Nessie

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 12 sep 2005, 22:09

Haaaaaaaahahaha, die is goed! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Di Lana

Bericht door Di Lana » 12 sep 2005, 22:13

haha! Geweldig :mrgreen: :P

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 12 sep 2005, 22:13

Vlak voor je ogen en je zegt er niets over :? :wink:

Di Lana

Bericht door Di Lana » 12 sep 2005, 22:14

FoX schreef:Vlak voor je ogen en je zegt er niets over :? :wink:

Tja, ik ben bescheiden 8)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 07 nov 2005, 22:17

kevn schreef::o haj ik denk dat ik een theorie heb voor loch ness
schotland wil bezoekers ,rezigers kortom toeristen
dus greëeren ze loch ness
radio gestuurd uit roestvrij staal waterdicht
das minn theorie
theorie2:
allemaal verzinsels en foto's worden bewerkt

brown-eyed-girl

Bericht door brown-eyed-girl » 07 nov 2005, 22:22

hahahhahahaha :mrgreen:

mya_aym

Bericht door mya_aym » 22 nov 2005, 17:11

vroeger geloofde ik er sterk in, maar nu vraag ik t me toch af:

hoelang leeft zon dier?? als ie echt bestaat, en als er maar 1 is (kan niet voortplanten), hij gaat ooit dood.. dus.. maar hij zwemt nu nog steeds rond?

de technology is ook zo ver vooruit, en nog steeds geen dier te pakken gekregen? niet eens duidelijk op 1 foto.

mya

Romaine

Bericht door Romaine » 22 nov 2005, 17:47

Volgens mij komt er gewoon af en toe iets bovenborrelen uit de bodem, en is er helemaal geen monster...

Gebruikersavatar
deheerst
Leraar
Berichten: 1997
Lid geworden op: 06 feb 2005, 00:08

Bericht door deheerst » 22 nov 2005, 23:20

mya_aym schreef:vroeger geloofde ik er sterk in, maar nu vraag ik t me toch af:

hoelang leeft zon dier?? als ie echt bestaat, en als er maar 1 is (kan niet voortplanten), hij gaat ooit dood.. dus.. maar hij zwemt nu nog steeds rond?

de technology is ook zo ver vooruit, en nog steeds geen dier te pakken gekregen? niet eens duidelijk op 1 foto.

mya
Maar wie zegt dat er maar 1 is?
Alleen al omdat je er maar steeds 1 van ziet, wil niet zeggen dat er maar 1 is.
Misschien zijn ze nooit samen...
IBM's Z10-ec: 1,5 TB memory, 77 PU's (4,4Ghz 4-core), zIIP, zAAP, IFL, ICF, and so on... ___ Got Bulk?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 08 jan 2006, 11:26

Britse regering beschermde monster van Loch Ness

Uitgegeven: 8 januari 2006 07:11
Laatst gewijzigd: 8 januari 2006 10:08

LONDEN - Zijn bestaan is nooit bewezen, maar toch heeft de Britse regering in de jaren tachtig van de vorig eeuw zich gebogen over de vraag hoe het monster van Loch Ness ongedeerd zou blijven.

Tijdens het bewind van premier Thatcher vreesden ambtenaren dat stropers en trofeejagers zouden proberen het legendarische monster in handen te krijgen, als die ooit tevoorschijn zou komen. De Britse krant The Sunday Times heeft documenten in handen waaruit blijkt dat het ministerie voor Schotland en zelfs het ministerie van Buitenlandse Zaken zich met de zaak bezig hielden.


Nessie

Uit de stukken blijkt dat tien jaar eerder de bescherming van 'Nessie' al op het hoogste niveau was besproken, nadat de toenmalige minister voor Schotland foto's onder ogen had gehad waarop het monster te zien zou zijn. In de jaren tachtig gebeurde dat opnieuw, nadat Zweden had gevraagd hoe ze het vermeende monster van Storsjö konden beschermen.

De ambtenaren hadden zelf wel door dat ze zich op glad ijs bevonden. "Het spijt me u te moeten storen met een onderzoek dat onmiddellijk zal worden begroet met een lachsalvo", luidde de begeleidende tekst van een memo.

Uiteindelijk bleek geen aparte wetgeving nodig om Nessie voor het nageslacht te behouden. De bestaande wet voor Natuurbescherming bleek afdoende om te voorkomen dat het monster uit het Schotse Loch Ness zou worden ontvreemd.


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

remus

Bericht door remus » 31 mar 2006, 16:16

Ik vind het ook een leuke mythe, ga volgende maand trouwens naar schotland en hoop zeker een bezoekje aan het meer te kunnen brengen.

Qua realiteitszin van de legende sluit ik me jammer genoeg niet aan bij de meerderheid, hoe geweldig ik het ook vind. Er zijn natuurlijk een hoop "wetenschappers" die van de ene op de andere dag denken dat ze hét wetenschppelijk antwoord hebben gevonden op het mysterie van Loch Ness. Het laatste dat ik gelezen had was dat het om ...u raadt het nooit... een olifant ging. Ten tijde van de bekendste foto zou er namelijk een circus in de buurt gesignaleerd zijn... brol natuurlijk...

Maar een jaartje geleden was er op national geo. een docusoap genaamd "is it real?" Daarin hebben ze ook de mythe van Loch Ness onderzocht en ,hoewel ik van nature allergisch en zeer kritisch ben tegen deze beterwetende wetenschappers, hebben ze me toch wel overtuigd van het niet bestaan van Nessie...

Ravertje

Bericht door Ravertje » 31 mar 2006, 16:43

Duik ff het Loch ness meer in :mrgreen:
En neem dat beest mee 8)

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 31 mar 2006, 18:56

remus schreef:Ik vind het ook een leuke mythe, ga volgende maand trouwens naar schotland en hoop zeker een bezoekje aan het meer te kunnen brengen.

Qua realiteitszin van de legende sluit ik me jammer genoeg niet aan bij de meerderheid, hoe geweldig ik het ook vind. Er zijn natuurlijk een hoop "wetenschappers" die van de ene op de andere dag denken dat ze hét wetenschppelijk antwoord hebben gevonden op het mysterie van Loch Ness. Het laatste dat ik gelezen had was dat het om ...u raadt het nooit... een olifant ging. Ten tijde van de bekendste foto zou er namelijk een circus in de buurt gesignaleerd zijn... brol natuurlijk...

Maar een jaartje geleden was er op national geo. een docusoap genaamd "is it real?" Daarin hebben ze ook de mythe van Loch Ness onderzocht en ,hoewel ik van nature allergisch en zeer kritisch ben tegen deze beterwetende wetenschappers, hebben ze me toch wel overtuigd van het niet bestaan van Nessie...
Diezelfde documentaire was gisternacht toevallig ook op National Geographic :) .

Die olifant/nessie foto is trouwens niet van een olifant maar van een vent die een klein miniatuur schip ter water heeft gelaten en daarop een vorm van lood heeft gezet van een nek en kop dat lijkt op het monster van Loch Ness.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 03 apr 2006, 15:38

En toch blijf ik erin geloven, er zijn teveel getuigenverklaringen geweest.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 03 apr 2006, 18:40

Tammy schreef:En toch blijf ik erin geloven, er zijn teveel getuigenverklaringen geweest.
Geen keiharde bewijzen.

LoupGaroux

Bericht door LoupGaroux » 03 apr 2006, 19:02

FoX schreef:
Tammy schreef:En toch blijf ik erin geloven, er zijn teveel getuigenverklaringen geweest.
Geen keiharde bewijzen.
Nee, geen lijk, inderdaad ;) Maar, teveel bewijzen om het uit te sluiten. Zoals een Amerikaans onderzoeker ooit zei: If Nessie had been a murder case, with all the evidence available, someone would have been hanged :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 04 apr 2006, 13:34

LoupGaroux schreef:
FoX schreef:
Tammy schreef:En toch blijf ik erin geloven, er zijn teveel getuigenverklaringen geweest.
Geen keiharde bewijzen.
Nee, geen lijk, inderdaad ;) Maar, teveel bewijzen om het uit te sluiten. Zoals een Amerikaans onderzoeker ooit zei: If Nessie had been a murder case, with all the evidence available, someone would have been hanged :wink:
Uit te sluiten oke maar om het te bevestigen nee ;) .

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 04 apr 2006, 13:57

LoupGaroux , wat een leuke uitspraak! :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80368
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Bericht door Tammy » 20 mei 2006, 17:11

Net een prachtige documentaire gezien op BBC over Nessie.
Wat een prachtig gebied!
Ik hoop er ooit een keer heen te gaan.
Wie heeft het nog meer gezien?

De slotsom was dat hij niet bestaat, maar ik zag ook getuigenverklaringen. die wel iets hadden gezien.
Ik blijf in het laatste geloven..............tegen beter weten in ja........... :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 20 mei 2006, 17:17

Tammy schreef:Ik hoop er ooit een keer heen te gaan.
Wie heeft het nog meer gezien?
We kunnen daar een M&W meeting regelen ;) .

Ik heb die docu al eens eerder gezien. Loch Ness heeft bestaan denk ik maar is ondertussen vertrokken (of is het een dicht meer :oops: ?) of dood.

Plaats reactie