telepathie-test

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Plaats reactie
Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 05 jun 2014, 13:32

[think]

Ik geloof warempel dat ik 'om' ga ...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 05 jun 2014, 14:35

Ik ga wederom met Susan mee. Het wordt nog druk bij haar;-)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 05 jun 2014, 15:03

Zoeker schreef:
univers schreef:Ben benieuwd hoe we er over 1000 jaar er uit zien?
Zie je avatar.
Dan staan we er toch beter voor, tenminste nog een mooi kleurtje ook.
Inplaats van blauwe ogen zijn ze dan rood, ( heb ik nu ook al een paar keer gehad, maar dat kwam van de drank. :mrgreen: )
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 05 jun 2014, 18:21

univers schreef:
Dan staan we er toch beter voor, tenminste nog een mooi kleurtje ook.
Inplaats van blauwe ogen zijn ze dan rood, ( heb ik nu ook al een paar keer gehad, maar dat kwam van de drank. :mrgreen: )
Hum..ja..maar dat groene kleurtje? Toch niet van jaloezie hoop ik? Of lees ik nu je gedachten verkeerd? :P
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 05 jun 2014, 18:25

opgekropte emoties :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 05 jun 2014, 18:33

univers schreef:opgekropte emoties :mrgreen:

Gooi het er maar uit, ik heb geen zin meer om gedachten te lezen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 05 jun 2014, 18:44

ik heb geen zin meer om gedachten te lezen.
Lijkt me moeilijk gaan bij mij. is vergeefse moeite.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 05 jun 2014, 18:49

univers schreef:
ik heb geen zin meer om gedachten te lezen.
Lijkt me moeilijk gaan bij mij. is vergeefse moeite.
Oh…je hebt gewoon geen gedachten? Vandaar dat het niet lukte...
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: telepathie-test

Bericht door univers » 05 jun 2014, 18:51

Jij kan je zelf toch ook afsluiten?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 05 jun 2014, 18:54

univers schreef:Jij kan je zelf toch ook afsluiten?

Ja, dat ga ik maar eens doen. Anders kakelen we dit waardevolle draadje maar vol met off topic geleuter.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 06 jun 2014, 05:33

Susan schreef: Gast1 hoe weet jij dat je een ander goed kan aanvoelen of aan zijn stem een soort van herkenbaarheid meent te horen en zijn gedachten al of niet met opzet gestuurd oppikt, voelt dus? Dat gaat toch middels energieën over en weer? Zo gaat dat bij teksten ook die een ander schrijft. Ik heb het dan niet over overgenomen kant en klare gekopieerde tekst. Het gaat om de eigen teksten, waar inderdaad ook stukken van overgenomen zinnen van anderen in kunnen zitten, dat geeft helemaal niet. Maar de energie van personen trilt er als het ware mede door heen. Door feilloos aanvoelen 'vertelt' dat dan wat en hoe een en ander in elkaar steekt en geïnterpreteerd dient te worden. Misleiding is dan niet (of bijna niet) aan de orde in de meeste gevallen.

Lees jouw onderschrift... [think] ... en indien je het wil de mijne er even achter aan? :grin:
Oké ... dit is wat ik schreef:
Gast1 schreef: [think] Ik geloof warempel dat ik 'om' ga ...
en geloofde dat dus ook, maar nee hoor, ik ben niet 'om' ...

Die energieën? ... In hoeverre zijn deze energieën 'eerlijk'?
Is het niet zo, dat wanneer iemand een eigen tekst schrijft, deze jou kan aangrijpen?
Dat je er iets in meent te herkennen en dat dat dan heel goed voelt?
Schijnbaar 'feilloos' voelt?
Dat het iets representeert wat jij ook al wist en wilde zeggen, maar niet de juiste woorden vond, zoals je bijvoorbeeld nu wel leest in de tekst van de voor jou nog onbekende auteur?
Het kan zomaar zijn dat je een gloed van warmte voelt ...
Toch?

En vervolgens schrijft de voor jou onbekende auteur nóg een tekst die je wederom aangrijpt en dat je nú gefocust bent op diens teksten en daarna keer op keer verwarmt wordt door de teksten?
Welke energieën stromen door je heen?
Die van hoop en/of die van herkenning of misschien wel conditionering?
In hoeverre lees je deze teksten zonder (positief) oordeel?

Is het niet vaker voorgekomen dat er mensen zijn, die 'geloofden' en uiteindelijk op een bepaalde wijze bedrogen werden?
Dat er heel handige mensen zijn, die gebruik maken van allerlei technieken waar 'goedgelovigen' in trappen?
'De heilige geschriften' bijvoorbeeld of gewoon teksten van allerlei andere mensen?

Hoe vaak laten grote groepen mensen zich leiden door teksten, warme woorden en aanrakingen waar ze zich goed bij voelen?
Is het niet zo dat de werkelijkheid, de ware toedracht van een auteur en/of spreker pas op termijn bekeken kan worden?

Hoeveel mensen hebben zich door bepaalde kunstgrepen zich financieel verrijkt door de goedgelovigheid van anderen die er een feilloos gevoel bij hadden en nog steeds hebben?
Auteurs en sprekers die we kennen als 'goede schrijvers' en goeroes?
En is het niet vaker gebeurd dat er dan plots iets opduikt wat er eigenlijk niet door de beugel kan?
Sterker nog, dat het precies het tegenovergestelde is van dat wat de schrijver en/of spreker predikt?

Energieën Susan, kunnen bedriegen en ik weet dat ik mogelijk een glans wegneem.

Ik heb mijn tekst nog een keer nagelezen en ik word er zelf een beetje triest van, maar helaas...
Bij heel veel schrijvers en sprekers staan verdiensten zoals macht en geld vooraan.

Iemand die mij wil helpen en er geld of een andere wederdienst (aandacht en/of aanbidding) voor vraagt, meteen of op termijn ... die wil mij helemaal niet helpen.
Deze mensen helpen zich vooral zelf.

Maar er liggen diamantjes op het heel grote strand, het is alleen even heel erg goed zoeken ...


[Off-topic modus aan]

Het verhaal van de rups die een cocon wordt en zich ontpopt als een schitterende vlinder is een mooie metafoor die ik ook vaker gebruikt heb.
Maar vlinders leggen ook weer eitjes waar rupsen uitkomen en kijk eens wat de meeste rupsen doen ...
Ze vreten de Aarde kaal ...

Zijn wij rupsen of vlinders?


[Off-topic modus uit]

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 06 jun 2014, 09:42

Vitharr schreef: Verbluft bevestigd ze dat die spiegel in haar woonkamer hangt, precies zoals ik hem beschreef. Ze vraagt wat ik nog meer zie, en ineens heb ik daadwerkelijk het gevoel dat we zo in sync zijn dat ik haar gedachten kan lezen. Elk detail was kraakhelder. Dus beschrijf ik allemaal trivialiteiten, van haar schoenen in de gang, de plek waar de hondenriem hangt en ga zo maar door.

Verdwaasd opent zij de deur, en we aanschouwen samen het huis met de inrichting die ik net tot in detail heb beschreven.....

En dat soort ervaringen heb ik vaker gehad. Ik heb er verder nooit een verklaring voor gezocht. Hoe zou ik dat kunnen immers? Misschien haalde ik het uit haar brein, misschien kon ik door de muur heenkijken, misschien keek ik in de toekomst. Wie zal het zeggen? Het maakt mij verder ook niks uit. :wink:
Een prachtig verhaalt Vitharr. Zoals ik het lees is dit gebeuren geen telepathie maar
een kwestie van helderziendheid. Je was in gedachten wel helemaal bij haar
aanwezig maar zij zal niet met haar aandacht aanwezig geweest zijn met de inrichting
van haar huis. En daar gaat het met telepathie volgens mij om, het is afstemmen op
elkaar en op elkaars gedachten van dat moment en die aanvoelen. En dat kan bewust
maar ook onbewust gebeuren. Het is in ieder geval een belangrijk en memorabel moment geweest voor je.

Ik heb een vriend die als medium werkt en we hebben in de begintijd veel geoefend
samen met waarnemen. Als hij een foto 'las' van iemand waren de eerste indrukken
die hij kreeg de beelden van het huis en de inrichting. Hoe de indeling was, hoe het
bed stond in de slaapkamer en zelfs de houding waarin die persoon sliep.
Daarna pas kwam de info over de persoon zelf aan bod.
Laatst gewijzigd door taigitu op 06 jun 2014, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 06 jun 2014, 09:49

'Telepathie' bestaat: gedachten beïnvloeden beweging wetenschapper
Afbeelding

De verzender van de signalen, die niet mocht bewegen en alleen maar moest nadenken over het bewegen van z'n hand

Met enkel je gedachten andermans bewegingen beïnvloeden.
Het klinkt als science fiction, maar volgens onderzoekers van de universiteit van Washington kan het nu echt.

Afbeelding
Zo werkt het systeem; computers ontvangen hersensignalen, zetten die om in een idee voor de ontvanger en versturen dit via het web naar de andere computer, die het via hersenstimulatie bij de ontvanger brengt

Dankzij hersenstimulatie kon één van de wetenschappers denken aan het bewegen van zijn hand, waardoor de ander zijn hand bewoog. Het is voor het eerst dat dit soort 'telepathie' tussen twee mensen plaatsvindt.

Eerder onderzoek liet zien dat muizen op deze manier met elkaar kunnen communiceren. Een muis bewoog nét iets vaker dan gemiddeld als hij door een andere muis mentaal geïnstrueerd werd. Ook is er al communicatie tussen een mens en een rat geweest.

Denken aan de rechterhand
Het experiment maakte gebruik van een simpel spelletje op een computer: een kanon kon worden afgeschoten door op spatie te drukken. De 'zender', wiens hersenen een bericht moesten sturen, had echter geen toetsenbord. Hij moest denken aan het bewegen van zijn rechterhand, zodat zijn hersenen een signaal afgaven. Dat signaal werd vervolgens - via het internet - verstuurd naar de andere onderzoeker.

Hij had oordopjes in en kon het computerscherm niet zien, om zeker te weten dat de énige communicatie via het brein plaatsvond. De gedachte zorgde ervoor dat de ontvanger onvrijwillig zijn hand bewoog richting de spatiebalk. De wetenschapper omschrijft de sensatie als 'een tic, het voelde zowel spannend als een beetje griezelig'.

Afbeelding De ontvanger van de hersensignalen. Hij zat met zijn rug naar het scherm.

Afbeelding
Het spelletje dat de onderzoekers speelden. Als de verzender hard genoeg nadacht, bereikte het witte bolletje de rode bol (links). Op dat moment stuurde de computer een signaal naar de ontvanger

Niet nieuw
De techniek achter de gedachtenoverbrenging is niet nieuw. Het is al een tijd mogelijk om hersenen met een 'magneethoed' te beïnvloeden, en ook hersenactiviteit opvangen kan al lang met een EEG. De combinatie van die twee, en de vertaling van hersensignalen naar een magnetisch signaal, dat hetzelfde hersengebied stimuleert als bij de afzender van het signaal, lijkt wel nieuw te zijn.

In de toekomst hopen de onderzoekers hun methoden te verbeteren, zodat de communicatie twee kanten op kan gaan. Ook zal de techniek met meer proefpersonen onderzocht moeten worden, om zeker te weten dat het werkt.

Spookbeelden
In ieder geval hoeven we volgens de onderzoekers niet bang te zijn voor science-fiction-achtige spookbeelden. 'Het is met deze techniek niet mogelijk om iemands gedachten onvrijwillig te beïnvloeden. Het experiment lukte alleen maar doordat er geen afleiding was; de omstandigheden in het laboratorium waren ideaal.'

Toch zien de twee onderzoekers al toepassingen. Zo zou een passagier een vliegtuig kunnen laten landen doordat de vluchttoren zijn of haar bewegingen bestuurt. Ook zouden mensen die niet meer goed verbaal kunnen communiceren toch duidelijk kunnen maken wat ze willen.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2672/Wet ... pper.dhtml
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: telepathie-test

Bericht door Susan » 06 jun 2014, 11:12

Gast1 schreef:
Susan schreef: Gast1 hoe weet jij dat je een ander goed kan aanvoelen of aan zijn stem een soort van herkenbaarheid meent te horen en zijn gedachten al of niet met opzet gestuurd oppikt, voelt dus? Dat gaat toch middels energieën over en weer? Zo gaat dat bij teksten ook die een ander schrijft. Ik heb het dan niet over overgenomen kant en klare gekopieerde tekst. Het gaat om de eigen teksten, waar inderdaad ook stukken van overgenomen zinnen van anderen in kunnen zitten, dat geeft helemaal niet. Maar de energie van personen trilt er als het ware mede door heen. Door feilloos aanvoelen 'vertelt' dat dan wat en hoe een en ander in elkaar steekt en geïnterpreteerd dient te worden. Misleiding is dan niet (of bijna niet) aan de orde in de meeste gevallen.

Lees jouw onderschrift... [think] ... en indien je het wil de mijne er even achter aan? :grin:
Oké ... dit is wat ik schreef:
Gast1 schreef: [think] Ik geloof warempel dat ik 'om' ga ...
en geloofde dat dus ook, maar nee hoor, ik ben niet 'om' ...
Pierre, je hoeft helemaal niet 'om' daar gaat het ook niet om.
En je hebt geen 'glans' weggenomen door wat je hier allemaal schreef hoor, :grin:
het is ook waar helaas dat dat allemaal invloeden en beweegredenen zijn die mee zouden kunnen spelen.
Je hoeft het er toch ook niet mee eens te zijn, laat staan zonder meer te geloven wat ik over
m'n eigen ervaringen schreef, dat ook op deze manier energieën wel degelijk voelbaar zijn.
Het is pure energie die hop voelbaar is zónder bijgedachten 'naast' het geschrevene merkbaar
zijn wat ik zo bij diverse mensen sterk voelde.
Ik ben eventjes hier tussendoor aan het kijken, kan pas op een later tijdstip er nog even verder op in gaan. [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: telepathie-test

Bericht door taigitu » 06 jun 2014, 11:31

Magazine Issue: 28 september/oktober 1999 1999
Dat had je gedacht!
Lynn Robinson

Simpele oefeningen voor telepathie.
We kennen allemaal die schijnbaar onverklaarbare voorvallen: je krijgt een telefoontje of een brief van iemand aan wie je net zat te denken. Je geeft iemand een cadeautje en hoort dat ze net van plan was om dat te kopen. Of je hebt het gevoel dat iemand van wie je houdt ziek is, je belt op en hoort dat het klopt. Uit onderzoek blijkt, dat de meeste telepathische ervaringen enkele kenmerken gemeen hebben. Ten eerste helpt een hechte emotionele band. Ook doet telepathie zich vaak spontaan voor op sterk emotionele momenten. Dat wil zeggen, dat men meestal niet gaat zitten denken: ‘Laat ik eens iemands gedachten lezen.’ Telepathische momenten treden eerder op in tijden van nood, wanneer de zender intense gevoelens of sensaties heeft. Telepathie lijkt het beste te werken, wanneer we geen gedachten maar emoties – vooral intense emoties – doorgeven. Telepathie werkt ook meestal ogenblikkelijk: telepaten delen hun gedachten mee op exact het moment dat ze zich voordoen – niet eerder. Het komt vooral veel voor bij mensen die voelen dat een bekende is overleden. Meestal ontvangen ze deze informatie op het moment van de dood zelf, zonder dat ze de persoon in kwestie van tevoren konden zien of iets aan de omstandigheden konden veranderen.

Als je het ontvangen van telepathische boodschappen wilt oefenen, kan je het beste beginnen met iemand met wie je een dierbare band hebt. Vergeet niet om jezelf eerst in een ontspannen of meditatieve toestand te brengen, zodat je verstand zwijgt en de intuïtie alle kans krijgt. Hier volgt een oefening om boodschappen met alle soorten zintuiglijke indrukken te leren ontvangen. Pak pen en papier. Ga in een ontspannen, gemakkelijke houding zitten. Het mag best in dezelfde kamer als je medewerker, de ‘zender’, zijn.

1. De zender moet verschillende malen de naam van een bepaald voorwerp in gedachten nemen, bijvoorbeeld van een soort groente of fruit of van een bloem. Hij hoeft het voorwerp niet echt te kunnen zien, zijn mentale beeld is voldoende.
2. Als de zender de naam enkele malen in stilte heeft herhaald, moet hij zich het voorwerp voorstellen. Als het een tomaat is, moet hij zich indenken hoe rood hij is, hoe vers hij ruikt, hoe zijn tanden erin wegzinken en het sap in zijn mond loopt en hoe hij smaakt, zoet of niet.
3. Na een halve of hele minuut beschrijf je het beeld dat je hebt ontvangen. Als het beeld niet scherp is, schrijf je de informatie op die je wel hebt ontvangen, bijvoorbeeld de kleur, vorm of geur. Je kunt het gevoel krijgen dat je het allemaal verzint, maar laat je daardoor niet van de wijs brengen. Probeer er gewoon plezier in te krijgen.
4. Praat niet met de zender over wat je voor je zag. Laat hem alleen zien dat je klaar bent met schrijven, zodat hij aan het volgende beeld kan beginnen. Herhaal deze procedure vijfmaal. Etenswaren doen het goed omdat er geur en smaak aan te pas komen.
5. Probeer gedurende de gehele oefening niet te praten. Wanneer je klaar bent, bekijk je je aantekeningen samen met de zender. Hij moet je vertellen in welke gevallen je het bij het rechte eind had.

Probeer nu eens een indruk van een zuiver visueel beeld te krijgen
. Ook bij deze oefening heb je pen en papier nodig, plus twee bellen. Jij en je medewerker moeten in afzonderlijke ruimten gaan zitten, maar dicht genoeg bij elkaar om de bel te kunnen horen. Ga lekker zitten en breng jezelf in een kalme gemoedstoestand.
1. Je medewerker moet zonder iets te zeggen vijf verschillende afbeeldingen van een ansichtkaart, of uit een tijdschrift of een boek kiezen. Bekijk ze niet van tevoren.
2. Laat je medewerker zich op een ervan concentreren: hij moet proberen aan niets anders dan dat plaatje te denken. Dat moet hij een minuut lang doen, dan moet hij bellen.
3. Zodra je de bel hoort, beschrijf je of teken je je indruk van wat de afbeelding zou kunnen zijn. Als je niet een bepaald beeld voor je ziet, schroom dan niet om gewoon een lijstje te maken van de kenmerken.
4. Na ongeveer twintig seconden bel je, zodat je medewerker weet dat je klaar bent.
5. Herhaal dit procédé voor de andere vier plaatjes die je medewerker heeft uitgekozen. Gedurende de oefening mag je niet met elkaar praten.
6. Als je klaar bent, bekijk je samen je aantekeningen. Vraag je medewerker te vertellen in welke gevallen je het bij het rechte eind had.
Denk erom: span je niet te veel in, als je gespannen bent, wordt het alleen maar moeilijker. En veroordeel jezelf niet wanneer je het ‘mis’ hebt. Vergeet niet dat je vaak het gevoel zult hebben dat je het allemaal maar verzint. Bovendien leer je van je fouten. Onthoud ook dat je prestaties deels worden bepaald door je medewerker. Je bent allebei even belangrijk. Als hij zich niet kan concentreren of zijn dag niet heeft, heeft dat effect op jou. Het is voor beiden een nieuwe vaardigheid en altijd geldt: oefening baart kunst.

Je kunt ook in je eentje – zonder medewerker – proberen een naaste te bereiken.

Tracht bijvoorbeeld een vriendin telepathisch zover te krijgen dat ze je opbelt.
Kies iemand die vaak opbelt, zodat de kans dat ze belt bestaat, maar niet iemand die je hoe dan ook iedere dag opbelt.
Ga rustig zitten op een stille plaats, sluit je ogen en concentreer je op de persoon in kwestie. Neem haar naam in gedachten en stel je haar duidelijk voor. Je kunt haar ook met woorden opdragen je op te bellen. Stel je dan voor dat ze aan je denkt, naar de telefoon loopt en je nummer intoetst. Stel je dit heel langzaam en duidelijk voor, neem de tijd die het je vriendin echt kost en denk aan ieder detail van het tafereel – ook als je nog nooit bij haar thuis bent geweest. Stel je bijvoorbeeld voor waar de telefoon staat, hoe ze de hoorn opneemt en hoe haar vingers eruitzien als ze de toetsen indrukt. Hoor vervolgens hoe je zelf de telefoon opneemt en je naam zegt. Het hele proces zal vijf tot tien minuten duren. Wanneer je klaar bent, noteer je hoe laat je begon en eindigde met de oefening. Denk er dan niet meer aan. Je vriendin zal misschien niet meteen bellen, maar wanneer ze belt, moet je haar vragen wat ze deed op het moment dat je je boodschap stuurde. Misschien was ze bezig, maar dacht ze aan je en wachtte ze tot ze wel kon opbellen. Als je die dag niets van je vriendin hoort, bel haar dan de volgende dag op om te vragen of het idee in haar was opgekomen om je op te bellen toen je de boodschap stuurde. Wees niet ongerust als het je de eerste paar maal niet lukt. Probeer het nog een paar keer en probeer het dan eens bij iemand anders. Bij dit experiment heb je niets te verliezen. Op zijn minst zul je besparen op je interlokale telefoontjes!

- See more at: http://theoptimist.nl/dat-had-je-gedach ... nYmag.dpuf
Dat telepathie, is energie uitzenden/ontvangen, werkt is voor mij een waarheid.
Naast de 'gewone' dingen die ik mee heb gemaakt zoals bijvoorbeeld boodschappen
voor iemand meenemen terwijl ze niets hadden doorgegeven maar die ze 'toevallig'
net op haar lijstje had gezet, tot bijzonder dingen.
Maar ik zie telepathie (energie uitwisselen) ook aanwezig wanneer ik mensen op
afstand behandel met magnetiseren. Iemand die ik regelmatig behandel kan ik ook af
en toe op afstand behandelen zonder dat die hier iets van weet. En later hoor ik dan
dat dit inderdaad is gevoeld, dat bijvoorbeeld vermoeidheid of pijn verdween.
Daarom moeten we opletten met wat we uitzenden.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 06 jun 2014, 11:43

Taigitu, hoe gaat dat in zijn werk ‘als je iemand behandelt’?

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: telepathie-test

Bericht door Zoeker » 06 jun 2014, 12:20

taigitu schreef: Daarom moeten we opletten met wat we uitzenden.

Alles wat in liefde is uitgezonden kan nooit een probleem zijn….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: telepathie-test

Bericht door Susan » 06 jun 2014, 15:51

taigitu schreef: Maar ik zie telepathie (energie uitwisselen) ook aanwezig wanneer ik mensen op
afstand behandel met magnetiseren. Iemand die ik regelmatig behandel kan ik ook af
en toe op afstand behandelen zonder dat die hier iets van weet. En later hoor ik dan
dat dit inderdaad is gevoeld, dat bijvoorbeeld vermoeidheid of pijn verdween.
Daarom moeten we opletten met wat we uitzenden.
Dit werkt inderdaad heel goed, je kan een tijdstip afspreken voor goede momenten,
maar ook zelf spontaan zonder het aan te kondigen van te voren, op afstand toepassen.
Echter alléén als de ontvanger wel toestemming heeft gegeven dat je het ook doet op
momenten dat hij/zij er niet van op de hoogte is.
Mijn zoon en dochter (met volledige opleiding) doen dit ook al sinds jaren zo, dat gaat perfect.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: telepathie-test

Bericht door Susan » 06 jun 2014, 23:24

Gelukt nog.
Gast1 schreef: Die energieën? ... In hoeverre zijn deze energieën 'eerlijk'?
Is het niet zo, dat wanneer iemand een eigen tekst schrijft, deze jou kan aangrijpen?
Dat je er iets in meent te herkennen en dat dat dan heel goed voelt?
Schijnbaar 'feilloos' voelt?
Dat het iets representeert wat jij ook al wist en wilde zeggen, maar niet de juiste woorden vond, zoals je bijvoorbeeld nu wel leest in de tekst van de voor jou nog onbekende auteur?
Het kan zomaar zijn dat je een gloed van warmte voelt ...
Toch?
Dat kan inderdaad Gast1 wat je hier schrijft.
Waar ik het echter over heb heeft in die zin niets met beïnvloeding van datgene wat jij noemt te maken.
De energie die ik dan voel komt tegelijk er 'naast' voelbaar. Dat laat soms iets heel anders voelen dan je eventueel uit
de tekst hebt kunnen halen.
En vervolgens schrijft de voor jou onbekende auteur nóg een tekst die je wederom aangrijpt en dat je nú gefocust bent op diens teksten en daarna keer op keer verwarmt wordt door de teksten?
Welke energieën stromen door je heen?
Die van hoop en/of die van herkenning of misschien wel conditionering?
In hoeverre lees je deze teksten zonder (positief) oordeel?
Het gaat beslist niet om een oordeel, hoop en/of herkenning, ook geen conditionering. Het komt puur daarnaast in een flits er bij.
Zelfs al zou iemand hele nare negatieve uitlatingen schrijven, echt hatelijke bijv, dan kan er juist evengoed een heel andere energie er 'naast' voelbaar zijn die als het ware de binnenkant van een mooie warme persoon laten voelen/zien.
Is het niet vaker voorgekomen dat er mensen zijn, die 'geloofden' en uiteindelijk op een bepaalde wijze bedrogen werden?
Dat er heel handige mensen zijn, die gebruik maken van allerlei technieken waar 'goedgelovigen' in trappen?
'De heilige geschriften' bijvoorbeeld of gewoon teksten van allerlei andere mensen?
Ja helaas!
Hoe vaak laten grote groepen mensen zich leiden door teksten, warme woorden en aanrakingen waar ze zich goed bij voelen?
Is het niet zo dat de werkelijkheid, de ware toedracht van een auteur en/of spreker pas op termijn bekeken kan worden?
Ja, en laten mensen zich nogal teveel snel 'inpalmen' op die manier, vetrouwen niet op zichzelf, blijven niet bij zichzelf, geven zichzelf en hun kracht uithanden.
Hoeveel mensen hebben zich door bepaalde kunstgrepen zich financieel verrijkt door de goedgelovigheid van anderen die er een feilloos gevoel bij hadden en nog steeds hebben?
Auteurs en sprekers die we kennen als 'goede schrijvers' en goeroes?
En is het niet vaker gebeurd dat er dan plots iets opduikt wat er eigenlijk niet door de beugel kan?
Sterker nog, dat het precies het tegenovergestelde is van dat wat de schrijver en/of spreker predikt?
Ja dat komt inderdaad maar al te vaak voor. Daarom praat ik er zelf amper over, heb ook totaal niet de behoefte om er de blits mee uit te hangen, of mezelf zgn interessant en belangrijk te maken. Verre van dat zelfs!
Energieën Susan, kunnen bedriegen en ik weet dat ik mogelijk een glans wegneem.

Ik heb mijn tekst nog een keer nagelezen en ik word er zelf een beetje triest van, maar helaas...
Bij heel veel schrijvers en sprekers staan verdiensten zoals macht en geld vooraan.
Je neemt zoals ik in een eerder stukje al zei geen glans weg hoor Gast1. :grin:
Energieën kunnen ook bedriegen, mij ook als ik mezelf wat wijs zou zitten te maken wat maar al te vaak nog steeds gedacht word door mensen die dit niet begrijpen en/of geloven kunnen.
Ik bedoel dit dus in het algemeen en niet gericht tegen jou he. Misschien is het te vroeg om er wat over te vertellen/schrijven inzake eigen ervaringen vooral.
Ik word er nog triester van nu na vandaag en het nog eens goed doorgenomen te hebben. Vaak draait het ook om verdiensten, daar heb ik ook altijd moeite mee gehad.
En begin nu zachtjes aan het gevoel te krijgen inmiddels dat stilte misschien wel beter is, er niets nog te schrijven ook.
Iemand die mij wil helpen en er geld of een andere wederdienst (aandacht en/of aanbidding) voor vraagt, meteen of op termijn ... die wil mij helemaal niet helpen.
Deze mensen helpen zich vooral zelf.
Daar ben ik het helemaal mee eens, het zou zelfs zo ook voor mij kunnen gelden op een forum dus indien ik al maar de aandacht naar mezelf zou trekken op welke wijze dan ook of van
bepaalde personen al houd ik me daar niet mee bezig.
Maar er liggen diamantjes op het heel grote strand, het is alleen even heel erg goed zoeken ...
Wellicht vind je ze nog te zijner tijd...?
Je moet maar zo denken Gast1 geduld is een schone zaak :mrgreen:

:night: [wave]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gast1

Re: telepathie-test

Bericht door Gast1 » 07 jun 2014, 07:15

... en dat was het, ik heb heerlijk geslapen.
Dank je wel Susan.

Ik wens je een heel goede morgen, middag en avond en nog veel meer:



En dank je wel voor jouw uitgebreide reactie die heel helder is.
Sta mij toe te reageren waar ik nog een paar ... 'vraagtekentjes/opemrkingen' ... bij heb.
Waar ik het echter over heb heeft in die zin niets met beïnvloeding van datgene wat jij noemt te maken.
De energie die ik dan voel komt tegelijk er 'naast' voelbaar.
Dat laat soms iets heel anders voelen dan je eventueel uit de tekst hebt kunnen halen.
Ik begrijp denk ik wat je voelt en 'vergelijk' het met wanneer ik naar een plaatje kijk van een bloem, vogel of Landschap.
Je neemt zoals ik in een eerder stukje al zei geen glans weg hoor Gast1.
Energieën kunnen ook bedriegen, mij ook als ik mezelf wat wijs zou zitten te maken wat maar al te vaak nog steeds gedacht word door mensen die dit niet begrijpen en/of geloven kunnen.
Ik bedoel dit dus in het algemeen en niet gericht tegen jou hè. Misschien is het te vroeg om er wat over te vertellen/schrijven inzake eigen ervaringen vooral.
Ik word er nog triester van nu na vandaag en het nog eens goed doorgenomen te hebben. Vaak draait het ook om verdiensten, daar heb ik ook altijd moeite mee gehad.
En begin nu zachtjes aan het gevoel te krijgen inmiddels dat stilte misschien wel beter is, er niets nog te schrijven ook.
Lees dit citaat nog maar eens na. Je pakt precies dát op wat ik bedoel met glans weghalen.
Je weet dat dat niet mijn bedoeling is, maar ik denk nu iet 'wakker' te hebben gemaakt en dat is dan weer die glans die wat matter lijkt te worden.
Het heeft met bewustwording te maken, wetende dat jij al 'een grote bewustwording hebt'.

Maar blijf schrijven zoals ik ook blijf schrijven, maar ik ga/ben wel wat minder aan het schrijven dan eerst.
Je weet waarom en je weet waarom je ook zult blijven schrijven.
We kunnen niet anders en anderen kunnen daar vruchten van plukken of niet.
Wellicht vind je (de diamantjes op het grote strand) ze nog te zijner tijd...?
Nee hoor, ik heb al een aantal diamantje gevonden en zeker zal ik er nog meer vinden.
Je moet maar zo denken Gast1 geduld is een schone zaak ...
Zo is het Susan en ik begrijp wat je daar mee bedoelt (knipoog). Dit waar je hier op wijst, is iets wat ik pas geleerd heb vanaf 21 december 2012 om 11:45 uur ...

Plaats reactie