Meer zicht op leven van Anne en Margot Frank in de kampen

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80581
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Meer zicht op leven van Anne en Margot Frank in de kampen

Bericht door Tammy » 24 nov 2020, 06:53

Afbeelding

Meer zicht op leven van Anne en Margot Frank in de kampen.

AMSTERDAM - Aan de hand van diepgravend onderzoek en getuigenissen is een reconstructie gemaakt van Anne Frank en haar medeonderduikers toen ze na hun arrestatie in 1944 in de kampen terechtkwamen. Het boek Na het Achterhuis, dat dinsdag verschijnt, levert diverse nieuwe inzichten op, meldt de Anne Frank Stichting.

Auteur Bas von Benda-Beckmann, historicus en werkzaam bij de Anne Frank Stichting, wil met het boek zo dicht mogelijk bij de kampervaringen komen van de acht onderduikers uit het Achterhuis. Hij zocht uit wat er gebeurde met Otto en Edith Frank en hun dochters Margot en Anne, Hermann en Auguste van Pels en hun zoon Peter en Fritz Pfeffer nadat ze werden opgepakt in Amsterdam.

Lees verder via link :

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1505304 ... -de-kampen

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Wat een vreselijk einde heeft dit meisje samen met haar zus gehad. :?
Ikzelf heb de Tweede Wereldoorlog niet meegemaakt.
Mijn moeder wel en de hongerwinter in Heiloo.

Anne Frank haar verhaal grijpt mij altijd aan.
En ik denk vaak aan haar als ik jongeren van deze generatie hoor klagen.
In het geval van deze Corona crises bedoel ik dus.
De inperking van vrijheden die men momenteel ervaart door het virus.

En ja ik weet dat velen die vergelijking niet correct vinden en dat het er niks mee te maken heeft enz.
Maar ik kijk naar het incasseringsvermogen van dit meisje en haar zus.
Opgesloten in een piepklein kamertje voor lange tijd en daarna de lijdensweg in de kampen.
Het verschil hoe men omgaat of wat men ondergaat in extreme situaties is groot wat ik zie.

Het vaccin komt eraan en hopelijk kunnen we terug naar meer vrijheid.
Het heeft een jaartje van ons leven gekost.
De bevrijders van Anne Frank en haar zus kwamen net te laat.
Zoals dat ook voor velen is geweest met Corona.

Anne Frank, het meisje van vroeger..........
Een dapper en moedig meisje, niet omdat ze dat wilde maar omdat ze dat wel moest zijn om zo lang mogelijk te leven.

Gelukkig is het nu 2020 en niet 1940.
Want we kunnen als samenleving dit na amper 9 maanden maar amper volhouden als je de verdeeldheid ziet in de samenleving over de aanpak van dit virus.

Dag meisje van vroeger, een diepe buiging voor jou en je zus.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie