DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Tammy » 24 jun 2011, 08:38

Eén van de grootste mysteries op onze aardbol is het al dan niet échte bestaan van Bigfoot. Net als ufo's en het monster van Loch Ness houdt ook deze wildeman de wat nieuwsgierigen onder ons al jaren bezig. Nu duiken er weer nieuwe sporen op, die via een DNA-test misschien eindelijk eens uitsluitsel kunnen geven over de yeti.

Wazige video's, onverklaarbare voetafdrukken en niet te verifiëren ooggetuigverslagen hebben tot nu toe het bestaan van Bigfoot nog altijd niet kunnen bewijzen. Het is meer iets dat de wereld verdeelt in believers en non-believers. Maar onderzoekers uit Californië beweren nu "opzienbarend bewijs" in handen te hebben. Ze zijn op zoek naar geld om de gevonden sporen aan een DNA-test te onderwerpen.

Dit wordt dus serieus genomen. Het gaat om afdrukken die werden aangebracht op de ramen van een Ford F-150, die door een Bigfoot-expeditie tijdelijk achtergelaten werd in een sneeuwstorm in het onherbergzame Sierra National Forest, letterlijk 'in the middle of nowhere'. Toen de mannen na drie dagen terugkwamen, zagen ze iets wat op een pootafdruk en iets wat op haar leek op twee van de autoruiten. In die streek werd er door dezelfde yeti-jagers in het verleden al veel 'Bigfoot-activiteit' waargenomen.

Snuit tegen de ruit?.

Forensisch expert Mickey Burrow werd erbijgehaald om het bewijsmateriaal onder de loep te nemen. Hij werkt al 14 jaar als forensisch gerechtsfotograaf. "Mijn eerste gedachte was na te gaan of er geen DNA-sporen achtergelaten werden", zegt Burrow aan AOL. "Want als dit ding zijn gezicht tegen de ruit heeft geplakt, dan is dat best mogelijk. Ik weet wat ik doe, dit heb ik al meer dan 5.000 keer gedaan op een plaats van misdaad. In dit geval ging ik te werk alsof het een auto waarin ingebroken werd, betrof."

"Toen ik de afdrukken zag, was mijn theorie dat er iets op de wagen was afgestapt, er tegenaan schurkte, er langs gleed en dan het gezicht er tegen plaatste om binnen te loeren. Daar leek het althans op." Burrow meent ook in een van de vormen een pootafdruk te zien. Van Bigfoot?

Wie of wat is die yeti?.

Wie of wat is Bigfoot eigenlijk? Het is een legendarische, reusachtige, harige aapachtige primaat die op een of andere manier altijd al ontsnapt is aan de mens en dus nooit kon geïdentificeerd worden. Andere namen voor hem zijn Sasquatch, Verschrikkelijke Sneeuwman en Yeti. Hij zou in dichtbeboste bergtoppen met sneeuw op leven.

De meeste wetenschappers geloven niet in zijn bestaan, maar geregeld blijven er 'bewijzen' opduiken van de primaat. Er werden eerder ook al DNA-tests gedaan, maar zonder succes. Jeffrey Gonzalez, stichter van de Sanger Paranormal Society en eigenaar van de Ford in kwestie, is dan ook voorzichtig. Hij wil vooral door eliminatie nagaan van wat het DNA afkomstig is: een beer, een gorilla, een baviaan of iets anders. "Als het niets van dit alles is, en ook niet menselijk, wat blijft er dan nog over?"

Onderontwikkelde soort.

Burrow zoekt naar een objectief, wetenschappelijk bewijs. "Ik wil het gewoon weten. Ik geloof zelf dat Bigfoot bestaat, maar ik geloof niet dat hij verborgen krachten heeft zoals sommigen beweren. Ik denk dat het om een nog onbekende soort gaat, die nog niet volledig tot ontwikkeling kwam."

Afbeelding
13 december 1951: een voetafdruk van de Verschrikkelijk Sneeuwman gevonden bij de Mount Everest. De mythe bestaat al een tijdje.

Kijk HIER voor het filmpje.

Bron: HLN

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Tammy » 24 jun 2011, 08:46

Ik denk wel dat dit wezen bestaat.
Hij is vaak gezien door mensen.
Zal volgens mij om een soort gaan die misschien op ons lijkt maar toch geen mens is.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door tofu_kronos » 24 jun 2011, 21:50

Misschien zijn het wel aliens.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Tammy » 25 jun 2011, 09:13

Nee dat geloof ik niet. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door gusteman » 25 jun 2011, 22:58

Het is wel vreemd toch, met al die vlekken op de ruiten van de auto zou je moeten denken dat het wezen dat die vlekken maakte toch minstens één of andere voetafdruk, vlak naast of in de buurt van het voertuig, moet hebben achtergelaten. Daar wordt met geen woord over gerept :shock: [think]

billy bonny

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door billy bonny » 22 aug 2011, 00:20

Het gekke is dat diverse volkeren praten over dit wezen ; indianen ,russen,chinezen,mongolen ,tibettenaren,enz,enz, en het gekke is dat het betreft alleen azie en noord amerika

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Tammy » 22 aug 2011, 07:12

Is inderdaad vreemd . [think]

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door tofu_kronos » 22 aug 2011, 19:18

Ik heb me weleens afgevragen of we wel moeten zoeken naar deze wezens. Want volgens mijn mening hadden we ze al lang moeten vinden honderden jaren terug al. Ik denk daarom dat ze van boven komen en dat het gewoon aliens zijn.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Tammy » 23 aug 2011, 04:10

Nou nee Tofu, dat geloof ik niet.
Ik denk wel dat ze bestaan maar geen aliens.
Er zijn nog steeds gebieden op aarde die we niet helemaal kennen.

Ook nu nog vinden we nieuwe diersoorten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Barrel

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Barrel » 24 aug 2011, 11:00

Vind het toch met name altijd frappant dat als je iets over de Yeti hoort, het dan altijd heel erg vaag is. Met zoveel 'ooggetuigen verslagen' zou je toch verwachten dat we inmiddels wel eens een steekhoudend bewijs zouden hebben.

Ook dit verhaal weer. De Ford wordt in een sneeuwstorm achtergelaten. En bij terugkomst vindt men iets wat op een pootafdruk lijkt, en iets wat op haar lijkt. Of je vindt haar, of je vindt het niet. Je vindt niet 'iets wat op haar lijkt' ...
Als het al wel haar is, is het natuurlijk het meest logische om uit te gaan van een beer of berg leeuw of zoiets. Geen enkele reden om maar weer uit te gaan van de Yeti.

Durf er zo 100 EURO op te zetten dat dit niet zal leiden tot onomstotelijk bewijs. Hetzij het materiaal was onvoldoende om een goed DNA profiel van te maken, hetzij het is toch een ander dier, of er is een andere vage reden waarom het wederom geen duidelijk bewijs oplevert. Het zal in ieder geval geen 'onomstotelijk bewijs' opleveren.

Als ik mijn auto ergens laat staan, en bij terugkomst vind ik iets wat op een pootafdruk lijkt of 'iets wat op haar lijkt (?)', waarom zou ik er dan van uit gaan dat het wellicht de Yeti is?

Parallel

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door Parallel » 20 jun 2014, 21:41

Ik weet het niet zo goed, de kans is er omdat er zoveel is dat we nog niet weten. Maar aan de andere kant, er moet toch ook ooit eens een lijk gevonden worden? Ze blijven niet eeuwig leven neem ik aan! Of het zijn net feniksen die om de 500 jaar uit hun eigen as herrezen :p :geleerde:

billy bonny

Re: DNA-test moet "opzienbarend bewijs" voor Bigfoot leveren

Bericht door billy bonny » 21 jun 2014, 14:16

Vroeger in de 80s was er op Skychannel een docu. over bigfoot dat het moord zou zijn als iemand een bigfoot zou doden nou weet ik niet meer hoe die docu hete ,een andere theorie is dat de bigfoot naar beneden wordt gebeamed en later weer naar boven zo dus te verklaren dat er nooit iets is gevonden ,hoewel in Rusland er wel een vrouwlijke examplaar ooit is gevangen en als show object aan de ketting lag maar dat moest rond de tijd van de Russische revolutie zijn geweest ,verder zijn er wel aanwijzingen dat de Noord Amerikaanse Indianen ook al over bigfoot spraken ,en wat een DNA test betreft ik geloof dat dat ooit is gedaan met wat haar wat is gevonden het was niet van een bekend dier dit was ik meen in de buurt van Nepal .

Plaats reactie