Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 27 jan 2019, 13:43

Determinist schreef:
27 jan 2019, 13:10
faithless schreef:
27 jan 2019, 13:03
We hebben beide niet aan die tafel gezeten, ik ben van mening dat het niet zo zwart/wit was wat betreft de keuze voor de NS om wel of niet "mee te doen" hieraan.
Waar komt jouw mening vandaan?
Meningen zijn niet interessant. De argumenten voor meningen wel.

Wie ben jij of ik om te bepalen, als inderdaad buitenstaanders die niet aan de tafel gezeten hebben, dat de conclusies van de direct betrokkenen die wel aan die tafel hebben gezeten dit in twijfel te trekken?
Als je een mening hebt over de inhoud dan dien je ook inhoudelijk je mening te onderbouwen.

De NS heeft zelf de verantwoordelijkheid genomen en ziet die periode als een zwarte bladzijde.

Ga jij nu zeggen dat de NS zelf niet in staat is te bepalen of ze zelf verantwoordelijkheid moeten nemen?
En dat wij dat wel kunnen?
Wat had de NS dan moeten doen ? er tegenin gaan ? zoals al eerder hier gepost werd word meteen je kop eraf geschoten, een keuze van de NS was er niet in deze.
Ik hoef niets te onderbouwen, als dat mijn mening is is dat mijn mening en daar hoef jij het niet mee eens te zijn.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door Berjan » 27 jan 2019, 21:08

faithless schreef:
26 jan 2019, 17:21
Doei doei, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet (en het dan hebben over "tussen de regels lezen".......).
Echt, ga je eens verdiepen in wat de ander schrijft. Ik schrijf dat jij beweert dat de joden nu klachten indienen om geld te krijgen. "ze vinden wel weer een potje met geld"... Daar maak jij dan van dat ik schrijf dat JIJ een klacht indient..

Als je simpele zinnen als niet snapt, waarom zou ik me dan nog met jou bemoeien?

En als je bijvoorbeeld schrijft dat ik meen dat jij mensen kwetsen OMDAT je geen argument hebt voor jouw mening dan snap je er niks van (op hetzelfde niveau als hierboven). Ik vind het alleen vreemd dat jij een mening hebt zonder dat je een argument hebt. Meestal vormen mensen hun mening naar aanleiding van een argument.

Nog een reden om met jou niet meer in discussie te treden. :peace:

faithless
Onderzoeker
Berichten: 276
Lid geworden op: 06 aug 2018, 16:47

Re: Wat werd er onderwezen over de oorlog van 1940-1945

Bericht door faithless » 28 jan 2019, 13:42

Berjan schreef:
27 jan 2019, 21:08
faithless schreef:
26 jan 2019, 17:21
Doei doei, de pot verwijt de ketel dat die zwart ziet (en het dan hebben over "tussen de regels lezen".......).
Echt, ga je eens verdiepen in wat de ander schrijft. Ik schrijf dat jij beweert dat de joden nu klachten indienen om geld te krijgen. "ze vinden wel weer een potje met geld"... Daar maak jij dan van dat ik schrijf dat JIJ een klacht indient..

Als je simpele zinnen als niet snapt, waarom zou ik me dan nog met jou bemoeien?

En als je bijvoorbeeld schrijft dat ik meen dat jij mensen kwetsen OMDAT je geen argument hebt voor jouw mening dan snap je er niks van (op hetzelfde niveau als hierboven). Ik vind het alleen vreemd dat jij een mening hebt zonder dat je een argument hebt. Meestal vormen mensen hun mening naar aanleiding van een argument.

Nog een reden om met jou niet meer in discussie te treden. :peace:
Oh je bent weer terug, dacht dat je weg was.
Dat mag je allemaal vreemd vinden, wat is je inhoudelijke reactie van je laatste post op deze thread ?
Of kwam je enkel maar even ventileren wat je van een ander vind ?

Plaats reactie