Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Bericht door Tammy » 30 apr 2019, 11:58

Afbeelding
Yeti, tekening door Stefano Maugeri.

Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Bergbeklimmers van het Indiase leger zeggen in het Himalayagebergte een voetafdruk gevonden te hebben die afkomstig zou zijn van een yeti. De mysterieuze, grote voetafdrukken zijn gevonden bij een kamp nabij Mount Makalu, op de grens van Tibet en Nepal.

Volgens eeuwenoude en vrijwel onuitroeibare Nepalese verhalen leeft de yeti op de besneeuwde toppen van de Himalaya, maar in wetenschappelijke kringen wordt het bestaan van zo'n verschrikkelijke sneeuwman afgedaan als mythe.

In een tweet met foto's zegt het Indiase leger op voetafdrukken te zijn gestuit van 81 bij 38 centimeter. ,,Voor de eerste keer heeft een team bergbeklimmers van het Indiase leger voetafdrukken van de mythische yeti gezien. Deze sneeuwman is in het verleden alleen gezien in Makalu-Barun National Park”, schrijft het leger.

Afbeelding

Afgelegen wildernis.

Hoe een mythisch beest voetafdrukken kan achterlaten, maakt het leger niet duidelijk. Het nationaal park waar het leger over spreekt, is een afgelegen wildernis waar onderzoekers op zoek zijn gegaan naar de yeti. In 2008 meldden Japanse bergbeklimmers dat ze grote voetstappen hadden gezien, waarvan ze geloofden dat ze van een yeti waren. Maar hoewel ze camera’s en telescopen bij zich hadden, legden ze het beest niet vast.

Onderzoekers hebben tot op heden maar weinig bewijs gevonden voor het bestaan van de yeti. In 2017 concludeerde een groep experts dat voetafdrukken en haren die gevonden waren meestal afkomstig zijn van beren.

BRON.

<<<<<<<<<<<<<<<<

Zou deze keer dan echt het bewijs zijn gevonden ? [think]
Foto`s zijn in de link te bekijken.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

4l13N

Re: Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Bericht door 4l13N » 05 mei 2019, 11:34

De yeti verdreven naar de meest onherbergzame gebieden in het Himalaya gebergte door de meest invasieve geimporteerde soort op aarde. Wij.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Bericht door Tammy » 05 mei 2019, 11:40

Ik ben er niet zo zeker van dat de Yeti is verdreven door de mens naar onherbergzame gebieden . [think]
Ik denk dat dit gewoon zijn leefomgeving altijd is geweest.
En dat dat de reden is dat men hem zelden ziet daar.
Te vergelijken met oerwoud gebieden waar stammen wonen die nog nooit contact hebben gehad met de bewoonde wereld.
Zoiets zie ik met de Yeti.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

4l13N

Re: Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Bericht door 4l13N » 05 mei 2019, 12:07

Tammy schreef:
05 mei 2019, 11:40
Ik ben er niet zo zeker van dat de Yeti is verdreven door de mens naar onherbergzame gebieden . [think]
Ik denk dat dit gewoon zijn leefomgeving altijd is geweest.
En dat dat de reden is dat men hem zelden ziet daar.
Te vergelijken met oerwoud gebieden waar stammen wonen die nog nooit contact hebben gehad met de bewoonde wereld.
Zoiets zie ik met de Yeti.
Vroeger was het leefgebied van de yeti veel wijdverbreider.

De zoöloog Edward Cronin wijst er op dat tijdens het Pleistoceen de Homo erectus zijn minder ontwikkelde soortgenoten moet hebben verdreven naar afgelegen streken. Daartoe behoorden destijds niet alleen de Himalaya, maar mogelijk ook de Nieuwe Wereld.

https://wetenschap.infonu.nl/diversen/1 ... uwman.html

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Indiaas leger: ‘We hebben voetafdrukken van een yeti gevonden’

Bericht door Tammy » 05 mei 2019, 12:12

Ok bedoel je dat, ik dacht dat je het over de huidige tijd had.
Nu is het duidelijker voor mij. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie