kunnen we leven zonder een god??

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Rick

Bericht door Rick » 12 nov 2006, 23:30

Ja, we kunnen leven zonder God.
Er zijn genoeg mensen die er NIET in geloven.... need i say more?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 09 dec 2006, 19:15

Njah ik heb een paar pagina's gelezen en nou dacht ik... Laat ik maar wat vertellen :)

Ik las net iets over automatisch schrijven als je aan god denkt en als je voelt dat je contact met hem legt.
God schrijft dan niet voor je, het is je onderbewustzijn die laat je hand schrijven.

Misschien voel je wel enige aanwezigheid bij je in de buurt.
Dan heb je de kans dat er een gids bij je bevind. Die helpt je bij je leven, ook al heb je het zelf niet door. Hij is dag en nacht met je verbonden. je kan zelfs met hem praten als je wilt.

Ik geloof zelf in, het paranormale, de natuur, het buitenaardse, liefde & harmonie

Wat denk ik dat god is ?
God is alles de natuur, het water, de lucht, de grond, jijzelf en de mensheid (ja de helft is hetzelfde mjah :D)
Alles staat met elkaar verbonden en je gedachten zijn sterker dan je denkt denk aan telekinese, telepathie enz.
Het enigste wat de mens tegenhoud om in de hoogste staat van bewustzijn te brengen is de godsdienst.
Die zeggen dat alles "duivels" is en ze accepteren sommige dingen niet.

amen =D

//EDIT

Ohja er is wel iets na de dood dat weet ikzelf, omdat ikzelf verschillende dingen heb meegemaakt.

Hoe zou de wereld erop reageren als er blijkt dat er geen "God" bestaat ?
Er komt een grote ruzie tussen de gelovigen en de ongelovigen, omdat de gelovigen het dan niet geloven en gewoon koppig, blind en doof blijven.
Later word er vastwel iets anders verzonnen.

Maan

Bericht door Maan » 16 dec 2006, 10:38

Je schrijft dat je verschillende dingen hebt meegemaakt en daarom weet dat er leven na de dood is, wat heb je dan meegemaakt dat je dit raadsel denkt te kunnen verklaren?

Liefs Maan

Romaine

Bericht door Romaine » 16 dec 2006, 11:28

Rick schreef:Ja, we kunnen leven zonder God.
Er zijn genoeg mensen die er NIET in geloven.... need i say more?
Er niet in geloven zegt niets over of die God er dan wel of niet is...

Maan

Bericht door Maan » 16 dec 2006, 12:02

Toch zit er ergens wel een kern van waarheid in denk ik. Wie weet bestaat god alleen voor diegenen die erin geloven. Dan leven diegenen die er niet in geloven automatisch zonder god, en is het dus mogelijk.

Romaine

Bericht door Romaine » 16 dec 2006, 12:16

Het ligt er maar net aan volgens mij wat je onder 'God' verstaat...

Kunnen we leven zonder een godheid zoals die beschreven wordt in de religies: ja
Kunnen we leven zonder God zoals die werkelijk is: nee

Maan

Bericht door Maan » 16 dec 2006, 16:44

wat is god werkelijk dan? Dat is dan toch ook weer een persoonlijke visie, waarvan niet bewezen kan worden dat het klopt?

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 16 dec 2006, 18:04

maan schreef:Je schrijft dat je verschillende dingen hebt meegemaakt en daarom weet dat er leven na de dood is, wat heb je dan meegemaakt dat je dit raadsel denkt te kunnen verklaren?

Liefs Maan
Ik heb zelf een paar keer een OBE meegemaakt.
En een ziel sterft niet gelijk met je "fysieke lichaam"

Maan

Bericht door Maan » 16 dec 2006, 18:14

Je bent dus een paar keer uitgetreden. Je leefde toen nog. Dit betekend niet automatisch dat er leven na de dood is. Het betekend dat we ons lichaam kunnen verlaten terwijl deze nog leeft.

En we kunnen niet bewijzendat de ziel niet direct sterft met het lichaam. Het zou mooi zijn als we het konden bewijzen.

Liefs Maan

Romaine

Bericht door Romaine » 16 dec 2006, 19:25

Ik kan niet bewijzen dat buitenaardsen bestaan (heb ik ook geen behofte toe), wel heb ik ervaringen mee. Met het goddelijke ook.

Daarnaast denk ik niet dat bewijs objectief is. Als er voor iemands neus buitenaardsen duidelijk zichtbaar staan, dan ken ik nog genoeg mensen die dan nog steeds zouden zeggen dat buitenaardsen niet bestaan...
wat is god werkelijk dan? Dat is dan toch ook weer een persoonlijke visie, waarvan niet bewezen kan worden dat het klopt?
God is simpel gezegd een grote kosmische zee van energie en bewustzijn.

Wat is een persoonlijke visie? Alles is een persoonlijke visie... Bewijs klinkt nog steeds redelijk subjectief.

Maan

Bericht door Maan » 16 dec 2006, 19:48

Romaine schreef:God is simpel gezegd een grote kosmische zee van energie en bewustzijn.
Wat een mooie manier om dat te omschrijven. Mijn vraag alleen, waarom noem je dat god? Moet het per definitie iets goddelijks zijn, of kan het niet gewoon, een grote kosmische zee zijn?
Wat is een persoonlijke visie? Alles is een persoonlijke visie... Bewijs klinkt nog steeds redelijk subjectief.
Hier heb je helemaal gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken.

Romaine

Bericht door Romaine » 16 dec 2006, 22:41

maan schreef:
Romaine schreef:God is simpel gezegd een grote kosmische zee van energie en bewustzijn.
Wat een mooie manier om dat te omschrijven. Mijn vraag alleen, waarom noem je dat god? Moet het per definitie iets goddelijks zijn, of kan het niet gewoon, een grote kosmische zee zijn?
De klemtoon zit ehm in bewustzijn. Het is een groot alomvattend bewustzijn. Het is overal. Dit bewustzijn heeft een beeld van waar het heen wil met iedereen, maar de mens heeft de vrije wil dus kan ook iets anders doen.

Bijtjuh

Bericht door Bijtjuh » 17 dec 2006, 02:02

maan schreef:Je bent dus een paar keer uitgetreden. Je leefde toen nog. Dit betekend niet automatisch dat er leven na de dood is. Het betekend dat we ons lichaam kunnen verlaten terwijl deze nog leeft.

En we kunnen niet bewijzendat de ziel niet direct sterft met het lichaam. Het zou mooi zijn als we het konden bewijzen.

Liefs Maan
Ik kan hier nu wel een heel verhaal neer gooien...
Hiermee bedoel ik dus alleen dat je wel een ziel hebt ;)
Ik heb wel eens wat gesprekken gehad met geesten en mijn gids.
Maar dat is voor mij de waarheid ^^ jammer genoeg kan ik dit niet aan anderen laten zien ;( Je hoeft mij ook niet meteen te geloven.
Romaine schreef:
God is simpel gezegd een grote kosmische zee van energie en bewustzijn.
Waarom moet je het perse goed noemen dan ?
Ik vind God eerder een verzinsel van de kerk, maar dat is mijn mening.

Xar

Bericht door Xar » 17 dec 2006, 09:15

Dat, wat Romaine schreef, het kosmische en bewustzijn, daar geloof ik meer in dan een God die over je schouder meekijkt.
Alles om ons heen is energie. Deze energie kan alle vormen aannemen, zoals straling, materie en mogelijk voor ons onbekende vormen.
Wij zijn gematerialiseert uit deze energie en nemen waar vanuit deze gematerialiseerde toestand. Wij zijn dus eigenlijk de klonters in het beslag, maar zijn wel het beslag. Wij hebben dus een connectie met de energie vanuit onze gematerialiseerde toestand gezien.

Vroeger voelde men die connectie ook wel, maar probeerde het te verklaren aan hun eigen beeld van de wereld, en hoe men hun omgeving waarnam.

Animal

Bericht door Animal » 17 dec 2006, 12:19

Xar schreef:Alles om ons heen is energie. Deze energie kan alle vormen aannemen, zoals straling, materie en mogelijk voor ons onbekende vormen.
Wij zijn gematerialiseert uit deze energie en nemen waar vanuit deze gematerialiseerde toestand. Wij zijn dus eigenlijk de klonters in het beslag, maar zijn wel het beslag. Wij hebben dus een connectie met de energie vanuit onze gematerialiseerde toestand gezien.
Mooie beeldzetting.

Romaine

Bericht door Romaine » 17 dec 2006, 13:09

Bijtjuh schreef:Waarom moet je het perse goed noemen dan ?
Ik vind God eerder een verzinsel van de kerk, maar dat is mijn mening.
Omdat het die naam heeft. Het is een beladen naam, misschien is het goddelijke beter. God zoals de kerk het beschrijft/ziet is een aftreksel van wat god werkelijk is, en hebben er vervolgens een dusdanige draai aangegeven dat het de kerk goed uitkwam... Maar wat zij als god zien, is niet datgeen wat ik als god zie.

Romaine

Bericht door Romaine » 17 dec 2006, 13:10

Xar schreef:Dat, wat Romaine schreef, het kosmische en bewustzijn, daar geloof ik meer in dan een God die over je schouder meekijkt.

Alles om ons heen is energie. Deze energie kan alle vormen aannemen, zoals straling, materie en mogelijk voor ons onbekende vormen.
Wij zijn gematerialiseert uit deze energie en nemen waar vanuit deze gematerialiseerde toestand. Wij zijn dus eigenlijk de klonters in het beslag, maar zijn wel het beslag. Wij hebben dus een connectie met de energie vanuit onze gematerialiseerde toestand gezien.

Vroeger voelde men die connectie ook wel, maar probeerde het te verklaren aan hun eigen beeld van de wereld, en hoe men hun omgeving waarnam.
Die connectie klopt zeker, mooi omschreven!

Animal

Bericht door Animal » 17 dec 2006, 17:11

Romaine schreef:God is simpel gezegd een grote kosmische zee van energie en bewustzijn.
Het universum is een gigantische kosmische zee van energie waaruit alles is onstaan en alles naar terugkeert.

(zonder god en het bewustzijn).

Innocense

Bericht door Innocense » 27 dec 2006, 09:44

Zonder God zou er niets bestaan.........

Animal

Bericht door Animal » 27 dec 2006, 13:19

Alles bestaat zonder God.

Plaats reactie