Mag er gespot worden met Geloof?

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door Tardis » 30 sep 2009, 19:21

Silverlady schreef:Is respect in de eerste plaats al wel van bijzondere waarde?
Jazeker, tenzij je het woord een andere betekenis geeft. Maar dan heb jij het over iets anders.

betekenis van het woord respect volgens van Dale
res·pect het; o eerbied, ontzag

betekenis van het woord respect volgens Wiki
`Respect` betekent `aanzien`, `eerbied` of `waardering`, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden.

respect is ook een engels woord en de betekenis wordt daar als volgt omschreven:
esteem for or a sense of the worth or excellence of a person, a personal quality or ability, or something considered as a manifestation of a personal quality or ability: I have great respect for her judgment.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Silverlady

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door Silverlady » 01 okt 2009, 09:00

Tardis,ik ben volwassen,dus ik weet heus wel wat respect hebben voor iemand betekend!

Het zal wel aan mijn opvoeding liggen,maar mij is er geleerd voor iedereen respect te hebben,totdat ze het niet meer waard zijn.
Sedert wanneer moet je "werken"aan respect? :roll:

Waarom heeft een mens zoveel respect en aanzien bijvoorbeeld voor de politie?
Doen die iets beter dan jij en ik?
NEE

Dus voor mij is het duidelijk respect voor iedereen, en niet omdat je je bewezen hebt,want dat vind ik de mensen een hokje induwen,ooooo jij hebt dat en dat gedaan,nou dan krijg jij mijn respect,nee zo werkt het niet.

Andere vraag omdat het toch eronder valt.
Heb jij respect voor de paus?

Ik niet, want hij leeft ten eerste in zijn eigen achterlijke tijd,vult zijn zakken met geld wat niet eens van hem is, dus waarom respect voor een paus.

alexander

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door alexander » 24 dec 2009, 00:38

Mijn Moeder is moslim en ze bied zo lang ik weet, de probleem is ze kent geen word Arabische , Maar de helle geloof moslim is Arabische.!!!! Dus ik vroeg haar of ze weet wat ze aan doen is ? ze zegt ja.. ze dacht dat helle Koran in eigen taal was. (Dus niet Arabische)

En er zijn nog steens 99% van moslims weten niet hoe Ramadan is gekomen? Dat is eigenlijk niet wens van de GOD.
Ik weet het ik zou niet bekend maken 

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door taigitu » 26 apr 2020, 15:29



Dit kan je toch niet serieus nemen..... dus?


Als je wilt weten wat God vind van geld
kijk dan eens even aan wie hij het geeft.......

Onbekend.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door Tardis » 26 apr 2020, 17:46

TV evangelist: "Covid 19, I blow the wind of God on you."
Tardis: In de tien geboden staat het 3e gebod: Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt. (Statenvertaling) Dit gebod bedoelt te zeggen dat je nooit iets in naam van God mag zeggen of uitvoeren. Een gebod dat voornamelijk door gelovigen met voeten wordt getreden. Ook door deze meneer.

In mijn eerste reactie in dit topic schreef ik wie wind zaait zal storm oogsten. Dat vind ik ook van toepassing zijnde op deze meneer en omdat het universum een macaber gevoel voor humor heeft kan deze poging tot bezwering uit naam van God zich tegen deze meneer keren en is er een kans dat hij doodziek wordt van het virus.

Niet dat ik in zijn beeld van God geloof. De god van de Bijbel is een concept dat door de schrijvers van de Bijbel bedacht is. Over de meeste van de tien geboden valt wel wat af te dingen of op te merken. Ik geloof wel dat er zoiets als de Allerhoogste is, maar die wordt niet beschreven in de Bijbel. Daarom vind ik het eerste gebod heel raar: Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. (Statenvertaling) Omdat een conceptuele godheid, bedacht en beschreven door mensen, centraal staat in de Bijbel richt je je niet tot de allerhoogste macht als je in gebed bent. Daarom heeft een gebed zo vaak niet het beoogde effect. Soms is het effect zelfs tegengesteld aan wat men wilde. Men verdedigt zich dan met uitdrukkingen als Gods wegen zijn ondoorgrondelijk of Het is God's wil. Nee, het is niet God's wil, maar een verkeerd uitgevoerd gebed.

We kunnen met wilskracht invloed uitoefenen op wat er in onze werkelijkheid gebeurt, fysiek door te handelen in overeenstemming met onze wil, maar ook mentaal is het mogelijk om invloed uit te oefenen en de loop van de gebeurtenissen in jouw voordeel te beïnvloeden. Dat is echter een ander onderwerp.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door taigitu » 27 apr 2020, 13:03

Tardis schreef:
26 apr 2020, 17:46
TV evangelist: "Covid 19, I blow the wind of God on you."
Tardis: In de tien geboden staat het 3e gebod: Gij zult den naam des HEEREN uws Gods niet ijdellijk gebruiken; want de HEERE zal niet onschuldig houden, die Zijn naam ijdellijk gebruikt. (Statenvertaling) Dit gebod bedoelt te zeggen dat je nooit iets in naam van God mag zeggen of uitvoeren. Een gebod dat voornamelijk door gelovigen met voeten wordt getreden. Ook door deze meneer. [/quoto]
IJdellijk gebruik is voor mij iets gebruiken voor eigen 'gewin' en dat kan zijn in onnoemelijk veel situaties. En zoals je zegt doet deze evangelist dit ook, zeker als hij aan zijn optreden/functie ook nog eens om geld vraagt, of iemand dat kan of niet. Zijn hele gedrag is voor mij eerder 'duivels' dan christelijk.
Tardis schreef:
26 apr 2020, 17:46
In mijn eerste reactie in dit topic schreef ik wie wind zaait zal storm oogsten. Dat vind ik ook van toepassing zijnde op deze meneer en omdat het universum een macaber gevoel voor humor heeft kan deze poging tot bezwering uit naam van God zich tegen deze meneer keren en is er een kans dat hij doodziek wordt van het virus.
Je zou het hem bijna toewensen, omdat zo veel mensen door zijn gedrag misleid worden over de werkelijke waarde van hun geestelijk leven.
Want daar gaat het in de basis niet om voor deze evangelist.
Tardis schreef:
26 apr 2020, 17:46
Niet dat ik in zijn beeld van God geloof. De god van de Bijbel is een concept dat door de schrijvers van de Bijbel bedacht is. Over de meeste van de tien geboden valt wel wat af te dingen of op te merken. Ik geloof wel dat er zoiets als de Allerhoogste is, maar die wordt niet beschreven in de Bijbel. Daarom vind ik het eerste gebod heel raar: Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben. (Statenvertaling) Omdat een conceptuele godheid, bedacht en beschreven door mensen, centraal staat in de Bijbel richt je je niet tot de allerhoogste macht als je in gebed bent. Daarom heeft een gebed zo vaak niet het beoogde effect. Soms is het effect zelfs tegengesteld aan wat men wilde. Men verdedigt zich dan met uitdrukkingen als Gods wegen zijn ondoorgrondelijk of Het is God's wil. Nee, het is niet God's wil, maar een verkeerd uitgevoerd gebed.

We kunnen met wilskracht invloed uitoefenen op wat er in onze werkelijkheid gebeurt, fysiek door te handelen in overeenstemming met onze wil, maar ook mentaal is het mogelijk om invloed uit te oefenen en de loop van de gebeurtenissen in jouw voordeel te beïnvloeden. Dat is echter een ander onderwerp.
De Bijbel is voor mij ook 'mensenwerk' die is samengesteld/geschreven door vele mensen over vele jaren.
En zoals men is, en wat men in zijn geestelijke rugzak meedraagt, zo zal men verhalen.
En net zo vele mensen vertalen wat geschreven staat in de bijbel weer op zo'n manier als ze nodig vinden.
Als je puur leest wat in het oude testament geschreven staat kom je geen sympathie God tegen maar een dominant,
jaloerse en wrede God tegen. Als je dan ook aangesproken wordt op straat door iemand die het evangelie uitdraagt
dan willen ze niet over God in het Oude Testament praten, maar over het geloof in Jezus Christus als de door God gezonden Messias,
het Nieuwe Testament. Ze maken heel bewust die scheiding tussen die twee boeken.
Maar ik respecteer mensen die oprecht zijn in hun geloof en daar steun aan hebben.
Ik ga alleen niet mee in het waarheidsgehalte wat aan de Bijbel gegeven wordt door het grondpersoneel van God.


Wat je als laatste schrijft is voor mij het vermogen van de gedachtenkracht. Alles is trilling, en wij als mens zijn zowel
'zender als ontvanger' in dit universum. Daardoor bestaat de mogelijkheid om sturing te geven aan wat er met, of om ons
gebeurt voor zover kosmisch mogelijk. Wat wij binnen krijgen als 'ontvanger' kan ons inzicht geven in een situatie en
ons beschermen tegen iets. Noem het 'een buikgevoel' waardoor je anders reageert dan je normaal zou doen in een situatie.
Zo kan je aan iemand denken en die persoon belt je ineens op.... Je hebt door aan die persoon te denken (trilling) die energie uitgezonden.
En het is door die persoon ontvangen. Dat is het Universum, voor mij de natuurlijke wetmatigheid er van.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door Tardis » 27 apr 2020, 15:34

taigitu schreef:
27 apr 2020, 13:03
Wat je als laatste schrijft is voor mij het vermogen van de gedachtenkracht. Alles is trilling, en wij als mens zijn zowel
'zender als ontvanger' in dit universum. Daardoor bestaat de mogelijkheid om sturing te geven aan wat er met, of om ons
gebeurt voor zover kosmisch mogelijk.
Of alles trilling is weet ik nog niet. Misschien wel. Het is zo langzamerhand duidelijk dat de stoffelijke natuur is opgebouwd uit trillingen en interferenties. Of gedachten zelf meetrillen of aan trilling voorafgaan en trillingen veroorzaken en daardoor invloed uitoefenen op materie is voor mij nog een onbeantwoorde vraag. Ik zou daar nog wel eens een bewijs voor willen zien. Maar ja, hoe bewijs je zoiets? Voorlopig is het een hypothese. Zelf heb ik zulke frappante samenlopen van omstandigheden beleefd dat er een oorzakelijk verband moet zijn. Ik houd het ook voor mogelijk dat er buiten ons om geregisseerd wordt. Als je (zoals ik) er van overtuigd bent dat bewustzijn eindeloos is, dan bestaat er ook bewustzijn buiten de stoffelijke wereld. Ons eigen bewustzijn dus ook. Toch stuurt ons bewustzijn ons eigen lichaam aan. Het is 'geïncarneerd'. Ik acht het daarom zeer waarschijnlijk dat bewustzijn dat zich niet in een stoffelijk lichaam bevindt (niet 'geïncarneerd' is) toch invloed kan uitoefenen op wat er in de stoffelijke wereld gebeurt. Ik heb meerdere keren sterk de indruk gehad dat zogenaamd toevallige gebeurtenissen van hoger hand geregisseerd waren omdat ze de loop van mijn leven en dat van een ander een bepaalde richting gaven. Dit zal voor velen zweverig klinken. Kan me niets schelen.
taigitu schreef:Wat wij binnen krijgen als 'ontvanger' kan ons inzicht geven in een situatie en ons beschermen tegen iets. Noem het 'een buikgevoel' waardoor je anders reageert dan je normaal zou doen in een situatie.
Zo kan je aan iemand denken en die persoon belt je ineens op.... Je hebt door aan die persoon te denken (trilling) die energie uitgezonden.
En het is door die persoon ontvangen. Dat is het Universum, voor mij de natuurlijke wetmatigheid er van.
Het is best mogelijk dat we met ons bewustzijn contact maken met een kosmisch netwerk dat in trilling gebracht wordt. We kunnen dan zenden en ontvangen. Ik vind het geen gekke gedachte.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Mag er gespot worden met Geloof?

Bericht door taigitu » 27 apr 2020, 16:24

Tardis schreef:
27 apr 2020, 15:34

Het is best mogelijk dat we met ons bewustzijn contact maken met een kosmisch netwerk dat in trilling gebracht wordt. We kunnen dan zenden en ontvangen. Ik vind het geen gekke gedachte.
Afbeelding



ENERGIE en MASARU EMOTO

Masaru Emoto is een wetenschapper uit Japan die waterkristallen in bevroren toestand heeft gefotografeerd en vastgelegd, hij deed onderzoek naar water.
Hij toonde aan dat emoties, gedachten etc. een weergave geven in deze ijskristallen. Zoals een geschreven woord of uitgesproken, een foto, muziek, een video.
Gedachten en woorden zijn vibraties of trillingen. “ Vibraties is leven “ zijn woorden van Masaru Emoto. Alles heeft vibratie. Water wordt qua energie beïnvloedt dus. Zie de You Tube rechtsonder deze pagina van Masaru Emoto over zijn wetenschappelijke onderzoeken met de waterkristallen en zijn boek De boodschap van Water.

Ons lichaam bestaat uit globaal 70% water, dat geeft een reden om na te denken hoe belangrijk water is.

In feite bewees naar mijn mening Masaru Emoto dat gedachtekracht enorm krachtig is. Prikkels met een positieve trilling laten
harmonieuze waterkristallen zien en het tegenovergestelde bij prikkels met een negatieve trilling.
Positieve gedachten en denkwijzen creëren balans in jezelf.

Ik geloof zelf dat vanuit je eigen gedachten en denkwijzen je dagelijkse leven en de toekomst zelf creëert.

Einstein zij al veel eerder “alles is energie “.
Alles in het universum is energie en bestaat uit energie, we zijn energie !


https://www.engelwortelhealing.nl/infor ... saru-emoto
https://www.masaru-emoto.net/en/



Deze video heb ik van het internet, niet van de site omdat die ik die niet kan linken.
Ik heb over Masaru Emoto al eerder dingen geplaatst.

Zelf heb ik ook die experimenten gedaan met planten die ik had staan.
De een wel water geven en de andere plant niet. De plant die geen water kreeg
begon sterk te geuren. Het was een wonderlijke ervaring.
Planten doen het beter als je ze positief toespreekt.

Voor mij is de communicatie tussen alles wat er in de kosmos aanwezig een zekerheid.
God is een concept door mensen gecreëerd om de kosmos en alles wat er in voorvalt
en wordt beleefd een soort van kader te geven waarin onzekerheden en angsten uitgelegd
kunnen worden om angsten tegen te gaan en te overleven. Zoals grote natuurlijke gebeurtenissen
waar men niet de oorzaak van wist. Ik stel me voor dat men in de oudheid het natuurgeweld
niet zo kon verklaren als we nu doen.

Bijvoorbeeld orkanen/tyfoons.
In de bijbel wordt beschreven hoe Mozes kon ontsnappen omdat het water zich scheidde.
Tijdens het natuurgeweld zijn er momenten waarbij water aan de kust zich ver wegtrekt van het strand
en dan met reuzengeweld een enorme golf zich op de kust stort. We hebben het nog niet zo lang geleden gezien in Italië.
Zo'n orkaanvoorbeeld is gebruikt in de bijbel, het water dat zich scheidde omdat Mozes in God geloofde.
Het gebruik van grote natuurlijke gebeurtenissen is en het tot een verhaal te maken waarom zo iets gebeurt
is niet ongebruikelijk in de bijbel. Het kan de gelovige rust geven omdat er redenen gegeven worden
en zelfs dat deze enge dingen te voorkomen zijn als met als een goede gelovige leeft.

Hij wist misschien niet dat God op het punt stond het water van de Rode Zee te scheiden en zo een ontsnappingsroute te creëren.
Maar hij was ervan overtuigd dat God iets zou doen om Zijn volk te beschermen. En hij wilde dat zijn volksgenoten daar ook van overtuigd waren.
Er staat: „Toen zei Mozes tot het volk: ’Weest niet bevreesd. Staat vast en ziet de redding van Jehovah, die hij vandaag voor u zal bewerken’” (Exodus 14:13).
Kon Mozes het geloof van de andere Israëlieten versterken? Ja, want de Bijbel zegt niet alleen over hem maar over alle Israëlieten:
„Door geloof trokken zij door de Rode Zee als over droog land” (Hebreeën 11:29).
Het geloof van Mozes had voordelen voor hemzelf en ook voor iedereen die het probeerde na te volgen.
https://www.jw.org/nl/bibliotheek/tijds ... ad-geloof/



Afbeelding
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie