Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Tammy » 20 sep 2012, 06:38

Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness: Nesski volgens scanners 10m groot .

Afbeelding

Ook Siberië heeft zijn eigen 'Monster van Loch Ness' in het uitgestrekte en mysterieuze Labynkyr-Meer. In de Siberian Times is een foto opgedoken van de Siberische Nessie die de jarenlange geruchten en mythes moet bevestigen. Maar er is meer. Wetenschappelijke rapporten spreken na onderzoeken met scanners van een 'ding' van 10 meter lang. Zal Nesski evenveel nieuwsgierige toeristen naar Siberië lokken als Nessie naar de Schotse Highlands?

Wie deze nieuwe toeristische attractie wil gaan bezoeken, zal er wel wat moeten voor overhebben. Het is een avontuur om dit afgelegen meer in het uiterste noordoosten van Rusland te bereiken. Het ligt niet zo ver van Omymyakon, de koudste bewoonde stad op deze planeet. De sage van het monster leeft al jarenlang onder de oorspronkelijke bewoners: de Evenk en Yakut hebben weet van heel wat verschijningen van het monster. Bij de plaatselijke bevolking stond het monster in de negentiende eeuw bekend als 'De Duivel'. Een getuigenis uit die tijd heeft het over een monster met enorme kaaksbeenderen.

Verrast.

De legende maakte ook wetenschappers nieuwsgierig de voorbije decennia. Een team van professor Lyudmila Emilyanova van de universiteit van Moskou zakte af naar het Meer van Labynkyr en kwam tot onthutsende vaststellingen. Op sonarscanners werden enkele enorme onderwaterobjecten gedetecteerd. "Het was op onze vijfde dag op het meer dat onze toestellen een reusachtig object in het water onder onze boot registreerden. Het was duidelijk een levend wezen en te groot om een vis te zijn. Het was heel homogeen en het zwom net boven de bodem van het meer. Ik was heel verrast maar zeker niet bang og gechoqueerd."

Doodsbange vissers.

"Of het om een dier ging, kan ik niet met wetenschappelijke zekerheid zeggen, maar als een onderzoeker kan ik echt geen verklaring geven over wat het wel was. Ik geloof dat er een mysterie in dit meer schuilt, want er is nooit rook zonder vuur. Zo werd er hier ooit een grote vissersboot opgetild door een gigantisch dier. De vissers waren doodsbang, maar zagen niets."

Geologen.

Een andere getuige heeft het over een groep Russische geologen die bij een boottocht op het meer een enorm wezen zagen opdoemen uit het water. "Ook mensen op de oever zagen het gevaarte en riepen luid om het te verjagen."

Prehistorisch?

In 1953 ontdekte de gerespecteerde Sovjet-geoloog Viktor Tverdokhlebov al een monster op het naburige Meer van Vorota, maar de Sovjet-autoriteiten verdoezelden het onderzoek. Nu wil professor Emeliyanova dit fenomeen tot op de bodem uitspitten. Er is een theorie dat beide meren via tunnels verbonden zijn. Er zijn ook speculaties dat het er prehistorische dieren op het meer zouden huizen: ichthyosaurussen, prehistorische zeereptielen die op dolfijnen of haaien gelijken. Een andere wijdverpsreide theorie is dat het om plesiosaurussen gaat: die met de lange nek zoals het Schotse 'Nessie'.

Geen leugenaars.

"Persoonlijk geloof ik echt wel dat er iets aan de hand is", zegt Emeliyanova. Als lokale bewoners het al zoveel jaren over hetzelfde vreemde wezen hebben, dan kan het gewoon niet zomaar verzonnen zijn. Het betekent dat er echt wel iets is. Bovendien ken ik de volkeren die rond het meer leven vrij goed en het zijn geen leugenaars. Als klap op de vuurpijl zijn de eeuwenoude verhalen over onze Nesski ouder dan die van Nessie."

Bron: HLN.


<<<<<<<<<<<<<<<<<

Ben benieuwd! :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Frank51

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Frank51 » 22 jan 2015, 22:06

Monster van Loch Ness..

Deze zaak moet eens opgehelderd worden, vind je niet?
Ze denken zelfs dat het monster gestorven is, want het is niet meer gezien in 90 jaar tijd..

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/ ... years.html

Dit gegeven moet toch iedereen aan het denken zetten? [think]

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Tammy » 23 jan 2015, 03:40

Ik weet niet of die zaak ooit opgehelderd gaat worden Frank51.
Het heeft wel altijd mijn aandacht gehad.
Wat is jouw visie hierover ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Frank51

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Frank51 » 24 jan 2015, 11:16

Tammy schreef:Ik weet niet of die zaak ooit opgehelderd gaat worden Frank51.
Het heeft wel altijd mijn aandacht gehad.
Wat is jouw visie hierover ?
Volgens mij is het Monster van Loch Ness een Plesiosaurus.
U hoort het goed, een dino dus. Eentje die overgebleven is, maar vermoedelijk zijn er nog.
Mammoeten zijn ook pas 3000-4000 jaar geleden uitgestorven..

Japanners hebben zelfs eens een Plesiosaurus opgeschept, of toch iets wat er zeer sterk op lijkt..

Afbeelding

http://www.discoverynews.us/DISCOVERY%2 ... -Nets.html

Ook in Ijsland werd een vreemd monster gezien (zie andere topic), maar ik denk niet dat dit dier zijn kop zo hoog uit het water kan tillen.. Ik kan mis zijn.
Een slang kan zijn kop hoog in de lucht steken, maar slechts op land denkik . In water kan hij zich niet 'afduwen'
Wat denk jij?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door MetalPig » 24 jan 2015, 13:17

Frank51 schreef:Japanners hebben zelfs eens een Plesiosaurus opgeschept, of toch iets wat er zeer sterk op lijkt..
Iets wat er op lijkt ja, volgens leken.
Volgens deskundigen is het een reuzenhaai (basking shark) in staat van ontbinding.
Googlen, Frank51, googlen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Determinist » 24 jan 2015, 15:10

MetalPig schreef:
Frank51 schreef: Googlen, Frank51, googlen.
Ik kan dit nu echt niet meer aanzien....

Googlen is denk ik het grootste probleem hier, er wordt teveel gegoogled en informatie gehaald van verkeerde sites.
DiscoveryNews ? Het uitgesproken fundamentalistisch christelijke bolwerk?

You got to be kidding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door MetalPig » 24 jan 2015, 17:16

Determinist schreef:Googlen is denk ik het grootste probleem hier, er wordt teveel gegoogled en informatie gehaald van verkeerde sites.
Veel mensen denken dat google alleen juiste antwoorden geeft, en geloven de eerste hit zonder te kijken of de bron geloofwaardig is. Denk ik.

Gast1

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Gast1 » 24 jan 2015, 17:24

Determinist schreef:Ik kan dit nu echt niet meer aanzien....

Googlen is denk ik het grootste probleem hier, er wordt teveel gegoogled en informatie gehaald van verkeerde sites.
DiscoveryNews ? Het uitgesproken fundamentalistisch christelijke bolwerk?

You got to be kidding
Klopt. Er is verschrikkelijk veel nep, net als dit:

Afbeelding

Dit is de werkelijkheid:

Afbeelding

Denk ik, maar zelfs daar mag aan getwijfeld worden.

Ik heb ergens gelezen dat de foto van de pleisiosaurus een grap is van een aantal schippers, maar ik kan het niet direct vinden.
Dit heb ik wel kunnen vinden: http://sofiasinports.soup.io/tag/Sommerlochtiere

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80367
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Tammy » 24 jan 2015, 19:35

Frank51, een Plesiosaurus noemt men inderdaad als men het over Nessie heeft.
Door de getuigenverklaringen die het hebben gezien en door de lange nek.
Het blijft gissen, er is al veel onderzoek naar gedaan, ook met sonar.
Wat het is weet ik niet, maar er is wel iets denk ik.
Van de Coelacanth dacht men ook dat die allang waren uitgestorven, maar in 1938 hebben ze er toch eentje gevonden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Frank51

Re: Siberië heeft eigen Monster van Loch Ness

Bericht door Frank51 » 24 jan 2015, 21:20

Determinist schreef:
MetalPig schreef:
Frank51 schreef: Googlen, Frank51, googlen.
Ik kan dit nu echt niet meer aanzien....

Googlen is denk ik het grootste probleem hier, er wordt teveel gegoogled en informatie gehaald van verkeerde sites.
DiscoveryNews ? Het uitgesproken fundamentalistisch christelijke bolwerk?

You got to be kidding
De foto zal waarschijnlijk op andere websites te vinden zijn maar het is de foto dat telt. Het kan mss een ander dier zijn dan de plesiosaurus, ok, maar de foto is niet nep volgens mij. Een ervaren photoshopoog ziet dat direct

Plaats reactie