De kruisiging herbeleefd.

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
aquarius

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door aquarius » 01 okt 2014, 22:22

misschien is humor wel het beste medicijn voor depressies .

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 01 okt 2014, 22:47

kastanje57 schreef:Ik word er zo triestig van om al dat moois te zien tegen de achtergrond van mijn kansloze leven. Het is allemaal makkelijk te vertellen, de waarheid vind ik er niet in, ik word er alleen maar triest van.
Ja, soms lijkt het dan alsof jouw leven kansloos is.
Toch schrijf je hier Hans, dat houd in dat het licht bij jou brand, en waar licht brand,
al is het bescheiden, zijn ook kansen, ik hoop dat je er hulp bij krijgt op het pad wat
jou voor ogen staat, dat het zachtjes aan omhoog gaat. :wink:
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 01 okt 2014, 23:11

dank je wel, dat is een grappig filmpje.
Lachen is moeilijk en pijnlijk voor me, in mijn leven is geen plaats voor vreugde.
Mijn beschermengel vertelt me dat ik in mijn hele leven nog geen 10 uur gelachen heb. 80% daarvan tussen m'n 3e en 6e levensmaand.
Daarna was het lachen me vergaan en restte enkel nog pijn, boosheid en verdriet.
Wanneer ik vroeger in gezelschap van anderen verkeerde en er begon iemand te lachen, voelde ik mezelf altijd heel erg opgelaten, dan wist ik me geen houding te geven omdat iedereen lachte behalve ik.
Het doet me ook in een keer herinneren aan Tommy Cooper, een Engelse komiek die altijd heel erg om zichzelf moest lachen. Mijn ouders vonden het prachtig en konden meegrinneken. Ik snapte er niets van, ik vond de man niet leuk en begreep niet waarom hij om zichzelf lachte, hij was er toch om anderen aan het lachen te maken en dat lukte bij mij niet, ik was toen zo'n 10-11 jaar oud of zo.
Ik weet niet wat dat is, lachen doet me heftig pijn in m'n lichaam, eerst ontspant het heel even en daarna schiet ik in de stress zodat al m'n spieren en gewrichten ineenkrimpen, dat doet heftig pijn.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Maris » 01 okt 2014, 23:25

kastanje57 schreef:Ik word er zo triestig van om al dat moois te zien tegen de achtergrond van mijn kansloze leven. Het is allemaal makkelijk te vertellen, de waarheid vind ik er niet in, ik word er alleen maar triest van.
De waarheid vind je niet buiten jezelf, niet in anderen, niet in omstandigheden, niet in geld en ga zo maar door. De waarheid: dat bén jíj.... er is niets meer dan dat, voor niemand.... Ook voor mij niet.

Jij bent het trieste, het moois, het kansloze, het makkelijke, het vertellen.... en gelijktijdig ben je meer dan dat wat je benoemd (namen geeft). Ik ook.

Ik zie een enorme wilskracht bij jou. Kun je het zelf ook zien?

Lieve Hans/Kastanje, ik denk dat jouw weerstand tegen autoriteit zover is doorgeschoten, dat je je eigen autonomie ondermijnt. Zelfdestructie?

Maar ik weet, dat ik niets zeker weet....

Ik zie wel dat er (alleen al) vanaf dit forum heel veel aandacht, warmte en helpende handen en wijze raad aan jou wordt geschonken... Ik wens je toe dat jij het ook (eens) kunt zien... Ik wens je toe dat je de scheppende (en de destructieve) kracht in jezelf (h)erkent... Ik wens je toe dat je je autonomie (h)erkent....
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 01 okt 2014, 23:37

Ja, Maris. Uiteindelijk kunnen we de Waarheid alleen in onszelf vinden. Je hebt het goed, kort en krachtig gezegd. Niemand buiten onszelf is schuldig aan onze ellende. De afgelopen dagen is over mij weer eens een bak ellende uitgestort alsof het nooit stopt. Maar ik kan niet anders dan meebuigen met de ellende en mij overgeven aan 'dat wat is'.

Ik ga niemand de les lezen, omdat het leven zelf de lessen uitdeelt. En naarmate men niet wenst te luisteren, worden de lessen moeilijker en harder. Ik dank je voor je woorden, want als Hans ze niet wil, dan neem ik ze wel….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Maris » 01 okt 2014, 23:48

Zoeker schreef:Ja, Maris. Uiteindelijk kunnen we de Waarheid alleen in onszelf vinden. Je hebt het goed, kort en krachtig gezegd. Niemand buiten onszelf is schuldig aan onze ellende. De afgelopen dagen is over mij weer eens een bak ellende uitgestort alsof het nooit stopt. Maar ik kan niet anders dan meebuigen met de ellende en mij overgeven aan 'dat wat is'.

Ik ga niemand de les lezen, omdat het leven zelf de lessen uitdeelt. En naarmate men niet wenst te luisteren, worden de lessen moeilijker en harder. Ik dank je voor je woorden, want als Hans ze niet wil, dan neem ik ze wel….
Lieve Zoeker, imho is er niet direct sprake van schuldigen, eerder is er sprake van ervaren: opstaan en opnieuw beginnen. Als mens mogen we net zo vaak op onze plaat gaan als nodig is..... Er zijn zaken die ons overkomen, waar we niet direct wat aan kunnen doen. Ik ervaar het weer als mooi, zoals jij omschrijft "meebuigen en overgeven".... Dat wat we niet kunnen veranderen, kunnen we beter aanvaarden..... Al is het soms nodig om eerst ervaren te hebben om te 'vechten' voordat er 'overgave' kan zijn.....

We mogen iedere dag opnieuw beginnen.

Ik wil je alle liefde, licht en sterkte wensen die je nodig hebt voor de bak ellende die jij nu ervaart!

Dank voor je dank, ik geef het door .... <3
Laatst gewijzigd door Maris op 01 okt 2014, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 01 okt 2014, 23:48

Wat er ook met je gebeurt: wanhoop nooit.
Zelfs als alle deuren gesloten zijn, dan is het pad er nog.
Ook al kun je het niet zien.

Het is gemakkelijk om dankbaar te zijn voor iets wat je al gekregen hebt.
De kunst is om dankbaar te zijn voor iets wat je nog krijgen moet.
Je hoeft het slechts te geloven...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Maris
Onderzoeker
Berichten: 376
Lid geworden op: 28 mar 2014, 19:19

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Maris » 01 okt 2014, 23:52

Zoeker schreef:Wat er ook met je gebeurt: wanhoop nooit.
Zelfs als alle deuren gesloten zijn, dan is het pad er nog.
Ook al kun je het niet zien.

Het is gemakkelijk om dankbaar te zijn voor iets wat je al gekregen hebt.
De kunst is om dankbaar te zijn voor iets wat je nog krijgen moet.
Je hoeft het slechts te geloven...

.... ik ben nu even stil.... en laat deze woorden even inwerken....
Ik wens je een vredige nacht vol mooie dromen Zoeker en wil je danken voor het delen....
Alles is mogelijk .... Niets is zeker...
- Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. (Mahatma Ghandi) -

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 01 okt 2014, 23:54

Maris…ik zie dat ik je antwoord heb gegeven op precies dezelfde minuut…
Ik ga lekker slapen en mij over geven aan 'dat wat is'.
Bedankt voor je woorden die mij steun geven op deze moeilijke dagen.
Ik weet niet of er engelen bestaan zoals Hans die ziet.
Maar engelen in menselijke gedaante die bestaan wel.

Slaap lekker.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 02 okt 2014, 00:31

Ik zie een enorme wilskracht bij jou. Kun je het zelf ook zien?
Ja die ken ik, dat heb ik m'n hele leven lang al.
Ik word erdoor gedreven zonder daar blij van te worden overigens, het is vooral een heel zware last om mee te dragen.
Lieve Hans/Kastanje, ik denk dat jouw weerstand tegen autoriteit zover is doorgeschoten, dat je je eigen autonomie ondermijnt. Zelfdestructie?
Mijn weerstand tegen autoriteit is echt héél, héél petieterig klein geworden.
Ik had geen enkele keus.
In mijn jeugd had ik liefst zelf de macht gegrepen, nu accepteer ik gezag wel.
Alleen, echte, hele erge misstanden blijf ik steevast benoemen.

Zelfdestructie klopt, ik heb geen keus.
Dat is het gevolg van langdurige eenzaamheid, daar heb ik geen weerstand meer tegen.
Niet dat ik het wil, helemaal niet zelfs. Ik sta erbij en kijk ernaar want grip erop krijgen hier in m'n eentje in kansloos parcours.
Vandaar dat ik zo hoop op hulp van iemand, liefst via een zakelijke overeenkomst. Ik heb iemand nodig die mij mijn grenzen stelt in de dagelijkse dingen. Da kan ik niet, ik ben grenzeloos.
Ik heb iemand nodig met wie ik afspraken in de morgen kan maken.
Dan heb ik een reden om op tijd naar bed te gaan en regelmatig dag-nacht ritme te krijgen. Ook dat is me alleen zonder houvast, onmogelijk.

Zulk soort contacten heb ik vele jaren in de zorg gehad.
Dat is echter weg omdat aandacht is wegbezuinigd en ik niet administratief meer te verantwoorden was (denk ik).
Waar ik nu nog heen kan, dat weet ik dus niet, ik kan alleen nog maar hopen.

Alle positiviteit die ik hier krijg te lezen van anderen, waardeer ik echt, daar heb ik eerbied en respect voor.
Ik kan ook niet zeggen dat ik er niets aan heb, het is alleen niet wat ik, mijn lichaam, inmiddels tekortkomt.
Twee keer in de week een gesprekje over de prijs van de boodschappen in de supermarkt en één keer over ondergronds gekweekte wiet in de coffeeshop en dan heb ik m'n 10 minuten contact voor de week wel weer gehad. Daarbij eens in de 2-3 weken heb ik een uurtje een oppervlakkig gesprekje met m'n ex-partner onder het genot van een kopje thee/koffie.
M'n familie woont ver weg, de familieband is vrijwel geheel verwaterd na de dood van mijn vader, meer dan 30 jaar geleden. Alleen mijn moeder woont dichtbij maar zij is 86, ik kan haar niet als mantelzorger vragen.
De band met m'n moeder is wel goed maar we zien elkaar een paar keer per jaar. Ook woont er nog een broer in de buurt maar daar heeft niemand - om moverende redenen - in de familie nog contact mee.

Het is heel gek maar ik schrijf dit met een glimlach op m'n mond terwijl ik geen leuk beeld van mij en mijn familie schets. Ik kijk gelukkig niet in wrok terug op mensen in mijn leven, dat heb ik allang achter me gelaten.
Er is gewoonweg niet veel overgebleven in mijn leven.
Het enige wat ik nu nog kan doen is hopen.
Ik zou niet weten waar ik nu nog aan kan kloppen voor de hulp die ik nodig heb om simpeltjes nog een aantal jaren gezond en gelukkig in leven te blijven.
Ik weet zelfs niet of er nog iemand interesse heeft in mijn niet-virtuele dagelijks leven, in mij als mens, het lijkt er niet echt op.
M'n familie en ex vinden vrede in mijn overlijden, ze gunnen me dat en hebben niet de - uitgesproken - behoefte om me in leven te houden.
Ze weten hoe zwaar mijn leven is, voor mij en daardoor ook voor hunzelf.
Ik kan nog slechts hopen op een kans die me aangeboden word.

Nobody knows what's like,
to be a bad man,
to be the madman,
to feel the sad one,
behind green eyes.
:hands:

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 02 okt 2014, 06:56

Heel mooi om jullie communicatie te volgen, Maris en Zoeker.
Ik lees wijsheid ...

Dat van Hans ga ik nog lezen, maar de komende dagen heb ik weinig tijd ter beschikking.

Gast1

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Gast1 » 02 okt 2014, 07:47

Ik kan het niet laten en ook niet wachten, misschien is het inderdaad wel dwangmatig van mij ...
Dus 'neem' ik mij de tijd ...

Hans, ik liet je een paar 'muziek'-youtube-filmjes zien, en daar reageerde je als volgt op:
kastanje57 schreef:Ik word er zo triestig van om al dat moois te zien tegen de achtergrond van mijn kansloze leven.
Het is allemaal makkelijk te vertellen, de waarheid vind ik er niet in, ik word er alleen maar triest van.
Toch lees ik dit van Hans, in het topic "De Taal van de muziek":
kastanje57 schreef:Muziek is wel de grote liefde in mijn leven.

Een van mijn favorieten is het tweede pianoconcert van Rachmaninov.
De beste uitvoering die ik ken (en heb) is die uit 1964 met V. Askhenazy aan de vleugel.
De hiervolgende uitvoering wordt gespeeld door Anna Federova.
Vertolkt door een vrouw geeft dit concert nog iets extra's.
Dit vind ik een prachtige, zeer krachtige uitvoering.
Tijdens mij ontbijt wat iets langer duurde dan normaal, heb ik hier continu van mogen genieten, daar ik dit prachtige muziekstuk op de achtergrond aan had gezet.
Overigens luister ik op dit moment nog steeds (ah, afgelopen en ik zet het nog een keer aan...)
Muziek doet meer 'positiefs' met je dan je in het eerste citaat schrijft.
In het stuk van Anna Fedorova hoor en lees ik meer van jou (de taal van de muziek) dan wat ik lees van jezelf.

Feitelijk schrijf je dat ook:
kastanje57 schreef:
Ik zie een enorme wilskracht bij jou. Kun je het zelf ook zien?
Ja die ken ik, dat heb ik mijn hele leven lang al.
Ik word erdoor gedreven zonder daar blij van te worden overigens, het is vooral een heel zware last om mee te dragen.
Ik wil verre van belerend overkomen en Maris schreef het al:
De waarheid vind je niet buiten jezelf, niet in anderen, niet in omstandigheden, niet in geld en ga zo maar door. De waarheid: dat bén jíj...
... en zie wat je verder schrijft:
kastanje57 schreef:Vandaar dat ik zo hoop op hulp van iemand, liefst via een zakelijke overeenkomst. Ik heb iemand nodig die mij mijn grenzen stelt in de dagelijkse dingen. Da kan ik niet, ik ben grenzeloos.
Ik heb iemand nodig met wie ik afspraken in de morgen kan maken.
De waarheid bén jij, Hans.
Je hebt de kruisiging herbeleefd en je kunt nu van het kruis af, als jíj dat wilt. Pak die wilskracht op en doe het zelf ...
Ik weet en voel vanaf het begin dat jij een prachtmens bent.
Op de achtergrond speelt de uitvoering van Anna Fedorova, prachtig.
Je hebt de kruisiging herbeleefd en je kunt nu van het kruis af, als jíj dat wilt. Blijf niet hangen (aan het kruis en in het verleden) en herrijs ...
Ik heb een paar zinnen uit jouw tekst gedestilleerd:
kastanje57 schreef:Alle positiviteit die ik hier krijg te lezen van anderen, waardeer ik echt, daar heb ik eerbied en respect voor.
Ik kan ook niet zeggen dat ik er niets aan heb.
Ik kijk gelukkig niet in wrok terug op mensen in mijn leven, dat heb ik allang achter me gelaten.
Het enige wat ik nu nog kan doen is hopen.
Ik zou niet weten waar ik nu nog aan kan kloppen voor de hulp die ik nodig heb om simpeltjes nog een aantal jaren gezond en gelukkig in leven te blijven.
Pak die positiviteit op en laat de dingen inderdaad achter je.
Hoop is een heel goed begin, het is de weg naar geloven en vertrouwen.
Maar het is een lange weg.
Waar je aan kunt kloppen voor hulp? Bij niemand ... het is je eigen deur die je door jouw wilskracht kunt openen.

Open ze ...

Gezegende dag Hans en dank je wel voor het prachtige stuk muziek.
Je hebt me blij gemaakt.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 11:20

Ik had geen enkele keus.
Onzin. Ieder mens heeft op ieder moment de keuze om te leven in liefde.
In mijn jeugd had ik liefst zelf de macht gegrepen, nu accepteer ik gezag wel.
Onzin. Er is geen gezag buiten je zelf, er is alleen innerlijk gezag.
Zelfdestructie klopt, ik heb geen keus.
Is dat een mantra of zo…dat 'geen keus hebben'?
Dat is het gevolg van langdurige eenzaamheid, daar heb ik geen weerstand meer tegen.
Eenzaamheid is een verzinsel, je kan namelijk je hart vullen met vele anderen.
Je kan ze als parels aan je ketting rijgen.
Niet dat ik het wil, helemaal niet zelfs. Ik sta erbij en kijk ernaar want grip erop krijgen hier in m'n eentje in kansloos parcours.
Kansloos is een geloof. Maar dat heeft al zo' n bezit van je genomen dat er niet meer tegen op te lullen valt…
Ik heb iemand nodig met wie ik afspraken in de morgen kan maken.

Zulk soort contacten heb ik vele jaren in de zorg gehad.
Nou, dat heeft dan niks geholpen zo te zien. Terecht wegbezuinigd lijkt me…
Alle positiviteit die ik hier krijg te lezen van anderen, waardeer ik echt, daar heb ik eerbied en respect voor.
Heel mooi. Mooier zou zijn als jij je ook positief zou opstellen naar anderen. I.p.v. ze af te bekken of niet te woord te staan.
Twee keer in de week een gesprekje over de prijs van de boodschappen in de supermarkt
Als ik ga wandelen heb ik altijd wel contact met iemand. Dus ik heb een hansige tip voor je: toon belangstelling voor anderen. (meneer, wat heeft u daar een mooie planten in uw tuin!)
Alleen mijn moeder woont dichtbij maar zij is 86, ik kan haar niet als mantelzorger vragen.
Shame on you. Jij bent haar mantelzorger!
Ook woont er nog een broer in de buurt maar daar heeft niemand - om moverende redenen - in de familie nog contact mee.


Lijkt ie op jou? Dan hebben jullie misschien nog wel wat te verhapstukken.
Er is gewoonweg niet veel overgebleven in mijn leven.
Zeg maar gerust niets. Wie de liefde niet heeft, die heeft niets. Wie de liefde heeft, die heeft alles.
Je kunt geen vrienden hebben, je kunt alleen een vriend zijn!
Je kunt geen echtgenoot hebben, je kunt alleen een (ex)echtgenoot zijn!
Je kunt geen kinderen hebben, je kunt alleen een vader zijn!

In sommige opzichten ben ik jaloers op jou. Ik zou mijn vrouw graag gelukkig en gezond in de armen van een ander zien.
Ik zou liever zien dat mijn zoon geen contact meer met mij wil hebben ipv dat hij in een urn woont.
Maar jij ziet je eigen zegeningen niet eens. Het is wat Tet zegt: je bent helemaal opgegaan in de slachtofferrol. Anderen moeten maar jouw problemen oplossen en jij hoeft zelf niks te doen. Je wijst met je wijsvinger naar anderen, maar kijk eens waar die andere vingers naar wijzen…

Ik ga niks voor jou doen. Vroeg of laat zul je mij de schuld geven als er wat fout gaat.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Vitharr » 02 okt 2014, 11:26

Zoeker schreef:... een hansige tip ...
Bijzondere spelfout. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 02 okt 2014, 11:28

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door univers » 02 okt 2014, 11:29

Bijzondere spelfout. :wink:
Jij let te veel op de kleintjes :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 12:40

Vitharr schreef:
Zoeker schreef:... een hansige tip ...
Bijzondere spelfout. :wink:

Hij viel mij zomaar in..

Maar het is wel hoe het werkt. Ik ben van nature behoorlijk verlegen en vind het moeilijk om contact te maken.
Het is iets waar ik nog steeds lerende in ben. Als ik tegen een vrouw een complimentje maak over haar uiterlijk, dan ben ik al bang dat ze denkt dat ik wat van haar wil. Of als ik iemand aanspreek ben ik bang voor afwijzing. Dat is een diepgewortelde conditionering in mij.
En juist omdat het zo' n diepgewortelde conditionering is, geeft het ook een fijn gevoel als je er over heen stapt.

Mijn ene bezieling is ego-angst die bang is voor afwijzing, mijn andere bezieling is de liefde voor alles om mij heen.
Ik kan er niet meer van maken. Maar klagen dat je zo weinig sociale contacten hebt is zinloos.
En betaalde sociale contacten zijn geen sociale contacten. Hooguit zijn ze oefenmateriaal.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Susan » 02 okt 2014, 13:00

Zoeker schreef: Maar klagen dat je zo weinig sociale contacten hebt is zinloos.
En betaalde sociale contacten zijn geen sociale contacten. Hooguit zijn ze oefenmateriaal.
;P!
En hulp geven kan ook wel in de vorm van een handreiking, indien men het aan wil nemen,
echter het uitvoeren zal elk persoon zelf moeten doen, dan pas helpen ze zichzelf ook echt.
Dat kan een ander nooit en te nimmer voor hen doen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

kastanje57

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door kastanje57 » 02 okt 2014, 14:59

@zoeker,
de verleden keer was je al de reden dat ik afhaakte alhoewel ik jouw posts toen nog heel serieus nam. Daar heb ik je een keer op gewezen.

Dit is mijn laatste posts, uit je laatste reactie spreekt enkel minachting zoeker, ik weet wel wanneer ik teveel ben.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: De kruisiging herbeleefd.

Bericht door Zoeker » 02 okt 2014, 16:28

Ja, ik heb een onaangename boodschap. Die kan je maar beter ontwijken. Ik had niet anders verwacht. Daarom steek ik ook geen energie in jou. Ik wens je veel succes met telkens weer tegen dezelfde steen te stoten.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Plaats reactie