Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Berjan » 21 jan 2019, 21:50

faithless schreef:
21 jan 2019, 19:40
Dat klopt. goed gelezen.
Nogal logisch dat het dan niet meer onafhankelijk is.
Heeft dan ook totaal niets te maken met discriminatie, onafhankelijkheid betwisten omdat joden in een commissie zitten die moeten bepalen wie en hoeveel de compensatie moet worden (voor joodse slachtoffers) is discrimineren ???? dat is echt geheel nieuw voor mij.
Je kan hier ook te ver in doorslaan. Dan zouden bij Nederlandse zaken ook geen Nederlanders meer in een commissie zitten. En bij Duitse zaken geen Duitsers.
Cohen en consorten hebben bewezen dat ze onbevooroordeeld naar zaken kunnen kijken. Dus ja, het is een beetje kortzichtig.

Alsof Cohen iedereen kent die joods is, want hij is zelf van joodse komaf.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 21 jan 2019, 22:57

Berjan schreef:
21 jan 2019, 21:50
faithless schreef:
21 jan 2019, 19:40
Dat klopt. goed gelezen.
Nogal logisch dat het dan niet meer onafhankelijk is.
Heeft dan ook totaal niets te maken met discriminatie, onafhankelijkheid betwisten omdat joden in een commissie zitten die moeten bepalen wie en hoeveel de compensatie moet worden (voor joodse slachtoffers) is discrimineren ???? dat is echt geheel nieuw voor mij.
Je kan hier ook te ver in doorslaan. Dan zouden bij Nederlandse zaken ook geen Nederlanders meer in een commissie zitten. En bij Duitse zaken geen Duitsers.
Cohen en consorten hebben bewezen dat ze onbevooroordeeld naar zaken kunnen kijken. Dus ja, het is een beetje kortzichtig.

Alsof Cohen iedereen kent die joods is, want hij is zelf van joodse komaf.
Je kan er inderdaad ook in doorslaan, wat hier niet van toepassing is. Moge duidelijk zijn dat je met deze kwestie nou niet direct kiest voor 2 mensen met joodse achtergrond en dan zeggen dat iets onafhankelijk is, dat blijft een feit.
Laten ze blij zijn met het geld wat eruit komt, de volgende aanklacht was snel alweer gemaakt om weer een potje geld te vangen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Determinist » 21 jan 2019, 23:39

Eventjes terug.

Beste faithless, je plaatste de volgende post:

faithless schreef:
17 dec 2018, 18:00
https://www.nu.nl/algemeen/5636063/duit ... lucht.html

Dat is ook in het straatje Holocaust industry ?

Wat vind jij. Is het rechtvaardig of niet dat deze groep mensen, specifiek vermeld in de link van je post, een compensatie krijgen?

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Berjan » 22 jan 2019, 00:48

faithless schreef:
21 jan 2019, 22:57
Je kan er inderdaad ook in doorslaan, wat hier niet van toepassing is.
Dat is jouw mening. Ik vind dat jij hier wel in doorslaat.
Moge duidelijk zijn dat je met deze kwestie nou niet direct kiest voor 2 mensen met joodse achtergrond en dan zeggen dat iets onafhankelijk is, dat blijft een feit.
Laten ze blij zijn met het geld wat eruit komt, de volgende aanklacht was snel alweer gemaakt om weer een potje geld te vangen.
Nogmaals, als Nederlanders iets is aangedaan dan mogen er ook geen Nederlanders in de commissie zitten? Moeten ze dan Chinezen in de commissie plaatsen om onafhankelijk te zijn?
Cohen en co hebben toch genoeg bewezen om te mogen beweren dat ze onafhankelijk zijn?

En waarom zeur je zo over geld?
De NS komt nog goed weg met het geven van geld. Het gaat hier wel om genocide nota bene. Die mensen van de NS hadden helemaal niet mee moeten doen. Toen de spoorwegen gingen staken, bij Market Garden en daarna haalden de moffen ook mensen uit eigen land om de treinen te laten rijden. Dus waarom heeft men niet geweigerd toen het om mensenlevens ging? Sterker nog, men ging staken maar het vervoeren naar Westerbork ging gewoon door!

Misschien dit eens lezen?

http://www.dedokwerker.nl/ns.html

De NS verdiende geld, door de joden betaald. Dus het is een sigaar uit eigen doos dat de joden nu krijgen. Het zeuren van "ze willen weer een potje geld vangen" is dus helemaal uit de lucht gegrepen.

https://www.dvhn.nl/drenthe/Welke-rol-s ... ogle.nl%2F

Ik ben bang dat je inderdaad discriminerend bezig bent. Anders zou je niet zoveel nadruk leggen op het geld waar de joden om "zeuren". Dus dit mij denken aan de mythe van de op geld beluste jood.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Vitharr » 22 jan 2019, 07:27

faithless schreef:
21 jan 2019, 19:40
Dat klopt. goed gelezen.
Nogal logisch dat het dan niet meer onafhankelijk is.
Heeft dan ook totaal niets te maken met discriminatie, onafhankelijkheid betwisten omdat joden in een commissie zitten die moeten bepalen wie en hoeveel de compensatie moet worden (voor joodse slachtoffers) is discrimineren ???? dat is echt geheel nieuw voor mij.
Vergelijk het met een onafhankelijke commissie die onderzoek doet naar zwarte piet en bestaat uit getinte mensen met voorouders met een slavernij verleden. Dat hun achtergrond hun mening beinvloed is een ongefundeerd vooroordeel. Zeggen dat ze op basis van dat vooroordeel uitgesloten moeten worden is dan discriminatie.
Morgen is vandaag ook gisteren....

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 22 jan 2019, 09:57

Determinist schreef:
21 jan 2019, 23:39
Eventjes terug.

Beste faithless, je plaatste de volgende post:

faithless schreef:
17 dec 2018, 18:00
https://www.nu.nl/algemeen/5636063/duit ... lucht.html

Dat is ook in het straatje Holocaust industry ?

Wat vind jij. Is het rechtvaardig of niet dat deze groep mensen, specifiek vermeld in de link van je post, een compensatie krijgen?
Nee ik vind het niet terecht dat deze mensen die in de link genoemd worden een compensatie krijgen.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 22 jan 2019, 10:13

Berjan schreef:
22 jan 2019, 00:48
faithless schreef:
21 jan 2019, 22:57
Je kan er inderdaad ook in doorslaan, wat hier niet van toepassing is.
Dat is jouw mening. Ik vind dat jij hier wel in doorslaat.
Moge duidelijk zijn dat je met deze kwestie nou niet direct kiest voor 2 mensen met joodse achtergrond en dan zeggen dat iets onafhankelijk is, dat blijft een feit.
Laten ze blij zijn met het geld wat eruit komt, de volgende aanklacht was snel alweer gemaakt om weer een potje geld te vangen.
Nogmaals, als Nederlanders iets is aangedaan dan mogen er ook geen Nederlanders in de commissie zitten? Moeten ze dan Chinezen in de commissie plaatsen om onafhankelijk te zijn?
Cohen en co hebben toch genoeg bewezen om te mogen beweren dat ze onafhankelijk zijn?
Geef even een goed voorbeeld, hiermee zeg je niets.
En waarom zeur je zo over geld?
De NS komt nog goed weg met het geven van geld. Het gaat hier wel om genocide nota bene. Die mensen van de NS hadden helemaal niet mee moeten doen. Toen de spoorwegen gingen staken, bij Market Garden en daarna haalden de moffen ook mensen uit eigen land om de treinen te laten rijden. Dus waarom heeft men niet geweigerd toen het om mensenlevens ging? Sterker nog, men ging staken maar het vervoeren naar Westerbork ging gewoon door!

Misschien dit eens lezen?

http://www.dedokwerker.nl/ns.html

De NS verdiende geld, door de joden betaald. Dus het is een sigaar uit eigen doos dat de joden nu krijgen. Het zeuren van "ze willen weer een potje geld vangen" is dus helemaal uit de lucht gegrepen.
Ga je nou de NS betichten van Genocide ? Ik denk dat je dan wel wat meer moet gaan verdiepen in WWII.
Heb de dokwerker gelezen, snap even niet je opmerking over "uit de lucht gegrepen".
https://www.dvhn.nl/drenthe/Welke-rol-s ... ogle.nl%2F

Ik ben bang dat je inderdaad discriminerend bezig bent. Anders zou je niet zoveel nadruk leggen op het geld waar de joden om "zeuren". Dus dit mij denken aan de mythe van de op geld beluste jood.
Jij mag denken dat ik discriminerend bezig ben, die vrijheid heb je, zo denk ik ook dat jij discriminerend ben over je opmerking "moffen".
Verder zou ik zeggen, verdiep je er eens in als je vind dat ik "te" kritisch ben over potjes geld en de geld beluste jood, ik heb namelijk het idee dat je niet zozeer beide kanten aan het bekijken bent hiervan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Determinist » 22 jan 2019, 10:18

faithless schreef:
22 jan 2019, 09:57
Determinist schreef:
21 jan 2019, 23:39
Eventjes terug.

Beste faithless, je plaatste de volgende post:

faithless schreef:
17 dec 2018, 18:00
https://www.nu.nl/algemeen/5636063/duit ... lucht.html

Dat is ook in het straatje Holocaust industry ?

Wat vind jij. Is het rechtvaardig of niet dat deze groep mensen, specifiek vermeld in de link van je post, een compensatie krijgen?
Nee ik vind het niet terecht dat deze mensen die in de link genoemd worden een compensatie krijgen.
Want?

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Berjan » 22 jan 2019, 10:42

faithless schreef:
22 jan 2019, 10:13

Geef even een goed voorbeeld, hiermee zeg je niets.
Natuurlijk zeg ik hiermee genoeg. Jij beweert dat joden die over joden beslissen dit niet onafhankelijk kunnen doen. Dan trek je dit door naar Nederlanders en zouden Nederlanders nederlanders niet onafhankelijk kunnen beoordelen. En dat is onzin, kijk maar naar de rijdende rechter. De ombudsman. Etc...
Nou is jood zijn een religie en geen land, maar het idee is duidelijk.

Ga je nou de NS betichten van Genocide ? Ik denk dat je dan wel wat meer moet gaan verdiepen in WWII.
Heb de dokwerker gelezen, snap even niet je opmerking over "uit de lucht gegrepen".
Mag ik even een teiltje?
Ik ben al vanaf mijn kleinste jeugd bezig met de WOII, vooral over verzet en de geallieerden dus je moet mij niet vragen mij meer te verdiepen in WOII. Je kent mij niet eens, maar door mijn antwoord ga je er alvast vanuit dat ik mij er niet genoeg in verdiept hebt. Echt, walgelijke opmerking...
En ja, ik beticht de NS ervan mee te hebben geholpen aan een genocide. Ze wisten dat die kampen er niet waren om te werken. Ze reden zelfs door toen de rest ging staken. En ze legden speciaal een rails aan naar Westerbork om de joden daar af te leveren. Dus ze hebben meegeholpen. Een beetje centen betalen is dan wel het minste wat je kan doen om het leed te "verzachten".


Jij mag denken dat ik discriminerend bezig ben, die vrijheid heb je, zo denk ik ook dat jij discriminerend ben over je opmerking "moffen".
Moffen is een scheldwoord voor de Duitsers die in NL en Europa gelegerd waren. Wat is daar precies discriminerend aan? Ik bedoel hier echt niet de Duitsers in het algemeen mee.

Verder zou ik zeggen, verdiep je er eens in als je vind dat ik "te" kritisch ben over potjes geld en de geld beluste jood, ik heb namelijk het idee dat je niet zozeer beide kanten aan het bekijken bent hiervan.
Wat zijn dit voor insinuaties? Iedere keer als ik het niet met jou eens ben dan zeg je "verdiep je er eens in". Dus iemand die het niet met jou eens is heeft zich er bij voorbaat al niet in verdiept? Vooroordelen, meer zijn het niet.
Wat je overigens bedoelt met beide kanten ervan bekijken ontgaat mij. Aangezien er maar 1 kant is. Namelijk de joodse kant. Dat er mensen door de NS zijn vervoerd naar Westerbork, dat de NS er centen aan heeft verdiept die betaald zijn door de joden zelf, en dat het dus normaal is dat deze mensen hun geld "terugkrijgen".
En het mindere ervan is dat jij schrijft "Laten ze blij zijn met het geld wat eruit komt, de volgende aanklacht was snel alweer gemaakt om weer een potje geld te vangen."

En dat is echte discriminatie, want het doet denken aan de mythe van de op geld beluste jood. Waar veel antisemieten zo prat op gaan.
En alle joden hebben grote neuzen, dat geloof je zeker ook?

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 22 jan 2019, 11:14

Determinist schreef:
22 jan 2019, 10:18
faithless schreef:
22 jan 2019, 09:57
Determinist schreef:
21 jan 2019, 23:39
Eventjes terug.

Beste faithless, je plaatste de volgende post:





Wat vind jij. Is het rechtvaardig of niet dat deze groep mensen, specifiek vermeld in de link van je post, een compensatie krijgen?
Nee ik vind het niet terecht dat deze mensen die in de link genoemd worden een compensatie krijgen.
Want?
omdat ik het onzinnig vind om een vergoeding te geven voor het feit dat ze bescherming is geboden.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Determinist » 22 jan 2019, 11:19

faithless schreef:
22 jan 2019, 11:14
omdat ik het onzinnig vind om een vergoeding te geven voor het feit dat ze bescherming is geboden.
Ze krijgen geen vergoeding voor de bescherming, ze krijgen vergoeding van diegenen die de noodzaak voor bescherming veroorzaakt hebben.

Je draait het om.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 22 jan 2019, 11:28

Berjan schreef:
22 jan 2019, 10:42
faithless schreef:
22 jan 2019, 10:13

Geef even een goed voorbeeld, hiermee zeg je niets.
Natuurlijk zeg ik hiermee genoeg. Jij beweert dat joden die over joden beslissen dit niet onafhankelijk kunnen doen. Dan trek je dit door naar Nederlanders en zouden Nederlanders nederlanders niet onafhankelijk kunnen beoordelen. En dat is onzin, kijk maar naar de rijdende rechter. De ombudsman. Etc...
Nou is jood zijn een religie en geen land, maar het idee is duidelijk.
Blijkt dat we hier niet over eens gaan worden, prima ieder zijn idee en gedachte hierover.

Ga je nou de NS betichten van Genocide ? Ik denk dat je dan wel wat meer moet gaan verdiepen in WWII.
Heb de dokwerker gelezen, snap even niet je opmerking over "uit de lucht gegrepen".
Mag ik even een teiltje?
Ik ben al vanaf mijn kleinste jeugd bezig met de WOII, vooral over verzet en de geallieerden dus je moet mij niet vragen mij meer te verdiepen in WOII. Je kent mij niet eens, maar door mijn antwoord ga je er alvast vanuit dat ik mij er niet genoeg in verdiept hebt. Echt, walgelijke opmerking...
En ja, ik beticht de NS ervan mee te hebben geholpen aan een genocide. Ze wisten dat die kampen er niet waren om te werken. Ze reden zelfs door toen de rest ging staken. En ze legden speciaal een rails aan naar Westerbork om de joden daar af te leveren. Dus ze hebben meegeholpen. Een beetje centen betalen is dan wel het minste wat je kan doen om het leed te "verzachten".
Mijn excuses dat je er zo van walgt, is niet mijn bedoeling maar zo kwam het nou eenmaal op mij over.
Nog wel een vraagje....
Hoe ver trek jij de lijn in wanneer iemand medeplichtig is aan deze genocide ?


Jij mag denken dat ik discriminerend bezig ben, die vrijheid heb je, zo denk ik ook dat jij discriminerend ben over je opmerking "moffen".
Moffen is een scheldwoord voor de Duitsers die in NL en Europa gelegerd waren. Wat is daar precies discriminerend aan? Ik bedoel hier echt niet de Duitsers in het algemeen mee.
Ik vind het discriminerend.....

Verder zou ik zeggen, verdiep je er eens in als je vind dat ik "te" kritisch ben over potjes geld en de geld beluste jood, ik heb namelijk het idee dat je niet zozeer beide kanten aan het bekijken bent hiervan.
Wat zijn dit voor insinuaties? Iedere keer als ik het niet met jou eens ben dan zeg je "verdiep je er eens in". Dus iemand die het niet met jou eens is heeft zich er bij voorbaat al niet in verdiept? Vooroordelen, meer zijn het niet.
Wat je overigens bedoelt met beide kanten ervan bekijken ontgaat mij. Aangezien er maar 1 kant is. Namelijk de joodse kant. Dat er mensen door de NS zijn vervoerd naar Westerbork, dat de NS er centen aan heeft verdiept die betaald zijn door de joden zelf, en dat het dus normaal is dat deze mensen hun geld "terugkrijgen".
En het mindere ervan is dat jij schrijft "Laten ze blij zijn met het geld wat eruit komt, de volgende aanklacht was snel alweer gemaakt om weer een potje geld te vangen."

En dat is echte discriminatie, want het doet denken aan de mythe van de op geld beluste jood. Waar veel antisemieten zo prat op gaan.
En alle joden hebben grote neuzen, dat geloof je zeker ook?
Ik heb het gevoel dat het je nogal raakt.
Wat ik bedoel met beide kanten bekijken is dat je eens zou kunnen kijken en onderzoek doen naar betalingen aan joden met betrekking op de holocaust.
Iemand zou dan kunnen denken dat ze geldbelust zijn, tja dat kan, ieder zijn mening toch ?
Jij bent degene die zogenaamde "vooroordelen" aanhaalt en mij hiervan probeert te betichten, prima dat mag jij.
En nee volgens mij hebben niet alle joden een grote neus.
Laatst gewijzigd door faithless op 22 jan 2019, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 22 jan 2019, 11:30

Determinist schreef:
22 jan 2019, 11:19
faithless schreef:
22 jan 2019, 11:14
omdat ik het onzinnig vind om een vergoeding te geven voor het feit dat ze bescherming is geboden.
Ze krijgen geen vergoeding voor de bescherming, ze krijgen vergoeding van diegenen die de noodzaak voor bescherming veroorzaakt hebben.

Je draait het om.
Als ik het al zou omdraaien.
Dan nog vind ik het onzin.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Berjan » 22 jan 2019, 11:58

faithless schreef:
22 jan 2019, 11:28

Blijkt dat we hier niet over eens gaan worden, prima ieder zijn idee en gedachte hierover.
Dat is niet altijd prima. Als iemand een fout idee heeft bijvoorbeeld is dat niet prima.

Mijn excuses dat je er zo van walgt, is niet mijn bedoeling maar zo kwam het nou eenmaal op mij over.
Nog wel een vraagje....
Hoe ver trek jij de lijn in wanneer iemand medeplichtig is aan deze genocide ?
Ik walg ervan als jij zo betweterig lijkt dat je insinueert dat mensen die het niet met jou eens zijn zich "er maar eens in moeten verdiepen". Alsof iedereen die zich erin verdiept heeft het wel met jou eens moet zijn.
En als je joden op jouw trein zet naar Westerbork, als je zelfs extra rails aanlegt om het sneller te doen. Als je zelfs doorrijdt terwijl de rest van de treinen (zoals voedsel voor Holland, vervoer van soldaten) niet rijden omdat personeel staakt. Dan ben je toch wel medeplichtig.
Ik vind het discriminerend.....
waarom precies? Zo werden de Duitsers in die tijd genoemd. Ik lees boeken over WOII en daarin staat dit woord gewoon. Ik vind er niks discriminerends aan.

Ik heb het gevoel dat het je nogal raakt.
Wat ik bedoel met beide kanten bekijken is dat je eens zou kunnen kijken en onderzoek doen naar betalingen aan joden met betrekking op de holocaust.
Iemand zou dan kunnen denken dat ze geldbelust zijn, tja dat kan, ieder zijn mening toch ?
Jij bent degene die zogenaamde "vooroordelen" aanhaalt en mij hiervan probeert te betichten, prima dat mag jij.
En nee volgens mij hebben niet alle joden een grote neus.
Vindt jij het niet vreemd dat je "joden zijn geldbelust" afdoet als "ieder zijn mening" maar dat je het woord "moffen" discriminerend vindt? Terwijl ik dit woord heel duidelijk alleen bedoel voor de mensen die in Nederland gestationeerd waren en meededen aan de Jodenvervolging? Kijk jij nu niet teveel naar de Duitsers en hun medewerkers en te weinig naar de slachtoffers?

Tevens snap ik niet dat je beweert dat ik die vooroordelen aanhaal, terwijl ik toch netjes jou citeer? Jij schreef toch "Laten ze blij zijn met het geld wat eruit komt, de volgende aanklacht was snel alweer gemaakt om weer een potje geld te vangen"? Ik heb die woorden niet verzonnen, dus ik heb die vooroordelen niet bedacht. Jij hebt ze bedacht, namelijk dat de joden uit zijn op geld. Wat mij doet denken aan het antisemitische idee van de op geld beluste jood.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Vitharr » 22 jan 2019, 15:40

Berjan schreef: Nou is jood zijn een religie en geen land, maar het idee is duidelijk.
Ongekend. Je weet niet eens wat een Jood is. Niet alle Joden hangen de Joodse religie aan. Waar haal je die kromme wijsheden toch vandaan? Xandernieuws ofzo?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Berjan » 22 jan 2019, 17:53

Vitharr schreef:
22 jan 2019, 15:40
Ongekend. Je weet niet eens wat een Jood is. Niet alle Joden hangen de Joodse religie aan. Waar haal je die kromme wijsheden toch vandaan? Xandernieuws ofzo?
Doe eens een keer normaal man, met je domme opmerkingen...

Een jood is vaak iemand die het jodendom aanhangt. Trouwens, voor het geheel van mijn mening doet het er niet toe. En voor het voorbeeld wat ik faitless wilde geven ook niet. Dus ja, je kan wel op alle slakken zout leggen en doen alsof ik dom ben maar je kan ook eens normaal reageren..
En ik heb al tig keer gezegd dat ik mijn wijsheden nooit bij xandernieuws vandaan haal, ik vermoed zelfs dat rechtse figuren (jij kan je ook aangesproken voelen) hun mening bij sites als XN en ninefornews vandaan halen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Vitharr » 22 jan 2019, 18:53

Berjan schreef:
22 jan 2019, 17:53
Een jood is vaak iemand die het jodendom aanhangt.
Hopla, nieuwe doelpaaltjes. Kun je dat ook onderbouwen?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door univers » 22 jan 2019, 19:24

Een jood is vaak iemand die het jodendom aanhangt.
Dus niet altijd ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Mypos » 22 jan 2019, 19:44

Determinist schreef:
21 jan 2019, 23:39
Eventjes terug.

Beste faithless, je plaatste de volgende post:

faithless schreef:
17 dec 2018, 18:00
https://www.nu.nl/algemeen/5636063/duit ... lucht.html

Dat is ook in het straatje Holocaust industry ?

Wat vind jij. Is het rechtvaardig of niet dat deze groep mensen, specifiek vermeld in de link van je post, een compensatie krijgen?
De vraag is niet aan mij gesteld maar persoonlijk vind ik dat belachelijk. Dan kan je nog wel tig zaken opnoemen waarbij dat mag plaats vinden. Het duidt weer op de macht van joden. Die hebben meer macht om te lobbyen blijkbaar en daarom krijgen ze zoiets voor elkaar.

Maar deze mening zal wel als antisemitisch weg gezet worden. :peace:

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Mypos » 22 jan 2019, 19:47

univers schreef:
22 jan 2019, 19:24
Een jood is vaak iemand die het jodendom aanhangt.
Dus niet altijd ?
:rolfl:

Plaats reactie