Het Egyptische Dodenboek

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door univers » 30 nov 2015, 10:18

http://www.katinkahesselink.net/boeddha/dodenboek.html

Het Tibetaans Dodenboek: De Grote Bevrijding
Ancient Egyptians Book of the Dead secrets
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Gast1 » 30 nov 2015, 10:30

Met betrekking tot het Egyptische dodenboek dacht ik even aan jouw afsluiting telkenmale, een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.
Dat geldt waarschijnlijk ook voor het Egyptisch, Tibetaans of welk dodenboek dan ook ... :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door univers » 30 nov 2015, 10:38

Dat is met alles Gast1.
De kunst is om ook tussen de regels te lezen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Gast1 » 30 nov 2015, 10:44

Precies, juist daar is meer in te vinden dan in het geschreven woord.
Overigens geldt dat ook voor het gesproken woord, in het non-verbale wordt er meer gezegd dan in het verbale.
De beste communicatie heb je dan ook wanneer de gesprekspartners tegenover elkaar zitten.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Osiris » 30 nov 2015, 16:51

Gast1 schreef:Ja, we bewandelen inderdaad redelijk veel hetzelfde pad.
Ik ben het verder ook eens met wat je schrijft en wat jij net als ik met Egypte hebt, heb ik nog net iets meer met een cultuur,
een landstreek en een (antieke) beschaving gelokaliseerd in het zuidelijk deel van Mesopotamië (hedendaags Zuidoost-Irak),
waar de rivieren Eufraat en Tigris uitmonden in de Perzische Golf.
Dat is Soemer of Sumer (Egyptisch Sangar, Bijbels Shinar of Sinear), de oude, oorspronkelijk door de Akkadiërs gegeven naam van dat rijk.
Hier ligt de 'wieg van de beschaving' waar in mijn perceptie de moderne mens 'gemaakt' is, ruim 6000 jaar geleden.
Idem,maar kom dan uit bij het Sitchin stuk ( door velen verguisd ), wat zo'n 4 a 500.000 jaar geleden een aanvang nam.
De 'goden' ( buitenaardsen ) van weleer,die als het middelpunt van hun heerschappij i.d.d. Sumerie hadden.

Maar enkele daarvan ( uit hun 'familiekring' ) ,in hun zoektocht naar goud en grondstoffen, eveneens terechtkwamen in Midden en Zuid-Amerika,Azie en Zuidelijk Afrika/Antarctica.
Bijvoorbeeld als Egyptisch bekende Tehuti -Toth was dezelfde als Viracocha en Quetzalcoatl in Zuid en Midden-Amerika.

Er werd gesproken over 7 sages/magiers,die op verschillende continenten in enkele dagen hele steden,tempels en piramides lieten verschijnen ( vooral Toth was de bouwmeester en uitvinder van die groep ), landbouw,astronomische kennis, wetgeving etc installeerden.

Deze goden/magiers/buitenaardsen waren degenen, die eveneens over de genetisch kennis beschikten, om na een aantal mislukkingen ( in hun ogen ) de Adapa te creeeren ( onze bijbelse Adam en Eva ) door ook hun eigen DNA te mengen in de genetische pool.

De links met de mythes en sagen uit al die andere culturen geven het meer complete plaatje als je ze naast elkaar legt.
De Annunaki invloed beperkte zich niet alleen tot Sumerie,zie Atlantis en Lemurie ook als de beschavingen die door hen zijn ontstaan en tot die hoogtes gestuwd zijn.

Alles stortte echter in toen de 'goden' vertrokken en de heerschappij overlieten aan de 'menselijk' nazaten, enkele duizenden jaren voor Christus.

De leeftijd van deze 'goden' bereikten de duizelingwekkende getallen van tienduizenden tot honderdduizenden jaren ( vooral degenen die niet 'aardegebonden' waren ).
Bijbelse Methusalem en nazaten waren halfbreeds en bereikten kortere ( voor ons hedentendage nog steeds absurde ) leeftijdsspannes van honderden tot duizend jaren.

Maar goed,dit alles is zo'n beetje onderdeel geworden van mijn eigen persoonlijke religie. :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door univers » 30 nov 2015, 16:55

Maar goed,dit alles is zo'n beetje onderdeel geworden van mijn eigen persoonlijke religie. :mrgreen:
Welkom.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Gast1 » 30 nov 2015, 17:08

Osiris schreef: ... dit alles is zo'n beetje onderdeel geworden van mijn eigen persoonlijke religie. :mrgreen:
... en de mijne ... :mrgreen:

buurvrouw
Onderzoeker
Berichten: 644
Lid geworden op: 17 apr 2009, 08:46

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door buurvrouw » 02 dec 2015, 01:29

ook de mijne

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Susan » 03 dec 2015, 17:46

Gast1 schreef:
Osiris schreef:Het christelijke kruis is afgeleid van de ankh en heeft zelfde betekenis leven/stoffelijkheid.
Het door 'leven' van die stoffelijkheid , de dualiteit overwinnen brengt je bij de gevleugelde zonneschijf.
De vleugels staan voor het 'transport' middel om de ziel naar 'goddelijkheid' ( de zon ) te brengen.

Beiden zijn verenigd in de cadusceus; de slangen om de staf of ankh geven de doorleving/overwinning van stoffelijke dualiteit van het leven, de vleugels de transformatie naar het goddelijke ,indien die balans ( zoals het eerdere weegschaal gegeven) bereikt is.

Hetzelfde tafereel/symboliek is in het bijbelse Golgotha scenario terug te vinden ; Jezus aan het middelste kruis ,met de dualiteit aan zijn zijde in de vorm van de twee andere gekruisigden ( de ene hem verfoeiend, de ander vergeving vragend en hem erkennen ).
De uiteindelijke 'hemelvaart' na zijn 'wedergeboorte' als zijnde goddelijk, is de symboliek van de vleugels en het transporteren van de ziel.
;P! :post:
Het lijkt wel bijna alsof je de gedeeltelijke inhoud van mijn manuscript kent ... of niet Susan?
Ja dat zag ik nu ook Gast1, ik liep achter met lezen en reageer daarom nu pas :wink:
Het zou best eens zo kunnen zijn dan, dat er veel meer in het manuscript staat
waarin jullie ook op 1lijn zitten... :grin: én jij wel begrepen zou kunnen worden...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Gast1 » 03 dec 2015, 18:28

Ik voel weer positieve prikkelingen ...

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Osiris » 03 dec 2015, 20:26

Mooi !! :wink: Er zijn er denk ik zo, een aantal meer hier die op dezelfde lijn zitten ,Gast1 !

Even nog een stukje doorborduren,misschien dat je daar ook wel eens mee eens kunt zijn.
De Annunaki-goden waren natuurlijk afkomstig van Niburu, hun thuisplaneet,wat ik elke keer voor me krijg als vergelijk met de Deathstar uit Star Wars ( don't ask me why ).

Volgens velen zal die in onze tijd weer passeren en catastrofale verwoestingen op aarde met zich mee brengen.
Ik ben zeker overtuigd van het eerdere bestaan van deze planeet en het doorkruisen van ons zonnestelsel.
Echter niet meer in onze huidige tijdlijn/dimensie.

Hoewel misschien voor sommigen af en toe zichtbaar bij magnetische fluctuaties ( wat m.i. ook regelmatig gebeurt bij het ervaren van UFO's en andere paranormale fenomenen ),waardoor tijdlijnen even kruisen, zal Niburu nu geen catastrofale verwoestingen in onze tijdlijn veroorzaken,wel in een andere paralelle wereld genaamd aarde.
Echter zullen we wel last kunnen hebben van interdimensionale rimpeleffecten ??

David Icke bijvoorbeeld geeft in zijn lezingen aan dat directe fysieke beinvloeding door Annunaki niet meer mogelijk is,vanwege de andere dimensie tijdlijn,waar ze zich in bevinden,echter nog wel 'mentaal/possesion' ( vooral ook bij jongere kinderen ) tijdens de interdimensionale fluctuaties.

Nog even ander stukje; ook word veel gesproken over de Reptilians ( shapeshifters ) alszijnde beinvloeding op aarde ( door overname/bodysnatching van hooggeplaatste figuren ).
Deze zijn volgens mij echter niet verbonden met de Annunaki.

In the Emeral Tablets van Toth,word ook verteld hoe Toth juist deze groep aliens ( die al aanwezig waren voor de komst van Annunaki en totaal empathieloos en gewetenloos waren ) ,met de zijnen,probeerde uit te roeien.
Wat niet volledig lukte, een deel ervan verdween 'ondergronds' ,buiten bereik van de Annunaki.
En zouden, na hun vertrek, meer invloed verworven kunnen hebben in onze huidige tijd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Osiris » 03 dec 2015, 20:51

Nog even als afsluiter.
Heb een zeer sterk vermoeden dat onze zon-activiteit ( maar ook gamma uitbarstingen van verre sterren ) met de zonnevlekerupties en coronal holes zonnewinden, verantwoordelijk is voor die magnetische fluctuaties.

En ook voor het ( in correlatie met de aardse energieeen, ook de menselijke collectieve energie/bewustzijn ) verspringen van tijdlijnen naar hogere dimensies.

Ook al zullen er wel resonaties blijven met andere tijdlijnen,vergelijkbaar met een snaarinstrument ,waar de ene bespeelde snaar de andere onbespeelde snaren laat mee resoneren.
Des te verder verwijderd van die bespeelde snaar,des te minder resonantie/rimpeleffect, zoiets....

Diep in ons wezen zitten de herinneringen van alle levens in verschillende tijdlijnen ingebed.
En komen in deze bijzondere tijd weer langzaam naar boven I guess..... :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Il guercio

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Il guercio » 14 dec 2015, 06:59

Ik ben de mening toegedaan de doden te laten rusten, en de graven waarin zij liggen, in welk geval dan ook, gesloten te laten. Waarom is er toch altijd die drang om te ontdekken en het ontdekte te onderzoeken? Is het de drang tot geldelijk gewin of onze nieuwsgierigheid te bevredigen en te weten wat alle vondsten (en de dingen die uit de graven geroofd zijn) precies betekenden? Dat wisten de (in dit geval) de Egyptenaren nog altijd het beste. Voor degenen die onderzoek doen naar de geschonden graven is het alleen maar gissen. Is het dodenboek een set instructies om na de dood eeuwig verder te leven? Het is mogelijk. Maar door die graven te schenden, zullen de doden misschien niet meer in staat zijn om dat eeuwige leven te bereiken. Het is niet voor niets dat de doden (die er ooit voor konden betalen) goed van de buitenwereld werden afgesloten in geheime kamers, geheimen die in de afgelopen honderden jaren door de mensen van de wetenschappen ontfutseld werden. Met negatieve gevolgen voor de doden in de geheime graftombes. Natuurlijk, de mens is nieuwsgierig, maar moet ook respect voor de doden tonen. :wink:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het Egyptische Dodenboek

Bericht door Tammy » 17 dec 2015, 15:39

Ik ga de films binnenkort eens rustig bekijken.
Want ik vind het zeer interessant.
Weet er wel iets vanaf maar niet genoeg.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie