'Heilige graal ligt in Rome begraven'

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Maan

Bericht door Maan » 17 jul 2007, 17:13

Kan niemand zich vinden in de theorie dat de heilige graal eigenlijk een kosmische formule is? Dat het alle levensvragen beantwoord?
En daarom ook datgene is, waar iedereen eigenlijk naar op zoek is?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 17 jul 2007, 17:25

Maan schreef:Kan niemand zich vinden in de theorie dat de heilige graal eigenlijk een kosmische formule is?
De GUT (Grand Unifying Theory) wordt inderdaad de heilige graal van de wetenschap genoemd.

Maan

Bericht door Maan » 17 jul 2007, 17:36

Wellicht is die theorie nuttig voor de hele mensheid, en is dat dan voor iedereen de heilige graal. Maar zal eens even googlen, wat die theorie inhoudt.

Maan

Bericht door Maan » 17 jul 2007, 18:24

Dat gaat me mijn pet een beetje te boven. Ik heb er ooit wel het een en ander over gelezen, maar begrijpen is een tweede natuurlijk.
Wat is het uiteindelijke doel, als al deze dingen verenigd worden?
En wat is het doel van de TOE?

Wat verwacht de wetenschap hiervan?

keesb

Bericht door keesb » 17 jul 2007, 20:15

Kan me heel goed vinden in de opmerking van Maan, dat het wellicht een kosmische kennis is die de Heilige Graal is.
Een beker, geraamte, schilderij of iets anders tastbaars, zal altijd discussie opleveren over herkomst, ouderdom etc.
Kennis in de vorm van het geschreven woord of anderszins, kan veel meer schade aanrichten of overtuigender overkomen als de juistheid geverifieerd kan worden. De herkomst of ouderdom van een formule is dan niet meer interessant en ondergeschikt aan de kracht van dergelijke wijsheid.
Na allerlei boeken hierover gelezen te hebben, ben ik daar van overtuigd.
De beker of andere materiele zaken die aangevoerd zijn in het verleden, zijn alleen maar dwaalsporen.

De inhoud van die kennis zal ook in de komende jaren nog wel leuke boeken opleveren. Pas als je echt die kennis of formule hebt gevonden, besef je de kracht en de waarheid misschien van de Heilige Graal.

moonwalker

Bericht door moonwalker » 17 jul 2007, 22:36

Qaboos schreef:Als het Vaticaan meer macht wil, dan moeten ze juist niet Jezus laten herleven want dan neemt Hij het over en hebben de heren geen zeggenschap meer. Het Vaticaan gelooft trouwens dat Jezus zelf wel terug komt en geen hulp van ons nodig heeft.

Dat verhaal is dus onzin.
Het ging ook om een film. En nu ik er goed overnadenk was het juist het omgekeerde. Het was iemand die de anti-christ wilde laten verschijnen.

De tijd zal ons leren wat de heilige graal nu eigenlijk is en of het uberhaupt bestaat.

Peace.

Rasso

Bericht door Rasso » 13 okt 2007, 21:13

Tammy schreef:Waarom zou de beker niet bestaan terwijl er zoveel over is geschreven?
het is 1 van de mythes die door de tempeliers de wereld in gestuurd is....
Qaboos schreef:Als het Vaticaan meer macht wil, dan moeten ze juist niet Jezus laten herleven want dan neemt Hij het over en hebben de heren geen zeggenschap meer. Het Vaticaan gelooft trouwens dat Jezus zelf wel terug komt en geen hulp van ons nodig heeft.

Dat verhaal is dus onzin.
Het instituut kerk is de oorzaak van vele misopvattingen. Hoeveel dingen zijn er niet verzwegen in naam van het geloof. Hoeveel word er niet geslikt... de kerk .. YUK

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 feb 2008, 15:54

Heilige graal in Ijsland?

Een groep van wetenschappers geloven dat de Heilige Graal en andere verloren voorwerpen, die volgens de christelijke mythologie werden bewaakt door de Tempeliers, op Kjölur in het centrum van de IJslandse hooglanden zou kunnen hebben gelegen. "Er zijn sterke aanwijzingen dat de oplossing van dit raadsel is te vinden in IJsland," architect Thórarinn Thórarinsson verzocht in een brief aan de lokale overheid, om toestemming voor zichzelf en Italiaanse cryptographer Giancarlo Gianazza om te zoeken naar de schat in de regio. Volgens visir.is, Gianazza denkt belangrijke aanwijzingen te hebben gevonden , waar de Heilige Graal verborgen is in de gedichten van Dante, en kunstwerken van Leonardo da Vinci en andere Renaissance schilders. Zijn onderzoek heeft hem tot de conclusie gebracht dat de schat in een vijf meter grote geheime ondergrondse koepel ligt, in de buurt van Skipholtskrókar dichtbij de Kjölur bergpas. Een van de aanwijzingen is een samenhang tussen da Vinci's schilderij van het Laatste Avondmaal en een luchtfoto van het gebied.De theorie is dat de Tempeliers naar IJsland in1217 kwamen, op zoek naar een schuilplaats voor hun schat en dat Snorri Sturluson, de auteur van Proza Edda en andere middeleeuwse scripts, hen hielp met het maken van een ondergrondse koepel in IJsland's centrale hooglanden. "We onderzoeken die plaats al sinds 2004, zowel in de zomer als de winter, en we hebben uitgebreide geologische metingen gedaan," zegt Thórarinsson in zijn brief. "De informatie die we hebben verzameld tijdens deze trips, evenals verder onderzoek van de oorspronkelijke bronnen, geven ons reden om het gebied meer in detail te onderzoeken."

Thórarinn was given permission by the local authority of Hrunamannahreppur to dig a two-meter-deep and five-meter-wide ditch by Skipholtskrókar with the condition that the ditch will be closed after the research is done. Thórarinn heeft toestemming gekregen van de lokale overheid van Hrunamannahreppur, om een twee meter diep en vijf meter brede gracht te spitten door Skipholtskrókar onder voorwaarde dat de put wordt gesloten na het onderzoek

Bron: Wereldgeheimen.



Afbeelding

Hmm, weer iets nieuws hierover, zullen ze hem ooit vinden?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Bericht door MetalPig » 08 feb 2008, 16:03

Tammy schreef:zullen ze hem ooit vinden?
Zou hij uberhaupt wel bestaan?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 feb 2008, 16:15

Tsja MetalPig daar ben ik ook niet over uit, maar het kan mogelijk zijn.
Alleen vraag ik me af hoe je het dan herkent.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie