Hades, vragen

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Hades, vragen

Bericht door Cardassian » 07 mei 2015, 22:56

Ik heb net 3 films gezien waarin Hades centraal staat: Clash of the Titans (Moderne versie.) Wrath of the Titans (Ook moderne Amerikaanse versie) en Hercules (Disney 1997). Voordat iemand keihard begint te lachen, ik weet dat deze films een absolute verdraaide verhaallijn hebben en op geen meter lijken op de klassieke waarheid, maar heel toevallig werden Hades (personage) en Hades (de onderwereld) wel leuk afgebeeld.

Anyway...een hoop vragen:
Was Hades volgens de klassieke Griekse verhalen slecht? (In de films wel namelijk.)
Was hij iemand die dood en verderf wilde zaaien? (In deze films behoorlijk wat.)
Had hij contact met de doden? Liep hij tussen de doden en kon hij bij wijze van spreken nieuwe mensen leren kennen? Of was hij hartstikke afstandelijk?
Ik weet dat hij niet gewild was op Aarde, maar kwam hij er ook? En wat deed hij daar?

Waarom vraag ik dit? Omdat het in eerste instantie lijkt alsof hij helemaal geen leuk "baantje" had. Gezien mijn gothic / duistere achtergrond en mijn voorkeur voor donkere kleuren en mijn interesse om nog steeds vele verschillende mensen te leren kennen, lijkt het juist eerder een hele interessante "baan". Daarbij heb ik een lichte hoogtevrees (Zeus) en ga ik ook niet graag de zee op vanwege misselijkheid. (Poseidon)

Plaats reactie