I See Dead People: Dreams and Visions of the Dying - Nederlands ondertiteld

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

I See Dead People: Dreams and Visions of the Dying - Nederlands ondertiteld

Bericht door taigitu » 01 feb 2021, 15:26



I See Dead People: Dreams and Visions of the Dying
Ik heb de tekst van deze video even vertaald .

Dr. Christopher Kerr spreekt op een TEDx-evenement in Buffalo, New York 2015.


Dr. Christopher W. Kerr is de Chief Medical Officer bij The Center for Hospice and Palliatative Care, waar hij sinds 1999 werkt.
Zijn achtergrond in onderzoek is geëvolueerd van bench science naar de menselijke ervaring van ziekte, zoals getuige vanaf het bed,
met name patiënten 'dromen en visioenen aan het einde van het leven. Hoewel medisch genegeerd, bieden deze bijna universele ervaringen
vaak troost en betekenis, evenals inzicht in het geleide leven en de verwachte dood.

Deze lezing werd gegeven op een TEDx-evenement met behulp van het TED-conferentievorm,
maar onafhankelijk georganiseerd door een lokale gemeenschap.
Lees meer op http://ted.com/tedx

Afbeelding


Deze bijzondere video kan mensen troost bieden als men van familie en/of dierbaren afscheid moet nemen.
Het is niet mijn bedoeling om over wat hier verteld wordt, en de korte stukjes video met de beleving van stervenden,
ter discussie te stellen.
Mij geeft deze video troost en maakt me duidelijk dat in het sterven naast troost ook kracht ervaren kan worden.
In de korte stukjes video tussendoor zijn stervende mensen aan het woord die vertellen wat deze laatste periode voor het overlijden hen nog brengt,
waardoor zij 'laatste mooie ontmoetingen' beleven met de mensen die hen voor zijn gegaan. Ze zijn niet alleen.
Helaas is dit niet voor een ieder die overlijd gegeven, beiden is mogelijk.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie