Het jaar 2012

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Japairman

Bericht door Japairman » 17 mar 2005, 22:08

10 The Kuiper cliff
IF YOU travel out to the far edge of the solar system, into the frigid wastes beyond Pluto, you'll see something strange. Suddenly, after passing through the Kuiper belt, a region of space teeming with icy rocks, there's nothing.

Astronomers call this boundary the Kuiper cliff, because the density of space rocks drops off so steeply. What caused it? The only answer seems to be a 10th planet. We're not talking about Quaoar or Sedna: this is a massive object, as big as Earth or Mars, that has swept the area clean of debris.

The evidence for the existence of "Planet X" is compelling, says Alan Stern, an astronomer at the Southwest Research Institute in Boulder, Colorado. But although calculations show that such a body could account for the Kuiper cliff (Icarus, vol 160, p 32), no one has ever seen this fabled 10th planet.

There's a good reason for that. The Kuiper belt is just too far away for us to get a decent view. We need to get out there and have a look before we can say anything about the region. And that won't be possible for another decade, at least. NASA's New Horizons probe, which will head out to Pluto and the Kuiper belt, is scheduled for launch in January 2006. It won't reach Pluto until 2015, so if you are looking for an explanation of the vast, empty gulf of the Kuiper cliff, watch this space.


http://www.newscientist.com/article.ns? ... 524911.600




2015......das een beetje laat! :lol:

remus

Bericht door remus » 27 mar 2005, 00:51

Er is nu ook een 2012-startpagina:

http://2012.pagina.nl
goede link, ik wist zelf nog niet zoveel over het jaar 2012 dus ben ik daar maar even mijn licht gaan opsteken. Toch heb ik één grote bedenking bij het jaar 2012, bekeken vanuit het idee dat de aarde in dat jaar de vierde dimensie zou betreden. In verschillende links vind ik veel godsdienstige antwoorden op vragen die wij met ons gezond verstand niet kunnen beantwoorden. Dit maakt me meteen enorm kritisch. Als ik het goed begrijp, en stuur me bij als ik de verkeerde kant opdenk, zijn de dimensies geschapen door god (dit leid ik toch af uit verschillende links).

Is dit dan niet de zoveelste bedenksel om de mensheid een gevoel van veiligheid te geven in een universum vol met mysteries???

correct me if i'm wrong....

Japairman

Bericht door Japairman » 27 mar 2005, 21:06

http://www.dsv.nl/~rein/aarde/orionp.htm

Welkom op SerieWoordenaar.nl...

Op deze website vind je een allegaartje van grenswetenschappen. Informatie over Egyptenaren en Maya's tot de dood, supernaren en oude kalenderwijsheid. Daarnaast wordt er relatief veel aandacht besteed aan het jaar 2012. Op 21 december 2012 verwachten sommige bronnen een wereldveranderende gebeurtenis waarvan we reeds een tijd in de aanloopfase zitten. Dat uit zich volgens de een in een bewustzijnsverandering, en volgens sommige doemdenkers leidt het tot het einde van de mensheid. We zullen het pas weten eenmaal het zover is, maar stof tot nadenken is er zeker...

http://seriewoordenaar.nl/

:wink: Seriewoordenaar is een kritische site met heel veel informatie.

site's als deze http://www.denieuweaarde.nl/2012.htm

hecht ik niet echt veel waarde aan.....puur comercieel belang!

Zelf heb ik nog niet echt een mening gevormd maar het onderwerp boeit me wel! Mede omdat van zoveel verschillende richtingen 2012 opdoemt.


Kijk ook ff hier
http://www.mysterie-wetenschapsforum.nl ... =3458#3458

eew

Bericht door eew » 15 apr 2005, 13:14

Heelveel van datsoort dingen heeft de mens zelf ingebracht. Dan denken wij bijv. iets. Dan gaan we naar dat volk en vertellen we onze gedachte. 200 jaar later vertelt dat volk het weer aan ons. Zo ontstaat veel van die verhalen.

Japairman

Bericht door Japairman » 15 apr 2005, 14:17

eew schreef:Heelveel van datsoort dingen heeft de mens zelf ingebracht. Dan denken wij bijv. iets. Dan gaan we naar dat volk en vertellen we onze gedachte. 200 jaar later vertelt dat volk het weer aan ons. Zo ontstaat veel van die verhalen.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind dit een opmerking waar ik uit haal dat je nog maar weinig kennis hebt over de 2012 mythe.

Over de hele wereld worden pyramides gevonden, India, china, italie mexico, egypte, onderwater bij Japan om de meest bekende maar te noemen. Allen hebben ze exact dezelfde basis en bij allen is er een sterk vermoeden dat ze gebouwd zijn met een voor ons onduidelijke technologie. Wel is in ieder van deze gebouwen de 2012 codering gevonden.

Graancircels worden gemaakt door ufo's is een wetenschappelijk feit, alhoewel er ook door mensenhanden word gemaakt.
Er zijn graancircels, echte, waar ook de 2012 codering naar bovenkomt.
http://seriewoordenaar.nl/seriewoordena ... ingKey=115

Persoonlijk denk ik dat in 2012 ons bewustzijn veranderd.
http://seriewoordenaar.nl/seriewoordena ... ingkey=120

Er zijn ook geruchten dat ons DNA aan het veranderen is.
http://www.niburu.nl/index.php?showarti ... cleID=3395

Shizo

Bericht door Shizo » 07 jun 2005, 21:14

amal-jeevan schreef:dus je verwacht een ramp? Of word er schoon schip gemaakt en vervolgens ontstaat er een nieuw begin ? Ik vind het reuze interessant allemaal :D
Inderdaat geeft de mens de aarde verpest.
Regenwouden worden omgekapt
Onschuldige mensen sterven

Maar wat als er een nieuw begin komt?
Alle mensen die voor de natuur streden, die eerlijk waren worden dan ook weggeveegd.

We zullen zien binnen 7Jaar..

samideano

Bericht door samideano » 08 jun 2005, 13:55

hier ben ik weer :D

ik geloof niet dat wat wij wetenschap noemen per definitie juist behoord te zijn. dus je zou je niets moeten aantrekken van de houding van wetenschappers. Columbus had ook zijn gelijk gekregen.

2012, ik weet niet precies wat ik erbij voor moet stellen. maar al lees ik die sites raak ik aardig overtuigd dat er wellicht wat zal gebeuren. die theorie over de conjunctie van de planeten en het melkwegstelsel doet het hem helemaal. er is bewezen dat de maanstand wat te maken heeft met de activiteit vanuit het binnenste van de aarde. maar ik vraag me af of er nog rampen te noemen zijn, na het jaar 0, die het gevolg zijn van conjuncties? ik vraag me ook af of de zonneactiviteit ook mee zou kunnen spelen in dit hele verhaal?

ten slotte. kan iemand mij iets uitleggen over de Maya-kalender? :?

American Dawn

2012 volgens Q-Dance

Bericht door American Dawn » 27 jul 2005, 05:37

Goede paranoia 12monkey's achtige site

http://events.q-dance.nl/2012-03_19-maa ... l/trailer/

Anet

Bericht door Anet » 27 jul 2005, 11:49

2012 zeer interessant, misschien denken we allemaal te moeilijk en moeten we het wat dichter bij huis zoeken.
Het ziet er naar uit dat we eerder een grote oorlog zullen krijgen in 2012.
Misschien wordt daar wel voor gewaarschuwd! :?

American Dawn

End of the world

Bericht door American Dawn » 04 aug 2005, 06:44



keesie14

Bericht door keesie14 » 04 aug 2005, 11:57

Shizo schreef:
amal-jeevan schreef:dus je verwacht een ramp? Of word er schoon schip gemaakt en vervolgens ontstaat er een nieuw begin ? Ik vind het reuze interessant allemaal :D
Inderdaat geeft de mens de aarde verpest.
Regenwouden worden omgekapt
Onschuldige mensen sterven

Maar wat als er een nieuw begin komt?
Alle mensen die voor de natuur streden, die eerlijk waren worden dan ook weggeveegd.

We zullen zien binnen 7Jaar..
Er staat ook dan de mensen die goed en eerlijk zijn wel na de volgende dimensie mogen en dat de mensen die dat niet zijn achterblijven in de dimensie waar wij nu dus in zitten.

keesie14

Bericht door keesie14 » 10 dec 2005, 14:16

Ik heb hier een artikel gevonden dat nog redelijk nieuw is (het 2e gedeelte ervan in iedergeval) en dat bij mij veel dingen duidelijk heeft gemaakt, en waardoor ik ook een iets andere mening heb gekregen over hoe de wereld nu gaat veranderen en dat we dat al vrij snellen kunnen zien, daarmee bedoel binnen 3 jaar ofzo.

:http://www.daanspeak.com/Maya01.html

Romaine

Bericht door Romaine » 10 dec 2005, 17:39

Ja de wereld krijgt in de komende drie jaar met nog een spektakel te maken, maar ook in de overige jaren naar 2012 toe!

Anet

Bericht door Anet » 10 dec 2005, 18:10

Ben benieuwd! :wink:

Gebruikersavatar
FoX
Forum Legende
Berichten: 8359
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:55

Bericht door FoX » 10 dec 2005, 20:58

Romaine schreef:Ja de wereld krijgt in de komende drie jaar met nog een spektakel te maken, maar ook in de overige jaren naar 2012 toe!
Dat is toch altijd zo geweest. Natuurrampen, oorlogen.

mira

Bericht door mira » 10 dec 2005, 23:05

Grote stormen, tsunami's enz. En dan wordt het 2012 en gaat alles langzaamaan weer ten goede veranderen??
Ik geloof er eerlijk gezegd niet echt in, maar hoop dat het zo is.

Romaine

Bericht door Romaine » 11 dec 2005, 01:00

mira schreef:Grote stormen, tsunami's enz. En dan wordt het 2012 en gaat alles langzaamaan weer ten goede veranderen??
Ik geloof er eerlijk gezegd niet echt in, maar hoop dat het zo is.
Hoop doet leven...

keesie14

Bericht door keesie14 » 11 dec 2005, 01:36

Romaine schreef:Ja de wereld krijgt in de komende drie jaar met nog een spektakel te maken, maar ook in de overige jaren naar 2012 toe!
Ik bedoel eigenlijk dat binnen de komende drie jaar de veranderingen in de wereld voor iedereen merkbaar zal worden, daarna zal verandering alleen maar versnellen, gezien er in een steeds kortere tijd meer rampen zullen plaatsvinden, er zal een tijd komen van overleven de apocalypse dit gebeurd altijd voordat er een nieuwe tijd begint, veel natuurrampen zullen plaatsvinden, dingen die je je nu nog niet eens kan voorstellen, er zullen veel doden vallen, maar het gaat er uiteindelijk om dat de aarde rond 2012 nog niet helemaal verziekt zal zijn, maar dat de aarde wel in een goeie vorm is (de mensheid in het algemeen), op dit moment is er veel 'kwaad' in de wereld wij moeten die voor 2012 hebben omgedraait zodat het 'goede' toch wel behoorlijk wat sterker is dat het kwaad, wij als gehele mensheid zullen er dus wat voor moeten doen, we kunnen allemaal ons steentje bijdragen door mensen die bijvoorbeeld wel open staan voor spiritualiteit, maar nog niet helemaal over de streep zijn over te halen en die mensen die er niet in geloven zo ver over de streep te halen dat ze toch meer gaan geloven dan niet-geloven.
Wij zullen natuurlijk ook hulp krijgen van binnen uit (de politiek), er zijn mensen bezig om een beweging binnen de politiek op gang te krijgen zodat ze zich wat meer gaan bezig houden met spiritualiteit, mensen zoals George Bush zullen dit proberen tegen te houden, zij zijn simpelweg het kwaad omdat zij het willen houden zoals het is, en wij het 'goede' vooruitgang willen hebben en naar de volgende demensie kunnen gaan.
Dit is al eerder mislukt (net zoiets als in de matrix) dit zal de volgensmij de 8e keer worden, al 7 keer is het mislukt maar telkens is er een verschil, dit keer moeten wij het halen.
Ik zou zeggen begin bij jezelf (wat meer of nog positief/ver te worden probeer dan anderen over te halen.
Sommige mensen hebben paranormale krachten, ik geloof dat iedereen dat wel in zich heeft zolang hij/zij er maar in gelooft en genoeg wilskracht heeft, daarmee zou je natuurlijk ook wat makkelijker mensen kunnen overhalen, je moet ze alleen niet beangstigen, maar voor bereiden op wat komen zal.
Het 'goede' zal winnen zolang we er allemaal maar in blijven geloven ook wanneer het lijkt of we zullen verliezen, blijf geloven.

Romaine

Bericht door Romaine » 11 dec 2005, 17:26

Er zijn al groepen met de toekomst bezig. Ondanks dat ik zelf in de toekomst kijken kan heb ik wel zoiets, dat het zich eerst maar eens moet uiten. Op dit moment is het lastig om te veranderen, omdat de massa gemanipuleerd wordt. Er zal eerst op dat vlak wat onthullingen en oprollingen komen willen we goed verder kunnen...

Plaats reactie