Het hiernamaals: de menselijke ervaring gaat verder dan het graf!

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Het hiernamaals: de menselijke ervaring gaat verder dan het graf!

Bericht door univers » 06 mar 2023, 09:17

Krachtige en diepgaande verhalen over de dood en het hiernamaals, en BDE door Dr. Eben Alexander

"Mijn ervaring heeft me geleerd dat de dood van het lichaam en de hersenen niet het einde van het bewustzijn zijn, dat de menselijke ervaring doorgaat na het graf." - Dr Eben Alexander.

Afbeelding

Het hiernamaals of leven na de dood is een vermeend bestaan ​​waarin het essentiële deel van hun bewustzijnsstroom of de identiteit van een individu blijft leven na de dood van hun fysieke lichaam.

In sommige opvattingen vindt dit voortbestaan ​​plaats in een spiritueel rijk, terwijl in andere het individu in deze wereld kan worden herboren en de levenscyclus opnieuw kan beginnen, waarschijnlijk zonder herinnering aan wat ze in het verleden hebben gedaan. Volgens deze laatste opvatting kunnen dergelijke wedergeboorten en sterfgevallen keer op keer continu plaatsvinden totdat het individu toegang krijgt tot een spiritueel rijk of een andere wereld.

Het wissen van het geheugen is niet alleen voor één leven of één lichaam. Het vernietigt alle verzamelde ervaringen van een bijna oneindig verleden, evenals de identiteit van de 'Spirit'.

De schok is bedoeld om het de 'Spirit' onmogelijk te maken zich te herinneren wie ze zijn, waar ze vandaan komen, hun kennis of vaardigheden, hun herinnering aan het verleden en het vermogen om als een spirituele entiteit te functioneren.

Maar soms is het wissen van het geheugen niet 100% en wanneer een 'Spirit' een nieuw lichaam bewoont, kan de 'Spirit' nog steeds herinneringen aan vorige levens hebben.

Wanneer een 'geest' met herinneringen aan vorige levens terugkeert naar de aarde en het nieuwe lichaam bewoont, bijvoorbeeld van een jong kind, kan het kind verifieerbare herinneringen aan vorige levens hebben die onafhankelijk kunnen worden bevestigd. Ze kunnen specifieke namen, plaatsen en gebeurtenissen presenteren die ze nooit hebben kunnen weten. Deze details kunnen worden bevestigd door jaren terug te gaan in de openbare registers. Moedervlekken en geboorteafwijkingen kunnen opduiken in situ van wapenwonden die hun vaak gewelddadige of traumatische dood veroorzaakten.



http://ufosightingshotspot.blogspot.com ... ience.html
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Het hiernamaals: de menselijke ervaring gaat verder dan het graf!

Bericht door taigitu » 06 mar 2023, 13:05

taigitu schreef:
03 jan 2012, 16:40
Tardis schreef:Of heb je alleen maar het gevoel dat je hele leven aan je voorbij trok en zijn het alleen de parate herinneringen? Als er gevoel bij anderen aan te pas komt, waar komt die informatie (als die juist blijkt te zijn) vandaan? Die informatie (als die juist is) kan niet uit je hersenen komen want het zijn herinneringen en emoties van een ander.

Ik ga ervan uit dat alles energie is. Energie is vibratie/trilling en die heeft een frequentie. Als ik zing of spreek is makkelijk te begrijpen dat ik trillingen uitzend die de ander ontvangt. Wij zijn dus de zender en ontvanger, zoals alles zender en ontvanger is. De één kan niet bestaan zonder de ander. En wij communiceren voortdurend met alles in ons en om ons.
Alles heeft ook een eigen frequentie. Ieder orgaan in ons lichaam heeft een eigen frequentie. Iedere kleur heeft een eigen frequentie, enz.


Je zou het kunnen vergelijken met een radiozender die zijn trillingen uitzendt ofwel de ether instuurt. De ontvanger/radio heeft een schaalverdeling. Tegenwoordig zijn dat nummers maar vroeger stond er bijv. Hilversum 1 of 2, of buitenlandse zenders op vermeld op de schaalverdeling. Dan was er een naald die je langs de namen liet lopen en kon je je radio afstellen op een bepaalde zender/frequentie. Tussen 2 zenders in ontving je bijvoorbeeld gekraak, ruis of duidelijke geluiden van onbestemde zenders.
Zo ontvangen wij ook. Alles wat wij zeggen, denken en doen wordt ook ontvangen door onze omgeving en andersom. Er is altijd een constante uitwisseling van energie/trilling/frequentie.
Ook wordt vaak gemeld dat er telepathisch contact is, hoe komt die uitwisseling van informatie (wat telepathie in feite is) tot stand? Is er werkelijk zoiets als wat er met de Akashakroniek wordt aangeduid? Blijft alle informatie over alle gebeurtenissen die hebben plaatsgevonden op een bepaald niveau in het universum behouden?
Wanneer je iemand kwetst die daar pijn door ervaart, dat wordt als trilling in de kosmos gezet. Het is opgeslagen in ons lichaam en het lichaam van de kosmos. Dat zijn de Akasha kronieken. Wij kunnen daar op 'inloggen'. De reden waarom juist een bepaalde gebeurtenis tijdens de 'film' zich laat zien .....misschien omdat op dat moment hij heel goed wist dat hij opzettelijk (intentie) zijn zusje pijn deed. Ik kan me daar het systeem karma bij voorstellen, namelijk dat intentie bepalend is voor of bij het ter verantwoording roepen op het moment van overlijden.
Alles blijft aanwezig in de kosmos want er geen tijd. Alles is het nu aanwezig. Verleden, heden en toekomst is in het NU aanwezig.
Het is om ons en in ons. Je zou het op microniveau kunnen vergelijken met het zaad van een boom. In één zaadje zit het wezenlijke (zou je even het verleden kunnen noemen) van de boom waar hij uit voort komt, Hij draagt het heden in zich omdat hij aanwezig is in het nu en hij draagt de toekomst in zich omdat uit dat ene zaadje een heel bos kan ontstaan.

Uit een eerder topic wat hier op het forum staat:
posting.php?mode=quote&f=39&p=197638


Ik heb hier al eerder over geschreven op het forum, en er is veel over te vinden op het internet.
Ik heb hier geen twijfels over, mede omdat ik zelf ook enkele bijzondere momenten heb ervaren.
Dus heb ik mijn verhaal geplaatst en de link erbij gezet. En een interessante video.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Het hiernamaals: de menselijke ervaring gaat verder dan het graf!

Bericht door univers » 06 mar 2023, 13:44

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Plaats reactie