Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door univers » 21 jul 2020, 22:59

Je kan in ieder geval, een hoop knipsel en plaksel tegemoet zien.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Vitharr » 21 jul 2020, 23:03



:mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gast1

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Gast1 » 22 jul 2020, 03:54

Vitharr schreef:
21 jul 2020, 22:42
Gast1 schreef:
21 jul 2020, 19:15
Ben jij het Vitharr, of is het gusteman die tijdelijk op vakantie is?
En daar heb ik grenzeloos respect voor. Ik heb het hem eerder zien doen. Ik kan met veel slechter vergeleken worden. Maar ik ben het toch echt zelf, dank je.
Gast1 schreef:Grappig en eenvoudig te beantwoorden, maar alles op zijn tijd ...
Het hoeft niet beantwoord te worden. Het zijn retorische vragen. Antwoorden zijn evident Gast1, meer energie steek ik hier niet in.
Ik kan niet slapen en ga met een gebroken hart schrijven lieve mensen en geloof me of niet, het heeft werkelijk niets met jullie aandacht voor mij te maken.
Ik heb het oprecht met jullie (de anderen dus) te doen.

Je hebt zelfs respect voor gusteman en dat is geheel aan jou ... en zegt zoveel.
Bovendien vergelijk ik je daar niet mee, ik vergelijk enkel de wijze waarop je reageert.
Dit daar gusteman dat ook zo doet.

Nu zijn jullie echter de afleiding die ik op dit moment nodig heb en daar dank ik jullie voor.
Waarschijnlijk zal mijn verdriet in de loop van vandaag weer wegebben ...
De reden van mijn verdriet echter, ga ik jullie niet aan jullie neus hangen.
Wanneer hier spot mee gedreven zou worden, dan zou mij dat wel heel veel verdriet doen.

O, ik had niet gezien dat het op deze pagina nog verder gaat en ik voel nu ook verdriet voor jou Vitharr ...
Zelfs tot laat in de avond zijn jullie doorgegaan ...

Ik ga reageren op jouw retorische vragen ... en neem mij nu mijn taalfouten s.v.p. niet kwalijk.
Bijzonder is het om te zien dat er nu 4 gasten meelezen.

Gast1

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Gast1 » 22 jul 2020, 04:51

Laat ik beginnen met jouw tweede zin, waarbij ik jouw eerste zin en niets ontwijk:
Vitharr schreef:
21 jul 2020, 18:39
Dit is in ieder geval een ontwijkend antwoord.
Ik schrijf aan jou, over jou en weer ga je aan mij vragen een oordeel over anderen te vellen.
Niet enkel jij schrijft aan mij en oordeelt over mij.

De anderen doen dat ook en zie wat er geschreven wordt en hoe ik daar op reageer in deze en zo ook in dit topic:

viewtopic.php?f=45&t=20701&hilit=negativiteit#p363732
viewtopic.php?f=45&t=20995&hilit=liefde
viewtopic.php?f=54&t=20928&hilit=verdraagzaamheid

Waarvan de laatste post in deze laatste link aan mij gericht is, waarbij ik een grapje maakte:
univers schreef:
17 jul 2020, 09:59
Ik maak me écht een beetje zorgen om jou, dondersteentje
Dondersteentje?
Dat moet een snotneus zeggen.
Jij bent hier op het forum, Afbeelding
Ik ontwijk niets, maar op die laatste post van deze altijd maar weer zeverende brombeer had ik geen zin meer.
Je bent werkelijk verblind Vitharr en zoals ik al schreef, ik ken je niet meer terug.
Dit typende doet mijn verdriet nu al weer een beetje laten verdwijnen en dat zal de afleiding doen.

En inmiddels ben ik alweer een stuk verder in jouw reactie en kom hier bij uit:
Vitharr schreef:
21 jul 2020, 18:39
Zelfreflectie?
In welke zin kan hier sprake zijn van zelfreflectie?
Jij kunt niet vaststellen wanneer een bericht is geschreven, hooguit wanneer het is geplaatst.
Zelfreflectie zou je hooguit kunnen leren dat weghalen na plaatsing mogelijk zinloos is als je daarmee wil voorkomen dat een schrijfsel bekend wordt.
:grin: ... dit zó te lezen levert mij een glimlach op.

Ja, inderdaad zelfreflectie en ik vraag me af waar die in dezen bij jou is Vitharr.
Vitharr schreef:
21 jul 2020, 18:39
Kun je je nog herinneren dat ik o,a, aan Aquarius een PB wilde schrijven en in mijn emotie niet de PB maar de Citeerknop gebruikte waardoor mijn relaas openlijk op het forum stond?
Ik heb als een waanzinnige geprobeerd die fout tijdig te herstellen omdat de inhoud trauma's zo levendig beschreef dat ik wist dat het andere leden veel verdriet zou doen.
Het lukte niet direct door de inlogproblemen die we toen ervaarden.
Toen het lukte had 5 man het al gelezen en 1 had zelfs de volledige tekst gekopieerd. Zo snel gaat dat soms.
Dat is de enige keer dat ik mijn tekst heb verwijderd. Ik vind het niet handig om live te editen.
Nu je het schrijft kan ik me dat inderdaad nog herinneren en ik herinner me ook onze discussie in de PB/PM ...
Maar lieverd, dat is nu echter helemaal niet bij mij aan de orde.
Bij lange na niet zelfs ...
Vitharr schreef:
21 jul 2020, 18:39
Dat wat anderen van je lezen belangrijker is dan wat Taigitu van je las.
Oké, het begint mij nu duidelijker te worden en ik ben blij nog helder te kunnen denken.
En vervolgens komt daar een hele diarree van aannames vanuit jouw zijde bij ... [think]

Heb ik iets weggehaald in het kader dat ik je niet meer kende?
Vitharr, nogmaals maar nu met hoofdletters zelfs: JA, IK KEN JE NIET MEER. :-|

Lees de topic's maar eens door of niet.
En als anderen gefrustreerd raken, dan zegt dat alles over hun persoonlijkheid en het ego in het bijzonder.
Vitharr schreef:
21 jul 2020, 18:39
Je bent niet de enige die nergens last van heeft op een forum met doorgeslagen mensen.
Oké, dat is dan wel fijn dat je het zo schrijft, omdat dat ook zo is en dat van die anderen weet ik uiteraard niet.
Vitharr schreef:
21 jul 2020, 18:39
Jij schreef doodleuk dat wat je nu overkomt erger is dan toen.
Nou Gast1, dan heb je een verdomd selectief geheugen want ditmaal ben ik nog niet bedreigd. En ik geloof ook niet dat dat gaat gebeuren.
:shock:

Ik had het over mij Vitharr en niet over jou.
Wat mij nu overkomt is niet erger en dat schreef ik dan ook nergens.
Ik schreef dat het 'ernstiger' is ...
Ik herinner het mij, maar wat hier geschreven en verweten wordt, is nu veel ernstiger. Ongekend zoals ik al schreef.
Ik ben toen (9 jaar geleden) vertrokken en dat is geheel anders dan dat ik nu doe en ik reageer dan ook anders, toch?
Ja, het forum helpt mij ook weer ... :wink:

Vitharr, en hier wil ik het graag naar jou toe bij laten.
Pas goed op jezelf kerel en dat meen ik oprecht.

Gast1

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Gast1 » 22 jul 2020, 05:12

En weer op volgorde, Fenna’s reactie:
Fenna schreef:
20 jul 2020, 09:43
Dan blijft er niet veel meer over Gast1, want als deze twee forumleden weggaan nemen ze in hun kielzog nog wel een aantal leden mee.
Het zijn beide forumleden waarvan ik vind dat ze de regels van fatsoen, begrip en respect met voeten treden.
Het kan uiteraard zijn dat jij daar anders over denkt, maar dat lees ik niet in jouw waarderingen voor die posten.
Ook zeg je niets over het woord en taalgebruik, wat weer veel van jou zou kunnen zeggen.

Mochten ze weggaan dan nemen ze mogelijk ‘soortgenoten’ mee, waarmee mogelijk de deur weer geopend wordt voor mystici,
die het forum eerder hebben verlaten voor dat waar ze voor uitgemaakt werden en enkele ex-forumleden hebben mij dat dan ook laten weten.
Inderdaad, lees de kritieken nogmaals en misschien dat je tot inzicht komt.
Twijfelen daaraan doe ik echter zeker.

Wat jij niet begrijpt is dat ik (bijvoorbeeld) een afkeer van Hitler heb door al zijn daden en handelswijzen,
maar zou hij mij een schilderij laten zien wat ik daadwerkelijk mooi vind,
dan kan ik niet anders dan enkel mijn waarheid zeggen dat ik dat schilderij mooi vind.

Als ik zou zeggen dat dat niet zo is, dan zou ik liegen.
En daarna zou ik veroordeeld worden door het niet begrijpende individu, die mijn mooi vinden van zijn schilderij als hypocriet (en al wat dies meer zij) zou zien.
En omdat je niet zo sterk bent in het begrijpen, is dit dus geen vergelijk met een forumlid, maar enkel een voorbeeld van hoe dat nou bedoeld wordt.

Fenna, en hier wil ik het graag naar jou toe bij laten.
Anders wordt het zo'n gezever ende gezeur ... :mrgreen:

Gast1

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Gast1 » 22 jul 2020, 06:22

En dan werkelijk nog voor één keer aan de 'brombeer' (en dat is een understatement) van de in taal 4 topics, waarbij ik het maar weer eens herhaal.
En wat feitelijk onzinnig is omdat hij zichzelf niet leest en mogelijk nog niet eens begrijpt wat hij allemaal geschreven heeft:
Gast1 schreef:
22 jul 2020, 04:51
... en zie wat er geschreven wordt en hoe ik daar op reageer in deze en zo ook in dit topic:

viewtopic.php?f=45&t=20701&hilit=negativiteit#p363732
viewtopic.php?f=45&t=20995&hilit=liefde
viewtopic.php?f=54&t=20928&hilit=verdraagzaamheid
univers schreef:
20 jul 2020, 11:38
... het volgende:
Gast1 vergeet 1 ding,
Dat univers, Gast1 zijn dochter in bescherming heeft genomen.
Toen Pa te pas en on te pas haar foto op het forum plaatste.
Vroeg aan hem of zijn dochter ervan afwist.(niet dus)
Gelukkig was hij het met mij eens, dat het niet kon.
Toen kon pa nog reëel denken, dat is nu ver te zoeken.
Daar hoor je hem niet over.
Gast1 is dat helemaal niet vergeten, maar ik weet niet waarom ik dat zou moeten benoemen.

Verder kun je niet begrijpen dat ik je voor jouw posten en bijdragen oprecht dank.
En zo herhaal ik dan ook maar weer dat wat ik als post aan Fenna richtte wat jij je ook aan mag trekken:
Gast1 schreef:
22 jul 2020, 05:12
Wat jij niet begrijpt is dat ik (bijvoorbeeld) een afkeer van Hitler heb door al zijn daden en handelswijzen,
maar zou hij mij een schilderij laten zien wat ik daadwerkelijk mooi vind,
dan kan ik niet anders dan enkel mijn waarheid zeggen dat ik dat schilderij mooi vind.

Als ik zou zeggen dat dat niet zo is, dan zou ik liegen.
En daarna zou ik veroordeeld worden door het niet begrijpende individu, die mijn mooi vinden van zijn schilderij als hypocriet (en al wat dies meer zij) zou zijn.
En omdat je niet zo sterk bent in het begrijpen, is dit dus geen vergelijk met een forumlid of met jou, maar enkel een voorbeeld van hoe dat nou bedoeld wordt.
En als laatste dit nog:
univers schreef:
20 jul 2020, 09:13
Als jij denkt dat ik Tammy iets aanraad, dan is dat jouw waarheid en dan zij het zo ...
Ik hoef maar aan de potten stroop te denken, die je om haar mond smeert.
Tammy schreef heel vaak aan mijn adres iets in de trant van "Don't change amigo" ... en de wijze waarop ik Tammy complimentjes gaf, is ten opzicht van een jaar geleden en nu ongewijzigd.
We delen de liefde voor dezelfde muziek en we delen onze liefde voor Italië en ik heb vaak erg lieve woorden van haar ontvangen waarbij ze vaak het woordje amigo aanwende.
Vaak en langer geleden stuurde ik haar dit liedje:



Of een andere uitvoering daarvan.
Je noemt het maar allemaal hoe je het noemen wilt en hoe je het noemt (en in de andere hier genoemde topics) is dan ook niet mis te verstaan.
Waarbij ik aan de titel van dit topic herinner:
Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf
Maar hoe dan ook brompot, je bent vanuit jouw persoonlijkheid eerlijk.
En je bent niet hypocriet en dat waardeer ik.

En zoals ik dan ook al schreef (maar nu nog iets duidelijker), de meest geniepige, gemene en hypocriete symptomen zijn elders te vinden:
Gast1 schreef:
21 jul 2020, 10:43
Geheel anders dan bij een enkele adder en ik weet dat deze adder zich herkennen zal. :mrgreen:
... en ook daar schreef ik al in die gehele post jou te waarderen.

[shifty]

Dat schiet me ook nog even te binnen, mij wordt door jou regelmatig verweten forumleden te laten vertrekken.
Ruim twee maanden bleef je zeuren over Seth en jouw sarcasme is niet te miskennen bij het vertrek van Tardis.

Drie forumleden (Herman, Gast1 en gusteman) kregen een 'zwaktebod' toegewezen van het vertrekkend forumlid en verder mag ik daar niets over schrijven.
Ik herinner me een regel van Tammy.
Nadat een forumlid vertrokken is, wordt er niets over dat vertrekkend forumlid geschreven, daar het forumlid zich nu niet meer kan verdedigen.

Ik kan wel iets over het ego schrijven, los van wie-dan-ook en dat schreef ik al eerder:
Gast1 schreef:
17 jun 2020, 07:36
Een forumlid schreef elders:
... het bedoelde botsen, dat via het forum op andere zienswijzen stuit of zelfs discrepanties ontstaan tussen wat je weet en het tegengestelde te durven posten, volgt dat uit gedrag of uit onwetendheid?
... en daarop schreef ik:
Maar er is minimaal ook nog een andere mogelijkheid.
En die minimaal 'een andere mogelijkheid' is dat het eigen geconditioneerde en plagende ego te parten speelt:
het principe, de zelfgekozen regel, vasthoudendheid en de eigen stelregel.
De gesloten deur, de veilige muur waarin je je bevindt.
Het ego gaat op zoek en het ego zal vinden, of niet ... en dan gaat het botsen.
Botsen met zichzelf!

Het Ego de ‘almachtige’ ==> http://www.spirituele-psychologie.nl/5-Ego-macht.html
Univers, en hier wil ik het graag naar jou toe bij laten.
Anders wordt het ook hier zo'n gezever ende gezeur ... :mrgreen:

Gast1

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Gast1 » 22 jul 2020, 06:32

Aldus ende alzo geschreven en hier wil ik het graag in totaliteit bij laten binnen dit topic.
Graag herinner ik aan een eerdere post:
taigitu schreef:
18 jul 2020, 11:54
Iets voor introspectie.....?
... en daar doe je iets mee of niet.

Ik heb het tot nu toe niet kunnen ontdekken in de eensgezinde ende hechte 'club van verwijters' :mrgreen:

Nadat ik uiteraard mezelf op de korrel heb genomen met zo nu-en dan een 'bloosje' en een 'sorry'.

Lees de eigen posts van jullie maar eens na of niet en herhaal maar weer eens:
Gast1 schreef:
22 jul 2020, 06:22

... en zie wat er geschreven wordt en hoe ik daar op reageer in deze en zo ook in dit topic:

viewtopic.php?f=45&t=20701&hilit=negativiteit#p363732
viewtopic.php?f=45&t=20995&hilit=liefde
viewtopic.php?f=54&t=20928&hilit=verdraagzaamheid
Uiteraard ben ik Tammy niet vergeten, en ik ga haar zeer zeker berichten.
Maar daar wacht ik nog even mee.

Hier ga ik echter niet meer reageren ... :rolleys:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80277
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Tammy » 22 jul 2020, 08:05

Ik moet even iets duidelijk maken, namelijk deze zin:
Ik herinner me een regel van Tammy.
Nadat een forumlid vertrokken is, wordt er niets over dat vertrekkend forumlid geschreven, daar het forumlid zich nu niet meer kan verdedigen.
Dat is alleen bij bans waarmee een forumlid niet meer op het forum kan komen en zich dus niet kan verdedigen.
Niet bij vertrekkende leden wiens account gewoon open staat en waarin men dus nog gewoon kan reageren op het forum als men daar toch de behoefte toe voelt.

Tot zover deze mededeling.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Fenna » 22 jul 2020, 09:04

Gast1 schreef:
22 jul 2020, 03:54
De reden van mijn verdriet echter, ga ik jullie niet aan jullie neus hangen.
Wanneer hier spot mee gedreven zou worden, dan zou mij dat wel heel veel verdriet doen.
Dat je hier niet over praten wil is prima, maar waarom haal je het dan steeds weer aan?
Je werkt hiermee de indruk dat je bij ons medelijden wil wekken.
Als je er niet over praten wil, houd het dan ook voor jezelf.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4649
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Witte wel » 22 jul 2020, 10:34

T'is een beetje vreemd te noemen dat iemand die "extern" verdriet heeft, om het zo maar even te noemen, en daar wel aandacht voor vraagt maar daarentegen een hele nacht wakker ligt en zich gedwongen voelt hier te moeten reageren, ook al wordt er geen reactie gevraagd door iemand. De dwangmatigheid te moeten verdedigen en de roep om attentie. Een opmerkelijke gedragsvorm waar Freud zich ooit op heeft losgelaten. Het neigt te lijken op een ideaal zelfbeeld verstoken van de maatschappij. Ik zal wel ongelijk krijgen vermoed ik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Susan » 22 jul 2020, 12:38

Het enige wat ik hier nog over zeg is het volgende:

Wanneer stopt deze hetze naar Gast1 waar het inmiddels op lijkt.
In de meest grove en platte bewoordingen zijn hem allerlei zeer kwalijke dingen naar het hoofd geslingerd,
oa dat hij gelogen zou hebben,(wat niet waar is) een hielenlikker zou zijn..dat was een ander woord, maar wil ik niet herhalen..)
of een stroop om de mond smeerder, aandacht trekker is enz enz enz, die ook nog eens de schuld krijgt anderen van het forum gejaagd te hebben!
Lekker met het hele gelijkgestemde clubje tegen Gast1 aantrappen, hééérlijk, jullie staan tenslotte ver boven hem,
dan heb je het recht om dit te doen tenslotte, toch?

En nu ook nog dat hij de indruk wekt om bij forumleden medelijden op te willen wekken, door wel aan te geven
dat hij erg verdriet heeft om een heftige gebeurtenis, maar hier verder niets over neer gaat zetten!
Wat is dit voor rare negatieve invulling en insinuatie!

Hoe vaak is het niet voor gekomen dat forumleden aangaven een moeilijke of verdrietige tijd te hebben zónder in details
mee te gaan delen wat er allemaal gaande was?
En wát te denken indien mensen wél een heel nare tijd uitgebreid op het forum zetten, dat mag verdorie toch zeker wel!
Daar heeft niemand (gelukkig!!) ooit op gereageerd met de misselijke opmerking 'dat die personen medelijden wilden wekken)
ik vind het een vreselijke minachtende streek om dát te er dan van te maken!!

Het is een ding om het niet eens te zijn met iemand, maar een ander (in dit geval Gast1 dus) zo
onderuit te halen is diep treurig.

Ik ken hem (en zijn vrouw ook) al heel lang, ook in zijn omgang met anderen, daar zit werkelijk niet onechts of
aandachttrekkerij bij, maar houd zich ook niet in om eerlijk zijn mening te geven, óók indien hij het ergens
niet mee eens is!

Wat is er de laatste tijden toch aan de hand hier, deze stemmingen zijn niet van de laatste paar weken, was al veel langer
aan de gang voor mijn gevoel.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Susan » 22 jul 2020, 12:39

..
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Gast1 » 23 jul 2020, 17:25

Gast1 schreef:
22 jul 2020, 06:32
Uiteraard ben ik Tammy niet vergeten, en ik ga haar zeer zeker berichten.
Maar daar wacht ik nog even mee.

Hier ga ik echter niet meer reageren ... :rolleys:
In tegenstelling van wat ik hierboven schreef, ga ik nu op de tekst van Tammy hier toch maar reageren.
Ik houd ervan de zaken zuiver te houden en ben allergisch voor interpretaties.
Op deze gehele tekst had ik immers al elders gereageerd ==> viewtopic.php?f=45&t=20995&p=367652#p367652

Maar nu dan toch ook maar hier vanwege een overduidelijke discrepantie (privémail), met uiteraard mijn zelfde reacties:
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Hallo Gast1.
Hallo lieverd.
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Je stelt mij een vraag over bans.
Waarom er in het verleden bans zijn geweest is iets wat tussen mij en de admin op dat moment word besproken.
Daar ga ik niet over in discussie.
Dat is ook niet wat ik vroeg, verzocht of suggereerde Tammy.
Kijk maar en je vindt niets van dat terug.
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Er speelt bij een ban altijd meer dan alleen de forumregels.
Het is een combinatie van heel veel factoren.
Frappant zijn de dreigmails die vaak daarna komen, waardoor je meteen bevestiging ziet van je beslissing.
Gebeurt niet altijd maar vaak wel.
Iets wat jij niet weet en de anderen leden ook niet.
En dat is maar goed ook Gast1, want jij wilt niet weten wat er dan word gezegd.
Geloof het of niet Tammy, maar ik weet veel meer dan dat je denkt te weten.
Ik weet van bedreigingen aan forumleden en heb het er met hen over gehad, Vitharr was een van die leden.
Dat schrijft hij dan ook openlijk.
Maar ook een aantal andere leden die mij vertelden dat ze gingen vertrekken, waarna ze dan ook vertrokken.
Ik weet écht hoe mensen kunnen zijn en dat lees je op de vier topics die ik benoem in het topic waar ik jouw (deze) tekst vond.
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Daarnaast zijn er zaken die achter de schermen plaats vinden.
Dat heb ik vaker gezegd.
En ook dat is mij bekend Tammy en sterker nog, ik heb het zelfs gelezen waar de lezer van buitenaf het niet mee kan lezen.
Het topic van univers (besluit) wat enkel bedoeld is voor forummers.
Ook dat is achter de schermen, wat ook in de buitenwereld speelt.
Buiten het forum dus, zoals in Den Haag, het bedrijfsleven en de politiek in het bijzonder.
Ik ben het tegengekomen bij mijn advocaten, bij rechters en ook bij mijn werkgever.
Overal.

Daarom schreef ik al eerder dat het forum een afspiegeling van de maatschappij is.
Je ziet het in de kwaadaardige campagne/ophitsing, in het samenspel en in alles wat zich op het forum afspeelt.
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Je schrijft dit :
Bepaalde leden van het forum hebben in het verleden een ban gekregen.
Ik ga nu niet vragen om dat ook te doen.
Ik ga het ook niet aanraden.
Ik ga het niet in overweging geven ...


Gast1 je zegt dat je het niet vraagt enz maar je schrijft het wel op.
Geloof je mij als ik je zeg dat ik wist dat je zoiets zou schrijven ?
Jij bent niet de enigste waar ik dat bij heb , ook bij sommige andere leden heb ik dat wat buiten deze kwestie omgaat.
Dat ik ongeveer weet bij sommige onderwerpen wat men gaat schrijven.
Komt denk ik omdat ik heel geinteresseerd kijk naar mensen op dit forum, en dat doe ik jarenlang.

Daardoor weet ik ook een beetje hoe iemand reageert als hij of zij blij is maar ook als hij of zij boos is.
Het gaat uiteindelijk om het totaalpakket Gast1.
Precies en je schrijft het niet, maar weet dat ik op niemand boos ben.
Weet dat ik blij ben, maar ook verdrietig kan zijn ...
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Ik ga geen bans bespreken met jou Gast1.
Dat doe ik niet met jou, dat doe ik met niemand van de leden hier op het forum.
Enigste wat ik kan zeggen dat Gusteman en Univers geen ban krijgen.
En waarom is aan mij.
En daar wil ik het bij laten.
Maar ik niet lieverd, waarbij ik op wil merken dat ik dat (beide heren een ban geven) dan ook nergens gesuggereerd heb.
Ook dát kun je nergens vinden.
Het is aan jou inderdaad om te oordelen over gusteman en univers in het bijzonder.

Ik merk enkel op wat ze schrijven en dat dat gewaardeerd ende gerespecteerd wordt door een aantal andere forumleden.
Zelfs door Vitharr die refereert aan het geschrevene van gusteman en daar schrok ik van.
Wat univers blijft doen, blijft gusteman ook doen en het is aan jou om daar iets van te vinden.

Mystici zijn vertrokken op het forum en jij weet waarom.
Ik weet dat gedeeltelijk, maar als ze door gusteman en derden uitgemaakt worden voor onzinnig, idioot en ...
Afijn, ik heb het in die topic's aangehaald en het is daar dan ook in te lezen ...

Dan blijft er geen enkel mysticus over.
En het zal potentiële leden weerhouden.
Er is dan geen mysterie meer ... en het is aan jou om jouw eigen toelaatbaarheid te beoordelen.
Kijk eens wat je schrijft:
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Ook klein berichtje aan Univers wat ik eerder al zei:
'Een klein berichtje' ... aan iemand die respectloos en onbezonnen doorgaat ... en niet te stoppen is.
Het is aan jou Tammy, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Enkel een goed bedoelde opmerking vanuit mijn zijde, niet meer dan dat.
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Geen gevloek in berichten a.u.b. en de uitdrukking Stroop om de mond smeren ken ik maar is niet op mij van toepassing ok ? :wink:
Daar ben ik te oud voor en heb ik een iets te uitgesproken mening voor om dat te laten gebeuren in of buiten het forum. :grin:
Afgeroomd met een grapje ...
Tammy schreef:
20 jul 2020, 10:29
Ik weet niet Gast1 waardoor je verdrietig bent , heeft niks met het forum te maken lees ik.
Wat het ook is, ik wens je heel veel sterkte toe.
Want ik heb het gevoel dat het heel erg is.
Take care.


[ mijn pijn ]

Deze gehele tekst is hier op dit topic geplaatst en daar is dus geheel niets privé aan.
Enkel mijn daadwerkelijke pijn en mijn verdere reactie is dan ook te vinden in ==> viewtopic.php?f=45&t=20995&p=367652#p367652

:grin:

CosmicAll
Student
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 dec 2021, 00:12

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door CosmicAll » 10 jan 2022, 22:06

Interresante boeiende discussie/ meningsverschil, die in de gesprekken plaatsvind van dit topic, in ieder geval aan het begin was dat. Zelf denk ik dat het niet perse hoeft te zijn dat we onze eigen nare eigenschappen of gevoelens, dat we diezelfde eigenschappen of gevoelens op anderen projecteren, dat hoeft helemaal niet geloof ik zelf.
Maar ik denk misschien wel, hoe meer we fitten en/of projecteren op anderen en hoe meer we geneigd zijn een heel vaststaand oordeel, dus mening over iemand op diegene te plakken en hoe harder en impulsiever we dat doen, hoe meer dat betekent we aan onszelf moeten werken, of ook is dat oordelen een graadmeter dat we nog met onszelf in de knoop zitten, of dat we nog niet ons plaatsje voor onszelf hebben gevonden, door welke redenen dan ook. In het verleden heb ik dat ook nogal gedaan vaak onbewust, in bepaalde periodes. In periodes dat ik negatief projecteerde, gelijk over anderen (negatief) oordeelde met bepaalde dingen, gelijk een gevoelsmatige mening over iemand had: Dat gebeurde alleen en altijd in periodes dat ik slecht in mijn vel zat, en anders gebeurde dat allemaal niet, en nu ook niet. Maar het was absoluut niet zo dat ik mijn negatieve gevoelens of eigenschappen op anderen projecteerde, als dezelfde negatieve eigenschappen of gevoelens.
Dus iemand die steeds maar de behoefte heeft over anderen af te reageren of op anderen af te geven als vorm van projectie, zal denk ik altijd zelf op dat moment niet goed in zijn vel zitten, ongeachte waar het over gaat. Over het algemeen lijkt dat in de praktijk te kloppen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door univers » 10 jan 2022, 22:24

zal denk ik altijd zelf op dat moment niet goed in zijn vel zitten, ongeachte waar het over gaat. Over het algemeen lijkt dat in de praktijk te kloppen.
Klopt, en die zelfde negative tijd kan hij ook op een ander projecteren.
Acceptatie is een goed begin.

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Fenna » 11 jan 2022, 18:18

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door univers » 11 jan 2022, 19:01

:mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13548
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Hoe we anderen omschrijven zegt veel over onszelf

Bericht door Fenna » 11 jan 2022, 19:27

Oeps [doh]
Moest in het humor topic.
:mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie