De zwarte steen van Mekka.

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 07 feb 2008, 20:53

MMe schreef:Grappig dat MMe 144 / (23 + 2*sqrt(130)) is, weer wat nieuws geleerd :) , voor dat soort dingen was het mischien handiger geweest als het oude topic gewoon open was geweest, want dan kon je het er gewoon bijzetten.
Daar staat het in :roll:
MMe schreef:Ik snap nog steeds niet waarom waardevolle topics weggehaald worden,
Noem eens een waardevol topic dat in het Zwarte Gat staat?

MMe

Bericht door MMe » 07 feb 2008, 21:17

Ja je hebt gelijk, het staat er in maar:
en is dus niet afhankelijk van de grootte van het vierkant.
Ik zie heleboel leuke topics die allemaal in het zwartegat staan zoals:
"De ontmaskering van het tenenkaas imperium"
"Irrationeel getal dat lijkt op Pi"(met formule die afhankelijkt is van oppervlakte van een vierkant)....hint hint
" het afreageer kamertje"

etc. etc. :roll:

Gebruikersavatar
Qaboos
Leraar
Berichten: 1028
Lid geworden op: 29 nov 2006, 13:23

Bericht door Qaboos » 07 feb 2008, 22:06

Ik vind eigenlijk dat als ik een topic niet meer snap, dit topic niet meer op Religie en Levensbeschouwing hoort te staan. :P
En dit met die getallen is teveel boetedoening voor mijn veertigdagentijd!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 07 feb 2008, 22:17

MMe schreef:Ja je hebt gelijk, het staat er in maar:
en is dus niet afhankelijk van de grootte van het vierkant.
Ja dus? Denk jij van wel?

MMe

Bericht door MMe » 07 feb 2008, 23:07

Nee :P

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 07 feb 2008, 23:24

MMe schreef:Nee :P
Waarom haal je het dan aan :?

MMe

Bericht door MMe » 07 feb 2008, 23:47

Omdat mijn formule uitgaat van een vierkant en die jij aanhaalt niet, het is wel grappig dat de uitkomst het zelfde is.
Maar nu maar weer ontopic ik wou alleen mijn expiriment met een gekanteld vierkant aan mensies laten zien, mischien vind hij of zij het interessant.
Ik denk waar ik mee bezig ben geweest ook religieuse geometrie is, het is een directe link tussen het vierkant, het kruis, en een cirkel :)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 07 feb 2008, 23:51

MMe schreef:Omdat mijn formule uitgaat van een vierkant en die jij aanhaalt niet, het is wel grappig dat de uitkomst het zelfde is.
Mijn uitkomst is afgeleid uit jouw tekening; ik heb alleen geen waarde ingevuld voor de afmeting van het vierkant, en uiteindelijk bleek die uit de formule te vallen.

Wat vind je van de derdemachtswortel uit 31?

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 00:07

MetalPig schreef:
MMe schreef:Omdat mijn formule uitgaat van een vierkant en die jij aanhaalt niet, het is wel grappig dat de uitkomst het zelfde is.
Mijn uitkomst is afgeleid uit jouw tekening; ik heb alleen geen waarde ingevuld voor de afmeting van het vierkant, en uiteindelijk bleek die uit de formule te vallen.

Wat vind je van de derdemachtswortel uit 31?
Kan jij dan de straal berekenen met jou formule?

Nee ik weet niet hoe je de derdemachtsworten uit 31 kan berekenen, ik kom bij drie keer worteltrekken op 1,536102555746382080084096038766.

Maar of dat relevant is :shock:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 00:14

Straal? Van een vierkant? :shock:

De derdemachtswortel uit 31 is ongeveer 3.1413806. Dichter bij Pi dan jouw getal :P

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 00:25

Nee niet de straal van een vierkant maar van de cirkel natuurlijk, en met jou formule kan je ook niet de uiteindelijke maten van het vierkant niet meer berekenen omdat je die er al uit hebt gehaalt :oops: .
Maar het is allemaal maar een expiriment, ik vind het leuk om met getalletjes te spelen maar ik moet het je toegeven je bent heel goed in formules :) .

De derdemachtswortel uit 31 is ook leuk maar ik kan dat niet terug rekenen naar wat dan ook :? .

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 08:35

MMe schreef:Nee niet de straal van een vierkant maar van de cirkel natuurlijk,
Nee, maar dat kun jij ook niet, want de cirkel staat los van het vierkant. Hij is er alleen toevallig in getekend.
MMe schreef:en met jou formule kan je ook niet de uiteindelijke maten van het vierkant niet meer berekenen omdat je die er al uit hebt gehaalt :oops:
Je MMe-getal is niet afhankelijk van de maten van het vierkant. Als je het vierkant groter maakt blijft het MMe-getal hetzelfde.
De waarde van Pi is immers ook niet afhankelijk van de afmeting van een cirkel.
MMe schreef:De derdemachtswortel uit 31 is ook leuk maar ik kan dat niet terug rekenen naar wat dan ook :? .
Neem een kubus met een inhoud van 31, de lengte van een ribbe is dan bijna Pi.

mensies

Bericht door mensies » 08 feb 2008, 08:43

MMe schreef:Ik ben er ook mee bezig geweest met het gekantelde vierkant,
Afbeelding
Op deze manier kan je heel dicht bij het getal Pi komen, ik noem het getal MMe,
Afbeelding
Ik kom tot deze formule door het zo te intrepeteren,
Afbeelding

Er was hier een heel topic over maar die is om onduidelijke redenen van het forum verdwenen :?
Ben er zeker wel in geinteresseerd, maar heb nu geen tijd helaas.
Maar ik ben geen expert, ben student! Groetjes.

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 10:14

MetelPig schreef:
Nee, maar dat kun jij ook niet, want de cirkel staat los van het vierkant. Hij is er alleen toevallig in getekend.
Wel dus, 5.6398574463603071875984290099193 , dat is mijn straal berekening.
Ik heb dus de straal van een cirkel berekend uit een vierkant, Pi maakt een cirkel vierkant en MMe maakt een vierkant rond, het is dus precies omgekeerd wat ik doe :)

MetalPig schreef:
Je MMe-getal is niet afhankelijk van de maten van het vierkant. Als je het vierkant groter maakt blijft het MMe-getal hetzelfde.
Het getal MMe niet maar de straal wel, en als je de straal en MMe weet kan je ook de grootte van het vierkant berekenen :)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 10:39

MMe schreef:MetelPig schreef:
Nee, maar dat kun jij ook niet, want de cirkel staat los van het vierkant. Hij is er alleen toevallig in getekend.
Wel dus, 5.6398574463603071875984290099193 , dat is mijn straal berekening.
Wat is dan de relatie van de cirkel met het vierkant? Als je een iets grotere cirkel tekent, hoe bereken je dan zijn straal uit het (hetzelfde?) vierkant?
Van alle hulplijnen en letters die je in je tekening hebt is er geen een gerelateerd aan de cirkel, en je berekening heeft dus ook niks met de cirkel te maken.

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 12:38

Als je een grotere cirkel wilt berekenen neem je gewoon een groter vierkant maar nogmaals ik werk andersom dan Pi dus ik maak een vierkant rond maar kan het ook weer terug rekenen.

Naar mijn mening heeft het wel met een cirkel te maken maar een scepticus ervan te overtuigen dat iets relevant is is onbegonne werk. [think]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 12:58

MMe schreef:Als je een grotere cirkel wilt berekenen neem je gewoon een groter vierkant
Waarom? En hoeveel groter?
Die cirkel waar je het over hebt, is dat dat zwarte rondje in de tekening? Zo ja, wat is dan de relatie tussen zijn straal en de afmeting van het vierkant?
Wat verandert in je berekening wanneer je de cirkel groter maakt? En wat als je het vierkant groter maakt?
Welk deel van je berekening gaat over de cirkel?
MMe schreef:een scepticus ervan te overtuigen dat iets relevant is is onbegonne werk.
Ik begrijp nog niet eens wat je doet, dus de relevantie is nog helemaal niet aan de orde.

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 13:16

MetalPig schreef:
MMe schreef:Als je een grotere cirkel wilt berekenen neem je gewoon een groter vierkant
Waarom? En hoeveel groter?
Die cirkel waar je het over hebt, is dat dat zwarte rondje in de tekening? Zo ja, wat is dan de relatie tussen zijn straal en de afmeting van het vierkant?
Wat verandert in je berekening wanneer je de cirkel groter maakt? En wat als je het vierkant groter maakt?
Welk deel van je berekening gaat over de cirkel?
MMe schreef:een scepticus ervan te overtuigen dat iets relevant is is onbegonne werk.
Ik begrijp nog niet eens wat je doet, dus de relevantie is nog helemaal niet aan de orde.
Zo groot als je zelf wil kan je het vierkant maken maar ik heb voor 10x10 gekozen omdat dat makkelijker is, het is een soort testbank waarde.

dat zwarte rondje is alleen kunstzinnig bedoeld en heeft niks met de formule te maken.

Die twee vectoren van (1/2*B)^2+(1/3*C)^2=A1^2 en (1/2*B)^2+(1/6*C)^2=A2^2 als ja dan A1 en A2 bij elkaar optelt en deeld door twee krijg je een vector gemiddelde die ik als straal van de cirkel gebruik.
En als je dan B*C de maten van het originele vierkant deeld door de straal in het kwadraad krijg je dus MMe :)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 13:29

Over welke cirkel gaat het dan? :?

MMe

Bericht door MMe » 08 feb 2008, 13:40

Als je een stral weet kan je een cirkel trekken met een passer :)

Plaats reactie