Het jaar 2012

Mythes, sages, legendes, en cryptozoölogien , kun je hier vinden en plaatsen.
Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Het jaar 2012

Bericht door Beatrix Kiddo » 23 nov 2009, 07:48

Rob schreef:Tot welke conclusie gaat er eigenlijk gekomen worden als het 1 januari 2013 wordt? *geek*
Sceptici zullen zeggen dat ze gelijk hadden.
Gelovers zullen iets anders vinden om in te geloven.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Silverlady

Re: Het jaar 2012

Bericht door Silverlady » 23 nov 2009, 22:24

Beatrix Kiddo schreef:
Kai Gong schreef:Maar eigenlijk zie ik er het nut niet van in.
Moet alles wat je doet nut hebben dan? Waarom zit je dan uberhaupt op dit forum? :?

Eh,denk dat alles wat je doet inderdaad ergens nut geeft,want anders waarom zit jij of wie dan ook van ons op welk forum dan ook?

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: Het jaar 2012

Bericht door Beatrix Kiddo » 24 nov 2009, 08:19

Silverlady schreef:Eh,denk dat alles wat je doet inderdaad ergens nut geeft,want anders waarom zit jij of wie dan ook van ons op welk forum dan ook?
Ik doe best vaak dingen die geen nut hebben. Sommige dingen zijn nu eenmaal leuk.
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Kai Gong
Student
Berichten: 128
Lid geworden op: 05 mar 2009, 14:37

Re: Het jaar 2012

Bericht door Kai Gong » 24 nov 2009, 14:30

Silverlady schreef:
Beatrix Kiddo schreef:
Kai Gong schreef:Maar eigenlijk zie ik er het nut niet van in.
Moet alles wat je doet nut hebben dan? Waarom zit je dan uberhaupt op dit forum? :?

Eh,denk dat alles wat je doet inderdaad ergens nut geeft,want anders waarom zit jij of wie dan ook van ons op welk forum dan ook?

Hey hallo Silverlady en Beatrix Kiddo,

Goede vraag! De reden waarom ik op spirituele forums ben is om de meditatiemethode Falun Dafa / Falun Gong meer bekendheid te geven. ;P!
Via het internet kan je veel mensen bereiken. ;P!

Liefs en een fijne dag, Karin :wings:
Falun Dafa / Falun Gong
Een meditatiemethode gebaseerd op universele principes:
Waarachtigheid - Mededogen - Verdraagzaamheid

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het jaar 2012

Bericht door Tammy » 30 mar 2011, 07:05

'Tsunami vaagt in 2012 bevolking Nederland weg'

2012-gelovigen denken dat de Japanse aardbeving een voorbode van meer rampspoed is.
Een groep gelovigen die zichzelf de 'Wachters van de nacht' noemen, heeft in het dorp Aalten in de Achterhoek op een boerderij een gemeenschap gesticht om zich te wapenen tegen het einde der tijden dat volgend jaar Nederland zal treffen.

Volgens een reportage die vanavond door de EO op televisie werd uitgezonden geloven de bewoners van de boerderij allen dat ons land getroffen zal worden door een tsunami, waarbij de bevolking nagenoeg uitgeroeid wordt.

De bewoners van de boerderij leven volledig zelfvoorzienend. Ze verbouwen eigen voedsel en slaan voorraden voor het geval de winkelvoorraden tijdens een ramp niet voldoende zijn.

Diverse theorieën.

Er doen onder mensen die in het einde der tijden geloven diverse theorieën de ronde over hoe de rampspoed in 2012 de wereldbevolking zal decimeren

Sommigen daarvan zijn al bekend, zoals de mensen die het bijbelboek Openbaringen interpreteren. Ook zijn er mensen die geloven in de profetieën van Nostradamus en daarnaast zijn er nog mensen die geloven dat met het eindigen van de Mayakalender het einde der tijden aanbreekt.

Aardbeving en Tsunami Japan.

Een nieuwe theorie die de ronde doet zegt dat de natuurrampen van de afgelopen jaren in combinatie met de politieke onrust in het Midden-Oosten een voorbode vormen voor de definitieve rampspoed van volgend jaar.

De meest opmerkelijke einde-der-tijden-theorie in de reportage komt van psycholoog Johan Oldenkamp. Hij gelooft in een verschijnsel dat HAARP genoemd wordt.

Oldenkamp gelooft dat een geheime groep van invloedrijke aardbewoners de beschikking heeft over een technologie waarbij door middel van straling, rampen, zoals aardbevingen en tsunami's, maar ook klimaatverandering opgewekt kan worden. (CBR)


<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<,

We zullen zien wie gelijk krijgt.

Ik vind zelf ook dat er heel veel rampen op het ogenblik zijn. [think]

Ik kan geen Nederlandse site over Haarp vinden .
Misschien jullie wel ?
Wil daar iets meer over weten

Bedankt alvast ! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Re: Het jaar 2012

Bericht door Krystallainen » 30 mar 2011, 13:22

Zou het dan niet slimmer zijn om ergens anders dan in Nederland een boerderijtje te gaan runnen?
Plato roeleert

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het jaar 2012

Bericht door Tammy » 30 mar 2011, 16:05

Krystallainen , inderdaad.

Maar ik denk dat deze mensen ook denken dat heel de wereld vergaat.
Dus niet alleen Nederland.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Het jaar 2012

Bericht door Paulus » 31 mar 2011, 00:54

HAARP staat voor: High Frequency Active Auroral Research Program.
Het High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) is een Amerikaans militair en civiel onderzoeksinstituut in Alaska, dat onderzoek doet naar de ionosfeer. Dit onderzoek richt zich onder andere op hoogfrequente elektromagnetische (be)straling van de ionosfeer, waardoor deze lokaal tijdelijk wordt vervormd. Andere onderzoeksgebieden zijn inzicht verkrijgen op het gebied van radiogolven, communicatie en navigatie.[1] In verschillende andere landen staan soortgelijke installaties, waaronder Noorwegen en Rusland.

Het project is gestart in 1993, en zal 20 jaar duren. Het project wordt gezamenlijk gefinancierd door de United States Air Force, de United States Navy, de Universiteit van Alaska en Defense Advanced Research Projects Agency [2] (DARPA).
Het hele artikel vind je hier.
Als je met Google even zoekt op HAARP, krijg je een hele verzameling Nederlandse en Engelstalige sites (Ongeveer 7.320.000 resultaten), met uiteenlopende meningen en inzichten. :D
Deze variëren van zakelijk tot complottheorieën, dus voor elk wat wils. :rolfl:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het jaar 2012

Bericht door Tammy » 31 mar 2011, 17:06

Ik had op Google gezocht maar niet met hoofdletters.

Nu pakt hij het wel, thanks ! :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het jaar 2012

Bericht door Tammy » 07 apr 2012, 07:41

Duizenden naar Frans dorp voor nieuwe Ark van Noah.

Afbeelding

Het kleine Franse Pyreneeëndorpje Bugarach is zijn rust kwijt. Aanhangers van 'new age'-religies, die geloven dat al het aardse leven op 21 december uitsterft, overspoelen het dorpje om de berg Pic de Bugarach te bezoeken. In die berg zouden zich namelijk aliens schuilhouden die op de apocalytische dag iedereen in de omgeving redden en meenemen naar een nieuwe wereld en nieuw tijdperk.

De aanhangers van het esoterisme, zoals ze zichzelf noemen, geloven in de Maya-kalender die eindigt op 21 december 2012. Nu die datum dichterbij komt, worden er meer en meer bizarre rituelen gehouden. Zo dus ook nabij de Pic de Bugarach, al decennia een berg die niet weg te denken is uit het occulte. Zo hielden de Nazi's en Israëlische inlichtingendienst Mossad er al opgravingen op zoek naar iets bovenmenselijks.

Aliens.

Deze keer wordt de rust in het kleine dorpje echter compleet verstoord. Er wonen maar 200 mensen, maar de laatste maanden werd het dorp door tienduizenden toeristen overspoeld die een bezoek aan de Pic wilden brengen. Een deel van hen blijft er zelfs wonen in campers. Ze geloven namelijk dat aliens zich met een ruimteschip verscholen houden in de berg. Die aliens zullen op 21 december enkel hen helpen die zich in de buurt van de berg bevinden.

Opportunisten.

Niet iedereen ziet de new agers graag komen. De burgemeester van het dorpje heeft al de hulp van het leger ingeroepen om het dorp af te schermen. Anderen, vooral buitenstaanders, proberen dan weer hun graantje mee te pikken van de hype. Een Amerikaanse reisorganisatie organiseert trips naar de berg, zonder terugreis. Wijntelers in de buurt hebben een wijn ter ere van 21 december gemaakt, en bergbeklimmers bieden hun diensten aan om de new agers naar de top van de berg te brengen, die dat overigens vaak naakt willen doen. Rest enkel de vraag of de opportunisten na 21 december nog van hun geld kunnen genieten.

Bron: HLN.

>>>>>>>>>>>>>>>

Waarom nou weer naakt de berg op ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het jaar 2012

Bericht door Susan » 07 mei 2012, 08:17

Dit heb ik begin maart hier ook op tv gezien. Onvoorstelbaar wat dat dorp over zich heen krijgt zo. Maar mensen menen nog altijd alles zelf in de hand te kunnen houden en te sturen. :roll:
Waarom naakt die berg op gaan er opeens bij moet? is mij een raadsel, misschien symbolisch bedoeld om zo het aardse helemaal achter zich te laten?
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het jaar 2012

Bericht door Tammy » 08 mei 2012, 06:02

Dat zou misschien kunnen van dat naakt wat jij zegt Susan.
Terug hoe we ter wereld kwamen ofzoiets.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Het jaar 2012

Bericht door Gast1 » 08 mei 2012, 07:34

In feite zijn we niets anders dan heel simpel gezegd: 'Naakte wezens die zich volledig geïsoleerd hebben van de Natuur'.
Daarom kan het uitermate bevrijdend werken om naakt op de aarde te gaan zitten of te gaan zwemmen. Een sauna kan dat gevoel al opleveren, maar in de natuur werkt dat nog sterker. Het zou dus kunnen Susan wat je schrijft.

Het jaar 2012. Alweer een datum (die ingevuld wordt met een eindtijd). Kriskras uit allerlei uithoeken van de wereld wordt er gewag gemaakt van 'iets' of 'niets' rond deze datum. Hoe vaak is het al niet gebeurd dat er voorspellingen zijn geweest dat de aarde zou vergaan of wat dan ook. En er is (nog steeds) niets aan de hand. Wat zouden de mensen rondom de Krakatau op 27 augustus 1883 hebben gedacht? Of in 1914 of 1939? Of in 2004 (tsunami) of in ongeveer 1600 v.Chr. de vulkaanuitbarsting van de Thera die een hele cultuur wegvaagde.

Nog nooit waren er waarschijnlijk zoveel mensen op de aarde zoals nu, de bevolking groeit nog steeds exponentieel, we zijn er nog steeds en ik maak me werkelijk geen zorgen. Wat echter heel erg boeiend is, is dat deze datum niet alleen kriskras uit allerlei uithoeken van de wereld komt, maar uit een heel oude tijd, ver voor onze huidige technologische ontwikkelingen. Het komt echter ook uit een tijd waarbij de oude culturen schijnbaar ook bepaalde technologieën hadden, die we nu nog steeds niet kunnen verklaren. We doen slechts pogingen.

In dat opzicht is de datum voor mij erg interessant en geef ik 'm van alle aannames en voorspellingen de meeste kans van slagen. Het lijkt mij werkelijk heel bijzonder dat het op de dag nauwkeurig 'voorspeld' kan worden, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de laatste maanden van dit jaar en de eerste van het volgend jaar. Misschien gebeurd er wel helemaal niets ... óf gebeurd er iets op de plekken waar de voorspellingen zijn gedaan. Dus beperken zich de gebeurtenissen op die geografische plekken zoals dat ook bij de Krakatau, de Tambora of de Thera of Toba gebeurde.

Gebruikersavatar
Tet
Einzelgänger
Berichten: 3059
Lid geworden op: 28 apr 2012, 16:25

Re: Het jaar 2012

Bericht door Tet » 08 mei 2012, 11:32

Nevermind.

aquarius

Re: Het jaar 2012

Bericht door aquarius » 08 mei 2012, 17:29

Opmerkelijk;
Geen mens op aarde zal deze overgang nog eens meemaken ,niet eerder dan op 11 dec 2117

Venus en de Maya

In de mythologie van de Maya was Venus niet de planeet van de erotische liefde, maar werd meer in verband gebracht met kwaadaardige goden en de cycli van Venus konden oorlog, rampen en droogte voorspellen. Vooral de overgang naar Venus als Morgenster werd als een voorteken beschouwd. Bij elke binnen-conjunctie gaat Venus over van avond ster naar ochtend ster. De Maya hebben het begin van de lange telling kalender gebaseerd op astronomische berekeningen rond Venus. Om de goden gunstig te stemmen werden door de Maya zelfs mensenoffers gebracht. Overigens werd Venus niet altijd beschouwd als aankondiger van slecht nieuws.

6 juni 2012

De Venusovergang van 6 juni 2012 vindt plaats op de 16 graad Tweelingen. Venus en Zon bevinden zich dan vlak bij de heliocentrische noordknoop van Uranus. Dat betekent dat er een overdracht zal zijn van vernieuwende energieën. De 16e graad wordt in de astrologische mandala volgens Rudhyar weergegeven door een activiste die in een emotionele toespraak alles wat haar beweegt op dramatische wijze naar buiten brengt. Het geeft de noodzaak weer hetgeen ons beweegt onder aandacht te brengen. Zo vlak voor het 1e vierkant tussen Uranus en Pluto op 24 juni 2012 zou dit wel de teneur van de voor ons liggende periode kunnen zijn. Laten we proberen de veranderingen constructief gericht te houden op een harmonische samenleving met respect voor elkaar en de aarde die ons voedt.

Gast1

Re: Het jaar 2012

Bericht door Gast1 » 11 mei 2012, 05:31

Laten we proberen de veranderingen constructief gericht te houden op een harmonische samenleving met respect voor elkaar en de aarde die ons voedt.
:hands:
Overigens kunnen we weer gerust ademhalen:
http://www.google.nl/url?url=http://www ... TkPAYJFD3g

Agaat

Re: Het jaar 2012

Bericht door Agaat » 11 mei 2012, 13:15

Zelfs de grootste :geleerde: weten, of kunnen dit niet weten. Moet je aan god overlaten.

Ieder jaar dat gedoe, de wereld vergaat! Ik hoor het best vaak om mij heen, ik grap dan altijd: Och jee! wacht even dan pak ik even mijn kaplaarzen.. je weet maar nooit..

Ik zelf denk, dat god ( in mijn beleving bestaat god) dit in handen heeft. En wij als mens kunnen daar allerlei angsten over loslaten maar dat heeft geen zin. Geen mens heeft die kracht of macht.

Gast1

Re: Het jaar 2012

Bericht door Gast1 » 11 mei 2012, 13:32

Hahaha, wat een prachtige avatar Agaat.

Agaat

Re: Het jaar 2012

Bericht door Agaat » 11 mei 2012, 13:54

:aliensmile: Vond ik ook wel Gast1.. hahah..:)

Gebruikersavatar
Krystallainen
Leraar
Berichten: 1687
Lid geworden op: 13 feb 2005, 00:24

Re: Het jaar 2012

Bericht door Krystallainen » 18 dec 2012, 16:49

Nog 3 daagjes,

zijn er hier nog mensen over die ergens op een berg gaan zitten? :mrgreen:
Plato roeleert

Plaats reactie