopen en volledig pascifistisch. In mijn ogen totaal ongevaarlijk dus.

Ja het is vervelend als ze alweer aan de deur komen, maar ze doen het toch maar, door weer en wind.... misschien moeten we daar zelfs een beetje respect voor op brengen. Er zijn nog maar weinig mensen die zich met hart en ziel ergens voor inzetten.

Liefs Maan

Maan

Bericht door Maan » 05 okt 2006, 19:37

Het is per slot van rekening de nationale dag van respect...... 8)

Anet

Bericht door Anet » 06 okt 2006, 00:21

Aaa .. achzo! :D

American Dawn

Bericht door American Dawn » 17 okt 2006, 16:24

De jehova getuigen hebben trouwens voor de oorlog geschreven en gewaarschuwd tegen de nazi's(en hun kampen) in het krantje dat ze tegenwoordig nog steeds aan de deur aanbieden(de Wachttoren)

Helaas werden ze(met name door deze publicaties) staats vijanden en afgevoerd naar de massavernietigings kampen. :(

Dus respect voor de jehovas

Plaats reactie