Paus wil meer kinderen met christelijke namen

Christendom, Islam, Boeddhisme, het leven, de dood, bijbel- en koranteksten. Al ben je agnost of polytheïst, je bent hier welkom om er over te praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Paus wil meer kinderen met christelijke namen

Bericht door Tammy » 11 jan 2011, 05:01

Paus wil meer kinderen met christelijke namen VATICAAN STAD -

De paus vindt dat kinderen een christelijke naam moeten krijgen. Zo’n naam toont de verbondenheid met de katholieke kerk, stelt Benedictus XVI.


De paus vindt het kennelijk maar niets dat sommige ouders hun kinderen namen geven zoals Crystal, Heather of Margriet. „Een christelijke naam is een onherroepelijk teken dat de Heilige Geest een nieuw leven geeft in de schoot van de kerk”, zei de paus nadat hij zondag 21 baby’s had gedoopt in een traditionele dienst in het Vaticaan.

Italiaanse kranten stonden maandag bol van het nieuws. In Italië zelf geven ouders de voorkeur aan namen van heiligen. De naam Francesco is de meest gegeven naam aan jongens, Gulia voor meisjes. De oorspronkelijke naam van de paus, Joseph, staat op nummer veertien van de meest gegeven jongensnamen.

Bron : De Telegraaf.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Kan deze man zich a.u.b. met belangrijkere zaken bezig houden zoals het kindermisbruik in de kerk ?
Dit is zo onbelangrijk.
Ouders moeten zelf weten welke namen ze hun kinderen geven.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Paus wil meer kinderen met christelijke namen

Bericht door Tardis » 11 jan 2011, 15:28

Het lijkt mij eerlijk gezegd wel leuk als christelijke mensen hun zoon Jezus zouden noemen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Elfje

Re: Paus wil meer kinderen met christelijke namen

Bericht door Elfje » 11 jan 2011, 15:49

Maar wat zijn Christelijke namen dan? Vernoemingen naar mensen uit de bijbel?
Wij zijn toch allen door God geschapen, en alle namen die we geven komen dan toch vanzelfsprekend uit ons, die de bron zijn van God?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Paus wil meer kinderen met christelijke namen

Bericht door Tammy » 12 jan 2011, 05:11

Vind je Tardis ? :mrgreen:
Ik persoonlijk hou van anderen namen , namen die vernoemd worden naar het kind zelf.

Ik denk vernoemingen uit de bijbel ja Elfje.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie