Belgen claimen New York

Geschiedenis is de wetenschap die zich bezighoudt met de bestudering van de mens in zijn verleden, en die door de wetenschap vanuit het heden het verleden probeert te begrijpen. Vind hier alles over de wereld- en vaderlandse geschiedenis.
billy bonny

Re: Belgen claimen New York

Bericht door billy bonny » 24 mei 2009, 11:18

Verleden jaar was ik in Recogne bij de bizonhoeve want er was een western festival, op het festival was er niets aan de hand daar spraken ze gewoon vlaams en frans door elkaar maar het dorpje waar ik verbleef op de camping in Nadrin daar in het restaurant verdomden ze het om maar een woord vlaams te spreken terwijl ze het wel heel duidelijk verstonden dus Silverlady is niet de enige die een hekel aan de walen heeft ik ga daar nooit meer heen ik vind het en asofolk want als je probeert je eten te bestellen staan ze je gewoon uit te lachen omdat je geen frans spreekt dit gebeurd niet eens in Frankrijk want daar spreken ze je in het engels aan als je geen frans spreekt

Rob

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Rob » 24 mei 2009, 13:56

billy bonny schreef:Verleden jaar was ik in Recogne bij de bizonhoeve want er was een western festival, op het festival was er niets aan de hand daar spraken ze gewoon vlaams en frans door elkaar maar het dorpje waar ik verbleef op de camping in Nadrin daar in het restaurant verdomden ze het om maar een woord vlaams te spreken terwijl ze het wel heel duidelijk verstonden dus Silverlady is niet de enige die een hekel aan de walen heeft ik ga daar nooit meer heen ik vind het en asofolk want als je probeert je eten te bestellen staan ze je gewoon uit te lachen omdat je geen frans spreekt dit gebeurd niet eens in Frankrijk want daar spreken ze je in het engels aan als je geen frans spreekt
en denk je dat Vlamingen dat nooit bij Walen flikken?

En in Frankrijk engels? komaan! Frankrijk heeft zelfs nationale wetten die dingen op tv in andere talen verbieden, moeten worden overgesproken in Frans, dus zo vrij zijn ze daar niet hoor.

Rob

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Rob » 24 mei 2009, 13:57

buurvrouw schreef:ik begrijp nu waarom het vaak zo,n zooitje is in belgie.vindt het triest iedere belg is een mens of het een waal een vlaming of een duitse belg is. en wat maakt het uit of de belasting naar het een of het ander gaat, betalen moet je toch. dit is dus het karma van belgie.
We dat karma probeerde ik hier een beetje te verbeteren met wat objectieve geschiedenis...maar zoals je ziet is het karma van België heel zwart/bruin :sadbye

billy bonny

Re: Belgen claimen New York

Bericht door billy bonny » 24 mei 2009, 18:47

Dus uit jouw verhaal hier moet ik dan maar opmaken dat er geen fransen zijn die engels spreken ?

Rob

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Rob » 25 mei 2009, 12:13

billy bonny schreef:Dus uit jouw verhaal hier moet ik dan maar opmaken dat er geen fransen zijn die engels spreken ?
Nee mijn reactie op jou was dat je zei dat als je in Frankrijk geen Frans spreekt, men Engels spreekt tegen je. Wat bij mijns inziens niet waar is. Maar dat hangt mss meer van eigen ervaringen af (alhoewel..)

tofu_kronos

Re: Belgen claimen New York

Bericht door tofu_kronos » 28 mei 2009, 18:44

Fransen zijn nogal nationalistisch, en hebben de neiging eerder hun eigen taal in stand te houden dan woorden te accepteren uit het buitenland zoals wij doen. Daarnaast spreken ze daardoor minder een andere taal.

Anet

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Anet » 28 mei 2009, 20:11

Mijn ervaring met Franse mensen is dat ze geen Engels willen praten tegen je! :(
Maar goed ... is mijn ervaring ... net de verkeerde tegen gekomen denk ik. :D

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Tammy » 28 mei 2009, 20:14

Ik ben heel vaak in Frankrijk geweest maar ze spreken amper engels tegen je.
Wat Tofu zegt klopt helemaal.
Zelfs in Euro Disney Parijs waar ik een paar keer ben geweest vertikken ze het om engels te spreken terwijl het een americaans concept is.
Ik heb me daar dood aan geergerd. :?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Krystallainen » 28 mei 2009, 20:47

Tammy schreef: Zelfs in Euro Disney Parijs waar ik een paar keer ben geweest vertikken ze het om engels te spreken terwijl het een americaans concept is.
Jij praat altijd Zweeds als je bij ikea gaat shoppen?
Plato roeleert

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Tammy » 28 mei 2009, 20:50

Nee natuurlijk niet, maar dit is een pretpark, er komen miljoenen toeristen uit heel de wereld, dan kan je op z`n minst toch wel fatsoenlijk engels praten he in plaats van alleen maar frans.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

billy bonny

Re: Belgen claimen New York

Bericht door billy bonny » 29 mei 2009, 04:08

Ik ben een keer in Parijs geweest en meerdere malen met de seacat over gegaan naar Engeland en ben gewoon in het engels te woord gestaan no problem

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Re: Belgen claimen New York

Bericht door FoX » 30 mei 2009, 11:16

Tammy schreef:Nee natuurlijk niet, maar dit is een pretpark, er komen miljoenen toeristen uit heel de wereld, dan kan je op z`n minst toch wel fatsoenlijk engels praten he in plaats van alleen maar frans.
Ze spreken tenminste een taal, die Disney figuren vertikken zich om aan te passen en uberhaupt een taal te spreken :x.

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: Belgen claimen New York

Bericht door buurvrouw » 30 mei 2009, 14:49

da's een goeie [joker]

the doctor

Re: Belgen claimen New York

Bericht door the doctor » 04 jul 2009, 11:15

Tammy schreef: Zelfs in Euro Disney Parijs waar ik een paar keer ben geweest vertikken ze het om engels te spreken terwijl het een americaans concept is.
Ik heb me daar dood aan geergerd. :?
Hier sluit ik me volledig bij aan!
je wilt niet weten hoe kapot ik me heb geërgerd toen ik de vrouw achter de ijskraampje in het engels duidelijk probeerde te maken wat ik wou en ik alsnog het verkeerde ijs kreeg, had bijna de neiging om het te gaan schreeuwen

+ daarbij vind ik de Fransen zeer arrogant maar dat zou aan mijzelf kunnen liggen!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Tammy » 04 jul 2009, 11:19

Ja erg he Doctor? :x
Vind gewoon schandalig in zo`n park.
En niet alle fransen zijn natuurlijk arrogant maar een hoop wel.
Ik hoor het overal om me heen.
Ik ga dus ook niet meer op vacantie in dat land, uitgezonderd Parijs nog een keer.
Die obers zijn zo vreselijk chagarijnig, dan is Italia en Spanje wel heel wat vriendelijker.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Belgen claimen New York

Bericht door tofu_kronos » 04 jul 2009, 16:35

ik mag de fransen niet, en de amerikanen ook niet eerlijk gezegd mag ik niemand op de belgen en een enkele italiaan na.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80630
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Belgen claimen New York

Bericht door Tammy » 04 jul 2009, 17:02

:mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie