Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Vitharr » 26 mar 2016, 12:25

:mrgreen:

Toen ik net op het forum zat hebben we het eens gehad over lucide dromen. Ik heb me daarin bekwaamd toen ik jong was en dat heeft zo zijn impact.

In iedere droom besef ik vrij snel dat ik aan het dromen ben. Daarna stuur ik zelf de fantasiewereld. Maar ook dat weer op een manier dat ik mezelf toch weer de illusie in stort.

De dromen die ik beschreef vallen volledig in dat patroon. Ik ervaar een gemis aan warmte en liefde in mijn leven. Ik creëer dat dus in een dergelijke droom. Het telefoonaspect staat voor een werkelijke angst die te maken heeft met een ex-vriendin van nu alweer 18 jaar geleden. Dat is een lang en moeilijk verhaal maar 1 keer per jaar ontwaakt haar ziel en belt ze me op voor een bijzondere spirituele ervaring. Heel lang is onze enige link de telefoon geweest en zij is ooit haar telefoon verloren.

Het gevoel en de emotie die ik in de droom kunstmatig opwek is wat ik voor het laatst bij haar heb ervaren. (Damned, ik krijg dit maar niet goed verwoord! Denk alsjeblieft even mee dus. :grin: ) Ik heb later nog wel relaties gehad en verliefdheid gekend, maar de dames schonken mij achteraf keer op keer geen liefde. Voor hen draaide het om status, geld en geborgenheid. En dat voelt voor mij als een zakelijke overeenkomst omdat ik heel andere ervaringen heb gehad.

En dan komt dus de grap van het menselijk brein om de hoek kijken. Het opwekken van de emoties en gevoelens triggeren de link naar die specifieke ex en daardoor veranderd de droom in een nachtmerrie. Zij zelf komt er nooit in voor. Maar degenen die me weerhouden van het leggen van contact (in dit geval de paalzagers) staan symbool voor het menselijk gedrag wat leidde tot de tragedie die verantwoordelijk was voor onze breuk.

En die combinatie zorgt dus dat ik er daarna nog de hele dag door geplaagd wordt. Ik ben hoteldebotel op een vrouw die niet bestaat en diep in mijn hart huilt mijn ziel die dag eenzaam naar de maan. Ongeveer zoals mijn avatar dus. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Kuikentje » 30 jun 2021, 12:56

Dat ik muggen achtervolgde. Helaas zat er echt 1tje.

Wat ik best vreemd vind, ik heb nachtmerries als ik mijn cpap masker draag.
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Kristof Piessens » 30 jun 2021, 15:12

Ik zou wat meer bewuster moeten zijn met dromen van afgelopen nacht, meestal gebeurd dat dan ook in de vorm van na mijmeren over de droom die ik had dat ik meestal in de uren voordat de wekker mij wakker maakt, krijg en probeer dan de droom te linken aan de realiteit, sinds corona zijn veel van mijn vroegere contacten hoe dan ook verdwenen uit mijn dromen af en toe steekt de droom mij nog eens met 1 van de vroegere contacten en dan weet ik dat ik met deze persoon waarschijnlijk nog een onafgewerkte zaak heb te bezigen of juist nodig is om er in een niet zo verre toekomende tijd eens terug contact mee te hebben...
Dromen doe ik regelmatig nog wel maar ervaar dat de laatste jaren niet zo intens meer en begin ik er toch wat vraagstellingen bij te hebben over het waarom van deze of deze droom voor zover ik me dat kan blijven herinneren gedurende mijn wakkere dagperiode, voor mij is het de laatste tijd wel duidelijk geworden om echt schoon schip te maken met het verleden en de oude contacten die mij niet meer dienen te vergeten/los te laten, niet dat ik daar moeite mee heb, maar het kan alleen maar positief zijn om als veertiger een nieuwe fase in te gaan met misschien nieuwe vrienden waarmee ik een totaal andere horizon aan kan boren dat nog staat te wachten op uitvoering of uit te werken binnen het thema van de dromen zelf...
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Kuikentje » 16 dec 2021, 08:56

Ik was een heks die heel snel kon lopen.

Vreemd.
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door univers » 16 dec 2021, 09:18

Dit gaat nog vlugger.

Afbeelding
Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Kristof Piessens
Leraar
Berichten: 1547
Lid geworden op: 05 mar 2015, 23:36

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Kristof Piessens » 26 okt 2022, 10:12

och, vannacht toch het onverwachte gehad tijdens mijn droom, Zowel ik als een ander keken in de spiegel die zonder reflectie/spiegelbeeld blijkt, heb wezen op te zoeken wat hier de interpretatie van is ?
Blijkbaar ben ik mijn identiteit kwijt en die ander ook, en mogelijks ook dat er in het verleden een fout zou gebeurd zijn waarvan de schuld niet bij jou ligt maar er wel van overtuigd ben dat dat zo is...
Misschien ben ik me nodeloos aan het aanpassen aan anderen ?
Duister voedt zich met licht, licht voedt zich met licht, lichtkracht versterkt elkaar zonder hulp van het duister, zonder licht kan duister geen bestaan kennen.

Gebruikersavatar
Kuikentje
Dromertje
Berichten: 3547
Lid geworden op: 15 aug 2006, 00:05

Re: Het grote "Wat heb ik vannacht gedroomd ?" topic

Bericht door Kuikentje » 13 jul 2023, 09:42

Dat ik in een grote villa woonde en mijn crush kwam op bezoek.
Archery is my life!
Proud member of Boogsport Vlaanderen.
Go Springboks (rugby)

Plaats reactie