'Uitspraken paus schadelijk'

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Tammy » 19 mar 2009, 10:03

DEN HAAG - Minister Bert Koenders (Ontwikkelingssamenwerking) heeft fel uitgehaald naar paus Benedictus XVI, die tijdens zijn bezoek aan Afrika condoomgebruik afwees en voor onthouding pleitte.

''Ik vind het buitengewoon schadelijk en ernstig dat deze paus mensen verbiedt om zichzelf te beschermen'', stelde Koenders woensdag in een verklaring.

De uitlatingen van de leider van de Rooms-Katholieke Kerk zijn volgens de PvdA-bewindsman ''niet van deze tijd''.

Condooms

De paus had gezegd dat het uitdelen van condooms niet de oplossing is in de strijd tegen de ziekte aids en het probleem zelfs verergert.

''Ondanks het feit dat seksuele onthouding inderdaad verspreiding van aids voorkomt, is onthouding alleen geen reële optie voor veel mensen. Dit lijkt meer op een ideologisch debat'', aldus Koenders.


Wetenschappelijk

Hij wijst erop dat wetenschappelijk is aangetoond dat condoomgebruik een effectieve methode is voor gezinsplanning en het voorkomen van geslachtsziekten.

''Mensen moeten zelf de keuze hebben en in staat worden gesteld om condooms te gebruiken en zich zo te beschermen tegen een hiv-infectie'', stelt Koenders.

De paus ''levert zo geen bijdrage aan het terugdringen van de aidsepidemie, gaat voorbij aan het onnoemelijke leed dat aids veroorzaakt en draagt daardoor bij aan het enorme stigma en discriminatie van mensen met hiv''.

© ANP
Ik vind het werkelijk ongelooflijk dat dit anno 2009 nog gebeurt :?
Die paus is niet goed snik.
Snap zowiezo al niet dat er mensen zijn die naar hem luisteren maar goed ik ben dan ook niet gelovig.
Maar in dit aidstijdperk, kom op zeg, gewoon condooms gebruiken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door TomTom74 » 19 mar 2009, 15:55

Tammy schreef:Snap zowiezo al niet dat er mensen zijn die naar hem luisteren.
Het probleem is dat ze maar gedeeltelijk naar hem luisteren. Als je toch niet naar hem luistert voor wat betreft onthouding dan kan je ook net zo goed wel condooms gebruiken.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gijs

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Gijs » 19 mar 2009, 21:39

Idd, maar onthouding is moeilijker dan geen condoom gebruiken natuurlijk. Maar wat ik niet snap is de grondgedachte erachter, waarom is de katholieke kerk zo anti-condoom, vinden ze soms dat je een hypothetisch iemand het recht ontneemt om te bestaan? Of zeggen ze dat omdat ze anders ook geen rationele anti-homo positie meer in kunnen nemen en ze dan ook maar anti-condoom zijn? (Als dat laatste het geval was zou niemand daar natuurlijk antwoord op kunnen geven want dat zullen ze zelf natuurlijk niet toegeven.)

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door TomTom74 » 20 mar 2009, 09:04

Ik denk dat ze voortplanting als enig doel van het sex hebben zien. Daarom zijn ze tegen anti-conceptie.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Tammy » 20 mar 2009, 18:46

Ik denk Gijs dat Tom gelijk heeft met zijn laatste zin.
Dat sex ook leuk is zonder aan voortplanting te doen zijn ze in het Vaticaan nog niet achter vrees ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

billy bonny

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door billy bonny » 21 mar 2009, 21:19

Denk je nou echt dat die Rat van Rome zich echt onthoud van sex *1* ik denk het echt niet want daar zijn ze veel te hypocriet voor.En om die mensen in Afrika te verbieden om met condoom te vrijen heeft misschien wel een andere duistere achtergrond namelijk om Afrika leeg of minder bevolkt te krijgen om zodoende de wereld bevolking uit te dunnen en beter onder controle te kunnen houden want de RKK is echt niet vreemd aan dit soort praktijken dat hebben ze in het verleden wel bewezen.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door TomTom74 » 22 mar 2009, 12:50

billy bonny schreef:Denk je nou echt dat die Rat van Rome zich echt onthoud van sex
Hij wordt volgende maand 82 dus ik denk wel dat hij zich onthoud van sex.
billy bonny schreef:En om die mensen in Afrika te verbieden om met condoom te vrijen heeft misschien wel een andere duistere achtergrond namelijk om Afrika leeg of minder bevolkt te krijgen om zodoende de wereld bevolking uit te dunnen en beter onder controle te kunnen houden
Niet de hele bevolking wordt uitgedund maar alleen de katholieke bevolking wordt zo uitgedund. Percentueel gezien zijn er dan minder katholieken en dat is iets wat de Paus vanzelfsprekend niet wil. Deze achtergrond lijkt me dus niet logisch.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

tofu_kronos

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door tofu_kronos » 22 mar 2009, 15:46

Misschien wil deze paus dit wel, aan gezien de afrikanen zwart zijn en hijzelf een blanke ex nazi.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Tammy » 23 mar 2009, 13:54

Tofu, waarom zou de Paus een hekel hebben aan zwarte mensen?
En waarom noem jij hem een ex nazi?
Heb ik iets gemist over deze man?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door tofu_kronos » 23 mar 2009, 14:52

De paus is een duitser die mee vocht met de nazi's

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Tammy » 23 mar 2009, 14:53

Heb je daar een bron van?
Want dat wist ik dus niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door TomTom74 » 24 mar 2009, 08:31

Hij vocht mee omdat hij daartoe gedwongen werd zoals alle mannen van zijn leeftijd. Eind van de oorlog was hij namelijk 18 jaar.
Wikipedia schreef:Ratzinger werd in 1941, zoals sinds 1939 op straf van internering alle Duitse seminaristen gedwongen werden te doen, lid van de Hitlerjugend. De Frankfurter Allgemeine Zeitung bericht, dat de seminaristen in de ogen van de nazi's makkelijke doelwitten waren en verdacht van anti-nazistische houding. In 1943 werd hij samen met de rest van zijn klas ingezet bij het luchtafweergeschut dat een BMW-fabriek verdedigde. In 1944 werd hij bij de Reichsarbeitsdienst in Burgenland en Hongarije ingezet bij de aanleg van pantserbarrières. Enkele dagen voor de definitieve Duitse overgave in 1945 deserteerde hij uit het uit elkaar vallende Duitse leger en keerde terug naar Traunstein, waar de jonge soldaat door de Amerikanen krijgsgevangen werd gemaakt.
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Tammy » 24 mar 2009, 13:35

Als je gedwongen werd is er inderdaad niks aan te doen, hoop alleen niet dat hij het eens was met de ideeen van Hitler.
Maar hij deserteerde, dus ik denk van niet.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gijs

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Gijs » 25 mar 2009, 16:27

TomTom74 schreef:Ik denk dat ze voortplanting als enig doel van het sex hebben zien. Daarom zijn ze tegen anti-conceptie.
Tja, het enige doel van eten is je maag vullen, dus als je geen honger heb mag je niet eten? (Chips en dergelijke zijn eigenlijk overbodige voedingswaren).
Het enige doel van auto rijden is jezelf van punt A naar B verplaatsen, F1 racen is dus verboden omdat al die rondjes overbodig zijn. Het enige nut van lopen is jezelf vooruit bewegen, lopen op een loopband is dus eigenlijk ook verboden. Als het vaticaan dingen verbied omdat ze naast hun normale functie ook voor andere dingen gebruikt worden, zouden ze wel meer moeten verbieden.

Howlin Mad Murdock

Re: 'Uitspraken paus schadelijk'

Bericht door Howlin Mad Murdock » 25 mar 2009, 19:59

Condooms zorgen er idd niet voor dat je geen aids krijgt.
Dus de paus heeft gelijk.

Maak je dan eens boos over die sektes joh debiel dat het is.
Zelf zit ie zeker bij de op 3 augutus 2010 plegen we zelfmoord aanslagen

Plaats reactie