Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Frontierscience

Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Bericht door Frontierscience » 01 jun 2015, 14:45

According to the conventional view of history, humans have only walked the Earth in our present form for some 200,000 years, with our ancestors’ history extending back perhaps 6 million years. The Earth’s coal is said to have formed hundreds of millions of years ago. That’s why the appearance of a man-made iron instrument resembling a drill bit in the heart of a large chunk of coal puzzled the historians who found it in the 19th century.


http://www.theepochtimes.com/n3/1375383 ... alk-earth/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

gusteman

Re: Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Bericht door gusteman » 01 jun 2015, 18:31

Leuk artikel, vooral het laatste stukje:
It was suggested that in all probability the iron instrument might have been part of a borer broken during some former search for coal.
Ongelooflijk dat een website die zichzelf ernstig neemt(*) een artikel publiceert wat laat veronderstellen dat gewone alledaagse gebeurtenissen zouden "geheimzinnig" zijn.
Wat een ziekelijke geesten zitten daar toch achter?

(*) Op hun pagina "About Us" staat (onder andere) het volgende te lezen
Integrity and truthfulness in reporting, together with the stories that really matter, are cornerstones to The Epoch Times.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Bericht door Tardis » 01 jun 2015, 20:40

gusteman schreef:Op hun pagina "About Us" staat (onder andere) het volgende te lezen
Integrity and truthfulness in reporting, together with the stories that really matter, are cornerstones to The Epoch Times.
Een Nederlander zou zeggen: "Dat kun je wel van jezelf beweren, maar we bepalen zelf wel of dat zo is."
Bij vraagtekenjournalistiek (daar is dit artikel een voorbeeld van) is het bij voorbaat al twijfelachtig of het integer of eerlijk is. De bij elkaar geknutselde illustratie die bij het artikel geplaatst is vormt een bewijs voor de afwezigheid van integriteit, niet het bewijs voor het vinden van een boorkop in steenkool. Daarmee heeft de schrijver van het artikel de topicstarter van deze draad gefopt want die denkt dat er in een oeroude laag steenkool een net zo oude (dus miljoenen jaren oude) boor is aangetroffen.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

gusteman

Re: Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Bericht door gusteman » 02 jun 2015, 00:52

Tardis schreef:... want die denkt dat er in een oeroude laag steenkool een net zo oude (dus miljoenen jaren oude) boor is aangetroffen.
Nou, dan heeft ie het artikel niet goed gelezen.
Daarin hebben ze het wel degelijk over een stuk gereedschap uit de 19de eeuw.

Eigenlijk mist dit forum nog één sub-forum met de titel "Sagen, legenden en onzin verhalen".
Dan hoef je dit soort larie niet meer te lezen onder een ernstig sub-forum zoals Geschiedenis.

Frontierscience

Re: Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Bericht door Frontierscience » 02 jun 2015, 09:14

De boor is geen stuk gereedschap uit de 19de eeuw. Er zijn geen boorsporen aangetroffen en de boor zat ingekapseld in de miljoenen jaren oude steenkoollaag. De boor moet dus wel miljoenen jaren oud zijn.

The Society decided that the instrument was of a modern level of advancement. But, it concluded that “the iron instrument might have been part of a borer broken during some former search for coal.” Buchanan’s detailed report did not include, however, any signs that the coal surrounding the instrument had been punctured by drilling. He seemed to describe, rather, an iron instrument completely and bewilderingly encapsulated by coal.

Het is misschien moeilijk te bevatten maar onze huidige geschiedenis klopt niet.

Zie ook: http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... 43&t=12970
Laatst gewijzigd door Frontierscience op 02 jun 2015, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Boor gevonden in miljoenen jaren oude steenkoollaag.

Bericht door Gast1 » 02 jun 2015, 09:47

Inzake de boor onthoud ik mij van commentaar.
Ik weet dat er ongelooflijk veel bedrog is en dat mensen graag aandacht willen of zich financieel willen verrijken.
Maar er zijn zaken, artefacten, groot en klein die 'onmogelijk' zijn.
Toen en nu en waarvoor de wetenschap geen enkele verklaring heeft.
Wij intelligentsia kunnen hooguit gissen of fantaseren.
Voor mij is het geen vraag of er andere en 'hogere' beschavingen zijn.
Als ik naar de mensenwereld kijk, dan is het welhaast onmogelijk dat er geen intelligentere werelden zijn.
Ook staat het voor mij als een paal boven water dat deze wereld door buitenaardsen bezocht is.
Dat er zaken zijn die gevonden zijn die het gepeupel (nog) niet mag zien.
Maar er is veel, heel veel nep ...

Plaats reactie