Lekker aan de hypnose

Wat is ons bewustzijn en wat ons onderbewustzijn? Wat schuilt hier allemaal achter? En de vage grens er tussen; onze dromen.
Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 09:47

realdreamers schreef:
Nathan schreef: Niet iedereen gebruikt NLP puur voor de business enzomeer.
Er zijn ook integere NLPers.
Wat mij op is gevallen tot nu toe, dat de beste hypnotherapeuten een NLP achtergrond hebben.
Ik snap je reactie niet helemaal.
Ik heb nergens gezegd dat NLP slecht is of zo, of dat er geen integere NLP's ers zijn.

Ik zeg alleen dat NLP op de tv (bv het nieuws) gebruikt wordt om ons te manipuleren (inclusieef Ericksoniaanse therapie waar NLP van af is geleid).
Ook goed maar ik kreeg even de indruk door deze tekst van je:
'Even tussendoor. NLP bestaat uit een soort hypnosetechnieken.
Nu, als je daar mee bekend bent, kan je zien hoe NLP op het nieuws
gebruikt wordt om ons te 'beinvloeden"! Hypnotiseren dus.

very creepy allemaal.'

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door univers » 01 mar 2015, 09:51

very creepy allemaal.'
Zo creepy is dat niet.
De mensen worden wel degelijk beïnvloed door de media.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

realdreamers

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door realdreamers » 01 mar 2015, 09:52

univers schreef:
very creepy allemaal.'
Zo creepy is dat niet.
De mensen worden wel degelijk beïnvloed door de media.

Ik vind het wel enorm creepy!
Maar ik snap je reactie niet zo goed. Ik zeg toch ook dat ze door de media worden beinvloed???

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door univers » 01 mar 2015, 09:56

Ik snap de mensen niet, die de eigen laten beïnvloeden door derden.
Lijkt wel of ze geen eigen wil hebben.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

realdreamers

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door realdreamers » 01 mar 2015, 10:09

univers schreef:Ik snap de mensen niet, die de eigen laten beïnvloeden door derden.
Lijkt wel of ze geen eigen wil hebben.
Duh? Dat is nu juist mijn punt!
Veel mensen laten zich, zonder dat ze dat weten, beinvloeden door de massamedia (en educatie en ga maar door). men KIEST daar niet voor.


Daarom vind ik het creepy en machtsmisbruik.

en je eigen niet door derden laten beinvloeden?
Ga dan maar op een eilandje zitten.

Mijns insziens is dat niet haalbaar en een utopie.
Een illusie als je denkt dat je dat kan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door taigitu » 01 mar 2015, 11:06

Tammy schreef:Even een kleine toelichting van mij wat betreft Nathan.
Als Nathan op dit forum was gekomen en meteen een topic had geopend met een bericht van koop mijn boek en link en meer niet dan was het niet toegestaan.
Maar dit vind ik anders.
Goedemorgen Tammy.
Dank je voor je je uitleg in deze.
Hiermee is het duidelijk.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door taigitu » 01 mar 2015, 11:08

- Nathan schreef:
In mijn praktijk kom ik het veel tegen: het vooroordeel over hypnose, in hypnose zijn. Want heel veel mensen hebben enkel het beeld van de show-hypnose: mensen die zich heel vreemd gaan gedragen! Bijvoorbeeld als een baby of kip.
Bij hypnose die gebruikt wordt binnen de hypnotherapie gaat het er niet om dat je helemaal weg raakt. Maar dat je gevoeliger wordt voor bepaalde suggesties, die jou kunnen helpen bij het genezingsproces.
Je houdt volledige controle en blijft bewust. Alleen de zogenaamde kritische denker doet een stapje terug. Tja,... en dat zie je dan vooral heel extreem op het toneel, niet waar?
Foto van het boek.
In mijn boek De Mens van Inzicht ga ik ook even in op hypnose in dienst van de zelfgenezing.

Taigitu schreef:
- Ik waande me even op de site van Bol.com
Ik krijg de indruk dat je op dit forum zit om je boeken te verkopen,
en dat ik je ook al eens op een ander forum ben tegengekomen.......

Nathan schreef: Beste,
Je had ook hier op kunnen reageren:
"In mijn praktijk kom ik het veel tegen: het vooroordeel over hypnose, in hypnose zijn. Want heel veel mensen hebben enkel het beeld van de show-hypnose: mensen die zich heel vreemd gaan gedragen! Bijvoorbeeld als een baby of kip.
Bij hypnose die gebruikt wordt binnen de hypnotherapie gaat het er niet om dat je helemaal weg raakt. Maar dat je gevoeliger wordt voor bepaalde suggesties, die jou kunnen helpen bij het genezingsproces.
Je houdt volledige controle en blijft bewust. Alleen de zogenaamde kritische denker doet een stapje terug. Tja,... en dat zie je dan vooral heel extreem op het toneel, niet waar?"
Taigitu schreef:
Had gekund. Maar ik lees iets anders 'tussen de regels'. Zoals ook bij de gratis boekjes.
Het bevestigd voor mij waarom je diverse reacties aan mij niet prettig resoneerden.
Het gaf me een dubbel gevoel. Maar ik wens je wel veel succes met je boeken.


Nathan schreef:
Waarom kun je niet gewoon discussiëren over interessante onderwerpen en daarnaast ook gewoon verder iets van jezelf bloot geven in de vorm, dat je een boek hebt geschreven of wat dan ook?

Taigitu schreef:
Ik kijk daar wat anders tegenaan. Wanneer je lid wordt van een forum en daar
discussieert is dat een normale zaak. Maar als je dan na enkele dagen sluipreclame voor
een boek van je plaatst dan vind ik dan niet helemaal open zijn naar de andere forumleden.
Daarnaast is het maar de vraag of Tammy, de eigenaresse van het forum, het leuk vindt
om zonder toestemming haar forum te gebruiken hiervoor. Want als ze het jou toestaat
kunnen allerlei andere mensen dit forum gaan gebruiken als reclamezuil. En dan kunnen
we de sfeer die hier op het forum heerst, met z'n 'in en outs', wel gedag zeggen.
Dus je eerste actie had moeten zijn om toestemming te vragen en als je die had
gekregen gelijk open moeten zijn dat je schrijver bent en boeken wil promoten.....

Nathan schreef:
Je kunt denken wat je wil, denken dat je mij kent en mijn motivatie.
Iedereen die een forum bezoekt doet dat vanwege zijn of haar eigen gedachten.
En wanneer we een ander aanhalen, bijvoorbeeld Jiddu Krishnamurti, dan maken we reclame of dat we dat willen of niet.
Ook het plaatsen van een video van een ander, doet de hits stijgen voor de maker ervan!
Ik heb even onze discussie hier op een rij gezet om duidelijk te maken hoe jouw reacties zijn op wat ik heb gepost in dit topic.
Jouw manier van reageren is het ‘niet reageren’ op mijn teksten. Met er een geheel eigen invulling aan te geven ontwijk je de kern van mijn betoog. Je geeft er een andere draai aan en hoopt daarmee misschien dat dat afdoende is. Maar het tegendeel is waar, je wordt mij steeds duidelijker.

Als laatste reactie op jouw laatste reactie :
Ik legde het verband tussen jouw promoten van je boek door de manier hoe de openingstekst is gedaan en dat het in jouw geldelijk belang is. Dat is een directe lijn tussen jou en je boek. Het is in jouw belang dat je je boeken verkoopt.

Dan geef je er hier nu de draai aan dat we "wanneer we iets van een ander aanhalen reclame maken voor die ander of we dat nu willen of niet'. Mis je nu werkelijk de point van mijn reacties, namelijk de directe lijn tussen jouw en de opbrengst van jouw boekverkoop? En dat we of ik op geen enkele manier een materieel voordeel hebben als we de teksten of video”s van Krishnamurti aanhalen?
Zelfs Krishnamurti heeft er geen enkel voordeel aan want de man is dood.
Ja, misschien krijgt de stichting van Krishnamurti een extra ‘vinkje’ op de site van iemand die meer over de man wil weten.
Maar jouw reactie is geen discussie, ik zie ontwijken op de essentie van mijn reacties door op een bepaalde manier de aandacht te verleggen en er een andere draai aan te geven. En dat is niet alleen in dit topic zo maar komt ook voor in andere topic's in je reacties naar mij toe. Verder laat ik het voor wat het is. Je zal er een reden voor hebben.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 11:14

taigitu schreef: Als laatste reactie op jouw laatste reactie :
Ik legde het verband tussen jouw promoten van je boek door de manier hoe de openingstekst is gedaan en dat het in jouw geldelijk belang is. Dat is een directe lijn tussen jou en je boek. Het is in jouw belang dat je je boeken verkoopt.
Nee, de verkoop staat niet centraal, tot nu moet er geld bij. Denk maar aan het feit dat ik hier vier boekjes weg geef!

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door taigitu » 01 mar 2015, 11:30

Nathan schreef:
taigitu schreef: Als laatste reactie op jouw laatste reactie :
Ik legde het verband tussen jouw promoten van je boek door de manier hoe de openingstekst is gedaan en dat het in jouw geldelijk belang is. Dat is een directe lijn tussen jou en je boek. Het is in jouw belang dat je je boeken verkoopt.
Nee, de verkoop staat niet centraal, tot nu moet er geld bij. Denk maar aan het feit dat ik hier vier boekjes weg geef!
'De kosten gaan voor de baat uit'.
Ik weet dat boeken laten drukken in eigen beheer best duur is. Mijn dochter heeft een boekje laten drukken en mijn vriendin is er mee bezig alhoewel het voor haar waarschijnlijk toch een uitgever wordt. En dat je graag uit de kosten wil komen begrijp ik ook. Die 4 boekjes gratis uitdelen is een mooi gebaar maar is tegelijk ook promotie door het beeld van jezelf wat je erdoor neerzet. Een afspiegeling van jouw persoonlijkheid en belangrijk voor de verkoop van boeken over deze materie.
Alleen zoals je hier binnenkomt (bij mij) is dubbel. En dat was een gevoel wat ik al kreeg bij de eerste topic die je plaatste in je reacties naar mij, nog voordat je over je schrijverschap schreef.
Maar ik wens je oprecht veel succes met je boeken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 11:50

taigitu schreef:
Nathan schreef:
taigitu schreef: Als laatste reactie op jouw laatste reactie :
Ik legde het verband tussen jouw promoten van je boek door de manier hoe de openingstekst is gedaan en dat het in jouw geldelijk belang is. Dat is een directe lijn tussen jou en je boek. Het is in jouw belang dat je je boeken verkoopt.
Nee, de verkoop staat niet centraal, tot nu moet er geld bij. Denk maar aan het feit dat ik hier vier boekjes weg geef!
'De kosten gaan voor de baat uit'.
Ik weet dat boeken laten drukken in eigen beheer best duur is. Mijn dochter heeft een boekje laten drukken en mijn vriendin is er mee bezig alhoewel het voor haar waarschijnlijk toch een uitgever wordt. En dat je graag uit de kosten wil komen begrijp ik ook. Die 4 boekjes gratis uitdelen is een mooi gebaar maar is tegelijk ook promotie door het beeld van jezelf wat je erdoor neerzet. Een afspiegeling van jouw persoonlijkheid en belangrijk voor de verkoop van boeken over deze materie.
Alleen zoals je hier binnenkomt (bij mij) is dubbel. En dat was een gevoel wat ik al kreeg bij de eerste topic die je plaatste in je reacties naar mij, nog voordat je over je schrijverschap schreef.
Maar ik wens je oprecht veel succes met je boeken.
Ik weet niet dat ik er uiteindelijk op die manier door zo'n uitgever er financieel wijzer van zal worden, Taigutu. Maar wat ik wel weet dat ik door zo'n boek mijn gedachtegoed nog meer en ruimer onder de aandacht kan brengen, zoals iedereen dat ook doet door zichzelf hier op het forum neer te zetten. ;)

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door univers » 01 mar 2015, 12:01

Nathan, geld maakt ook niet gelukkig.
Succes met je boek.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Vitharr » 01 mar 2015, 12:14

Nathan schreef:Maar wat ik wel weet dat ik door zo'n boek mijn gedachtegoed nog meer en ruimer onder de aandacht kan brengen, zoals iedereen dat ook doet door zichzelf hier op het forum neer te zetten. ;)
Ik zit niet op dit forum om mijn gedachtengoed uit te dragen, maar voor de interactie met anderen.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Zoeker » 01 mar 2015, 12:25

Vitharr schreef:
Nathan schreef:Maar wat ik wel weet dat ik door zo'n boek mijn gedachtegoed nog meer en ruimer onder de aandacht kan brengen, zoals iedereen dat ook doet door zichzelf hier op het forum neer te zetten. ;)
Ik zit niet op dit forum om mijn gedachtengoed uit te dragen, maar voor de interactie met anderen.

Zomaar heb ik het gevoel dat ik jou volledig begrijp, Vitharr.
Het wordt nog eens wat met ons!
Wat moet ik met andermans gedachtengoed?
Dat is een eenzijdige benadering.
Interactie is tweerichtingsverkeer.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Vitharr » 01 mar 2015, 12:31

Zoeker schreef:
Vitharr schreef:
Nathan schreef:Maar wat ik wel weet dat ik door zo'n boek mijn gedachtegoed nog meer en ruimer onder de aandacht kan brengen, zoals iedereen dat ook doet door zichzelf hier op het forum neer te zetten. ;)
Ik zit niet op dit forum om mijn gedachtengoed uit te dragen, maar voor de interactie met anderen.
Zomaar heb ik het gevoel dat ik jou volledig begrijp, Vitharr.
Het wordt nog eens wat met ons!
Wat moet ik met andermans gedachtengoed?
Dat is een eenzijdige benadering.
Interactie is tweerichtingsverkeer.
Het was mij ook al opgevallen Zoeker. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door taigitu » 01 mar 2015, 12:36

Nathan schreef: Ik weet niet dat ik er uiteindelijk op die manier door zo'n uitgever er financieel wijzer van
zal worden
, Taigutu. Maar wat ik wel weet dat ik door zo'n boek mijn gedachtegoed nog
meer en ruimer onder de aandacht kan brengen, zoals iedereen dat ook doet door zichzelf
hier op het forum neer te zetten. ;)
Dan moet je je daar maar eens in verdiepen? Het zou je kunnen meevallen.

Ik ben hier niet mijn gedachtegoed 'aan de man aan het brengen', Nathan.
Ik ben hier voor de interactie met anderen op diverse topic's die mijn interesse hebben.
En daarmee vergroot ik mijn kennis wat weer kan leiden naar wijsheid. En er zijn
nog meer 'voordelen' in dit delen, het is geestverruimend op een gezonde manier.
In deze reactie van jou lees ik alleen over Nathan en zijn belang.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Zoeker » 01 mar 2015, 12:41

Nou ja, al met al zit hier een lering in voor Nathan .
Waar hij mee kan doen wat hij wil.
Ik denk niet zo zeer dat hij commerciele belangen heeft.
Maar hij heeft zendingsdrang.
Een zendeling wil andere mensen tot zijn visie brengen.
Hij is degene die het allemaal 'weet'.

Maar zo werkt het helemaal niet.
Dualiteit is niet voor niets uitgevonden.
Dualiteit is tweerichtingsverkeer.
(of kan het zijn iig)

En dan kan je wel beweren dat dualiteit niet goed is.
(egoisme is slecht en zondig)
Maar dan wordt niet 'gezien' dat we juist via diezelfde dualiteit tot wasdom komen.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door univers » 01 mar 2015, 12:42

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 13:21

univers schreef:Nathan, geld maakt ook niet gelukkig.
Succes met je boek.
Dank, Univers.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 13:21

Vitharr schreef: Ik zit niet op dit forum om mijn gedachtengoed uit te dragen, maar voor de interactie met anderen.
Zo kan je het ook omschrijven.

Nathan

Re: Lekker aan de hypnose

Bericht door Nathan » 01 mar 2015, 13:25

taigitu schreef:
Ik ben hier niet mijn gedachtegoed 'aan de man aan het brengen', Nathan.
Ik ben hier voor de interactie met anderen op diverse topic's die mijn interesse hebben.
En daarmee vergroot ik mijn kennis wat weer kan leiden naar wijsheid. En er zijn
nog meer 'voordelen' in dit delen, het is geestverruimend op een gezonde manier.
In deze reactie van jou lees ik alleen over Nathan en zijn belang.
Ik schreef: Maar wat ik wel weet dat ik door zo'n boek mijn gedachtegoed nog meer en ruimer onder de aandacht kan brengen,

Niet aan de man brengen maar onder de aandacht, dat is volgens mij iets heel anders. ;)

Plaats reactie