Atlantis, grootste legende ooit.

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
tofu_kronos

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door tofu_kronos » 20 jan 2010, 19:20

Ja zoals de lamp en batterij.

Aenimaxequal

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Aenimaxequal » 15 nov 2010, 22:10

Atlantis, Ufo's...



wat klopt er nog allemaal in de geschiedenis boeken [think]

tofu_kronos

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door tofu_kronos » 15 nov 2010, 22:18

Zeer weinig klopt er in de geschiedenis boeken.

Zelf vind ik atlantis achter haalt, ik ben meer geinterreseert in mu.

Wat ik wel weet van atlantis en mu is dat ze in oorlog raakte en elkaar vernietigde. De overlevenden gingen de ruimte in. En zijn bij hun die geloven nu bekend als de plejaren en de nordics en blonds en the people of gizah en vele andere volkeren. Het heeft ergens wel iets weg van battlestar galactica.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door MetalPig » 16 nov 2010, 07:31

tofu_kronos schreef:Het heeft ergens wel iets weg van battlestar galactica.
In de zin dat het complete fictie is [joker]

Aenimaxequal

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Aenimaxequal » 16 nov 2010, 11:38

MetalPig schreef:
tofu_kronos schreef:Het heeft ergens wel iets weg van battlestar galactica.
In de zin dat het complete fictie is [joker]
Mja, die fantasie wordt nogal gestimuleerd door documentaire makers.
Mijn research in occulte zaken brengt me ook maar steeds naar die beweringen.
Het enigste wat ik vermoed is : als het geen echte buitenaardsen waren dan was het de menselijke fantasie onder invloed van psychedelica :hahaha:


Rob

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Rob » 24 nov 2010, 11:53

tofu_kronos schreef:Zeer weinig klopt er in de geschiedenis boeken.
Dat had je me dan wel mogen zeggen voor ik het vier jaar ging studeren! Maar ik zou zeggen: motiveer je antwoord eens enz hè :) Want ik kan even makkeljk zeggen: zeer weinig klopt er in al die documentaires over Atlantis en dergelijke.

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Just-me » 29 nov 2010, 22:49

Ongeveer 12.000 jaar geleden is er vanalles gebeurd, de laatste poolverschuiving, een verschuiving van 30 graden schijnt ook rond die tijd te hebben plaatsgevonden, het idee dat Atlantis Antarica zou kunnen zijn is dus niet zo vreemd, in ieder geval heeft Antartica voor die verschuiving niet onder het ijs gezeten, grote kans dus dat het bewoond was, wie weet wat daar onder het ijs ligt verborgen. Het zou misschien ook allerlei volksverhalen kunnen verklaren zoals die onder oude volken over de hele aarde (hebben) bestaan, inclusief voorspellingen en dergelijken die vaak raakpunten met elkaar hebben en dus dezelfde oorsprong zouden kunnen hebben uit een tijd dat er een ver ontwikkeld volk was op een apart continent, die wel contact hebben gehad met andere volkeren, maar deze verder niet technologisch beinvloed hebben. En dat zou dan weer de reden kunnen zijn waarom er (vrijwel) geen bewijs van enige technologisch ontwikkeling is terug te vinden...tenzij je misschien ver onder het ijs op Antartica gaat zoeken, misschien dat er daarom permanent wetenschappers van over de hele wereld rondhangen?

tofu_kronos

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door tofu_kronos » 30 nov 2010, 21:24

De piri reis kaart, die ouder is dan de moderen ontdekking van antartica. Laat bomen, planten, dieren en mensen zien die op dit continent leven. Een tropisch klimaat volgens deze kaart.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Paulus » 01 dec 2010, 00:48

Dat Antartica vroeger (sub)tropisch is geweest is al heel lang bekend en wordt ook erkend door de wetenschappelijke wereld. :D
Zie ook hier.
In de Britse serie "Walking with Dinosaurs" (1999) was daar een hele aflevering aan besteed.
Spirits of the Ice Forest(1 november 1999)

Antarctica, 106 miljoen jaar geleden (Midden-Krijt).

In deze aflevering zien we hoe de dinosauriërs zich zelfs handhaafden op een van de meest onwaarschijnlijke locaties ter wereld: Antarctica, destijds een regenwoud met warme zomers en kille winters. De aflevering volgt onder andere een groep plantenetende Leaellynasaura in hun strijd om te overleven.
Bron: Wikipedia
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Tammy » 01 dec 2010, 09:21

Ik ben zo benieuwd wat ze eens onder dat ijs vinden. [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie