De verbazingwekkende prestaties van onze oude voorouders

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

De verbazingwekkende prestaties van onze oude voorouders

Bericht door univers » 24 dec 2021, 09:15

Net als andere New Dawn- lezers had ik iets gehoord over Romeinse wegenbouwers, Maya-wiskundigen en Babylonische astronomen. Maar ik was vervolgens verrast om te ontdekken dat deze en andere volkeren in het verre verleden niveaus van toegepaste wetenschap bereikten die gelijk waren aan en soms zelfs overtroffen werden door soortgelijke materiële prestaties die tegenwoordig als vanzelfsprekend worden beschouwd. Enkele belangrijke innovaties die voor het eerst werden bedacht tijdens de oudheid, gingen verloren toen de beschaving die met hun creatie was geassocieerd, instortte en volledig werden vergeten, om vervolgens duizenden jaren later onafhankelijk opnieuw te worden uitgevonden door moderne ontwikkelaars die zich totaal niet bewust waren van hun oude voorlopers.

Nog opmerkelijker is dat een tijd geleden, toen reguliere historici en conventionele archeologen ons verzekeren dat alleen bijgeloof en onwetendheid de wereld regeerden, het menselijk genie bepaalde niveaus van technologie bereikte die nog steeds buiten ons bereik lagen. Zo veel zelfs dat honderden verzamelde exemplaren de pagina's van mijn nieuwe boek vullen tot hun overtolligheid de gedrukte beperkingen overstroomde. Wat ben ik New Dawn dan ook dankbaar voor deze gelegenheid om enkele van de werkelijk buitengewone voorbeelden van Ancient High Tech met u te delen die niet zijn opgenomen in het boek dat zo heet!

Een van de meest opzienbarende voorbeelden was die van Inca-medici, wier geavanceerde genezende middelen werden vereerd als onderdeel van een grotere culturele erfenis die werd geërfd van Kon-Tiki-Viracocha, 'Sea Foam', de grondlegger van het precolumbiaanse Zuid-Amerika en overlevende van overstromingen uit een eilandkoninkrijk met een unieke macht, in de prehistorie overweldigd door een catastrofale zondvloed. Nadat hij zich in het Andesgebergte had gevestigd, legde de Inca-traditie uit dat hij hun voorouders onderwees in het gebruik van plantenextracten van Digitalis lanata , een bloem die tegenwoordig bekend staat als "vingerhoedskruid", voor de succesvolle behandeling van ernstige hartaandoeningen. Nadat de conquistadores de Inca-beschaving omverwierpen, werd haar cultuur volledig gedemoniseerd, samen met alle traditionele medische kennis, die de volgende vier eeuwen in de vergetelheid raakte.

Afbeelding
Vijfhonderd en meer jaar geleden behandelden Inca-medici ernstige hartkwalen met extracten van vingerhoedskruid, een procedure die nu pas door gezondheidswerkers van de 21e eeuw wordt erkend vanwege de doeltreffendheid

Lees verder : https://www.newdawnmagazine.com/article ... -ancestors
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie