Atlantis, grootste legende ooit.

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
kingfellow

Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door kingfellow » 15 okt 2006, 13:09

Eergisteren heb ik een documentaire gezien over atlantis waarin het paleis van koning Minos als grootste kanshebber word gezien om Atlantis te zijn geweest. Ik dacht het wordt tijd om de discussie weer eens aabn te wakkeren. Ik heb zo men eigen theorie. Wat als atlantis onder het ijs op de zuidpool ligt? Misschien is het wel de bedoeling dat het ijs smelt en komt atlantis hierdoor weer tot leven. Om ons darna te bekeren en het Paradijs naar ons te brengen. Wie weet meer?

keesb

Bericht door keesb » 29 jun 2007, 20:59

Jouw post is al weer een paar maanden oud, je moet nu wel door hebben dat niemand de antwoorden heeft op je vraag; "Wie weet meer?"
Iemand die jouw idee ondersteunt over de lokatie van Atlantis, is Flem-Ath.

Ga eens googlen op deze naam bekijk recensies van hun boeken (het is feitelijk een echtpaar) en bekijk op je gemak de filmjes.
Mijn mening hierover wordt door hen ook ondersteunt op veel punten.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 29 jun 2007, 21:16

Zover ik weet heeft atlantis bestaan, maar er is in de vertaling van egyptisch naar grieks een foutje in geslopen. Namelijk een extra lullig nulletje. Waardoor het ineens van 900 jaar bc naar 9000 jaar bc ging.

Shizo

Bericht door Shizo » 29 jun 2007, 21:31

Ik geloof in Atlantis dat het bestaan heeft al dan niet onder een andere naam, misschien een zeer hoge beschaving had, en dat het door een storm vergaan is. Dit is allemaal aannemelijk, enkel geloof ik niet in al die indianenverhalen die ermee gepaard gaat.. Meenemen naar het paradijs, nog steeds bestaan? Mensen hebben altijd al de neiging gehad om te fantaseren.

keesb

Bericht door keesb » 29 jun 2007, 21:56

Mijn egyptisch is helaas niet meer wat het geweest is en met mijn grieks kan ik nog net een biertje bestellen. :wink:
Zonder dollen, we zijn allemaal afhankelijk van de kunde van anderen, die op hun beurt weer hun kennis gekregen hebben van anderen.
Als er een fout in de vertaling is geslopen kan ik dat niet bevestigen of ontkennen, ik weet het eenvoudigweg niet.
De teksten die naar Atlantis refereren heb ik meermaals gelezen. Jaren of jaartallen zeggen mij in dat geval niets en vindt ik niet interessant, dat klinkt gek, maar vaak is het niet relevant.
Sommige onderzoekers kunnen hun leven wijdden aan teksten in het Egyptisch en vergelijken deze met bijbelse teksten. Ze komen er vervolgens achter dat er ergens 400 jaar aan hiaten is ontstaan. Natuurlijk is het voor hen belangrijk dat dit verschil wordt opgelost, omdat zij dan hun visie en theorieen kunnen onderbouwen over iets wat in een bepaalde periode gebeurd zou zijn. Je kunt hier een lineaire lineaal langs leggen.
Voor gebeurtenissen die voor deze periode echter plaats hebben gevonden, bestaat geen lineaal en kunnen we alleen maar globaal inschatten wat, waar, hoe enzovoort.
In het geval van Atlantis als beschaving, wordt hier niets over gevonden in de Sumerische geschriften, anders hadden we wel een nieuw boek van Sitchin gehad. We moeten er van uitgaan dat het ruim in de tijd er voor heeft bestaan. De laatste 5000 jaar kunnen we dus uitsluiten. Atlantis moet in een periode ten onder zijn gegaan ver voor 5000 jaar.
9000 jaar is aannemelijker dan 900 jaar voor de Griekse beschaving. Want in de 900 jaar er voor waren de Sumeriers nog DE beschaving.
Volgens diverse publicaties op het wwweb, waren de Griekse hoogtijdagen ruwweg vanaf 1000 voor Christus. Met de 9000 (ruwweg) er voor kom ik op 10.000 jaar voor Christus.
Wat er gevonden is van deze periode zijn in een paar woorden samen te vatten, feitelijk niet zo veel. Grotten in Israel: botten van de Homo Sapiens en van de Neanderthaler. Nederland: bekers van de bekercultuur. Siberie: de laatste mammoet komt in deze periode aan zijn eind. Ik somde hier wat zaken op die ongeveer samen vallen in die periode.
Het enige wat bekend is van Atlantis is dat document wat toevallig de tand des tijds doorstaat.

Zelf geloof ik ook in Atlantis als beschaving, los van dat document.
Het kan gewoon niet zo zijn dat er geen beschaving is geweest die hieraan voorafgaand is geweest. De aanwijzingen dat de Sumeriers en Egyptenaren, maar ook de Grieken en Zuid-Amerikanen kennis hebben verkregen, is te veel om aan te nemen dat zij het zelf uitgevonden hebben. En omdat ik niet gelijk wil denken aan buitenaardse invloeden....

Het jaartal 10.000 b.c. kenmerkt vervolgens ook nog historisch het einde van een periode NA een ijstijd.

keesb

Bericht door keesb » 29 jun 2007, 21:58

Ik ben overigens wel nieuwsgierig geworden Tofu-Kronos, waar jij hebt kunnen vinden dat er een 0 te weinig is vertaald, ik ben het nog niet tegengekomen.

keesb

Bericht door keesb » 29 jun 2007, 22:04

Het belangwekkende aan 10.000 jaar b.c. is overigens dat rond deze periode een eind kwam aan de stijging van de waterspiegel door het smelten van de gletsjers. Dat is mogelijk gepaard gegaan met de nodige catastrophes!

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 29 jun 2007, 23:14

keesb schreef:Ik ben overigens wel nieuwsgierig geworden Tofu-Kronos, waar jij hebt kunnen vinden dat er een 0 te weinig is vertaald, ik ben het nog niet tegengekomen.
In een documentaire op discovery science. De naam van de docu ben ik vergeten, maar de presentator is william b davis alias Cigarette Smoking Man van de x-files.
Laatst gewijzigd door tofu_kronos op 29 jun 2007, 23:26, 1 keer totaal gewijzigd.

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 29 jun 2007, 23:24

Ik weet het nu, het was het programma the critical eye.

Shizo

Bericht door Shizo » 29 jun 2007, 23:57

Wat is jouw mening over Atlantis Tofu?

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 30 jun 2007, 12:57

Het heeft bestaan ongeveer 900 bc, maar waar weet ik niet. Het zou overal op de wereld geweest kunnen zijn, aangezien het originele verhaal van de egyptenaren kwam en die al handel dreven met zuid-amerika rond die tijd. Dus het zou evengoed ergens in zuid-amerika of in die buurt kunnen liggen. Misschien zelfs in de buurt van australie omdat men daar hyrogliefen heeft gevonden.

Shizo

Bericht door Shizo » 30 jun 2007, 13:06

Wat is jouw mening over eventuele bewoners van Atlantis die door de grote storm naar de ruimte zijn getrokken? Of die zaken. Als ik mag vragen, :)

tofu_kronos

Bericht door tofu_kronos » 30 jun 2007, 13:26

Daar weet ik niks van.

Shizo

Bericht door Shizo » 30 jun 2007, 13:49

:mrgreen:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 30 jun 2007, 16:18

Ik geloof ook dat Atlantis heeft bestaan, zeer waarschijnlijk onder een andere naam. De inwoners van Atlantis waren hun tijd ver vooruit (vergelijkbaar met de Egyptenaren destijds) maar door een grote ramp (vloedgolf) is hun bestaan helemaal weggevaagd.
De plaats waar Atlantis heeft gelegen is nog altijd onbekend. Men zegt ergens in Zuid Amerika of in de Middellandse zee. Zolang Atlantis niet gevonden wordt of misschien niet bestaat blijft het een fascinerende legende.
Misschien is het wel de bedoeling dat het ijs smelt en komt atlantis hierdoor weer tot leven. Om ons darna te bekeren en het Paradijs naar ons te brengen. Wie weet meer?
Dit is flauwekul.

billy bonny

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door billy bonny » 20 feb 2009, 18:42

Is dit de gezonken stad Atlantis hebben ze het nou gevonden ?

http://www.niburu.nl/index.php?articleID=20353

Gebruikersavatar
TomTom74
Leraar
Berichten: 2194
Lid geworden op: 04 feb 2005, 19:30

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door TomTom74 » 20 feb 2009, 20:22

Denk het niet: http://www.dailymail.co.uk/news/worldne ... -sort.html
False hopes: Google said the grid-like markings, thought to reveal the location of mythical underwater city Atlantis, are an artifact of its map making process
Een volk dat voor tirannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.

Rob

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door Rob » 21 feb 2009, 14:00

Waarom zijn jullie zo zeker dat Atlantis bestaat?

tofu_kronos

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door tofu_kronos » 21 feb 2009, 14:05

Omdat de egyptenaren er over hadden.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Atlantis, grootste legende ooit.

Bericht door MetalPig » 21 feb 2009, 14:35

tofu_kronos schreef:Omdat de egyptenaren er over hadden.
Wanneer? Waar? Bron?

Plaats reactie