Plannen voor Bijbels pretpark

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Tammy » 25 mei 2008, 13:00

Afbeelding
In het Duitse Heidelberg, de stad van de gelijknamige Catechismus, een van de geboortepapieren van het protestantisme, komt mogelijk een groot Bijbels themapark.


Vijftig hectare met achtbanen, wildwaterbanen en rondvaarten, maar ook met een presentatie van de geschiedenis en de boodschap van de Bijbel. Dat bericht het Duitse protestantse persbureau Idea.

In het park zou een ark van Noach op ware grootte moeten komen, alsmede verkleinde versies van de joodse tabernakel, de toren van Babel en de oude stad van Jeruzalem. Het park zou 'Genesis-Land' moeten heten. De plannen ervoor zijn ontwikkeld door ProGenesis, een Zwitserse organisatie die zich oorspronkelijk op het onderwijs richt: daar zou op scholen naast de evolutieleer ook de schepping moeten worden onderwezen. ProGenesis heeft een Duits bureau laten onderzoeken of zo'n park haalbaar is en waar het zou moeten komen. Het park maakt goede kansen, is de conclusie, zeker omdat zo’n park in Europa nog niet bestaat.

Met 600.000 bezoekers per jaar zou het quitte kunnen draaien. ProGenesis schat de bouwkosten op 65 tot 115 miljoen euro. Het Duitse bureau beveelt Heidelberg als locatie aan, vooral omdat dat een populair reisdoel van Amerikaanse toeristen is. De plannen voorzien ook in restaurants, winkels en een hotel in het park. De ark van Noach zou tevens dienst kunnen doen als filmzaal en conferentiecentrum. ProGenesis wil begin volgend jaar de knoop doorhakken of het park er komt. Het zou dan voor de zomer van 2011 open kunnen gaan.

Bron: Nederlands Dagblad

Zeer apart vind ik dit.
Een bijbels pretpark.
Ik zelf ben ongelovig maar als ik een keer in de buurt ben ga ik het zeker bezoeken.
Ik wil wel eens zien hoe dat eruit ziet.
Wie zou het ook gaan bezichtigen?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gijs

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Gijs » 25 mei 2008, 16:32

Een ark van Noach op ware grote? :shock:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Tammy » 25 mei 2008, 16:36

Hoe groot denk jij Gijs dat die ark zal zijn?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gijs

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Gijs » 25 mei 2008, 16:43

Nou, als het echt van elke diersoort 2 exemplaren moet hebben gedragen dan denk ik minstens 5 km lang en 2.5 km breed (ongeveer) (en nee, ik denk niet dat het een rechthoek was.)

MMe

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door MMe » 25 mei 2008, 19:19

De toren van babel wordt dan meteen het hoogste gebouw op aarde :shock:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door MetalPig » 25 mei 2008, 19:21

Gijs schreef:Nou, als het echt van elke diersoort 2 exemplaren moet hebben gedragen dan denk ik minstens 5 km lang en 2.5 km breed (ongeveer) (en nee, ik denk niet dat het een rechthoek was.)
Je kunt ook de bijbelse afmetingen nemen. Volgens de Bijbel was de Ark van Noach 300 el lang, 50 el breed en 30 el hoog. Uitgaande van een el van 45 cm is dat 135 bij 22 bij 13 meter.

scandiflyer

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door scandiflyer » 25 mei 2008, 19:25

dat was dan ook niet echt groot zeg zal wel erg knus geweest zijn dan ...
maar toch ja zal hem maar met de hand in elkaar moeten bakken :mrgreen:

tja de bijbel is geen geschiedenisboek he

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door FoX » 26 mei 2008, 01:28

MMe schreef:De toren van babel wordt dan meteen het hoogste gebouw op aarde :shock:
In het park zou een ark van Noach op ware grootte moeten komen, alsmede verkleinde versies van de joodse tabernakel, de toren van Babel en de oude stad van Jeruzalem.
Origineel idee en leerzaam ook!

tofu_kronos

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door tofu_kronos » 26 mei 2008, 13:23

Net zo leerzaam als de efteling als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Tammy » 26 mei 2008, 13:37

Nee, ben ik niet met je eens Tofu.
Een bijbel park is zeker leerzaam.
Je hoeft het niet te geloven maar ik als ongelovige wil het graag zien waarom miljoenen mensen in zoiets geloven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

scandiflyer

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door scandiflyer » 26 mei 2008, 14:13

weet allen niet of het echt serieus genomen gaat worden dan, word toch een soort sprookjes dorp achtig iets ben ik bang.

maar als ze het op een goede manier weten neer te zetten zullen er vast heel wat scholen op af komen ;P!

tofu_kronos

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door tofu_kronos » 26 mei 2008, 16:04

Tammy schreef:Nee, ben ik niet met je eens Tofu.
Een bijbel park is zeker leerzaam.
Je hoeft het niet te geloven maar ik als ongelovige wil het graag zien waarom miljoenen mensen in zoiets geloven.

Zolang ze maar geen mensen bekeren tot een vals geloof vind ik het goed.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Tammy » 27 mei 2008, 14:03

Jij vind het een vals geloof Tofu, maar mensen die in god echt geloven vinden dat natuurlijk niet.
Dat moet ieder voor zich uitmaken.
Ik denk dat ze serieusheid en vermaak vermengen samen in dat park.
Maak het plezierig maar ook leerzaam, dan komen de mensen wel.
Ik wil het heel graag zien als ik in de buurt ben.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door tofu_kronos » 31 mei 2008, 01:29

Je kunt net zo goed geloven in het bestaan van holle bolle gijs, dan in god. Want we weten in ieder geval hoe hij eruit ziet. Dus het geloof in bolle heeft meer bestaans recht dan in god.

Rob

Re: Plannen voor Bijbels pretpark

Bericht door Rob » 04 jun 2008, 18:38

Ik denk als er iets te leren valt, dan is het 'hoe ben je kritisch' enz, maar ik vrees dat het eerder brainwashing-praktijken wordt. Als je al ziet wat een impact disneyland op kinderen heeft :)

Plaats reactie